ja máár.... rusland heeft toch onafhankelijke rechtspraak.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:47 schreef ExTec het volgende:
Zie meerdere tweets langskomen met dezelfde inhoud: het strafrechtelijk onderzoek is blijkbaar NIET opgeschort. Dan zou het best wel eens spannend kunnen worden, als putin zich niet aan de deal houd.![]()
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ps zou het wel terrecht zijn om dit e onderzoeken in een rechtstaat, alleen had Poetin die deal nooit mogen maken.
Muiterij tijdens oorlogstijd, daar lijkt me zeker in Rusland maar 1 straf op staan.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:47 schreef ExTec het volgende:
Zie meerdere tweets langskomen met dezelfde inhoud: het strafrechtelijk onderzoek is blijkbaar NIET opgeschort. Dan zou het best wel eens spannend kunnen worden, als putin zich niet aan de deal houd.![]()
[ twitter ]
Ik zag gisteren nog een mooi filmpje hierover. Elke keer dat Ukraine ergens aanvalt en de verdediging doorbreekt dan moet Rusland hun reserves aanspreken om dat gat te dichten. Op een gegeven moment zijn de reserves allemaal ingezet en dat is dan het moment voor Ukraine om ergens doorheen te beuken met hun eigen reserves.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:01 schreef ExTec het volgende:
De slag om bakhmut wordt tzt een ideale slag om een film over te maken.
[ twitter ]
hahaquote:Op zondag 25 juni 2023 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als hij vermoord is, dan bewijst dat weer dat Putin zijn macht nog ijzersterk is haha.
Er waren toch ook berichten gelekt dat veel wagnermannetjes een dag vantevoren naar hun familie hebben gestuurd van 'morgen ben ik misschien dood, kijk het nieuws'quote:Op maandag 26 juni 2023 09:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las dat de FSB ook massaal de Wagner officieren hun familie heeft opgepakt. Hier kan Prigozhin niets tegen doen. Ja iedereen binnen Wagner waarschuwen zodat ze hun familie weer kunnen waarschuwen. Dat wordt uiteraard weer onderschept door de FSB dus dat gaat ook niet werken.
Wat ben je dan ook een figuur als je een deal met Putin probeert te maken, hij heeft jarenlang voor hem gewerkt.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:47 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het weinig voor de hand liggend dat hij dat gaat doen. Ik denk dat waterdragen voor het regime over is. Prigozjin interesseert putin z'n droom van de nieuwe alexander worden natuurlijk totaal niks.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:43 schreef Bensel het volgende:
mocht wagner vanuit wit rusland willen gaan aanvallen, lijkt me dat een mooi moment voor polen om in te grijpen
Vind ik een vreemde analyse.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:41 schreef J.B. het volgende:
Interessante analyse over dit verhaal bij de Podcast van Geopolitics decanted:
[ twitter ]
Conclusie: op de oorlog heeft het weinig effect, maar de positie van Poetin is serieus verzwakt. Opmerkelijk is met name dat er na de speech van Poetin eigenlijk niks gebeurde om de colonne te stoppen en dat Prigozjin er redelijk mee weg lijkt te zijn gekomen. Er wordt een parallel getrokken met Lukashenko die in 2020-2021 serieus onder druk stond maar zich permanent als 'strong man' bleef gedragen.
Wat zielige voertuigen... Gast, er reden o.a. tanks en Pantsir luchtafweersystemen meequote:Op maandag 26 juni 2023 10:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik een vreemde analyse.
Hij reed door omdat hij mocht doorrijden.
Of er reed niks van enige serieuze dreiging. (Op beelden zie je wat zielige voertuigen)
Er is uiteraard steeds contact geweest.
Wat de kern daarvan is zal wel niet snel buitenkomen.
Maar functie elders lijkt het te zijn geworden.
Dit lijkt me totaal niet in lijn met wat er speelt.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:46 schreef Aloulu het volgende:
Volgens mij is het wel overduidelijk dat Poetin overruled is en (zwaar) macht verloren. Prigoshin gaat echt niet zomaar alles afblazen en in Belarussia zitten te wachten tot iemand hem in opdracht van Poetin het raam uitduwt of lood in zijn achterhoofd knalt....daarvoor weet hij iets te goed hoe dat gaat. Waarschijnlijk heeft iemand anders Poetin overruled en gezegd "Prigoshin gaat helemaal niet naar Moskou en kan veilig in Wit-Rusland zitten en daarmee is voorlopig de situatie verholpen". Betekent wel dat de machtsverhoudingen voor altijd veranderd zijn voor Poetin overigens. Volgend jaar verkiezingen, wellicht mag van de nieuwe feitelijke machthebber Prigoshin meedoen zodat hij wint en er een nette niet-chaotische transitie komt en daat Poetin's regime op een nette wijze ophoudt. De steun die Prigoshin van mensen op straat kreeg, weinig tot geen kogels gelost toen Wagner gebouwen innam etc....wijst allemaal erop dat Poetin sowieso niets te zeggen had en het al over was.
Nee, je hebt helemaal gelijk. Dit soort stront projecteert natuurlijk alleen maar hoe "sterk" putin wel niet is, is het niet.quote:
Je hebt het nu over die colone die er volgens jou niet was?quote:Of er reed niks van enige serieuze dreiging. (Op beelden zie je wat zielige voertuigen)
We gaan het met de tijd zien. Poetin wil met Prigoshin voorgoed afrekenen, alleen al omdat hij veel te machtig is maar ook bij de Rus op straat veel meer krediet heeft dan Poetin zelf. Prigoshin gaat echt niet akkoord om in Wit-Rusland uit een raam gekieperd te worden......maar hij gelooft Poetin ook niet meer op zijn blauwe ogen dat die hem daar "echt met rust laat". Er is hier gewoon een derde partij die Poetin overruled heeft en Prigoshin genoeg laat geloven dat hij voorlopig veilig zit in Wit-Rusland van Loeki, wetende dat Poetin niet veel meer heeft te zeggen. Als je dit realistisch acht zou dat de baas van de FSB kunnen zijn die anders heeft besloten en sowieso achter Prigoshin aan zou gaan in Wit-Rusland maar dus met Prigoshin wel een dealtje heeft, ten koste van Poetin's macht. Zoiets lijkt mij zeeer waarschijnlijk ja.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit lijkt me totaal niet in lijn met wat er speelt.
Ben hier niet bezig met “Putin stronk”. Probeer een analyse van de situatie te maken.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je hebt helemaal gelijk. Dit soort stront projecteert natuurlijk alleen maar hoe "sterk" putin wel niet is, is het niet.
[..]
Je hebt het nu over die colone die er volgens jou niet was?
Daar zaten ook tanks bij, lospetrollos. Nou vinden de meesten hier idd dat rus tanks maar matig zijn, ivm westerse tegenhangers, maar neem van me aan dat als je voor de loop van een tank staat, en de gunner de trekker over haalt, je nog steeds dood bent.
En die vliegtuigen en helikopters die neergehaald zijn? Misschien moet je de dooie piloten uit gaan leggen dat het geen "serieuze dreiging was".
Je kunt best een deal met Poetin sluiten, je moet hem er alleen van verzekeren dat je zijn familie aan stukken zal snijden en de ledematen per post naar hem zal versturen wanneer 'ie zich niet aan de deal houdt.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat ben je dan ook een figuur als je een deal met Putin probeert te maken, hij heeft jarenlang voor hem gewerkt.
[ twitter ]
Nee, je zei gewoon keihard dat er geen colone was.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Die colonne geloof ik inderdaad niet in dat daar echt serieuze dreiging vanuit ging. Dat was een grote act.
TR gemachtquote:Op maandag 26 juni 2023 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Oké @:vosss je bent een domme doos.
Dikke doei.
Totaal niet hoe ik er na kijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
We gaan het met de tijd zien. Poetin wil met Prigoshin voorgoed afrekenen, alleen al omdat hij veel te machtig is maar ook bij de Rus op straat veel meer krediet heeft dan Poetin zelf. Prigoshin gaat echt niet akkoord om in Wit-Rusland uit een raam gekieperd te worden......maar hij gelooft Poetin ook niet meer op zijn blauwe ogen dat die hem daar "echt met rust laat". Er is hier gewoon een derde partij die Poetin overruled heeft en Prigoshin genoeg laat geloven dat hij voorlopig veilig zit in Wit-Rusland van Loeki, wetende dat Poetin niet veel meer heeft te zeggen. Als je dit realistisch acht zou dat de baas van de FSB kunnen zijn die anders heeft besloten en sowieso achter Prigoshin aan zou gaan in Wit-Rusland maar dus met Prigoshin wel een dealtje heeft, ten koste van Poetin's macht. Zoiets lijkt mij zeeer waarschijnlijk ja.
Jij moet gewoon ook even wachten tot rob er weer een plasje over gedaan hebt. Dan weet je weer wat je moet denken.quote:
Klopt geen colonne zoals een colonne voor een coup hoort te zijn.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je zei gewoon keihard dat er geen colone was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |