abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 16:25:29 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209825994
quote:
10s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh god krijgen we dit riedeltje weer.
Ja is goed Coolguy
Ja lijkt me inderdaad ook vervelend, als je eigen logica (geheel terecht én waar) tegen je gebruikt wordt, want dan komt dat ineens niet meer zo goed uit.

quote:
Waar de neuk maak je je dan druk om kerel ^O^ :|W
Nou, niet, want ik heb het vast staan ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209826038
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat mensen waaronder jij enorm hysterisch doen, als de vraag straks op droogt en dat is een kwestie van tijd, dan dalen de prijzen vanzelf weer.
Pot, ketel :D ik weet nog wel dat jij helemaal over de emmer ging een half jaar geleden over diezelfde energieprijzen.
pi_209826282
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Pot, ketel :D ik weet nog wel dat jij helemaal over de emmer ging een half jaar geleden over diezelfde energieprijzen.
Zoals half Nederland ja.
Daarom is er ook een prijsplafond afgesproken Hans.
blablablabla
pi_209826389
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja lijkt me inderdaad ook vervelend, als je eigen logica (geheel terecht én waar) tegen je gebruikt wordt, want dan komt dat ineens niet meer zo goed uit.
[..]
Nou, niet, want ik heb het vast staan ^O^
Mijn logica? Ik wil gewoon niet teveel betalen, dat lijkt me een vrij redelijke gedachte.
Kun jij vanuit je elitaire bubbeltje waarin je centen kwijt wel wel redeneren dat mensen het maar 'gewoon' vast moeten zetten tegen belachelijke prijzen maar dat gaan we dus lekker niet doen ^p^
blablablabla
pi_209826439
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Zoals half Nederland ja.
Daarom is er ook een prijsplafond afgesproken Hans.
Dus over een half jaar ga je weer piepen en nu een beetje de grote man hier uithangen? Of wat?
pi_209826467
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus over een half jaar ga je weer piepen en nu een beetje de grote man hier uithangen? Of wat?
Hoezo hang ik hier de grote man uit? Over een half jaar heb ik (minimaal) zonnepanelen. Maak je over mij maar geen zorgen :P
blablablabla
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 16:50:41 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_209826476
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn logica? Ik wil gewoon niet teveel betalen, dat lijkt me een vrij redelijke gedachte.
Kun jij vanuit je elitaire bubbeltje waarin je centen kwijt wel wel redeneren dat mensen het maar 'gewoon' vast moeten zetten tegen belachelijke prijzen maar dat gaan we dus lekker niet doen ^p^
Dat klopt, en daarom gok je op variabele prijzen, en dan straks als het ineens toch wel weer duur is net als vorig jaar weer gaan huilen dat het zo duur is. Waarin ik centen kwijt 'wel'? Ik neem aan 'wil', maar dat slaat natuurlijk nergens op want ik krijg elk jaar meer geld terug dan ik over het hele jaar heen aan voorschot heb betaald, dus ik weet niet wat je nu probeert te zeggen. Maar dat wist je stiekem wel.

Nee, dat ga je lekker niet doen, want jij weet het beter, zoals in het verleden al meerdere keren is geblek...oh nee wacht even, toch niet.
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 16:52:52 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_209826514
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo hang ik hier de grote man uit? Over een half jaar heb ik (minimaal) zonnepanelen. Maak je over mij maar geen zorgen :P
Hoe gaan ze dat verdelen over de bewoners dan? Want jullie hebben allemaal aparte energiemeters, dus er moet of met een verdeelsleutel gewerkt worden, of iedereen krijgt zijn eigen set, maar ja, dan krijg je gedoe over waar ieders stuk dak dan ligt, want afhankelijk van de ligging en hoe de zon daar over komt icm eventuele schoorsteentjes en andere dingen die uitsteken vanaf het dak, heeft niet iedereen dezelfde opbrengst

Wel interessant hoe ze dat gaan oplossen.
pi_209826652
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat klopt, en daarom gok je op variabele prijzen, en dan straks als het ineens toch wel weer duur is net als vorig jaar weer gaan huilen dat het zo duur is. Waarin ik centen kwijt 'wel'? Ik neem aan 'wil', maar dat slaat natuurlijk nergens op want ik krijg elk jaar meer geld terug dan ik over het hele jaar heen aan voorschot heb betaald, dus ik weet niet wat je nu probeert te zeggen. Maar dat wist je stiekem wel.

Nee, dat ga je lekker niet doen, want jij weet het beter, zoals in het verleden al meerdere keren is geblek...oh nee wacht even, toch niet.
Dynamische tarieven zelfs.
En vooralsnog is dat een stuk voordeliger dan 3 jaar vast ^p^

Ga lekker door met je angst zaaien meneertje van de Vastenlastenbond, er is NUL reden om aan te nemen dat de energieprijzen komende winter weer spontaan de lucht in gaan :Z
blablablabla
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:02:24 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_209826800
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga lekker door met je angst zaaien meneertje van de Vastenlastenbond, er is NUL reden om aan te nemen dat de energieprijzen komende winter weer spontaan de lucht in gaan :Z
Daar zeg je het, vooralsnog. Want je zult na 1 jaar moeten gaan rekenen wat je dat jaar aan energie kwijt bent geweest en wat dat was geweest als je je prijzen vast had gezet. Zouden we ook nog doen over de afgelopen 5 jaar he, toen je variabel zat en ik niet, weet je nog? Wil ik nog steeds prima doen, maar jij niet zo, en dat snap ik wel.

De enige portemonnee die mij interesseert is mijn eigen, dus wat anderen doen moeten ze zelf weten. De meeste mensen gaan niet voor het goedkoopste, maar voor zekerheid. Dát is de reden waarom je je prijzen vast zet, niet omdat dat per sé het goedkoopste is.
pi_209826961
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Grote praatjes voor iemand die door zijn wilde gokken met energieprijzen gered moest worden met het prijsplafond.

Heb je überhaupt wel een financiële buffer om een verhoging van de prijs op te vangen? Of doe je dit uit bittere noodzaak omdat je anders niet rond kan komen?
pi_209827224
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar zeg je het, vooralsnog. Want je zult na 1 jaar moeten gaan rekenen wat je dat jaar aan energie kwijt bent geweest en wat dat was geweest als je je prijzen vast had gezet. Zouden we ook nog doen over de afgelopen 5 jaar he, toen je variabel zat en ik niet, weet je nog? Wil ik nog steeds prima doen, maar jij niet zo, en dat snap ik wel.

De enige portemonnee die mij interesseert is mijn eigen, dus wat anderen doen moeten ze zelf weten. De meeste mensen gaan niet voor het goedkoopste, maar voor zekerheid. Dát is de reden waarom je je prijzen vast zet, niet omdat dat per sé het goedkoopste is.
Het feit dat je nu amper wat aan energie kwijt bent heeft jou links of rechtsom ook tienduizenden euro's aan investeringen gekost, dus je kunt wel flexen met je energiezuinige hut maar ik weet vrijwel zeker dat je aan het korte eind trekt als we gaan kijken wat het uiteindelijk ECHT gekost heeft per kilowattuur.

Verder is dat totaal niet relevant om in dit topic te bespreken. Waar ik meer moeite mee heb ik dat je als moderator gewoon weer complete onzin aan het verkondigen bent.
De gasprijs voor 3 jaar vast bij Vatenfall is nog geen 3 cent gestegen de afgelopen maand. Jij wekt hier de suggestie alsof de prijzen een enorme vlucht hebben genomen.
blablablabla
pi_209827337
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Het feit dat je nu amper wat aan energie kwijt bent heeft jou links of rechtsom ook tienduizenden euro's aan investeringen gekost, dus je kunt wel flexen met je energiezuinige hut maar ik weet vrijwel zeker dat je aan het korte eind trekt als we gaan kijken wat het uiteindelijk ECHT gekost heeft per kilowattuur.

Verder is dat totaal niet relevant om in dit topic te bespreken. Waar ik meer moeite mee heb ik dat je als moderator gewoon weer complete onzin aan het verkondigen bent.
De gasprijs voor 3 jaar vast bij Vatenfall is nog geen 3 cent gestegen de afgelopen maand. Jij wekt hier de suggestie alsof de prijzen een enorme vlucht hebben genomen.
Joh laat gaan. Hij heeft het zelf net vast gezet en dan is het fijn om te doen alsof je perfect de markt hebt getimed
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209827370
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Grote praatjes voor iemand die door zijn wilde gokken met energieprijzen gered moest worden met het prijsplafond.

Of doe je dit uit bittere noodzaak omdat je anders niet rond kan komen?
Denken dat ik gered moest worden :') Moet wel heel gek lopen, maar koop liever Bitcoin dan tienduizenden euro's te investeren in klimaathysterie.

quote:
Heb je überhaupt wel een financiële buffer om een verhoging van de prijs op te vangen?
Gaat je geen reet aan.
blablablabla
pi_209827386
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]

En wat doe jij precies met je zonnepanelen dan?
pi_209827393
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Denken dat ik gered moest worden :')
Zo hysterisch kwam je toen wel over. Of moet ik echt even Sherlock induiken ?
pi_209827442
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Joh laat gaan. Hij heeft het zelf net vast gezet en dan is het fijn om te doen alsof je perfect de markt hebt getimed
Het is met recht een visionair. Hij had ook al zonnepanelen voordat de prijs daarvoor door het DAK gingen wist je dat?
blablablabla
pi_209827457
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zo hysterisch kwam je toen wel over. Of moet ik echt even Sherlock induiken ?
Nee.
Kankerstraal gewoon lekker op uit mijn privé.
blablablabla
pi_209827522
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En wat doe jij precies met je zonnepanelen dan?
Dat is wisselgeld vergeleken met wat @CoolGuy allemaal heeft laten doen.
blablablabla
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:30:37 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_209827597
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is wisselgeld vergeleken met wat @:Coolguy allemaal heeft laten doen.
Wat heb ik allemaal laten doen dan?
pi_209827715
,

[ Bericht 5% gewijzigd door Elan op 09-07-2023 17:46:36 ]
blablablabla
pi_209828026
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat heb ik allemaal laten doen dan?
Zullen we het over de energieprijzen hebben? :)
Ben erg benieuwd waar je de vermeende stijgingen vandaan haalt waar je over post .

quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het ís dus al begonnen, die prijs ís al hoger.
blablablabla
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:49:06 #123
16180 crew  CoolGuy
pi_209828096
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:35 schreef Elan het volgende:
,
Isolatie ja? Weet je het zeker?
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:50:47 #124
16180 crew  CoolGuy
pi_209828130
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Zullen we het over de energieprijzen hebben? :)
Ben erg benieuwd waar je de vermeende stijgingen vandaan haalt waar je over post .
[..]

Gewoon, vergelijkingssite gebruiken en dan constateer ik dat de prijzen die ik kreeg een paar weken geleden nu niet meer tevoorschijn komen dus nu zijn ze hoger dan toen.
pi_209828346
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Gewoon, vergelijkingssite gebruiken en dan constateer ik dat de prijzen die ik kreeg een paar weken geleden nu niet meer tevoorschijn komen dus nu zijn ze hoger dan toen.
Dat ligt er aan waar je kijkt, Budgetenergie en Vatenfall voor een jaar zijn juist gedaald. Net als de variabele contracten per 1 juli.

Maar goed HET is kennelijk begonnen, ben benieuwd , durf wel te wedden dat we eerder de 1 euro aantikken dan de 2 euro.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')