Niet als je overstapt op een model contract!quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:12 schreef Leandra het volgende:
Overigens verlaagt Vattenfall de terugleververgoeding per 1 augustus voor mensen met een variabel tarief van 16,8 cent per kWh naar 7,6 cent per kWh....![]()
https://www.vattenfall.nl(...)terugleververgoeding
Oh dat is dan weer raar...quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Niet als je overstapt op een model contract!
https://www.vattenfall.nl/energie/modelcontract-energie/
weer of meer?quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:22 schreef amp25 het volgende:
Nog 2 1/2 week dan loopt mijn vast contract van 3 jaar af ik ga zeker weer betalen
Goh verrassend van zo’n kutbedrijf.quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:12 schreef Leandra het volgende:
Overigens verlaagt Vattenfall de terugleververgoeding per 1 augustus voor mensen met een variabel tarief van 16,8 cent per kWh naar 7,6 cent per kWh....![]()
https://www.vattenfall.nl(...)terugleververgoeding
Tegen mij zeiden ze deze week op de app dat ze dat niet meer aanbieden en ik niet daarheen kon overstappen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Niet als je overstapt op een model contract!
https://www.vattenfall.nl/energie/modelcontract-energie/
Heeft voor mij niet zoveel zin denk ik, volgende week komt de warmtepomp en vanaf dan zal ik een groot deel (?) van de ca 9000 kWh jaaropbrengrenst salderen.
Ja ik zit ook bij Vattenfall en ga waarschijnlijk ook over op modelcontract. De voorwaarden zeggen dat je 17ct krijgt dus ja dat moet je dan krijgen ook.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga ze morgenochtend wel even bellen als dat kan, want ik wil eigenlijk dat ze me per 5 juni dan op modelcontract zetten ipv pas per morgen of 1 juli ofzo. Als ze dat niet willen doen, zou ik dan eigenlijk via dat formulier kunnen aanvragen denk je, ook als ik nu al bij Vattenfall zit op variabel? Maar eens uitproberen dan..
Ik had nog even op tweakers gekeken en daar hebben aantal die variabel bij Vattenfall zaten gewoon via site modelcontract aangevraagd en gekregen. Dus heb het net maar gewoon meteen aangevraagd voor per 2 juli. Hopelijk snel het contract in mn mail en dan met de goede tlv erin!quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja ik zit ook bij Vattenfall en ga waarschijnlijk ook over op modelcontract. De voorwaarden zeggen dat je 17ct krijgt dus ja dat moet je dan krijgen ook.
Bellen zou ik mee oppassen iets met slapende honden haha
Ik verbruik vrij weinigquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
Wees trouwens wel van bewust dat het waarschijnlijk per 1 januari ook nog maar 7ct is dus als je eerste maanden gaat salderen dan krijg je pas in t voorjaar overschot tegen 7ct.
Dus de beste methode lijkt overstappen per 1 januari naar een andere zodat je t overschot krijgt uitgekeerd;).
Bij Tibber hetzelfde, -37 cent tot -43 cent tussen 12:00 en 16:00.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:04 schreef Herkauwer het volgende:
Voor de mensen met een dynamische contract, morgen zijn de energieprijzen een aantal uren erg negatief. Bij zonneplan 4 uur lang -37 (1 uur) en -43 (drie uur lang).
3 jaar gedaan en nu ben ik ook weer pleite hier.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:14 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb net ook mn verleng aanbod gehad. Maar ik weet nu weer niet of ik nu voor 1 jaar of toch 3 jaar moet gaan.
Zonnepanelen uit, auto opladen en nu staat de dagstand op -¤15.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:23 schreef Fe2O3 het volgende:
Oh nice morgen idd tussen 11 en 17:00 alles aan
Enfin, ik ontvang de terugleververgoeding dus na 1 juli, de eindafrekening is ook na 1 juli opgemaakt en toch is die 9 cent gehanteerd.... ik heb er maar een bericht op het contactformulier tegenaan gegooid, het gaat niet om enorme bedragen, maar mijn daltarief was 55 cent en mijn normaaltarief was 70 cent, dus zelfs als er met de plafondprijs gerekend wordt, denk ik dat er van die 40 cent per kWh meer dan 9 cent overblijft na overheidsheffingen en BTW......quote:Je hebt wel zonnepanelen en wekt zelf meer stroom op dan je verbruikt over een jaar (terugleververgoeding)
Voor alle stroom die je in een verbruiksjaar zelf meer opwekt dan verbruikt, krijg je een terugleververgoeding. Die vergoeding is gelijk aan je huidige normaaltarief, zonder overheidsheffingen en btw. Omdat we jou niet tijdig hebben geļnformeerd, verandert er voor jou tot 1 juli 2023 niets. De terugleververgoeding van ¤ 0,09 per kWh, zonder overheidsheffingen en btw, geldt vanaf 1 juli 2023.
Ontvang je tussen 5 september 2022 en 1 juli 2023 een terugleververgoeding? Dan kan het zijn dat je onterecht een lagere terugleververgoeding hebt ontvangen dan waar je recht op hebt. Als dit het geval is, compenseren we dit natuurlijk en ontvang je het bedrag (na verrekening met eventuele openstaande bedragen) binnen drie maanden na je jaarnota in september 2023. Vanaf dat moment weten we namelijk precies hoeveel stroom je hebt opgewekt en verbruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |