quote:
Op vrijdag 7 juli 2023 14:01 schreef Wantie het volgende:Ik las afgelopen week een bericht over een transgender die door haar date in elkaar was gemept omdat hij er in bed achter kwam dat zij transgender is.
Niet handig van haar natuurlijk om dat niet te vertellen, maar het laat ook zien ze nooit gewoon als vrouw zal kunnen leven.
Je moet dan een man zien te vinden die (ook) op transgenders valt.
Het is ook heel onfatsoenlijk om dat niet te vertellen. De reactie is natuurlijk een misdrijf.
Maar dit is nu precies wat er mis is met 'transvrouwen zijn ook vrouwen'. Dat is leuk gezegd en er wordt allemaal gedaan alsof iedereen mee moet doen met deze leugen. Maar dat is het: een leugen.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het transfoob vinden van die man om geen seks te willen met een transvrouw. Maar dan snap je dus niets van hoe geaardheid werkt. Ik vind het verschrikkelijk dat er gelogen wordt over dat je een vrouw (of man) kan worden door transitie. Je kan het wettelijk worden, maar in de praktijk zul je nooit een vrouw worden. Natuurlijk willen mensen best jou behandelen als vrouw in normale interacties waarbij geslacht gewoon niet zo relevant is. Maar op het moment dat geslacht echt relevant is, dan loop je er gewoon tegenaan dat transvrouwen... toch eigenlijk mannen blijven.
En dat zal ongetwijfeld enorm pijnlijk zijn. Maar ik vind echt dat er een realistisch beeld geschapen moet worden.