abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210270971
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:00 schreef Radegast het volgende:

[..]
Ik heb een keer een stapelmuurtje gemaakt in de tuin en daar heb ik steeds een toefje Knauf Fix & Finish tussen de stenen gedaan. Werkte prima en is makkelijk te verwijderen.
Ik lees dat het voor binnen is. Gaat dat ook goed met regen, wind en vuil, denk je?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210271014
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:24 schreef yinu het volgende:

[..]
Het ziet er prachtig uit zeg!
Bij ons zijn de stapelmuurtjes na verloop van tijd vanzelf wat stabieler geworden omdat er meer zand/aarde/onkruid tussen is gekomen. Maar dat toefje fix en finish klinkt ook wel goed.
Ik zie dat hier niet gebeuren omdat de rand laag is en de stenen niet zo groot zijn. Ik ga ze sowieso wat fixeren.

Ik ben zelf ook heel gelukkig met het resultaat! En ik kon stenen van de buren pakken, dus het heeft me niet meer gekost dan een paar uur werk. Ik had het zo gedaan. Volgend weekeinde doe ik nog een border.
pi_210271305
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik lees dat het voor binnen is. Gaat dat ook goed met regen, wind en vuil, denk je?
Ja hoor. Gewoon op een warme droge dag doen en als het dan uitgehard is dan is het prima.
pi_210272644

Iemand een idee wat dit is?
pi_210272688
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 19:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet eruit als een leuk pakket, @:tuindier . Hoeveel planten kreeg je voor welk bedrag?

Ik heb geen plantenvraag, maar misschien heeft iemand hier advies. Ik heb vandaag een borderrand gemaakt met oude stenen. Ik vind ze wat te los liggen. Hoe zou ik ze vaster kunnen krijgen? Ik kan lijmen of metselen, maar is er ook een andere methode?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had 17 planten voor 55 euro thuisbezorgd. Ze staan nu een weekje in de grond, en ik zie dat ze echt al groeien.

Leuk die rand/dat mini muurtje. Ik heb nog een hoekje waar ik dat misschien ook wil gaan doen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:13:49 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210274504
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 19:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet eruit als een leuk pakket, @:tuindier . Hoeveel planten kreeg je voor welk bedrag?

Ik heb geen plantenvraag, maar misschien heeft iemand hier advies. Ik heb vandaag een borderrand gemaakt met oude stenen. Ik vind ze wat te los liggen. Hoe zou ik ze vaster kunnen krijgen? Ik kan lijmen of metselen, maar is er ook een andere methode?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen advies voor je maar dit ziet er wel echt gelukt uit! O+
Resistance is futile.
pi_210346130
Blommen!

En de passiebloem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 5:
pi_210387560
Ha, al weer bijna tijd voor de passiepreek!

Prachtige blommen hoor :Y. Ik vind dat ik veel te weinig zomerbloeiers heb.
Wel een paar, natuurlijk.

Een van de rozenstruiken, op dit moment de enige met echt bloei. Ik ben vooral zeer tevreden over de bodembedekkers die ik eronder heb gezet: lievevrouwenbedstro, kruipend zenegroen en maarts viooltje.

De hoge hortensia. Mooi maar subtiel. En hoog.

Een toef viooltjes, voor de brem en een momenteel bloemloze roos Op de achtergrond de kleurige hortensia, die het dit jaar moeilijk heeft maar er toch een paar bloemen uitgeperst heeft. De derde hortensia bloeit helemaal niet dit jaar.

Hosta. Ook al zo subtiel.

Als ik het me goed herinner is dit schildpadbloem. Tussen de rode wederik, die als ie eenmaal bloeit (nu dus, kleine -alweer subtiele- gele bloemetjes) z'n rode bladkleur verliest.

Kijk, deze knalt tenminste! Hibiscus. Dat zou wel een grote struik mogen worden, maar voorlopig blijft 'ie ienimieni.

En als laatste een stokroos, misschien niet subtiel maar toch ook bepaald niet knallend:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210387956
Mooie hortensia, @sigme

Mijn stamhortensias doen het dit jaar zo goed, dat ze zulke grote bloemen maken dat de takken ombuigen...

Deze staan er ook weer mooi bij dit jaar, ik ben dol op dit vak (deze op de grond en de stokhortensias erboven) O+
  woensdag 23 augustus 2023 @ 07:42:53 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210389717
Ik ben aan het brainstormen over een haag om de achterkant van onze nieuwe tuin af te scheiden. We zijn erg blij met de laurierhaag die we in onze huidige tuin hebben, maar ik vind dat die niet echt bijdraagt voor de biodiversiteit. De vogels maken eerder gebruik van de taxus erboven. En ik ben gek op vogeltjes.

Welke (wintergroene) haag trekt veel vogeltjes aan? Standplaats: onder een aantal grauwe elzen en vlakbij een beekje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Seven. op 23-08-2023 07:50:40 ]
Resistance is futile.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 07:44:33 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210389724
Misschien heb ik al wel mijn eigen antwoord gegeven: de taxus is echt heel geschikt voor de huismus :+ . Die is alleen wel heel gevoelig voor wortelrot dus mogelijk is de standplaats geen goed idee.

[ Bericht 18% gewijzigd door Seven. op 23-08-2023 07:51:31 ]
Resistance is futile.
pi_210389782
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 07:44 schreef Seven. het volgende:
Misschien heb ik al wel mijn eigen antwoord gegeven: de taxus is echt heel geschikt voor de huismus :+ . Die is alleen wel heel gevoelig voor wortelrot dus mogelijk is de standplaats geen goed idee.
Taxus is wel enorm giftig, wel iets om te overwegen als je hem op pluk-hoogte zet :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 23 augustus 2023 @ 08:37:37 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210390127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 07:57 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Taxus is wel enorm giftig, wel iets om te overwegen als je hem op pluk-hoogte zet :Y
Goed om te weten. Als ik moet kiezen voor wat ik zelf echt mooi vind, dan wordt het iets van een rode beukenhaag of zoiets. Volgens mij zitten vogels daar heel graag in.

Belangrijk om te weten: de haag wordt in de zichtlijn van ons slaapkamerraam geplant en het oog wil ook wat.
Resistance is futile.
pi_210390765
Wij hebben een beukenhaag en daar zitten de mussen inderdaad graag in, ook 's winters omdat het beukenblad er aan blijft 's winters - dus ook dan beschutting.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210391560
Moet het allemaal hetzelfde zijn? Misschien kun je het voor het oog juist aantrekkelijk maken met verschillende dingen bij elkaar?

Maar dat zeg ik als liefhebber van zooiige tuinen met een grondige afkeer van strak, vormsnoei en strak geschoffeld met veel zwarte aarde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210395879
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:57 schreef sigme het volgende:

Een van de rozenstruiken, op dit moment de enige met echt bloei. Ik ben vooral zeer tevreden over de bodembedekkers die ik eronder heb gezet: lievevrouwenbedstro, kruipend zenegroen en maarts viooltje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, dat ziet er inderdaad goed uit zo met die bodembedekkers!
pi_210395902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:19 schreef Hupje het volgende:
Mooie hortensia, @:sigme

Mijn stamhortensias doen het dit jaar zo goed, dat ze zulke grote bloemen maken dat de takken ombuigen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze staan er ook weer mooi bij dit jaar, ik ben dol op dit vak (deze op de grond en de stokhortensias erboven) O+
[ afbeelding ]
Ik houd niet zo van hortensia's met volle, witte pluimen, maar je leliegras ziet er fraai uit. Heb je een hele bos?
pi_210395941
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:44 schreef Vanyel het volgende:
Moet het allemaal hetzelfde zijn? Misschien kun je het voor het oog juist aantrekkelijk maken met verschillende dingen bij elkaar?

Maar dat zeg ik als liefhebber van zooiige tuinen met een grondige afkeer van strak, vormsnoei en strak geschoffeld met veel zwarte aarde.
Ik vind gemengde hagen heel onrustig ogen. Liever een strakke haag met weelderige planten ervoor, zoals goeie ouwe Piet met z'n tuin deed:

@Seven., wij hebben met soortgelijke overwegingen voor een liguster gekozen, 'atrovirens'.
  Vis een optie? woensdag 23 augustus 2023 @ 17:16:38 #219
70532 loveli
N
pi_210395967
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 07:42 schreef Seven. het volgende:
Welke (wintergroene) haag trekt veel vogeltjes aan? Standplaats: onder een aantal grauwe elzen en vlakbij een beekje.
Saaie huis, tuin en keuken liguster. Tegenover ons winkelcentrum is een huis met een grote ligusterhaag, die de hele dag kwettert en fladdert. Vuurdoorn doet het ook goed voor vogels, maar daar wil je geen haag van hebben.

De hulst bij mijn ouders deed het ook erg goed, voordat 'ie iets te sterk gesnoeid werd. Weet niet of dat geschikt is voor een haag.
crap in = crap out
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:31:30 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210396114
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:44 schreef Vanyel het volgende:

Nee, dat hoeft niet maar we hebben een stukje haag aan de achterkant en ik moet nog ff overleggen met de nieuwe buurvrouw wat zij wil aan de zijkant. Dus 2 verschillende hagen vind ik prima. Maar wel graag 1 soort beplanting per haag. We zijn nog van plan om ergens een boog neer te zetten, wat daar voor en daar achter staat mag dan wel weer veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 23-08-2023 17:55:47 ]
Resistance is futile.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:44:10 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210396270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Saaie huis, tuin en keuken liguster. Tegenover ons winkelcentrum is een huis met een grote ligusterhaag, die de hele dag kwettert en fladdert. Vuurdoorn doet het ook goed voor vogels, maar daar wil je geen haag van hebben.

De hulst bij mijn ouders deed het ook erg goed, voordat 'ie iets te sterk gesnoeid werd. Weet niet of dat geschikt is voor een haag.
Vuurdoorn vind ik ook mooi maar dat is een zonaanbidder, en deze haag komt zo'n beetje onder de grauwe elzen van de gemeente.

Hulst vind ik niet mooi.

Maar ik ben wel groot liguster fan!
Resistance is futile.
pi_210396299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik houd niet zo van hortensia's met volle, witte pluimen, maar je leliegras ziet er fraai uit. Heb je een hele bos?
Ik neem aan dat die paarse bloemen dus leliegras zijn? :+ Ik heb een vak van 4m2 vol. Ideale planten vind ik het. En voor de hoogte staan er dus 3 stamhortensias in.
pi_210396352
Dit jaar weinig actief en actie in de postzegel voor en achter.

Ondertussen geniet ik wel van jullie plaatjes en plannen.

Èn en en vind ik dit wel heeel leuk topic w/
pi_210396453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik neem aan dat die paarse bloemen dus leliegras zijn? :+ Ik heb een vak van 4m2 vol. Ideale planten vind ik het. En voor de hoogte staan er dus 3 stamhortensias in.
Oh, heb je daar een foto van? Ben heel benieuwd. Het lijkt me inderdaad leliegras (liriope muscari, wintergroen, bloeit vanaf augustus).
pi_210396877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind gemengde hagen heel onrustig ogen. Liever een strakke haag met weelderige planten ervoor, zoals goeie ouwe Piet met z'n tuin deed:

[ afbeelding ]

@:seven., wij hebben met soortgelijke overwegingen voor een liguster gekozen, 'atrovirens'.
Ja, ril. Ik heb helemaal niks met zo strak gesnoeid, al helemaal niet in ronde vormen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')