Sorry, ik bedoelde blacklight of iig een lamp of licht wat ze interessant vindenquote:Op zondag 25 juni 2023 14:36 schreef kree het volgende:
Nou nu durf ik het beetje te betwijfelen, op licht ok.
Maar neon? Die beesten zijn een soort hittezoekende raket die afgaan op vooral CO2 wat je uitademt volgens mij.
Nou geen idee? heb het niet nagezocht ook hoor. Maar komen muggen op een bepaalt soort licht af?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde blacklight of iig een lamp of licht wat ze interessant vinden
Ja, je hebt ook van die insectenvangers en daar zitten die lampen ook in. Volgens mij is dat blacklight.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:38 schreef kree het volgende:
Nou geen idee? heb het niet nagezocht ook hoor. Maar komen muggen op een bepaalt soort licht af?
quote:Muggen komen op licht af
Dit klopt niet, want muggen kunnen bijna niets zien. Het licht uitzetten heeft dus geen zin. Je kunt ze het beste uit huis houden door horren voor je ramen en deuren te plaatsen. Voor 's nachts is een klamboe strak rond je bed ook effectief.
Ken het wel het is UV licht.vooral, voor vliegen werkt dat. Maar een mug....?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, je hebt ook van die insectenvangers en daar zitten die lampen ook in. Volgens mij is dat blacklight.
In die apparaten zit een hoogspannigstransformator die ongeveer 2,5 KV maakt. Ik heb er een keer 1 gekocht op marktplaats maar achteraf bleek dat die trafo dus stuk was #dooped Maar die lampen heb ik nog wel.
quote:Op zondag 25 juni 2023 14:45 schreef Nova het volgende:
[..]
Muggen worden aangetrokken door verschillende dingen. Hieronder staan enkele factoren die bijdragen aan de aantrekkelijkheid van mensen voor muggen:
1. Zweet: Muggen zijn dol op zweet, omdat het stoffen bevat zoals melkzuur waar ze zich tot voelen aangetrokken.
2. Ademhaling/CO2 uitstoot - wij ademen kooldioxide (CO2) uit, wat een belangrijke factor is in de lokatie-functie
3.Smaken- sommige type bloedgroepfactors trekken dan weer andere soort maatschappij mee
4.Kleding oftewel textiel kunnen geuren vasthou den welker haast onzichtbaar lijkt maar o zo heerlijk
5.Lichaamstemperatuu
Helaas hebben we niet veel controle over deze factoren met uitzondering van minder zweten of insectwerend middel dragen om te helpen onze warmtebronnen iets meer verborgen te houden!
quote:Op zondag 25 juni 2023 14:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Er is geen duidelijk bewijs dat muggen worden aangetrokken tot UV-licht. In feite zijn de meeste soorten van insectenvallen en -lampen die ontworpen zijn om insecten te vangen, gebaseerd op het gebruik van ultraviolet licht als een belangrijke factor in hun aantrekkelijkheid voor insectensoorten in plaats van gewone witte of gele verlichting.
Het kan echter wel zo zijn dat sommige andere typens bloedzuigende insekten zoals zandvliegen weer daadwerkelijke meer voorkomen onder black lights!
Vanavond de boel open en dat gaat tot ergens in de loop van volgende week niet meer dichtquote:Op zondag 25 juni 2023 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Smerige bloedhitte, blij dat het morgen (voorlopig) voorbij is.
welk dorp woon je danquote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar denk dat de meeste mensen hier voor geen goud zouden willen wonen. In een dorpje van 650 inwoners. Met de dichtstbijzijnde supermarkt op 4 km afstand. Ik vind het heerlijk.
Ja, ik denk dat het straks wel koeler zal zijn dan binnen.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ergste nu even gehad voor een week. Een week zonder extreme hitte volgende week. Zo blijven er steeds minder weken voor schroeihitte over
.
Koelt wel heel langzaam af vanavond trouwens. Dat is wel zuur.
24.5 graden binnen.
Wel of niet oververhit raken heeft niet zoveel te maken met een bikkel zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Dacht dat dat van die bikkels waren....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |