SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Mooi.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
Een wat mindere week vanaf eind volgende week, die een kleine week zal duren, stond ook in de lijn der verwachting. Op zich geen ramp. Vooralsnog ziet het ernaar uit dat het daarna weer gewoon opkrabbeld en warmer, droger en zonniger wordt
Dat stond en staat in de wat langere termijn verwachting. Niet altijd veel waarde aan hechten, maar kwam al wel een aantal keer op deze manier duidelijk terug. Ook betreft afgelopen weken zaten de modellen er vrij goed op.quote:
Ik heb nog steeds alles potdicht zitten hoor. 95% luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:37 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens fijn dat het komende nacht redelijk afkoelt.
Geen split unit op je slaapkamer hebbenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds alles potdicht zitten hoor. 95% luchtvochtigheid![]()
![]()
Combineer dat met de warmte die al ver doorgedrongen is in de muren en je hebt een plaknacht te pakken.
Spaans moeten praten in het dagelijks levenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen split unit op je slaapkamer hebben![]()
Goddelijk geslapen met airco'tje aan
Mooi zo. Dan krijgen we tenminste niet van die onzomerse temperaturen bij een west-circulatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
De Noord Atlantische oceaan is aan het oppervlak absurd warm.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:39 schreef Bocaj het volgende:
24/25 graden is nog net goed voor wat activiteiten buiten.
Maar daarna sta je in je eigen zweet, verlang je naar schaduw en wat afkoeling met een koel drankje.![]()
Morgen is het al helemaal bagger.
Gelukkig is het dan zondag, rustdag!
Als we in de zomer een west-circulatie krijgen, wordt het hier echt hel. Dus doe maar nietquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mooi zo. Dan krijgen we tenminste niet van die onzomerse temperaturen bij een west-circulatie.
En misschien wel een herfst met wat goeie stormen.
Zorgelijke situatie. Ik las net dat overal records worden gebroken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
De Noord Atlantische oceaan is aan het oppervlak absurd warm.
[ afbeelding ]
Nogal een sensatie-tweet en als je goed leest slaat dat "record" op de metingen van alleen dit jaar. Het is in andere jaren wel eens warmer geweest op sommige plekken van de wereld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:15 schreef Canopus het volgende:
[..]
Zorgelijke situatie. Ik las net dat overal records worden gebroken.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |