abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:11:12 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209611267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:11 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Nou ja, ze waren dan ook zeer onverantwoord bezig en moesten en zouden die trip maken, tegen beter weten in. Het bedrijf heeft zelfs rechtszaken over dat dat ding aan hun broek gehad. Het raampje was slechts gecertificeerd voor 1500 meter diepte en daar gingen ze al meerdere malen mee naar 3800 meter.
Die duikboot is door geen enkele keuring geweest.
Was het ongecertificeerde raampje en dat er geen keuring was, de oorzaak van de vermissing ?
Verder vraag ik mij af waar je dat allemaal en bij wie precies moet laten keuren.... ff nuanceren kan helpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209611273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:07 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja glazen koepel....
Het is toch een behoorlijk dikke (17.8cm) Acrylic window.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:12:12 #228
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_209611283
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:06 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Zouden ze lang hebben geleden? Stikken moet 1 van de ergste manieren zijn om te overlijden, net als verbranden.
Ik heb het gevoel beide mogen ervaren , ben over mijn hele lichaam verbrand geweest , en ik ben ook al bijna een keer verdronken geweest. Dus verstikking gevoel meegemaakt.
Als er geen warme stroom was gekomen had en niet een persoon met een boot mij uit het water had gehaald was ik nu niet aan het schrijven geweest.

Verkramping tijdens het zwemmen (koud water stroming en al diverse keren ondergegaan)
Nee dat gevoel wil je echt niet mee maken
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:12:41 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209611292
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:29 schreef RAVW het volgende:

[..]
Waren al een paar keer beneden geweest.
Dus het ging wel.
Ik las ergens op een CNBC website dat ze eerder al tientallen keren waren afgedaald en dat het dit jaar de 5e keer was.. dus wat meer dan een paar.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:12:54 #230
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_209611297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
En wat ik ook niet zo goed begrijp is dit.

Als ik stervensrijk was en die Titanic zo fascinerend zou vinden dan zou ik zelf een ROV ontwerpen of laten ontwerpen met 4K of 8K camera's die ik dan naar de diepte zou af laten zakken om die vanaf boven met mijn gamecontroller te kunnen besturen.

Ik zou dat ding dan net zo vaak naar beneden kunnen sturen als ik wil, maar ik hoef er dan niet in te zitten en waarom zou ik ook.

Deze mensen hadden genoeg geld om zelf zo'n project uit te voeren of met elkaar op te zetten. Wat is in Godsnaam de meerwaarde om zelf in zo'n capsule te gaan zitten en op 3,5 kilometer diepte door zo'n raampje te gaan zitten staren. Dat is toch niet meer van deze tijd en waarom zou je in hemelsnaam dat risico nemen.

Dit was gewoon niet nodig geweest.
Helemaal mee eens! :Y
Gevaccineerd.
pi_209611300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
En wat ik ook niet zo goed begrijp is dit.

Als ik stervensrijk was en die Titanic zo fascinerend zou vinden dan zou ik zelf een ROV ontwerpen of laten ontwerpen met 4K of 8K camera's die ik dan naar de diepte zou af laten zakken om die vanaf boven met mijn gamecontroller te kunnen besturen.

Ik zou dat ding dan net zo vaak naar beneden kunnen sturen als ik wil, maar ik hoef er dan niet in te zitten en waarom zou ik ook.

Deze mensen hadden genoeg geld om zelf zo'n project uit te voeren of met elkaar op te zetten. Wat is in Godsnaam de meerwaarde om zelf in zo'n capsule te gaan zitten en op 3,5 kilometer diepte door zo'n raampje te gaan zitten staren. Dat is toch niet meer van deze tijd en waarom zou je in hemelsnaam dat risico nemen.

Dit was gewoon niet nodig geweest.
Ik begrijp vooral die Fransman niet die was er al geweest op een professionele expeditie waarom ga je dan toch in zo'n krakkemikkig ding zitten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209611347
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:12 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel beide mogen ervaren , ben over mijn hele lichaam verbrand geweest , en ik ben ook al bijna een keer verdronken geweest. Dus verstikking gevoel meegemaakt.
Als er geen warme stroom was gekomen had en niet een persoon met een boot mij uit het water had gehaald was ik nu niet aan het schrijven geweest.

Verkramping tijdens het zwemmen (koud water stroming en al diverse keren ondergegaan)
Wat gruwelijk!
Dat is toch wel mijn grootste nachtmerrie
Beide is gruwelijk om mee te maken maar van verbranden is de nasleep misschien wel levenslang en de pijn moet gruwelijk zijn.
Dat is bij verdrinken of verstikken niet
pi_209611359
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:12 schreef RAVW het volgende:

[..]

Damn :{
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:17:11 #234
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_209611366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:15 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Wat gruwelijk!
Dat is toch wel mijn grootste nachtmerrie
Beide is gruwelijk om mee te maken maar van verbranden is de nasleep misschien wel levenslang en de pijn moet gruwelijk zijn.
Klopt: één van de ergste pijnen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_209611374
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:18:21 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209611381
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het gevoel van stikken wordt veroorzaakt door teveel CO2 in het bloed. Dus niet door gebrek aan zuurstof. Koolmonoxide verdrijft zuurstof uit het bloed terwijl CO2 nog steeds uit het bloed gehaald wordt, en is om die reden een rustige dood.
Beiden veroorzaakt bewusteloosheid waarbij inhaleren van CO2 (kooldioxdide), denk ik, iemand wat sneller doet inzinken dan gebrek aan lucht (dwz zuurstof cq niet kunnen ademen). Koolmonoxide (CO) voortkomend uit verbranding, dus zonder tweetje heeft hier niets, mee van doen.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:19:45 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209611397
https://www.reddit.com/r/(...)assenger_who_took_4/
Former Titan submersible passenger who took 4 dives in it, including to the Titanic, said communication with the surface ship was lost 'every single time'
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:20:01 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209611401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:05 schreef RAVW het volgende:

[..]
Het gaat erom dat ze kunnen zeggen dat ze op de plek zelf zijn geweest en met eigen ogen de Titanic hadden kunnen zien.
Door via een beeldscherm te kijken is heel anders.
Been there is heel wat anders dan Seen it, nog beter is Done that and have the T-shirts as proof.
pi_209611409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:03 schreef RAVW het volgende:

[..]
Dat gaat dus niet , dat verzwakt zo'n onderzeeer nog meer ...
dat er al een raam er in zat verbaast me eigenlijk al
Iets van een kijkgat kan wel hoor, zelfs bij die dingen die tot de bodem van de Marianentrog met nog veel meer druk kunnen heeft de bemanning doorgaans een kijkgat.

Fatsoenlijk certificeren en testen lijkt me meer het issue.
  roze donderdag 22 juni 2023 @ 22:20:45 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209611413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:07 schreef ZanneG het volgende:
Dus ze moesten met zn allen door 1 venstertje kijken?
En daar betaal je dan 2 ton voor, bizar
Beter gewoon thuis op de bank.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:20:54 #241
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_209611417
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:08 schreef ZanneG het volgende:

ik denk dat als iemand je wurgt en je stikt het licht uit gaat en het klaar is.
Was dat maar zo makkelijk ..
Je licht uitgaan dat duurt nog wel even .. je maakt het bewust mee.
Je krijgt eerst je paniek golf , daarna gaat het vertraagt, en dan langzaam ga je minder zien.
Daarna weet ik het niet .. want ik kreeg weer genoeg lucht om alles weer in gang te zetten

verbranden is veel erger , dat doet echt heeeeeel veel pijn...
en gaat ook behoorlijk snel , zeker asl dit over het hele lichaam gebeurd.
IK heb 1 en 2de graads heel mijn lichaam verbrand gehad .. ( Was een jaar of 7 )
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_209611424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)assenger_who_took_4/
Former Titan submersible passenger who took 4 dives in it, including to the Titanic, said communication with the surface ship was lost 'every single time'
En hij/zij ging nog drie keer... :{
pi_209611428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:15 schreef ZanneG het volgende:
.
Het bijna verstikken vormt een trauma dat ik denk ik nooit meer kwijtraak. Ook dat heeft dus een nasleep, is mijn ervaring.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:22:34 #244
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_209611448
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:20 schreef Ama het volgende:

[..]
Beter gewoon thuis op de bank.
Oh nice ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:22:52 #245
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209611460
quote:
18s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beiden veroorzaakt bewusteloosheid waarbij inhaleren van CO2 (kooldioxdide), denk ik, iemand wat sneller doet inzinken dan gebrek aan lucht (dwz zuurstof cq niet kunnen ademen). Koolmonoxide (CO) voortkomend uit verbranding, dus zonder tweetje heeft hier niets, mee van doen.
Je hebt koolmonoxide en kooldioxide (CO2). Dit zijn twee verschillende stoffen. Als je even kijkt waar ik op reageer zie je waarom ik koolmonoxide benoem.

CO2 vergiftiging veroorzaakt een paniekreactie vanwege die ademreflex, waardoor je sneller het bewustzijn verliest maar het proces is dus wel pijnlijker.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:23:20 #246
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209611469
Ik krijg net via een van mijn bronnen door dat OceanGate zich nu meer wil gaan richten op landvoertuigen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209611471
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het bijna verstikken vormt een trauma dat ik denk ik nooit meer kwijtraak. Ook dat heeft dus een nasleep, is mijn ervaring.
Live is never the same
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:24:20 #248
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_209611478
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet. Deze mensen hadden geen enkele reden om ergens over op te scheppen. Die hadden alles al wat hun eigen hartje en dat van ieder ander begeert.
Het gaat niet om opscheppen, het gaat om ervaring.
En als je geld zat heb , dan heb je alles al wel een beetje gedaan ...
leuke husi of auto kopen hoeft niet meer die heb je zat ..
War moet je heen , je kunt overal wel op vakantie gaan ...
Dat zullen ze ook wel gedaan hebben.
Maar het is ook de spanning die zo iets met zich mee brengt.
en ervaring die maar weinig mensen hebben.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:25:28 #249
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209611495
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:20 schreef Vallon het volgende:
Been there is heel wat anders dan Seen it, nog beter is Done that and have the T-shirts as proof.
Dit is feesboek wijsheid.
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:26:21 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209611502
https://www.nu.nl/buitenl(...)den-na-implosie.html
Kustwacht VS denkt dat opvarenden van onderzeeër zijn overleden na implosie

De Amerikaanse kustwacht denkt dat alle vijf opvarenden van de vermiste onderzeeër Titan zijn overleden. Ze zouden om het leven zijn gekomen na de implosie van het vaartuig, zegt de Amerikaanse kustwacht. De onderzeeër vertrok zondag richting het wrak van de Titanic in de Atlantische Oceaan en werd kort daarna vermist.
Na een zoektocht van enkele dagen werden donderdag brokstukken van de Titan gevonden. Dit bleken een landingsframe en achterklep van de verloren onderzeeër te zijn. De brokstukken werden op 500 meter van de boeg van de Titanic gevonden.

Volgens een expert van de kustwacht werden er in totaal vijf stukken van de Titan gevonden. Een van die stukken wijst volgens de kustwacht op een implosie van het vaartuig.

Hierdoor is het volgens de kustwacht de vraag of er nog sporen van de overledenen gevonden worden. "Het is een meedogenloze omgeving", zei de expert van de kustwacht op een persconferentie. De zoektocht naar andere resten van de onderzeeër gaat door.

"We denken dat de crew op tragische wijze is overleden", laat OceanGate, eigenaar van het vaartuig, in een verklaring weten. "Ons hart gaat uit naar de vijf personen en hun familie."

Contact twee uur na duik verbroken
Aan boord van de onderzeeër bevonden zich op het moment van vermissing vijf mensen. Een van de toeristen aan boord was de Britse miljardair Hamish Harding. Ook de prominente Brits-Pakistaanse zakenman Shahzada Dawood bevond zich in de onderzeeër.

Zij gingen zondag op weg om het wrak van de Titanic te zien. Binnen twee uur na de duik werd het contact met het vaartuig verbroken. Toen er maandag nog geen tekenen waren van de onderzeeër, begon de Amerikaanse kustwacht met een zoektocht.

Geluiden brachten hoop, maar lijken niet van Titan te komen
Die zoektocht, geleid door de Amerikaanse kustwacht, kwam maandag op stoom. Daarbij werden naast schepen ook onderwaterrobots en onderzeeërs ingezet. Frankrijk stuurde een schip met een diepzeerobot die tot 6 kilometer diepte kon dalen.

Woensdag gloorde er een sprankje hoop toen een van de vliegtuigen een klopgeluid waarnam. De hulpdiensten hoopten dat de geluiden ze in de richting van het vaartuig konden leiden.

Die geluiden lijken bij nader inzien niets met de Titan te maken te hebben. "Er lijkt geen verband te zijn tussen de klopgeluiden en de locatie van brokstukken op de zeebodem", aldus de kustwacht op de persconferentie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')