Was het ongecertificeerde raampje en dat er geen keuring was, de oorzaak van de vermissing ?quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:11 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nou ja, ze waren dan ook zeer onverantwoord bezig en moesten en zouden die trip maken, tegen beter weten in. Het bedrijf heeft zelfs rechtszaken over dat dat ding aan hun broek gehad. Het raampje was slechts gecertificeerd voor 1500 meter diepte en daar gingen ze al meerdere malen mee naar 3800 meter.
Die duikboot is door geen enkele keuring geweest.
Nou ja glazen koepel....quote:
Ik heb het gevoel beide mogen ervaren , ben over mijn hele lichaam verbrand geweest , en ik ben ook al bijna een keer verdronken geweest. Dus verstikking gevoel meegemaakt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:06 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Zouden ze lang hebben geleden? Stikken moet 1 van de ergste manieren zijn om te overlijden, net als verbranden.
Ik las ergens op een CNBC website dat ze eerder al tientallen keren waren afgedaald en dat het dit jaar de 5e keer was.. dus wat meer dan een paar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waren al een paar keer beneden geweest.
Dus het ging wel.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
En wat ik ook niet zo goed begrijp is dit.
Als ik stervensrijk was en die Titanic zo fascinerend zou vinden dan zou ik zelf een ROV ontwerpen of laten ontwerpen met 4K of 8K camera's die ik dan naar de diepte zou af laten zakken om die vanaf boven met mijn gamecontroller te kunnen besturen.
Ik zou dat ding dan net zo vaak naar beneden kunnen sturen als ik wil, maar ik hoef er dan niet in te zitten en waarom zou ik ook.
Deze mensen hadden genoeg geld om zelf zo'n project uit te voeren of met elkaar op te zetten. Wat is in Godsnaam de meerwaarde om zelf in zo'n capsule te gaan zitten en op 3,5 kilometer diepte door zo'n raampje te gaan zitten staren. Dat is toch niet meer van deze tijd en waarom zou je in hemelsnaam dat risico nemen.
Dit was gewoon niet nodig geweest.
Ik begrijp vooral die Fransman niet die was er al geweest op een professionele expeditie waarom ga je dan toch in zo'n krakkemikkig ding zittenquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
En wat ik ook niet zo goed begrijp is dit.
Als ik stervensrijk was en die Titanic zo fascinerend zou vinden dan zou ik zelf een ROV ontwerpen of laten ontwerpen met 4K of 8K camera's die ik dan naar de diepte zou af laten zakken om die vanaf boven met mijn gamecontroller te kunnen besturen.
Ik zou dat ding dan net zo vaak naar beneden kunnen sturen als ik wil, maar ik hoef er dan niet in te zitten en waarom zou ik ook.
Deze mensen hadden genoeg geld om zelf zo'n project uit te voeren of met elkaar op te zetten. Wat is in Godsnaam de meerwaarde om zelf in zo'n capsule te gaan zitten en op 3,5 kilometer diepte door zo'n raampje te gaan zitten staren. Dat is toch niet meer van deze tijd en waarom zou je in hemelsnaam dat risico nemen.
Dit was gewoon niet nodig geweest.
Wat gruwelijk!quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel beide mogen ervaren , ben over mijn hele lichaam verbrand geweest , en ik ben ook al bijna een keer verdronken geweest. Dus verstikking gevoel meegemaakt.
Als er geen warme stroom was gekomen had en niet een persoon met een boot mij uit het water had gehaald was ik nu niet aan het schrijven geweest.
Verkramping tijdens het zwemmen (koud water stroming en al diverse keren ondergegaan)
Nee dat gevoel wil je echt niet mee maken
Damnquote:Op donderdag 22 juni 2023 22:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel beide mogen ervaren , ben over mijn hele lichaam verbrand geweest , en ik ben ook al bijna een keer verdronken geweest. Dus verstikking gevoel meegemaakt.
Als er geen warme stroom was gekomen had en niet een persoon met een boot mij uit het water had gehaald was ik nu niet aan het schrijven geweest.
Verkramping tijdens het zwemmen (koud water stroming en al diverse keren ondergegaan)
Nee dat gevoel wil je echt niet mee maken
Klopt: één van de ergste pijnenquote:Op donderdag 22 juni 2023 22:15 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Wat gruwelijk!
Dat is toch wel mijn grootste nachtmerrie
Beide is gruwelijk om mee te maken maar van verbranden is de nasleep misschien wel levenslang en de pijn moet gruwelijk zijn.
Dat is bij verdrinken of verstikken niet
Beiden veroorzaakt bewusteloosheid waarbij inhaleren van CO2 (kooldioxdide), denk ik, iemand wat sneller doet inzinken dan gebrek aan lucht (dwz zuurstof cq niet kunnen ademen). Koolmonoxide (CO) voortkomend uit verbranding, dus zonder tweetje heeft hier niets, mee van doen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het gevoel van stikken wordt veroorzaakt door teveel CO2 in het bloed. Dus niet door gebrek aan zuurstof. Koolmonoxide verdrijft zuurstof uit het bloed terwijl CO2 nog steeds uit het bloed gehaald wordt, en is om die reden een rustige dood.
Been there is heel wat anders dan Seen it, nog beter is Done that and have the T-shirts as proof.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze kunnen zeggen dat ze op de plek zelf zijn geweest en met eigen ogen de Titanic hadden kunnen zien.
Door via een beeldscherm te kijken is heel anders.
Iets van een kijkgat kan wel hoor, zelfs bij die dingen die tot de bodem van de Marianentrog met nog veel meer druk kunnen heeft de bemanning doorgaans een kijkgat.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet , dat verzwakt zo'n onderzeeer nog meer ...
dat er al een raam er in zat verbaast me eigenlijk al
Beter gewoon thuis op de bank.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:07 schreef ZanneG het volgende:
Dus ze moesten met zn allen door 1 venstertje kijken?
En daar betaal je dan 2 ton voor, bizar
Was dat maar zo makkelijk ..quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:08 schreef ZanneG het volgende:
ik denk dat als iemand je wurgt en je stikt het licht uit gaat en het klaar is.
En hij/zij ging nog drie keer...quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)assenger_who_took_4/
Former Titan submersible passenger who took 4 dives in it, including to the Titanic, said communication with the surface ship was lost 'every single time'
Het bijna verstikken vormt een trauma dat ik denk ik nooit meer kwijtraak. Ook dat heeft dus een nasleep, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:15 schreef ZanneG het volgende:
.
Dat is bij verdrinken of verstikken niet
Oh nicequote:
Je hebt koolmonoxide en kooldioxide (CO2). Dit zijn twee verschillende stoffen. Als je even kijkt waar ik op reageer zie je waarom ik koolmonoxide benoem.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beiden veroorzaakt bewusteloosheid waarbij inhaleren van CO2 (kooldioxdide), denk ik, iemand wat sneller doet inzinken dan gebrek aan lucht (dwz zuurstof cq niet kunnen ademen). Koolmonoxide (CO) voortkomend uit verbranding, dus zonder tweetje heeft hier niets, mee van doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live is never the samequote:Op donderdag 22 juni 2023 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het bijna verstikken vormt een trauma dat ik denk ik nooit meer kwijtraak. Ook dat heeft dus een nasleep, is mijn ervaring.
Het gaat niet om opscheppen, het gaat om ervaring.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Deze mensen hadden geen enkele reden om ergens over op te scheppen. Die hadden alles al wat hun eigen hartje en dat van ieder ander begeert.
Dit is feesboek wijsheid.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:20 schreef Vallon het volgende:
Been there is heel wat anders dan Seen it, nog beter is Done that and have the T-shirts as proof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |