abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209912431
Oh en adviezen van verloskundigen... die neem ik vaak met een korrel zout, want zij weten zeker niet alles (en geven soms ook verkeerd advies)... Maar dat weet ik vooral omdat mn vriendin álles opzoekt :P
pi_209915658
Ik snap natuurlijk ook wel dat ik niet het leven van mijn vriendin kan gaan bepalen de komende 8 maanden. Zo bedoel ik het ook helemaal niet en ik had eigenlijk ook niet de indruk dat m'n post zo overkwam eerlijk gezegd. Ik ben gewoon van nature een beetje een glas halfleeg persoon en ik ben gewoon angstig dat het weer een miskraam wordt. Dat het vorige keer mis ging bij (volgens de verloskundige op basis van de grootte van de foetus) 8 weken en 6 dagen en dat dat terug rekenend exact de dag was dat we wél in achtbanen zijn geweest helpt mij niet in mijn angst...

Maar we kunnen er gewoon heel goed over praten samen, dus daar komen we wel uit. M'n vriendin is zelf ook nogal glas halfleeg en vanuit haar achtergrond denkt ze dus vooral aan alle dingen die mis kunnen gaan in plaats van goed. Zo maakt zij zich nogal druk dat we een keer tartaar bij het avondeten hadden toen we het nog niet wisten.

Maar wat ik zei, we beseffen ook wel dat we gewoon moeten blijven leven en we kunnen goed en makkelijk met elkaar praten over onze angsten. Dus ik bepaal helemaal niks over wat ze wel en niet mag, ik heb alleen tegen haar gezegd dat ik angstig ben als ze in een achtbaan zou gaan. Dat snapte ze heel goed maar ze moest er ook om huilen. Maar ze moest laatst ook huilen toen de kaas op was dus dat zullen ook zwangerschapshormonen zijn :+

quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 07:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik trek mijn wenkbrauwen ook op van het feit dat de praktijk van je vriendin mensen dingen afraadt zonder wetenschappelijke basis en waar ze zelf niet eens in gelooft.
Dat wordt er wel allemaal bij uitgelegd natuurlijk. En zo'n praktijk moet zich natuurlijk ook zo veel mogelijk indekken. Beetje in de categorie "dit product is gemaakt in een fabriek waar ook noten worden verwerkt" terwijl ik met mijn notenallergie nog nooit op een dergelijk product gereageerd heb. Maar het moet er nou eenmaal bij staan voor die paar mensen die daar wel op zouden kunnen reageren.
  zondag 16 juli 2023 @ 16:15:42 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_209917614
Zolang je je maar terdege beseft dat de kans op een miskraam niet afneemt met al deze maatregelen. Al stop je haar maandenlang in een glazen kistje, dan nog blijft de kans 1 op 5. Je hebt daar zelf maar zó beperkt invloed op dat het bijna te verwaarlozen valt.
Ik heb voor mezelf gewoon erg veel moeite met het algemene gedachtengoed dat als er iets mis gaat, je dat zelf hebt veroorzaakt. Het is eigenlijk een heel nare blame game die er voor zorgt dat vrouwen elke volgende zwangerschap nóg angstiger in gaan.

En besef je ook dat de kans op een gezonde zwangerschap dus gewoon 4 op 5 is, en je beter daarop kan focussen dan op de angst dat dingen misgaan. Ik begrijp de hang naar maakbaarheid en het "iets willen doen", maar de realiteit is dat zwangerschappen nou eenmaal niet zo werken ;)

Ik hoop dat jullie het gaandeweg een beetje los kunnen laten en gewoon kunnen gaan genieten :*
disclaimer
pi_209919307
Gefeliciteerd, Lily!

Wij hebben afgelopen dinsdag een goede echo gehad. Ik ben alweer 11 weken en 2 dagen nu en begin er meer vertrouwen in te krijgen.
pi_209919406
Ik eet hier gewoon tonijn. Niet teveel, maar als ik er zin in heb dan eet ik dit gewoon.
pi_209919577
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap natuurlijk ook wel dat ik niet het leven van mijn vriendin kan gaan bepalen de komende 8 maanden. Zo bedoel ik het ook helemaal niet en ik had eigenlijk ook niet de indruk dat m'n post zo overkwam eerlijk gezegd. Ik ben gewoon van nature een beetje een glas halfleeg persoon en ik ben gewoon angstig dat het weer een miskraam wordt. Dat het vorige keer mis ging bij (volgens de verloskundige op basis van de grootte van de foetus) 8 weken en 6 dagen en dat dat terug rekenend exact de dag was dat we wél in achtbanen zijn geweest helpt mij niet in mijn angst...

Maar we kunnen er gewoon heel goed over praten samen, dus daar komen we wel uit. M'n vriendin is zelf ook nogal glas halfleeg en vanuit haar achtergrond denkt ze dus vooral aan alle dingen die mis kunnen gaan in plaats van goed. Zo maakt zij zich nogal druk dat we een keer tartaar bij het avondeten hadden toen we het nog niet wisten.

Maar wat ik zei, we beseffen ook wel dat we gewoon moeten blijven leven en we kunnen goed en makkelijk met elkaar praten over onze angsten. Dus ik bepaal helemaal niks over wat ze wel en niet mag, ik heb alleen tegen haar gezegd dat ik angstig ben als ze in een achtbaan zou gaan. Dat snapte ze heel goed maar ze moest er ook om huilen. Maar ze moest laatst ook huilen toen de kaas op was dus dat zullen ook zwangerschapshormonen zijn :+
[..]
Dat wordt er wel allemaal bij uitgelegd natuurlijk. En zo'n praktijk moet zich natuurlijk ook zo veel mogelijk indekken. Beetje in de categorie "dit product is gemaakt in een fabriek waar ook noten worden verwerkt" terwijl ik met mijn notenallergie nog nooit op een dergelijk product gereageerd heb. Maar het moet er nou eenmaal bij staan voor die paar mensen die daar wel op zouden kunnen reageren.
Je gevoel is begrijpelijk, ook mbt die achtbaan.
Ik heb een miskraam gehad bij 9 weken en achteraf gezien was ik precies in de week na de bevruchting de hele dag in een wellness center met super hete sauna’s. Ik wist toen natuurlijk nog niet dat ik zwanger was. Maar heb me vaak afgevraagd of ik daardoor vanaf het begin m’n embryo had verdoemd.

En of een miskraam me bespaard was gebleven als ik niet was gegaan.

Dat was wel een lastige periode. Ik had bij m’n volgende zwangerschap ook veel angst dat het mis zou gaan. Nu bij de 3e zwangerschap aanbeland en nu heb ik t niet meer. Mensen krijgen zovaak miskramen, het is niet het gevolg van je gedrag. It is what it is. Je hebt er geen invloed op. Ik leef gewoon door en hok mezelf niet op gedurende de zwangerschap
pi_209919983
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:14 schreef Mahra het volgende:
Gefeliciteerd, Lily!

Wij hebben afgelopen dinsdag een goede echo gehad. Ik ben alweer 11 weken en 2 dagen nu en begin er meer vertrouwen in te krijgen.
Jij ook Mahra! Ah bij jullie ook de 2e, leuk!
pi_209922464
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jij ook Mahra! Ah bij jullie ook de 2e, leuk!
Thanks! Gaan we weer gelijk op.

Hoe voel jij je?
pi_209924035
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:32 schreef Mahra het volgende:

[..]
Thanks! Gaan we weer gelijk op.

Hoe voel jij je?
Behalve vermoeidheid en af en toe iets misselijk best prima. Maar ben nog maar 5 weken
En jij?
  maandag 17 juli 2023 @ 08:38:21 #285
208890 June.
Seriously?
pi_209925467
Zo'n advies is ook gewoon gebaseerd op het feit dat je met je dikke buik niet lekker achter zo'n stang past én het heen- en weer schudden niet bevorderlijk is voor de placenta en buikbaby. Maar met 6 weken is er nog nauwelijks een placenta (en een baby overigens ook, maar laten we die discussie maar niet starten ) :')
Shine bright like a diamond.
pi_209937126
Ugh… Ik let dus super goed op wat ik eet en heb afgelopen weekend op de een of andere manier toch voedselvergiftiging opgelopen. Geen idee waarvan, maar samen met dochter van 10, die het ook had, heb ik de hele nacht overgegeven. Zondag nog erg beroerd en gisteren ziekgemeld en de hele dag geslapen. De verloskundige maakt zich geen zorgen om de baby, die gezellig bleef bonken tijdens het overgeven, wat overigens niet echt meehielp, maar toch vond ik het best even spannend. Had bijna het idee dat ze mee omhoog zou komen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_209937148
@Irritatie100 ik vind het juist superlief dat je je zorgen maakt en dat je op de best mogelijke manier voor je vriendin en jullie kindje wil zorgen. Ik lees op andere fora genoeg verhalen van mannen die het echt geen zier lijkt te interesseren dat hun partner zwanger is en daar word ik altijd een beetje verdrietig van. Er zit een groot verschil tussen zorgen uiten of dingen verbieden en als aanstaande papa sta je zo mogelijk nog machtelozer tijdens een zwangerschap dan de vrouw zelf. Als het even kon, zou mijn vriend het kindje het liefste zelf dragen. Om mij te ontlasten en om haar nu al te kunnen ervaren en voelen en voor haar zorgen. Het zegt veel over hoe gewenst het kindje is en de papa die je straks wordt :*
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:18:40 #288
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209937503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 06:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ugh… Ik let dus super goed op wat ik eet en heb afgelopen weekend op de een of andere manier toch voedselvergiftiging opgelopen. Geen idee waarvan, maar samen met dochter van 10, die het ook had, heb ik de hele nacht overgegeven. Zondag nog erg beroerd en gisteren ziekgemeld en de hele dag geslapen. De verloskundige maakt zich geen zorgen om de baby, die gezellig bleef bonken tijdens het overgeven, wat overigens niet echt meehielp, maar toch vond ik het best even spannend. Had bijna het idee dat ze mee omhoog zou komen :')
Aaah naar is dat he! Er heerst ook iets van een griepje hoor ik om me heen dus wie weet was het dat, maar vervelend hoe dan ook. Hopelijk ondertussen wat opgeknapt :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209938366
Oh ik heb sinds vorige week opgezette voeten en enkels. Voel me echt net een olifant. Iemand tips?

Probeer zo min mogelijk zout te eten en drink veel water. Valt me op dat ik niet meer absurd vaak hoef te plassen dus volgens mij zakt het meteen naar m’n enkels 🤪
pi_209938570
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Aaah naar is dat he! Er heerst ook iets van een griepje hoor ik om me heen dus wie weet was het dat, maar vervelend hoe dan ook. Hopelijk ondertussen wat opgeknapt :*
Nee, het was echt een voedselvergiftiging. Mijn dochter en ik hadden hetzelfde gegeten die avond en mijn vriend iets anders, dus waarschijnlijk was het 1 van die dingen die niet meer goed was. Het begon ook ongeveer gelijk en was ook ongeveer gelijk klaar. Had echt met haar te doen, zeker omdat ik zelf te beroerd was om iets voor haar te beteken ;( Mijn vriend kon wel even goed oefenen met ziekenzorgen :D
Sarcasme. Herken het.
pi_209938692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:23 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Oh ik heb sinds vorige week opgezette voeten en enkels. Voel me echt net een olifant. Iemand tips?

Probeer zo min mogelijk zout te eten en drink veel water. Valt me op dat ik niet meer absurd vaak hoef te plassen dus volgens mij zakt het meteen naar m’n enkels 🤪
Ik zou wel even bloeddruk laten meten bij de verloskundige. Of iig even over bellen
pi_209940731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik zou wel even bloeddruk laten meten bij de verloskundige. Of iig even over bellen
Gezwollen enkels en voeten zijn helaas normaal in dit stadium van de zwangerschap en zeker met hogere temperaturen. Het is wel rot, ik loop er ook mee. Zo’n beetje het enige van mijn lichaam wat altijd slank was :'( Beentjes omhoog of koud voetenbadje schijnt te helpen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:02:20 #293
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209941469
Ik meld me met baby uit buik. Vanochtend om 6:27 is L.ana geboren, na een bevalling van 7,5 uur. Ze doet het supergoed. Ik ben kapot maar kan niet slapen omdat ze zo lekker babygeluidjes aan het maken is O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:24:37 #294
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209941799
Aaaaah daar is je meisje eindelijk @TheGirlNextDoor O+ en wat een leuke naam!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209942039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:23 schreef Bruinoog1982 het volgende:

Steunkousen!
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die de hele zwangerschap heb gedragen ter preventie dus. En na de bevalling niet meer: meteen opgezwollen voeten :').

quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik meld me met baby uit buik. Vanochtend om 6:27 is L.ana geboren, na een bevalling van 7,5 uur. Ze doet het supergoed. Ik ben kapot maar kan niet slapen omdat ze zo lekker babygeluidjes aan het maken is O+
Gefeliciteerd!! O+ Welkom op de wereld, meisje.
En probeer toch een beetje te slapen tussen het genieten en knuffelen door :*.
pi_209943163
quote:
Gefeliciteerd! Wat een leuke naam en wat fijn dat het zo goed gaat. Geniet ervan ❤
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:14:32 #297
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209943310
quote:
Gefeliciteerd! Leuke naam :)
With love :*
pi_209944261
quote:
Ahhhh gefeliciteerd met jullie meisje!! Mooie naam O+
Sarcasme. Herken het.
pi_209945266
quote:
Jaaa ze is er! Gefeliciteerd. O+ Heel goed om te horen, en een hele leuke naam ook!
pi_209947102
quote:
Eindelijk! Hartelijk gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')