abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:41:15 #251
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209890456
Jammer van de slechte start @Anne. Hopelijk pakt Mason het drinken snel op en kunnen jullie na het weekend lekker thuis van elkaar genieten.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_209897555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik moest een ogtt ivm etniciteit
Was fluitje van een cent
De assistente hield een heel verhaal over misselijkheid en dat vieze drankje maar nog voor ze uitgesproken was had ik het in 2 tellen achterover gekiept en m’n boek erbij gepakt.

Het stelt echt niets voor. Vond het wel chill om 2 uurtjes legaal te luieren op een werkdag
Toch even een tegengeluidje, ik moest de ogtt ivm bmi maar werd echt hondsberoerd ervan, heb uiteindelijk 1.5 uur platgelegen op de afdeling.. Bij mn zoontje heb ik geweigerd en alleen met prikken gedaan.
S. 2014
J. 2016
pi_209899434
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:25 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijn dat het voor jou zo meeviel, hoor echter genoeg andere verhalen van vriendinnen en kennissen dus een garantie is het niet.
Nee dat is zeker waar! Het spul is best vies dus je kan beter het meteen achterover slaan ipv een klein nipje te nemen. Bij een nipje proef je het alsnog door je hele mond en moet je alsnog de rest.

Soms vraag ik me af of een ogtt nodig is. Je kan ook gewoon een glucose dagcurve bijhouden met vingerprikjes. Word je iig minder misselijk van
pi_209901271
Hier ook weer even een update. Ruim 23 weken nu en ik kijk echt uit naar de “magische grens” van 24 weken. Ik voel de kleine enorm goed, soms te goed, want ik ben niet altijd voorbereid op de enorme “trappen” die ons kindje nu al geeft. Zodat ik midden in een vergadering bijvoorbeeld ineens hard “OEH!!” zeg ofzo en dan raar wordt aangekeken :D

We hebben ook al behoorlijk wat meubeltjes gekocht via marktplaats en ik kan me echt boos maken over bepaalde gedragingen. Zo hebben we een “echt onbeschadigde” commode gekocht met grote vocht plekken en schade pontificaal bovenop. Mijn man zag het pas toen alles al in de auto lag, want hij moest de commode uit elkaar halen in de donkere slaapkamer van een slapend kindje :? Ik wil zoveel mogelijk tweedehands voornamelijk vanwege duurzaamheid en vind het dan niet erg iets meer te betalen voor goede producten, maar dit staat me dan zooo tegen. Maargoed! Loslaten maar weer…

Verder mag ik eigenlijk niet klagen qua kwaaltjes enzo. Ik merk alleen dat ik gewoon door wil gaan zoals ik gewend ben, en dat dat eigenlijk fysiek niet meer haalbaar is en dat vind ik lastig te accepteren. Deze periode na de 20 weken echo voelt een beetje als een limbo.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 12:05:57 #255
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209901594
Herkenbaar @Spirit82 :* het is zo irritant soms om de beperkingen van je lijf toe te moeten geven.

Ik loop een beetje op m’n tandvlees. Krijg het huishouden niet op orde, man is nog veel tijd kwijt aan de voortuin (die echt echt opgeknapt moest worden), kamertje is ook nog niet af daardoor en ik ben gewoon een beetje op en hormonaal en huilerig. Net een enorme berg strijk weggewerkt en nu aan het bedenken of ik dan beneden ga schoonmaken, boven opruimen of allebei. Eerst maar eens een zelf gebakken blondie en/of brownie eten denk ik.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 15 juli 2023 @ 15:00:25 #256
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209903355
3 wassen, strijk van even zoveel wassen, beneden grondig en boven vluchtig stoffen en stofzuigen en het eiland weer eens goed opgepoetst. Misschien zo eens douchen :') ik stink.
pi_209903893
Dagje Efteling vandaag, we hebben een abonnement dus gaan sowieso al best vaak, maar vandaag voor het eerst sinds m'n vriendin zwanger is. Ze is een beetje boos dat ik haar alleen in dingen als Droomvlucht, Fata Morgana en Gondolletta laat gaan maar een stokje steek voor haar favoriete attracties als Joris en de Draak en de Vliegende Hollander :@
pi_209904249
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Dagje Efteling vandaag, we hebben een abonnement dus gaan sowieso al best vaak, maar vandaag voor het eerst sinds m'n vriendin zwanger is. Ze is een beetje boos dat ik haar alleen in dingen als Droomvlucht, Fata Morgana en Gondolletta laat gaan maar een stokje steek voor haar favoriete attracties als Joris en de Draak en de Vliegende Hollander :@
Op zich zegt de Efteling zelf ook dat je niet in de achtbanen mag als je zwanger bent. :D

Lekker bezig @Debsterr! Die douche heb je iig zeker verdiend. :P
  zaterdag 15 juli 2023 @ 16:31:13 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_209904266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:29 schreef Bami het volgende:

[..]
Op zich zegt de Efteling zelf ook dat je niet in de achtbanen mag als je zwanger bent. :D

Lekker bezig @:Debsterr! Die douche heb je iig zeker verdiend. :P
Met zes weken zou ik het ook nog wel aandurven hoor :P ik vind dat zelf ook een beetje overdreven :')

En dan lees je zulke dingen online:

quote:
Adrenaline versnelt je ademhaling en je hartslag, je bloeddruk stijgt en je bloedvaten vernauwen. In dat laatste geval stroomt er dus minder bloed naar je baarmoeder, wat minder zuurstof voor je baby betekent. Hoeft niet schadelijk te zijn, maar wat als? Stel dat er toch iets gebeurt, dan blijf je voor altijd met de vraag zitten of dit door die paar ritjes in de achtbaan is gekomen.
Echt puur terrorisme vind ik dit. Zwangere vrouwen om letterlijk alles doodsbenauwd maken dat ze wellicht hun embryo vermoorden. Walgelijk.

[ Bericht 39% gewijzigd door SQ op 15-07-2023 16:37:21 ]
disclaimer
pi_209904304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Met zes weken zou ik het ook nog wel aandurven hoor :P ik vind dat zelf ook een beetje overdreven :')
Ik was daar echt schijterd in, vind het ‘r risico niet waard. :D
  zaterdag 15 juli 2023 @ 16:37:58 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_209904335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:34 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik was daar echt schijterd in, vind het ‘r risico niet waard. :D
Er is geen risico maar de terroristische angstcultuur laat je maar wat graag risico's vinden via google.
disclaimer
  zaterdag 15 juli 2023 @ 16:47:30 #262
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209904469
Met 6 weken zijn er genoeg vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en wel meer slechte dingen doen die niet per se worden aangeraden… op die termijn zou ik denk ik toch gewoon gegaan zijn ja.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 16:56:50 #263
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209904577
Pizza besteld O+ lekker lui op de bank nu.
pi_209907695
Heb je al even lekker bij kunnen slapen, @TheGirlNextDoor ?

quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:47 schreef Debsterr het volgende:
Met 6 weken zijn er genoeg vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en wel meer slechte dingen doen die niet per se worden aangeraden… op die termijn zou ik denk ik toch gewoon gegaan zijn ja.
:W :Y.

Ik heb me toen nog helemaal lam gezopen en dingen gegeten die eigenlijk niet goed waren :@. Wistikveel.
pi_209907705
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:56 schreef Debsterr het volgende:
Pizza besteld O+ lekker lui op de bank nu.
Goedzo! Lekker rusten nu en genieten van wat je vandaag allemaal weer hebt gedaan ;).
pi_209908821
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:31 schreef SQ het volgende:

[..]

En dan lees je zulke dingen online:
[..]
Echt puur terrorisme vind ik dit. Zwangere vrouwen om letterlijk alles doodsbenauwd maken dat ze wellicht hun embryo vermoorden. Walgelijk.
Loooool ik schoot in de lach
Nah ik vind het wel best dat achtbanen afgeraden worden. Achtbaan en HCG zijn geen goede combinatie voor m’n maag
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:43:33 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_209908979
Ja maar echt serieus, heel fucking internet staat vol met "Ja maar WAT ALS ER TOCH IETS MIS GAAT, ZOU JE DAT JEZELF OOIT VERGEVEN???" De onderliggende boodschap is dat je jezelf het beste 9 maanden in een steriele ruimte kunt verstoppen en alleen maar doodgekookte groenten en vitaminepreparaten mag eten, want ja stel je voor dat er iets mis gaat, dan is het jouw schuld!!!

Sowieso is een miskraam maar in héél zeldzame gevallen te linken aan iets wat de zwangere vrouw heeft gedaan, maar toch vinden we het normaal om elkaar daar continu bang voor te maken. En als het dan mis gaat (kans van 1 op 5) dan vreet je jezelf op want "wat heb ik verkeerd gedaan". Zo kun je negen maanden in constante angst en schuldgevoel verdrinken terwijl dat zo onnodig is. Zo zonde is dat ;(

Maar goed, ik zal mijn rant wel stoppen :P ik begrijp echt helemaal dat je als zwangere onzeker bent en het goed wil doen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dat het internet zo stampvol staat met dingen die onnodig schuldgevoel voeden, daar word ik dus best wel een beetje boos om.
disclaimer
pi_209909141
Zal misschien ook wel liggen aan het feit dat ik een man ben en ik er helemaal niks vanaf weet :P
En vorige keer was het fout gegaan rond een dag dat we naar de Efteling waren geweest en wél gewoon in achtbanen gegaan zijn, dat helpt niet bij mijn angst... :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:43 schreef SQ het volgende:
Ja maar echt serieus, heel fucking internet staat vol met "Ja maar WAT ALS ER TOCH IETS MIS GAAT, ZOU JE DAT JEZELF OOIT VERGEVEN???" De onderliggende boodschap is dat je jezelf het beste 9 maanden in een steriele ruimte kunt verstoppen en alleen maar doodgekookte groenten en vitaminepreparaten mag eten, want ja stel je voor dat er iets mis gaat, dan is het jouw schuld!!!

Sowieso is een miskraam maar in héél zeldzame gevallen te linken aan iets wat de zwangere vrouw heeft gedaan, maar toch vinden we het normaal om elkaar daar continu bang voor te maken. En als het dan mis gaat (kans van 1 op 5) dan vreet je jezelf op want "wat heb ik verkeerd gedaan". Zo kun je negen maanden in constante angst en schuldgevoel verdrinken terwijl dat zo onnodig is. Zo zonde is dat ;(

Maar goed, ik zal mijn rant wel stoppen :P ik begrijp echt helemaal dat je als zwangere onzeker bent en het goed wil doen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dat het internet zo stampvol staat met dingen die onnodig schuldgevoel voeden, daar word ik dus best wel een beetje boos om.
Ik zou d'r het liefst in bubbeltjesplastic wikkelen, een helm opzetten en opsluiten in de kelder ja :D

M'n vriendin is verloskundige, die zegt dat ze tegen cliënten zeggen dat het afgeraden wordt, maar zelf vindt ze dat het eigenlijk niet zo'n kwaad kan. Ondanks dat ze het vanuit de praktijk afraden is er wetenschappelijk geen enkel bewijs dat het schadelijk is. Vandaar dat ze ook wel een beetje boos op me was.
Dus we hebben vandaag in plaats daarvan 3 ijsjes en 2 keer patat met een snack gehaald :+
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:07:59 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_209909429
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Zal misschien ook wel liggen aan het feit dat ik een man ben en ik er helemaal niks vanaf weet :P
En vorige keer was het fout gegaan rond een dag dat we naar de Efteling waren geweest en wél gewoon in achtbanen gegaan zijn, dat helpt niet bij mijn angst... :@
[..]
Ik zou d'r het liefst in bubbeltjesplastic wikkelen, een helm opzetten en opsluiten in de kelder ja :D

M'n vriendin is verloskundige, die zegt dat ze tegen cliënten zeggen dat het afgeraden wordt, maar zelf vindt ze dat het eigenlijk niet zo'n kwaad kan. Ondanks dat ze het vanuit de praktijk afraden is er wetenschappelijk geen enkel bewijs dat het schadelijk is. Vandaar dat ze ook wel een beetje boos op me was.
Dus we hebben vandaag in plaats daarvan 3 ijsjes en 2 keer patat met een snack gehaald :+
Als je maar niet vergeet dat je vriendin ook gewoon een mens is met behoeften, en niet alleen het omhulsel / broedkast van je kind ;) :* echt, heb vertrouwen. De kans dat alles goed gaat is echt heel groot!
disclaimer
  zaterdag 15 juli 2023 @ 23:17:06 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209910621
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik begrijp vooral helemaal niet waarom jij iets te zeggen hebt over wat zij doet. Het zal mogelijk niet zo hard zijn gespeeld als je hier schrijft, maar ik vind het toch wel lef hebben hoor. Wat SQ al zegt: ze is dezelfde weldenkende zelfstandige volwassene als een paar maanden geleden. Behandel haar alsjeblieft ook zo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209911922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:17 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik begrijp vooral helemaal niet waarom jij iets te zeggen hebt over wat zij doet. Het zal mogelijk niet zo hard zijn gespeeld als je hier schrijft, maar ik vind het toch wel lef hebben hoor. Wat SQ al zegt: ze is dezelfde weldenkende zelfstandige volwassene als een paar maanden geleden. Behandel haar alsjeblieft ook zo.
Ja eens... sowieso natuurlijk, en als zij verloskundige is zal ze wel helemaal zelf weten wat het best is.

Plus mee eens dat je als zwangere vrouw wel erg bang overal gemaakt mee wordt. Maar stress hierdoor krijgen, dat is ook weer heel ongezond natuurlijk :').
  zondag 16 juli 2023 @ 06:43:20 #272
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209912099
quote:
89s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:18 schreef Anne het volgende:
Heb je al even lekker bij kunnen slapen, @:TheGirlNextDoor ?

Ja, heb gisternacht echt heerlijk klokje rond geslapen in het ziekenhuis. Dat werkte gisteren overdag en vannacht nog even door, overdag nog een goede dut gedaan en afgelopen nacht ook weer bijna klokje rond geslapen. Nog steeds een beetje suf ervan dus kan straks waarschijnlijk ook weer heerlijk dutten, haha. Voel me weer een heel ander mens O+ Laat die bevalling nou maar komen, ik heb er de kracht weer voor O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_209912203
quote:
17s.gif Op zondag 16 juli 2023 06:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, heb gisternacht echt heerlijk klokje rond geslapen in het ziekenhuis. Dat werkte gisteren overdag en vannacht nog even door, overdag nog een goede dut gedaan en afgelopen nacht ook weer bijna klokje rond geslapen. Nog steeds een beetje suf ervan dus kan straks waarschijnlijk ook weer heerlijk dutten, haha. Voel me weer een heel ander mens O+ Laat die bevalling nou maar komen, ik heb er de kracht weer voor O+
Fijn!! Mooi dat slapen zoveel kan doen hè!
pi_209912223
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]

Het zou mij behoorlijk storen als mijn man dat zou doen. Als hij zo zou doen zou ik aangeven dat ik dan ook niet fit ben voor het huishouden en andere vervelende klussen en dan mag hij me elke dag brengen en halen naar het werk. Dan maak ik er maar een vakantie van.

Ik trek mijn wenkbrauwen ook op van het feit dat de praktijk van je vriendin mensen dingen afraadt zonder wetenschappelijke basis en waar ze zelf niet eens in gelooft.
pi_209912422
Zeg, doe eens koest tegen die jongen :{
Misschien moeilijk voor te stellen, maar een zwangerschap heeft óók impact op de vader. Zeker na een miskraam.
Nu is mijn vriendin zelf overbezorgd, dus ik zit zelf vooral aan de andere kant (de geruststellende). Maar zeker in het begin van de zwangerschap is het fucking spannend, juist omdat je niks ziet en voelt.
Hier werd het meedenken/praten over risico's juist heel gewaardeerd, omdat ze er dan niet alleen voor stond (want het jullie kind/project, niet alleen haar verantwoordelijkheid).

1 tip dus: blijf er vooral over praten, dat jij het (ook) heel spannend vindt. En dan komen jullie er prima uit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')