abonnement Unibet Coolblue
pi_209606524
quote:
Janker. Zaadje. Strontvlieg. Lang kende België de hoofdpersonen uit het proces over de fatale ontgroening van Sanda Dia alleen onder hun bijnamen. De populaire Belgische youtuber Acid maakte daar deze week een eind aan door persoonlijke details te onthullen, met een fel debat en een heksenjacht tot gevolg.

"Vandaag een speciale video, man: we gaan exposen", begon Acid het filmpje voor zijn half miljoen abonnees woensdag. "Ik ga vijf mensen uit Reuzegom kiezen en een beetje info over hen geven, verhaaltjes vertellen over hen, vertellen hoe dark ze zijn, wat ze nu doen, waar ze nu zijn en hoe het gaat in hun leven."

Acid vult aan dat hij deze methode kiest omdat hij de boete en werkstraf die de rechter oplegde te laag vindt. Acid: "400 euro en 300 uur werkstraf is niet genoeg. Dus we gaan hun cancellen".

De 20-jarige Sanda Dia overleed in 2018 toen hij bij een ontgroening in ijskoud water moest staan, een levende goudvis eten en zoute visolie moest drinken. Toen hij bewusteloos raakte, werd hij pas uren later naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij aan orgaanfalen.

Achttien leden van de elitaire studentenvereniging Reuzegom kregen hiervoor afgelopen vrijdag een boete en een taakstraf, een veroordeling die niet op hun strafblad komt en dus geen gevolgen heeft in hun verdere leven. Veel Belgen spreken van klassenjustitie.

In een verklaring over zijn filmpje zegt Acid dat Belgen het recht hebben "te weten wie hun toekomstige politici, rechters of tandartsen zullen zijn". Hij vindt dat de gevestigde media de Reuzegommers de hand boven het hoofd hebben gehouden.

In zijn 'Top-5' deelt hij van vier Reuzegommers de namen, foto's en details over bijvoorbeeld hun werk. Twee van de personen die hij bespreekt, waren niet direct betrokken bij de mishandeling van Dia.

Hoofdredacteur Dimitri Verbrugge van het VRT NWS Journaal zegt in een verklaring dat de identiteit van verdachten alleen bekendgemaakt wordt bij grote zaken waarbij schuld vaststaat, zoals de zaak-Dutroux. Hier is juist geprobeerd sereniteit in een gevoelig dossier te bewaren. "Het Hof heeft geoordeeld dat de Reuzegommers de dood niet wilden, dat ze dit niet opzettelijk deden, en dat er sprake is van schuldinzicht. En in die omstandigheden vinden wij het als VRT NWS niet nodig om hun identiteit kenbaar te maken."

YouTube verwijderde het filmpje na enkele uren en Acid kreeg een publicatieverbod van een week. "We hebben het kanaal een waarschuwing gegeven wegens de schending van ons beleid rond intimidatie", verklaart een woordvoerder. "Dat beleid luidt dat inhoud die gericht is op een persoon met langdurige of kwaadwillige beledigingen op basis van bepaalde kenmerken, ten strengste verboden is."

Het filmpje was toen al tienduizenden keren bekeken. Bovendien circuleert het nog altijd op andere platforms, zoals TikTok en Twitter.

Spookreserveringen
De gevolgen ervan zijn daarom ook al merkbaar voor de betrokkenen. Onder de kop 'moordenaars' werden de namen van enkele veroordeelden op een gebouw in Gent geklad. Ook kampt het Antwerpse toprestaurant van de ouders van een Reuzegommer met spookreserveringen en slechte recensies. Hun advocaat kijkt of er stappen tegen de youtuber kunnen worden ondernomen.

"De centrale vraag is: in welke maatschappij willen we terechtkomen?", zegt Walter Damen, advocaat van een andere Reuzegommer. Hij spreekt van een heksenjacht. "Gaan we dan zelf voor rechter spelen en mensen hun namen bekendmaken zodat ze heel hun leven achtervolgd worden? Komaan hé."

Zelfs de advocaat van een andere 'schacht' die de fatale avond werd ontgroend is kritisch." Dit is gewoon aandacht zoeken op de kap van anderen", meent Kris Luycks.

Over 6 dagen los
Toch is er ook bijval voor Acid. Voorzitter Sammy Mahdi van de christendemocratische CD&V meent juist dat Acid slachtoffer is van een haatcampagne. "Je moet mij eens uitleggen hoe het komt dat er een heksenjacht wordt georganiseerd op Acid terwijl die eigenlijk niks anders doet dan wat de journalistiek elke dag doet", zo begint hij een filmpje op TikTok.

Acid zelf lijkt klaar om fel van zich af te bijten. "Nog 6 dagen gebanned op YouTube, dan gaan we los", schrijft hij in een Instagram-story.
Het is toch eigenlijk wel treurig dat een Youtuber nodig is om wat feitelijk gewoon moordenaars zijn eens echt te laten ondervinden wat de gevolgen van hun daden zijn. Een flopstrafje uitzitten en ze staan weer op vrije voeten, vrij om te doen en laten wat ze willen. Lekker de politiek in of succesvol directeur oid worden.

Als jij en ik zoiets zouden flikken is het voor ons gewoon afgelopen, daar ondervind je de rest van je leven de gevolgen van. Geen speciale behandeling omdat je succesvolle ouders hebt, gewoon met je smoel op tv en in de krant.
pi_209606531
Reuzegommer stapt naar de rechtbank tegen Acid voor laster, eerroof en elektronische belaging
YouTuber Nathan ‘Acid’ Vandergunst zal zich voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor zijn filmpje over de zaak-Sanda Dia. Dat weet de redactie van VTM NIEUWS. Eén van de Reuzegommers die hij vernoemde heeft Acid rechtstreeks gedagvaard voor onder meer elektronische belaging en laster en eerroof. Dat doet ook het restaurant van de ouders van de Reuzegommer.

https://www.hln.be/binnen(...)VS5S2-kM8-UuP-oUwbF4
pi_209606641
Tja als rechters hun werk niet goed doen dan doen burgers het maar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  roze donderdag 22 juni 2023 @ 17:40:40 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209607095
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reuzegommer stapt naar de rechtbank tegen Acid voor laster, eerroof en elektronische belaging
YouTuber Nathan ‘Acid’ Vandergunst zal zich voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor zijn filmpje over de zaak-Sanda Dia. Dat weet de redactie van VTM NIEUWS. Eén van de Reuzegommers die hij vernoemde heeft Acid rechtstreeks gedagvaard voor onder meer elektronische belaging en laster en eerroof. Dat doet ook het restaurant van de ouders van de Reuzegommer.

https://www.hln.be/binnen(...)VS5S2-kM8-UuP-oUwbF4
Zat er helaas aan te komen maar Acid heeft wel goede advocaat toch?
Your beauty never ever scared me.
pi_209607105
Maar wat zijn hun namen dan? Ik lees overal en nergens dat hij ze bekend heeft gemaakt, maar niemand die die namen noemt verder.
  donderdag 22 juni 2023 @ 17:43:10 #6
240618 Micson
The lonely stoner
pi_209607126
Ik zie het best gebeuren dat Acid een hogere straf gaat krijgen voor het bekendmaken van de namen dan de Reuzegommers voor het ombrengen van Dia. En als je er iets van vindt dan doen de zogenaamd geleerde rechters dat af als onderbuikgevoelens.

Misschien Sharia maar eens een kans geven in dit land want dit werkt zo niet.
  roze donderdag 22 juni 2023 @ 17:43:28 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209607131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar wat zijn hun namen dan? Ik lees overal en nergens dat hij ze bekend heeft gemaakt, maar niemand die die namen noemt verder.
Dat mogen we hier niet zeggen maar het is overal te vinden op internet.
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 22 juni 2023 @ 17:44:03 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209607143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:43 schreef Micson het volgende:
Ik zie het best gebeuren dat Acid een hogere straf gaat krijgen voor het bekendmaken van de namen dan de Reuzegommers voor het ombrengen van Dia. En als je er iets van vindt dan doen de zogenaamd geleerde rechters dat af als onderbuikgevoelens.

Misschien Sharia maar eens een kans geven in dit land want dit werkt zo niet.
Als Acid een hogere straf krijgt gaan Nederland en België helemaal los denk ik.
Your beauty never ever scared me.
pi_209607179
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:43 schreef Micson het volgende:
Ik zie het best gebeuren dat Acid een hogere straf gaat krijgen voor het bekendmaken van de namen dan de Reuzegommers voor het ombrengen van Dia. En als je er iets van vindt dan doen de zogenaamd geleerde rechters dat af als onderbuikgevoelens.
Waarschijnlijk, want laster is vele malen erger dan martelen /s
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209607353
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Als Acid een hogere straf krijgt gaan Nederland en België helemaal los denk ik.
Dit.

Ik hoop dat dit gebeurd. Als ik hem was geweest had ik er zelf in elk geval wel ook op gehoopt.

Wat een reddeloos land is dat geworden zeg. Onvoorstelbaar
  donderdag 22 juni 2023 @ 19:23:46 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209608582
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Als Acid een hogere straf krijgt gaan Nederland en België helemaal los denk ik.
Vast niet. Handvol mensen die stoer praten op internet, dat is het.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209608615
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Zat er helaas aan te komen maar Acid heeft wel goede advocaat toch?
Dat zegt niet zoveel. Sanda zijn vader had een een goede en een bekende advocaatbin België.
  roze zaterdag 24 juni 2023 @ 10:44:08 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209627560
Your beauty never ever scared me.
  roze zaterdag 24 juni 2023 @ 11:01:38 #14
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209627730
2 partijen gaan hem dus aanklagen voor 7 strafbare feiten.
Your beauty never ever scared me.
pi_209627745
quote:
goed voor de views
pi_209635270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:07 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
😂😂
Ik hoop voor je dat je bij een big four zit, anders werk je nu voor een olifant 😜
Ik werk bij de Jumbo
UNOX
pi_209635460
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Als Acid een hogere straf krijgt gaan Nederland en België helemaal los denk ik.
Tuurlijk niet. Wij respecteren de immer eerlijke, onafhankelijke en rechtvaardige rechtstaat :) al het andere is eigen richting enzo, we moeten de emotie bedwingen. Heb respect voor de lieden in de toga's, zij weten waar ze over praten.

:+
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209635505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reuzegommer stapt naar de rechtbank tegen Acid voor laster, eerroof en elektronische belaging
YouTuber Nathan ‘Acid’ Vandergunst zal zich voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor zijn filmpje over de zaak-Sanda Dia. Dat weet de redactie van VTM NIEUWS. Eén van de Reuzegommers die hij vernoemde heeft Acid rechtstreeks gedagvaard voor onder meer elektronische belaging en laster en eerroof. Dat doet ook het restaurant van de ouders van de Reuzegommer.

https://www.hln.be/binnen(...)VS5S2-kM8-UuP-oUwbF4
Welja wakker het vuurtje nog eens aan, goede zet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209636139
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welja wakker het vuurtje nog eens aan, goede zet.
Mooi toch.

Weet je gelijk dat ja bij die restaurant niet moet eten.
pi_209636573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 21:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Mooi toch.

Weet je gelijk dat ja bij die restaurant niet moet eten.
ja nog meer aandacht is wmb niet verkeerd
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 24 juni 2023 @ 22:40:49 #21
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209637091
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Als Acid een hogere straf krijgt gaan Nederland en België helemaal los denk ik.
Ik vind het erg dom van die advocaten om weer de publiciteit te zoeken voor de zaak, want dat komt heel slecht uit voor de Reuzegommers, maar blijkbaar vinden ze het uiten van macht veel belangrijker afin.. het is maar te hopen dat belgie (en eventueel ook in Nederland) de pleuris gaat uitbreken mocht hij de bak ingaan, maar volgens mij is het niet zo erg? ik heb geen bachelor of master op het gebied van Rechten dus vandaar.

En wat er met Sanda Dia is gebeurd is vreselijk, dat die groep met een gerust hart kunnen slapen zeg :')
  zaterdag 24 juni 2023 @ 22:43:09 #22
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209637118
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welja wakker het vuurtje nog eens aan, goede zet.
dacht precies hetzelfde ja :') :D
  zaterdag 24 juni 2023 @ 22:46:51 #23
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209637165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 17:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar wat zijn hun namen dan? Ik lees overal en nergens dat hij ze bekend heeft gemaakt, maar niemand die die namen noemt verder.
Omdat iedereen bang is om aangeklaagd te worden. In het nieuws worden hun namen ook niet genoemd omdat de familie enorm veel macht heeft. Een van die jongens zit toevallig in de Europese afdeling van de N-VA geloof ik. Daar kom je niet zo 123 binnen.
pi_212079159
Even een schopje.

Vandaag is hij voor de rechter gekomen:

quote:
Tientallen jongeren in rechtbank van Brugge om Acid te steunen: "Ik heb alleen verloren, maar ik vind dat ik nog altijd in mijn recht ben"

"Ik vind dat ik nog altijd in mijn recht ben." YouTube-fenomeen Nathan Vandergunst - Acid - zou ook vandaag nog dezelfde video maken, waarin hij de namen van verschillende Reuzegommers noemt. Daarvoor moest hij zich vandaag in de rechtbank van Brugge verantwoorden. Opvallend: tientallen jongeren waren aanwezig om hem te steunen.


In de rechtbank van Brugge stonden tientallen fans Nathan Vandergunst - Acid - op te wachten bij het begin van de zitting. Sommigen waren van ver gekomen, uit Geel bijvoorbeeld of uit Wetteren.

De 18-jarige Tatiana was met het openbaar vervoer gekomen. "Ik had vertraging door de sneeuw, dus het was niet evident. Ik was zenuwachtig dat ik te laat zou komen." Zij is hier om Vandergunst te steunen. "Hij is een idool, ik steun hem volledig. Hij heeft er goed aan gedaan om dat te doen." Als onze reporter ietwat doorvraagt dat hij ook iemand genoemd heeft die niet terechtstond op het Reuzegom-proces, geeft ze wel toe: "Dat is inderdaad niet correct."

Er waren ook minderjarigen aanwezig, zo zagen onze reporters een tiener van 14, die met medeweten van de moeder gespijbeld heeft van school om bij de rechtszaak te kunnen zijn. Vandaag zijn er ook twee klassen die het proces willen bijwonen.

Waarover gaat de zaak?

Eind mei deelde Nathan Vandergunst - beter gekend als Acid - een video op YouTube. De insteek? "We gaan mensen exposen." In de 11 minuten durende video noemde hij vier Reuzegommers bij naam en toenaam. Hij toonde foto's en deelde hun beroep. Bij de namen die hij noemde, waren ook enkele gewezen leden van de studentenclub, die niet terechtstonden op het proces.

In geen tijd werd de video honderdduizenden keren bekeken - alvorens YouTube hem verwijderde en Vandergunst (tijdelijk) schorste.

Het parket besliste om geen onderzoek te openen, maar de advocaat van een van de Reuzegommers dagvaardde Acid wel rechtstreeks, voor elektronische belaging, laster en eerroof en inbreuken op de wet rond het online delen van persoonsgegevens. Niet alleen voor de man zelf, maar ook voor zijn ouders. Zij hebben een restaurant in Antwerpen en werden plots geconfronteerd met valse reservaties en erg veel negatieve recensies.

Vandergunst staat terecht voor onder meer laster en eerroof, en elektronische belaging. "Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren, wat ik ga horen tegen mij", zei hij voor de rechtszaak. "Ik denk dat ze me gaan afschilderen als beroepscrimineel. Ik ben zenuwachtig, maar het zijn goede zenuwen. Ik heb het volste vertrouwen in mijn advocaat. Ik ben banger voor de boete dan voor de celstraf."

De steun van zijn fans doet hem deugd, vertelt hij. "Ik voel me gesteund." Wat zijn verdediging gaat zijn? "Vrijheid van meningsuiting. De info was al online, ik heb er gewoon een video over gemaakt." En ja, hij zou "exact hetzelfde opnieuw doen".

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/18/acid/ lees verder op deze link
pi_212085387
Heeft dat restaurant koppel afstand genomen van hun zoon of was het toch vooral 'onze zoon doet zoiets niet!'?
pi_212085439
Misselijkmakend figuur, ik hoop dat hij hiervoor flink gestraft zal worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 00:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft dat restaurant koppel afstand genomen van hun zoon of was het toch vooral 'onze zoon doet zoiets niet!'?
Een ouder hoeft geen afstand te nemen van zijn kind, integendeel.
pi_212092316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 00:22 schreef grrrrg het volgende:
Misselijkmakend figuur, ik hoop dat hij hiervoor flink gestraft zal worden.
[..]
Een ouder hoeft geen afstand te nemen van zijn kind, integendeel.
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:07:05 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212092395
Heb er wel moeite mee dat het een youtubertje is. Aandacht is geld.

Zou het dus ook niet erg vinden als dit backfired.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:09:53 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212092435
Blijkbaar dus onschuldigen genoemd.

We hebben in een rechtsstaat niet voor niks een rechter die de schuldigheid toetst en de straffen uitdeelt, niet een random YouTuber?

Ben benieuwd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  roze vrijdag 19 januari 2024 @ 16:11:10 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212092450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:09 schreef Drekkoning het volgende:
Blijkbaar dus onschuldigen genoemd.
Helemaal onschuldig was die ook niet hoor. Die persoon is niet vervolgd omdat hij er niet bij aanwezig was maar hij zei net zo goed via de app dat ze niet naar het ziekenhuis moesten gaan met Sanda Dia toen het slecht ging.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:13:12 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212092463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 00:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft dat restaurant koppel afstand genomen van hun zoon of was het toch vooral 'onze zoon doet zoiets niet!'?
Hun zoon is nergens voor veroordeeld, dus waarom moeten ze afstand nemen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:16:02 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212092486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Helemaal onschuldig was die ook niet hoor. Die persoon is niet vervolgd omdat hij er niet bij aanwezig was maar hij zei net goed via de app dat ze niet naar het ziekenhuis moesten gaan met Sanda Dia toen het slecht ging.
Is dat bewezen? Basisprincipe van de rechtsstaat is dat je onschuldig bent tenzij je veroordeeld wordt toch?

Als je niet vervolgd wordt, of vrijgesproken, en dus onschuldig bent, lijkt het me niet de bedoeling dat mensen op aanwijzingen van een YouTuber het restaurant van je ouders kapot proberen te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_212092766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Nee
pi_212092806
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:42 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee
Hebben ze het misselijke gedrag van hun zoon ontkend, goedgekeurd of afgekeurd?
pi_212092888
Ach al krijgt Acid een boete, dan zal die binnen een dag genoeg donaties ontvangen om die direct af te betalen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:54:04 #36
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212103629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 20:22 schreef knakworst3d het volgende:

[..]
Ik werk bij de Jumbo
goed bezig man
respect
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212103906
Rechtszaken zijn openbaar. De rechter gaat over de fysieke straf, dat is het geweldsmonopolie van de staat. De rechter gaat niet over wat de samenleving van de dader mag vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212536162
https://www.hln.be/binnen(...)1dQUg_tfRAXyJR3bWwwU

Acid heeft vandaag een nog zwaardere straf gekregen dan die pipo's die bij de ontgroening waren 8)7
pi_212537050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)1dQUg_tfRAXyJR3bWwwU

Acid heeft vandaag een nog zwaardere straf gekregen dan die pipo's die bij de ontgroening waren 8)7
Deze straf kijk ik trouwens niet vreemd van op. Ook deels omdat hij bewust kiest om geen taakstraf te doen.

Maar het maakt ook wel pijnlijk helder hoe licht de straf van de reuzegommers was, tjonge 8)7
Robert Moog died for our synths
pi_212537103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Deze straf kijk ik trouwens niet vreemd van op. Ook deels omdat hij bewust kiest om geen taakstraf te doen.

Maar het maakt ook wel pijnlijk helder hoe licht de straf van de reuzegommers was, tjonge 8)7
Wat ook pijnlijk is dat dat deze gast nu ook een strafblad heeft. Dat heeft geen enkele Reuzegommer.
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:28:11 #41
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212537137
Alles voor de aandacht. Laten we stoppen met het financieel belonen van aandachthoerderij.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:33:45 #42
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_212537216
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:28 schreef Rostrup het volgende:
Alles voor de aandacht. Laten we stoppen met het financieel belonen van aandachthoerderij.
Dat is gebleken dat dat in dit land niet gebeurd. 20.000 euro boete en een strafblad. Als je iemand het leven ontneemt daarentegen...
pi_212537263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)1dQUg_tfRAXyJR3bWwwU

Acid heeft vandaag een nog zwaardere straf gekregen dan die pipo's die bij de ontgroening waren 8)7
Tsja, eigen rechtertje spelen is natuurlijk ook wel heel kwalijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212537273
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Deze straf kijk ik trouwens niet vreemd van op. Ook deels omdat hij bewust kiest om geen taakstraf te doen.

Maar het maakt ook wel pijnlijk helder hoe licht de straf van de reuzegommers was, tjonge 8)7
Ouders met invloed.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 februari 2024 @ 15:09:11 #45
408813 crew  trein2000
pi_212537674
Heel goed dat deze vorm van voor eigen rechter spelen stevig aangepakt wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212537898
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 20:36 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Wij respecteren de immer eerlijke, onafhankelijke en rechtvaardige rechtstaat :) al het andere is eigen richting enzo, we moeten de emotie bedwingen. Heb respect voor de lieden in de toga's, zij weten waar ze over praten.

:+
Sure maar de klassieke vraag is, wat als iedereen voor eigen rechter gaat spelen?
  donderdag 22 februari 2024 @ 15:30:13 #47
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_212537936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:27 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Sure maar de klassieke vraag is, wat als iedereen voor eigen rechter gaat spelen?
Zoals de Reuzegommers die oordeelden dat het wegmoffelen van bewijsmateriaal belangrijker was dan iemand die door hun toedoen lag te sterven.
pi_212537958
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:
Heel goed dat deze vorm van voor eigen rechter spelen stevig aangepakt wordt.
Heel goed zelfs.
:')
Go hard or go home
pi_212537959
Iedereen hier die vindt dat de guy voor doxen moet worden aangepakt en de gasten die een lage straf voor moord niet is geestelijk niet in orde
pi_212537964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)1dQUg_tfRAXyJR3bWwwU

Acid heeft vandaag een nog zwaardere straf gekregen dan die pipo's die bij de ontgroening waren 8)7
Lol zwaarder gestraft dan de moordenaars. En dan zijn er mensen die dit mooi vinden. :blauwoog:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')