Huldequote:Op donderdag 22 juni 2023 11:55 schreef lunatic1985 het volgende:
Wat ik gelezen heb is de Titan uitgerust met 96 uur aan bottled Oxygen supply, zelfde systeem als in een vliegtuig.
Ze zijn 4 dagen geleden om 1200 GMT gestart, dat is 14:00 onze tijd. Dus om 14:00 vanmiddag wordt de lucht in de cabine niet meer ververst.
De titan heeft een inhoud van 6.7 x 2.8 x 2.5 = 46,9 m3. Dat zijn wel de maten van de buitenkant. Bij gebrek aan maten van de binnenruimte neem ik voor het gemak de helft als de ruimte die de inzittenden hebben = 23,45 m3.
Per persoon een 4,69 m3.
Iemand heeft als eens berekend dat je in een doodskist van 2,00 x 0,5 x 0,5 = 0,5 m3 in theorie zo'n 6 uur te leven hebt voordat de zuurstof geheel opraakt. (maar schatting lopen uiteen van 10 minuten tot 36 uur!)
De inhoud van de Titan is per persoon dan 4,69 / 0,5 = 9,36 x groter dan van een doodskist. Houd je die 6 uur aan, dan hebben ze na 14:00 vanmiddag nog zo'n 56 uur te gaan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie vrij veel kritiek, klagen dat er een dure reddingsoperatie nodig is omwille van een hobby voor miljonairs, of omdat een bedrijf teveel risico's nam.
Maar zijn zulke situaties, zolang ze slechts zelden voorvallen, niet eerder een nuttige ervaring voor de betrokkenen?
Hopelijk worden ze nu snel gevonden, wat een nachtmerrie!quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:11 schreef Tengano het volgende:
Op CNN staat dat ze nog steeds geluiden horen.
"Banging sounds detected again."
#hope
Wat is hier nuttig aan? Beter investeren in de Griekse kustwacht voor meer efficiënte pushbacksquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie vrij veel kritiek, klagen dat er een dure reddingsoperatie nodig is omwille van een hobby voor miljonairs, of omdat een bedrijf teveel risico's nam.
Maar zijn zulke situaties, zolang ze slechts zelden voorvallen, niet eerder een nuttige ervaring voor de betrokkenen?
Mits de hoeveelheid CO2 in de cabine niet al te hoog is geworden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:55 schreef lunatic1985 het volgende:
Wat ik gelezen heb is de Titan uitgerust met 96 uur aan bottled Oxygen supply, zelfde systeem als in een vliegtuig.
Ze zijn 4 dagen geleden om 1200 GMT gestart, dat is 14:00 onze tijd. Dus om 14:00 vanmiddag wordt de lucht in de cabine niet meer ververst.
De titan heeft een inhoud van 6.7 x 2.8 x 2.5 = 46,9 m3. Dat zijn wel de maten van de buitenkant. Bij gebrek aan maten van de binnenruimte neem ik voor het gemak de helft als de ruimte die de inzittenden hebben = 23,45 m3.
Per persoon een 4,69 m3.
Iemand heeft als eens berekend dat je in een doodskist van 2,00 x 0,5 x 0,5 = 0,5 m3 in theorie zo'n 6 uur te leven hebt voordat de zuurstof geheel opraakt. (maar schatting lopen uiteen van 10 minuten tot 36 uur!)
De inhoud van de Titan is per persoon dan 4,69 / 0,5 = 9,36 x groter dan van een doodskist. Houd je die 6 uur aan, dan hebben ze na 14:00 vanmiddag nog zo'n 56 uur te gaan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)rstof-meer~ad48d749/quote:Kenners van de duikboten betwijfelen of het tekort aan zuurstof de vijf inzittenden fataal zal worden. De kans is groot dat eerder al de hoeveelheid CO2 in de cabine te hoog wordt. De koolstofdioxide die het vijftal uitademt wordt normaal gezien gefilterd, maar het filter kan verzadigd raken voor de zuurstof in de duikboot op is.
Banging sounds 😏quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:11 schreef Tengano het volgende:
Op CNN staat dat ze nog steeds geluiden horen.
"Banging sounds detected again."
#hope
Nee, er is nog minder dan een uur te gaan. Tijd voor een hulplijn dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit een feit?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
1.5 uur mits ze zich rustig hebben gehouden en niet in paniek zijn geschoten, en dus al dagen heel rustig aan het afwachten zijn.
Jonaquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:25 schreef junkiesietze het volgende:
Mss zijn ze wel opgeslokt door een grote walvis
Een potvis die een kindersurprise denkt te hebben gevonden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:25 schreef junkiesietze het volgende:
Mss zijn ze wel opgeslokt door een grote walvis
Ja, het is een feit dat je meer zuurstof verbruikt als je in paniek bent.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg lastig om een titanium, roestvrijstalen danwel kunststof/carbonfiber buis mee op te vissen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef streamjohan het volgende:
Waarom gooien ze geen levensgrote magneet vanuit een paar vliegtuigen de zee in? Komt heus wel mee naar boven dat ding.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef Tengano het volgende:
Ik voel een nieuwe uitzending aankomen.Titel: OndergedokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ja, Ja.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Stel dat ze nu gevonden worden, dan is het toch alsnog een hele operatie om ze boven te krijgen? Voordat die duikboot dan opengaat is de lucht toch sowieso op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |