nú met vernieuwde playlist met o.a. veel oldies en harde metalen [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]
oja, hij draait trouwens ook 24/7
deel V alweer [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]
de vorige delen waren vol en het ging in de eerste topics vooral nog wel lekker, kijken of deze ook weer zo snel vol komt
Even een updeet over de huidige situatie:
Beste mensen, aliens en hermafrodieten,
Deze radiozender wordt puur hobby-matig onderhouden, vooral uit ergernis over het commerciële 538 kattengejank dat ons opgelegd wordt... het begon aanvankelijk als een simpele 160 kbps zender met een random playlistje, maar tegenwoordig zijn er heuse dj's (al dan niet in spé ) die hun kunsten hebben vertoond.
Zender specs hardware: dual p3-1ghz met 1gb ddr ram en 240gb data-opslagruimte
verbinding: 100MBps full-duplex campus verbinding @ 3com etherlinkIII
kwaliteit I: 192 kbps stereo voor (op moment) max. 88 users met breedband verbinding (adsl, cable, satellite, LAN); dit getal is uiteraard flink op te hogen: in principe moet 524 users mogelijk zijn met behoud van kwaliteit
NB vanwege klachten van sommige users met duidelijk een brakke verbinding met internet (gare adsl of chello in sommige gebieden), zal er ook een 128 kbps stereo stream komen (port 8004) (oid) om aan hun wensen tegemoet te kunnen komen.
kwaliteit II: 32 kbps mono voor modemusers (en casema-slachtoffers
)! (56k moettie trekken)
software: shoutcast server op poort 8000 voor breedband (poort 8004 als alternatief als je te traag bent
) en port 8008 voor smalband / analoge verbindingen
playlist: random, tenzij ik, zoals nu, aanwezig ben of een andere dj / mc de honneurs waarneemt (mail me als je wat leuks in te brengen hebt!
)
genres: Alternative, Hi-NRG, metal, hardrock en alles wat er zo'n beetje tussenin en omheen ligt; af en toe eens een vet cd'tje, zoals bv de Avantasia cd's (powermetal).
motto: geen kansloos gebral maar alleen goede muziek (voor de geïnteresseerden, ruk & butt 'muziek' en kansloze Jan Wayne commerciële trancenummertjes (en aanverwanten) horen daar dus NIET bij)
Dusch...
links naar de muziek en statistieken/playlist!
192 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8888/
* dr.dunno gaat voor statistieken alleen uit van de 192 kbps stream, aangezien de meeste users dit wel gewoon aankunnen en dit ook verreweg in de meeste gevallen de bitrate is van de origineel gerippede muziek (en terecht ).
direct luisteren
192 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8888/listen.pls
voorkeuren, opmerkingen, aanmerkingen en lofzangen kunnen jullie kwijt op dunno2000@hotmail.com (msn/email) of m'n icq (al gebruik ik die laatste niet zo vaak).
* dr.dunno wil tevens van de gelegenheid gebruik maken om deze keer wat duidelijker te melden dat ook andere DJ(-wannabe's ) wel een keertje hun kruit kunnen verschieten met deze zender..
kwestie van een simpele plugin installeren en draaien met die geit!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! de vaste luisteraars weten dat ze bij deze zender alleen maar goede muziek zullen horen
oja, je hebt dus WinAMP, MusicMatch JukeBox of een andere ShoutCast ondersteunende applicatie nodig
voorkeuren voor nummers (of af en toe een hele cd die wij allemaal in zijn geheel zouden _moeten_ horen), mits passend binnen het genre-bereik van deze zender, alsmede verzoeken om een keertje de controle over de zender over te kunnen nemen, kunnen in deze draad geplaatst worden; als ik er ben, zal ik zeker eens lezen!
[img=29,15]i/s/yes.gif[/img] stream op port 8004 werkt nu ook... kickass
deze stream draait nu 128 kbps stereo, maar evt. nog 115 kbps stereo van te maken
mensen die willen
mocht je de smiles zoeken die niet door fok standaard worden aangeboden, hier staan ze:
(wat ook een beetje het gehalte van deze zender is )
.
.
.
.
Update over huidige situatie:
[img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Per 1 maart ga ik eindelijk verhuizen hiep hoi
Nadeel is alleen dat ik die 100MBps niet even 7km ver kan doortrekken , wat dus het einde van de zender an sich zou betekenen, bron van entertainment voor veel vaste luisteraars
Tenzij... er iemand is met een 10 of 100MBps breedband aansluiting via universiteit/hogeschool/woonverband of iemand kent die dat heeft, die de zender wel zou willen hosten.
o.a.
- universiteiten en hogescholen (Utrecht, Delft, Wageningen, TU/e, Tu Twente hebben dit).
- woonverbanden en initiatieven (kenniswijk en later ook amsterdam)
De stream zelf kan ik wel providen, doordat ik een 2-8MBps adsl verbinding heb met voldoende upstream, alleen het aantal users wat er na een dagje draaien aan hangt (piek van 88 is gehaald toen de max zo hoog stond, zie deel IV ), haal ik daar dus nooit mee
Dit heeft niets te maken verder met warez, daar doe ik zelf niet aan (hoe ongeloofwaardig dat ook klinkt misschien tegenwoordig ); wie helpt ons uit de brand?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-05-2003 11:35]
quote:kewl
Op dinsdag 11 februari 2003 23:23 schreef Batsies het volgende:
Goede connectie en snel verbonden, nu bob marley aan het luisteren even morgen overdag proberen. Klinkt goed dit!
Ben nu zelf ff aant downloaden en luisteren, maar morgen ga ik zeker even luisteren!
quote:jofel
Op dinsdag 11 februari 2003 18:09 schreef janatwork het volgende:[..]
zeker wel leuk die nieuwe muziek.
quote:nog niet echt nee
je hebt dus nog geen plaats gevonden voor je zender?
quote:done, thanks
en de laatste post dan maar weer:) als er vanavond nog geen deel 5 ismaak ik m wel
ik ga ff filmpje kijken; ben leren zat
quote:ja mijn plan is in ieder geval nog deze maand, maar als iemand ons kan helpen, kan het gewoon doorgaan!
Op dinsdag 11 februari 2003 23:33 schreef MetalMaupio het volgende:
heb het toch wel gemist eigenlijk onder het fokken(ik heb 0 mp3's), dus ik ben blij dat het nu weer werkt
quote:doe dat; opmerkingen en ideeën (en vooral een host
Op dinsdag 11 februari 2003 23:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Leuk!Ben nu zelf ff aant downloaden en luisteren, maar morgen ga ik zeker even luisteren!
quote:zoals? wie weet worden hier ook wel gedraaid... de uitsluitsels staan in de eerste post, die zal je hier niet horen
Op dinsdag 11 februari 2003 23:27 schreef Batsies het volgende:
Nu ik zie wat voor muziek er wordt gedraaid, toch niet mijn voorkeur Rock vindt ik echt niks, maar ja die golden oldies wel vet! De opzet leuk, maar liever toch andere muziekvoorkeuren!
en oldies zat hoor; ik hoorde er vanavond minimaal 20 voorbij komen
veel luisterplezier!
en tot zo denk ik wel weer
quote:Oke. Heb een ruime muzieksmaak dus dat komt wel goed. Van hosting-providers heb ik wat minder verstand helaas.
Op dinsdag 11 februari 2003 23:37 schreef dr.dunno het volgende:[..]
doe dat; opmerkingen en ideeën (en vooral een host
) zijn altijd welkom
quote:Dat vroeg ik me dus ook net af...
Op woensdag 12 februari 2003 19:11 schreef janatwork het volgende:
hoeveel mensen kan je tegelijk aan met je 2-8 mb verbinding?
quote:Hier niet.
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef DJKoster het volgende:
Hij hikt soms een beetje
quote:idd als je dan een max van 10 neemt. en dan is het pech hebben als t vol is....
Op woensdag 12 februari 2003 19:32 schreef DJKoster het volgende:[..]
Dat vroeg ik me dus ook net af...
De laatste tijd zitten er niet echt meer dan 3 tot 5 mensen op, dacht ik zo...?
quote:Het is iig beter dan helemaal niets..
Op woensdag 12 februari 2003 19:35 schreef janatwork het volgende:[..]
idd als je dan een max van 10 neemt. en dan is het pech hebben als t vol is....
quote:upload van 64 kb/s, dus 2 kan theoretisch op huidige kwaliteitssetting
Op woensdag 12 februari 2003 19:11 schreef janatwork het volgende:
hoeveel mensen kan je tegelijk aan met je 2-8 mb verbinding?
dat is geen structurele oplossing, want die verbinding gebruik ik ook voor m'n werk thuis en daar moet ik vaak mailtjes mee sturen van 1-200 kb per stuk; een enkele verbinding naar een server die het signaal vervolgens doorstuurt kan natuurlijk wel.
quote:de laatste tijd is de verbinding nogal vaak uit de lucht geweest door irri huisgenoten die met kapotte ovens en stroomslurpende microwaves zitten te kutten, vandaar dat het ook niet echt opgelopen is.
Op woensdag 12 februari 2003 19:32 schreef DJKoster het volgende:[..]
Dat vroeg ik me dus ook net af...
De laatste tijd zitten er niet echt meer dan 3 tot 5 mensen op, dacht ik zo...?
binnenkort heb ik weer tijd om te draaien, dus zelf playlistjes maken adhv wat mensen willen horen, dat is harstikke leuk, maar beetje saai als je in je up bent
verhuizing is per 1 maart, dus paar dagen ervoor moet die pc ook verplaatst worden... ik wil graag doorgaan met de zender, maar moet wel kunnen
sowieso zullen de andere 2 streams, 128kb/s en 32kb/s mono, geschrapt moeten worden, omdat die ieder eigen bandbreedte opeisen. een aantal mensen dat ik ken is nog op vakantie, ik ga het hen ook nog vragen, maar verder weet ik het echt niet
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 19:47 schreef amnesiac het volgende:
Ik heb weer afgestemd op DunnoFM
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 16:29 schreef PoisonouS het volgende:
leuke muziek heb hem dus maar es aan geslingerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |