eindelijk!quote:Het chatkanaal van het omstreden Looijkartel op Telegram is sinds gisteren plots offline. Het 'kartel' is al meer dan 2,5 jaar verantwoordelijk voor de doodsbedreigingen en extreme pesterijen aan het adres van Hilversummer Bradley van Dijk en zijn familie, vrienden en buren. De leden van de groep kunnen zich daarmee - voorlopig althans - niet meer anoniem uiten op het platform.
Zondagavond verdween plots het voornaamste account op de anonieme chat-app. De mensen achter het Looijkartel deelden op het kanaal niet alleen hun bedreigingen en pesterijen, maar riepen er ook op tot haat en geweld tegen hun slachtoffers.
Er werd door de groep snel overgeschakeld naar één van de andere chatgroepen om hun 'werk' weer op te pakken. Op het kanaal klonk al snel vertwijfeling: geen van de leden leek door te hebben waarom het kanaal uit de lucht was.
Geruchtenstroom
De groep hielp vervolgens zelf het gerucht de wereld in dat het kanaal was verwijderd omdat een beheerder 'bedreigd werd door een familielid van Bradley'. Een manier waarop de groep vaker handelt: nieuwe redenen verzinnen om groepsleden op te jutten tegen Bradley en zijn naasten. Of het nu waar is, of niet.
Het gerucht van het kartel klopt ook niet. Navraag bij Telegram leert dat het kanaal is verwijderd door het platform zelf. "De servicevoorwaarden van Telegram verbieden expliciet oproepen tot geweld en doxing (het publiceren van persoonsgegevens van een individu of organisatie, red.). Daar heeft deze groep zich schuldig aan gemaakt", vertelt Telegram-woordvoerder Remi Vaughn.
Nieuwe groepen ook offline
Telegram lijkt de treitergroepen van het Looijkartel in het vizier te hebben na de verhalen van NH over het kartel de afgelopen week. Gisteravond werden ook verschillende andere groepen van het Looijkartel verwijderd, waardoor de communicatie in ieder geval voorlopig stilvalt.
Hoe het komt dat het bijna drie jaar heeft geduurd voordat de chatkanalen offline werden gehaald, is niet duidelijk.
edit: gevondenquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De Bradge lijkt dit inmiddels uitbundig te vieren door helemaal los te gaan met foodreviews...
Haten staat ook wel gelijk aan jarenlange stalking, bedreiging, vernieling en laster inderdaadquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oke maar die mensen haten hem vast ook niet zomaar.
999/1000 zijn meelopers die het allemaal wel spannend of leuk vinden terwijl het helemaal nergens op slaat om dat onhandig jong, zijn familie en buren zo lastig te vallen met vernielingen etc.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze vinden dat hij moet gaan werken, that's it voor zover ik kan overzien. Daarom vinden ze het nodig om die gozer zo lastig te vallen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nou, nee, want als hij gaat werken, dan vallen ze zijn werkgever lastigquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:49 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ze vinden dat hij moet gaan werken,
goede conclusie welquote:Te triest voor woorden is het.
Echt? Dan is het dus nog veel sneuer en erger dan ik dacht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Nou, nee, want als hij gaat werken, dan vallen ze zijn werkgever lastig
hij was ooit zo ver dat hij veel geld verdiende via tiktok en zijn uitkering niet meer nodig had, iets van 600.000 volgers had, dat werd ook omzeep geholpen
heeft hij een vriendin dan vallen ze haar lastig zodat zij niet verder wil
heeft hij werk dan vallen ze zijn werkgever lastig zodat hij zijn proeftijd niet door komt
heeft hij geen werk, dan moet hij gaan werken
heeft hij vrienden, dan vallen ze die vrienden lastig zodat ze hem niet meer willen zien
und so weiter, und so weiter
[..]
goede conclusie wel
Niveautje weer hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Begrijp ik hier uit goed dat we vrij spel hebben om je jarenlang persoonlijk te stalken, te bedreigen, te intimideren, jou mogen beschuldigen van pedofilie en dat we jouw ruiten mogen ingooien als je iets wat post wat ons niet zint?quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat begrijp je niet goed. Zolang als braddie op internet zit heeft hij al problemen met groepen mensen en dat is nu bijna onderhand 20 jaar. Ook telkens andere groepen en niet alleen door internet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Begrijp ik hier uit goed dat we vrij spel hebben om je jarenlang persoonlijk te stalken, te bedreigen, te intimideren, jou mogen beschuldigen van pedofilie en dat we jouw ruiten mogen ingooien als je iets wat post wat ons niet zint?
Duidelijk.
Wat een mooie gewichtige postquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De Bradge lijkt dit inmiddels uitbundig te vieren door helemaal los te gaan met foodreviews...
Strafbare feiten plegen omdat je je stoort aan een of ander figuurtje op het internet. Dan heb je andere problemen. Ik zou maar beter een gezonde normale hobby of een vriendin gaan zoeken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:36 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dat begrijp je niet goed. Zolang als braddie op internet zit heeft hij al problemen met groepen mensen en dat is nu bijna onderhand 20 jaar. Ook telkens andere groepen en niet alleen door internet.
Maarja je kan natuurlijk iemand haten en vervolgens gewoon met je baan bezig zijn of een taal leren oid ipv diegene onderdeel van je leven te maken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet wat een reactie en dat van een moderator. Beide partijen zijn gewoon niet echt fijne mensen in deze.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Begrijp ik hier uit goed dat we vrij spel hebben om je jarenlang persoonlijk te stalken, te bedreigen, te intimideren, jou mogen beschuldigen van pedofilie en dat we jouw ruiten mogen ingooien als je iets wat post wat ons niet zint?
Duidelijk.
Oh ja moderators mogen geen mening hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet wat een reactie en dat van een moderator. Beide partijen zijn gewoon niet echt fijne mensen in deze.
Ik vermoed zomaar dat er heel wat overlap zit.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:36 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dat begrijp je niet goed. Zolang als braddie op internet zit heeft hij al problemen met groepen mensen en dat is nu bijna onderhand 20 jaar. Ook telkens andere groepen en niet alleen door internet.
Dr. Mikey uit een auto getrokken, gemarteld, zijn familie met de dood bedreigd en zijn zus verhandeld aan dictators vanwege zijn persona en posts op het internet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet wat een reactie en dat van een moderator. Beide partijen zijn gewoon niet echt fijne mensen in deze.
dat was verzonnen door die mongolen als smoesje waarom het kanaal weg wasquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:20 schreef Elan het volgende:
Las dat een van die leden bedreigd was door een oom of zo ?
In elk geval goed dat ze opgedonderd zijn, nu Bradge nog offline.
Dat is toch allemaal niet gebeurd?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dr. Mikey uit een auto getrokken, gemarteld, zijn familie met de dood bedreigd en zijn zus verhandeld aan dictators vanwege zijn persona en posts op het internet.
Random user: Ja oke maar dat doen ze vast niet zomaar
Zie je dom en apathisch dit er uit ziet?
continu bedreigen en beschuldigen, ramen van zijn huis ingooien, graffiti op zijn gevel , uit huis gejaagd, autoruiten aan diggelen, buren en familie lastig vallen, zijn nieuwe vriendin belagen en online bedreigen, en eigenlijk alles en iedereen die met hem contact heeft dat daar ook doen is wel allemaal gebeurdquote:
Foodreviews zijn het probleem niet, alhoewel dat intens triest is je doodvreten voor wat likes. Het probleem is Bradley die altijd en overal problemen en controverse oproept.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:22 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
dat was verzonnen door die mongolen als smoesje waarom het kanaal weg was
hoe precies heb jij last van de food reviews op youtube van braddie?
Maar hey, maar al die strafbare feiten doen ze niet zomaar, begrip plsquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:23 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
continu bedreigen en beschuldigen, ramen van zijn huis ingooien, graffiti op zijn gevel , uit huis gejaagd, autoruiten aan diggelen, buren en familie lastig vallen, zijn nieuwe vriendin belagen en online bedreigen, en eigenlijk alles en iedereen die met hem contact heeft dat daar ook doen is wel allemaal gebeurd
Of je komt ff met dingen die wel echt zijn voorgevallen.quote:
quote:
De strafbaren dingen die echt zijn voorgevallen blijken geen indruk te maken, dus dan maar met een bizar voorbeeld.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je komt ff met dingen die wel echt zijn voorgevallen.
Anders slaat dat zogenaamde punt van je ook nergens op he.
Weet niet wat daar van waar is en wat hij zelf allemaal heeft gedaan ik heb hem ook mensen ernstig zien bedreigen op camera.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:23 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
continu bedreigen en beschuldigen, ramen van zijn huis ingooien, graffiti op zijn gevel , uit huis gejaagd, autoruiten aan diggelen, buren en familie lastig vallen, zijn nieuwe vriendin belagen en online bedreigen, en eigenlijk alles en iedereen die met hem contact heeft dat daar ook doen is wel allemaal gebeurd
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De strafbaren dingen die echt zijn voorgevallen blijken geen indruk te maken, dus dan maar met een bizar voorbeeld.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet wat daar van waar is en wat hij zelf allemaal heeft gedaan ik heb hem ook mensen ernstig zien bedreigen op camera.
Ja of niet dan. Daniël de Ridder. Moet ik ff bij je langs komen.quote:
Geen idee, heb betere dingen te doen dan Bradge kijken of mij zo daaraan te ergeren dat ik zijn ruiten ga ingooien of zijn familie/relaties/werk ga bedreigen en verzieken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja of niet dan. Daniël de Ridder. Moet ik ff bij je langs komen.
Dat was in een livestream geen idee wat hij verder zelf allemaal heeft gezegd en gedaan.
en vervolgens Braddie de schuld te geven. Niet alleen Braddie is dus een beetje simpel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:31 schreef Document1 het volgende:
Ik vond/vind die Braddie ook maar een aandachtshoer maar om die jongen nou te gaan stalken als een 14 jarige bakvis…. Dan mis je wel een chromosoom.
Prima maar lul dan ook niet dat het allemaal per definitie onterecht is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:35 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Geen idee, heb betere dingen doen dan Bradge kijken of mij daaraan ergeren.
De wet zegt dat iemands bezittingen vernielen per definitie onterecht is, joke's on you, pikkebaas.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima maar lul dan ook niet dat het allemaal per definitie onterecht is.
Maar hij doet dat zelf ook. Staat ook gewoon op beeld.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:39 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De wet zegt dat iemand bedreigen of iemands bezittingen vernielen per definitie onterecht is, joke's on you, pik.
Dan doe je lekker aangifte en blijf je er boven staan door niet naar zijn niveau te verlagen.quote:
Dus doe je dat in groepsverband dan ook maar?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hij doet dat zelf ook. Staat ook gewoon op beeld.
Ik vind je dreigend overkomen dus ik heb een mail naar je werkgever gestuurd en vanavond krijg je een pets op je display.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima maar lul dan ook niet dat het allemaal per definitie onterecht is.
Als jij of ik (niet anoniem) online mensen gaan bedreigen of ons schuldig maken aan oplichting en toespelingen maken richting minderjarigen zitten daar ook consequenties aan.
Hij zit volgens mij ook bij dat enge clubje.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan doe je lekker aangifte en blijf je er boven staan door niet naar zijn niveau te verlagen.
Alsof ik dit aan een kind moet uitleggen, echt.
Ik vind je dreigend overkomen naar Elan dus ik heb Danny gemaild en ga vanavond je vriendin lastigvallen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind je dreigend overkomen dus ik heb een mail naar je werkgever gestuurd en vanavond krijg je een pets op je display.
Ik distantieer mij van dergelijke beschuldigingen maar hoe mensen dit goed proberen te praten is gewoon te ziek voor woorden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:48 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Hij zit volgens mij ook bij dat enge clubje.
Je weet wel, dat clubje dat onderling de ziekte van een zekere (F)A bespottend bespreekt en “voor de grap” dingen toewenst.
Hetzelfde clubje waar zelfdoding neigingen en het gebruik van diverse medicatie worden besproken.
Het zal dan best frustrerend zijn om te zien hoe zelfs iemand als Braddie meer levenslust uitstraalt dan zijzelf.
Geen vragen stellen gewoon mee roepen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:51 schreef herverwijderd het volgende:
Okee what the fuck is er in godsnaam aan de hand in dit topic??
Ja want dit is achter de schermen natuurlijk een geheel onbekend en niet besproken probleem geweest ~5 jaar geledenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:52 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik distantieer mij van dergelijke beschuldigingen maar hoe mensen dit goed proberen te praten is gewoon ziek.
Kom op man, die gasten zijn al jaren bezig om Braddie compleet gek te maken, werkelijk walgelijk, ook hier op FOK!quote:
Tot aan tabellen en grafieken van zijn gewichtsverloop aan toe: met een tijdspanne van 3(!) jaar.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:56 schreef Ontaard het volgende:
[..]
Kom op man, die gasten zijn al jaren bezig om Braddie compleet gek te maken, werkelijk walgelijk, ook hier op FOK!
Kreeg ooit uitnodiging voor Discord server, gasten hadden iets van 6 kanalen louter voor Braddie...
Walgelijk echt...
In een ideale wereld zou dit het geval zijn maar dat slag volk redeneert niet zo.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan doe je lekker aangifte en blijf je er boven staan door niet naar zijn niveau te verlagen.
Alsof ik dit aan een kind moet uitleggen, echt.
Dit is een grap .. toch?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Tot aan tabellen en grafieken van zijn gewichtsverloop aan toe: met een tijdspanne van 3(!) jaar.![]()
![]()
Geen idee, heb mij nooit gemengd in deze discussies omdat ik simpelweg niet carede.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:53 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ja want dit is achter de schermen natuurlijk een geheel onbekend en niet besproken probleem geweest ~5 jaar geleden
Niet echt, als er beeldmateriaal is van zijn bedreiging dan heb je letterlijk de makkelijkste aangifte ooit in je handen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
In een ideale wereld zou dit het geval zijn maar dat slag volk redeneert niet zo.
Play stupid games win stupid prices.
Ja, ik ben actief op FOK! sinds het begin, maar dit was wel een druppel om een paar jaar ver weg te blijven, heel ver weg. Daar wil je echt niets mee te maken hebben, nadaquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Tot aan tabellen en grafieken van zijn gewichtsverloop aan toe: met een tijdspanne van 3(!) jaar.![]()
![]()
Ik keur alles wat het groepje doet/deed sterk dus snap niet waar je het allemaal over hebt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:44 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Dus doe je dat in groepsverband dan ook maar?
Jouw username zegt me wel wat. Was jij niet de “nieuwe recruit”?
Nee, was het maar een grap.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is een grap .. toch?
Toch?!
Ik geloof het zo, ik heb eigenlijk meteen mijn hele discord account verwijderd. Compleet gestoordquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is een grap .. toch?
Toch?!
Eens.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:00 schreef Ontaard het volgende:
[..]
Ja, ik ben actief op FOK! sinds het begin, maar dit was wel een druppel om een paar jaar ver weg te blijven, heel ver weg. Daar wil je echt niets mee te maken hebben, nada
ken een aantal via KLB SC 2014 eraquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:03 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Eens.
Ik had hetzelfde.
Terwijl die gasten een op 1 echt heel aardig zijn (vind ik althans), maar tezamen komt echt de gekste shit naar boven
Jep precies dat..quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:05 schreef Ontaard het volgende:
[..]
ken een aantal via KLB SC 2014 era
was best gezellig, tot ze als een kudde hyena's achter dat joch aangingen
Sorry dan ben ik in de war met een andere usernamequote:Op woensdag 21 juni 2023 13:00 schreef Ontaard het volgende:
[..]
Ja, ik ben actief op FOK! sinds het begin, maar dit was wel een druppel om een paar jaar ver weg te blijven, heel ver weg. Daar wil je echt niets mee te maken hebben, nada
Je weet wel erg veel details voor iemand die er zogenaamd allemaal niets mee te maken wil hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
![]()
Hij zocht die aandacht natuurlijk niet zelf opquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:05 schreef Ontaard het volgende:
[..]
ken een aantal via KLB SC 2014 era
was best gezellig, tot ze als een kudde hyena's achter dat joch aangingen
Ja dat werd ook niet onder stoelen of banken geschoven door die luiquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet wel erg veel details voor iemand die er zogenaamd allemaal niets mee te maken wil hebben.
Dit is echt "ze droeg een kort rokje dus ze vroeg erom" redenatie he? Nja, goed blijven oefenen misschien dat je dan als ik je over een decennium weer spreek wel als een normaal mens kunt redeneren. Tot die tijd negeer ik je maar.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij zocht die aandacht natuurlijk niet zelf op
Staat gewoon op YouTube. Net als een bekentenis waarin hij aangeeft grooming te hebben gedaan bij een 16 of 17-jarig meisje en dat vervolgens doodleuk goed praat. Of Auschwitz een prima plek voor een vakantie noemt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Niet echt, als er beeldmateriaal is van zijn bedreiging dan heb je letterlijk de makkelijkste aangifte ooit in je handen.
En dan dat niet gebruiken. Hmz. Dan ga ik vragen stellen, ja.
Dit was ook exact dezelfde beredenering door dat clubje toen. Dat hij erom vraagt en er stiekem op zou kicken oid. Om het te verantwoorden ofzoquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:11 schreef Ontaard het volgende:
[..]
Dit is echt "ze droeg een kort rokje dus ze vroeg erom" redenatie he? Nja, oed blijven oefenen misschien dat je dan als ik je over een decennium weer spreek wel als een normaal mens kunt redeneren. Tot die tijd negeer ik je maar.
Dan nogmaals: als er zo veel bewijsmateriaal tegen hem is, waarom is er dan niet de makkelijkste aangifte ooit gedaan en is men voor eigen rechter gaan spelen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Staat gewoon op YouTube. Net als een bekentenis waarin hij aangeeft grooming te hebben gedaan bij een 16 of 17-jarig meisje en dat vervolgens doodleuk goed praat. Of Auschwitz een prima plek voor een vakantie noemt.
Kortom dat groepje is net zo debiel als Bradley zelf. Beide offline zou het beste zijn voor iedereen.
Braddie is zwakzinnigquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Staat gewoon op YouTube. Net als een bekentenis waarin hij aangeeft grooming te hebben gedaan bij een 16 of 17-jarig meisje en dat vervolgens doodleuk goed praat. Of Auschwitz een prima plek voor een vakantie noemt.
Kortom dat groepje is net zo debiel als Bradley zelf. Beide offline zou het beste zijn voor iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |