abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209588368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:16 schreef archito het volgende:
We hebben wel aangegeven het borstvoeden te willen afbouwen. Mijn vriendin wilde dit graag de eerste weken doen maar daarna gaan we over op kunstvoeding. Dat nuanceert het advies van het consultatiebureau dus wel.

Dat verandert de zaak inderdaad want dan hoeft de borstvoeding niet mee te groeien met de vraag.

Snachts verschonen deden wij na de kraamweek alleen nog bij poep. Dat scheelt jou misschien weer wat slaap.
pi_209589537
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:05 schreef June. het volgende:
Overigens kun je prima in het begin een flesje kunst bijgeven trouwens, maar ik zou dat wel doen in overleg met een lactatiekundige. Allebei mijn kids waren boven de 4kg en waren ontevreden op alleen mijn voeding, ook met elk uur voeden. Ik werd er ook omtevreden van ;) Na een flesje kunst sliep hij langer én had hij meer energie om de volgende de voeding wel goed en krachtig aan m'n borst te drinken. Zo zwart wit is het dus niet, maar als je de intentie hebt om langer te voeden is het beter om een deskundige mee te laten kijken.
Lijkt me ook weinig kwaad te kunnen inderdaad. Sowieso wordt er altijd een beetje panisch gedaan over bijvoeden naar mijn idee. Ik heb in de eerste weken na de meeste voedingen een top up gedaan met kv zonder er extra bij te kolven, het heeft geen problemen gegeven met de productie en heb daarna nog gewoon volledig bv kunnen geven en kunnen doneren ernaast.
pi_209594324
Na 4 maanden is de borstvoeding bij mijn vriendin opgehouden. Voelt voor mijn vriendin nog wel ala een teleurstelling. Hij drinkt wel lekker door op de fles. Leuke fase dat hij nu begint met kruipen en zich (per ongeluk) kan draaien.
pi_209615531
Onze Stef heeft zelf inmiddels zijn slaap- en voedingsritme omgegooid. We zitten zonder zelf in te grijpen nu op 5 flessen per dag ipv 6. Hij zat altijd al tegen maximum aantal ml per dag aan. Dat bieden we nu nog wel aan maar hij wil gewoon minder.

De nacht slaapt hij nu door. Van 23:30 tot 7:00 zonder voeding en dan is ie ‘s morgens nog steeds niet hangry. Huilen om eten doet ie nog maar weinig. Als ie ‘s nachts al wakker wordt is hij vooral aan het kletsen en met zijn handen of knuffel bezig en slaapt ie daarna vanzelf weer.

Er was een slaapregressie voor nodig maar hij is opeens een stuk volwassener geworden. In alles. Kan opeens zichzelf een uur vermaken. Leuk om hem zo te zien groeien.
pi_209659428
Pff echt een adhd baby hier vandaag, Die is nog volop aan het feesten. Nou had ze vanmorgen ook uitgeslapen tot 7.15 dus het zat er ook wel in :')
pi_209659571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:31 schreef alpeko het volgende:
Onze Stef heeft zelf inmiddels zijn slaap- en voedingsritme omgegooid. We zitten zonder zelf in te grijpen nu op 5 flessen per dag ipv 6. Hij zat altijd al tegen maximum aantal ml per dag aan. Dat bieden we nu nog wel aan maar hij wil gewoon minder.

De nacht slaapt hij nu door. Van 23:30 tot 7:00 zonder voeding en dan is ie ‘s morgens nog steeds niet hangry. Huilen om eten doet ie nog maar weinig. Als ie ‘s nachts al wakker wordt is hij vooral aan het kletsen en met zijn handen of knuffel bezig en slaapt ie daarna vanzelf weer.

Er was een slaapregressie voor nodig maar hij is opeens een stuk volwassener geworden. In alles. Kan opeens zichzelf een uur vermaken. Leuk om hem zo te zien groeien.
Wat heerlijk dat hij zich zo kan vermaken met de wereld om zich heen! Hier gaat dat ook veel beter nu het tijgeren lukt en ze overal kan komen waar ze wil.
  maandag 26 juni 2023 @ 21:54:41 #32
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209659755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:31 schreef alpeko het volgende:

Leuk is dat hè. *)
Althans, achteraf haha. Want op het moment zelf is het minder haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_209710331
Box opgeruimd naar de zolder, wat een ruimte ineens _O_
pi_209711561
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 21:14 schreef Lokasenna het volgende:
Box opgeruimd naar de zolder, wat een ruimte ineens _O_
Nu al opgeruimd ja? Wij gebruiken die juist weer dankbaar op het moment, want als ze niet in de box zit heb je ogen in je achterhoofd nodig en is zelfs drinken halen al bijna gevaarlijk. _O-
pi_209713416
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 22:47 schreef Bami het volgende:

[..]
Nu al opgeruimd ja? Wij gebruiken die juist weer dankbaar op het moment, want als ze niet in de box zit heb je ogen in je achterhoofd nodig en is zelfs drinken halen al bijna gevaarlijk. _O-
Ze kon er niet echt tevreden in spelen, te weinig ruimte.
We hebben gelukkig niet zo'n brokkenpiloot (tot nu toe) :P
Nog geen pogingen om te gaan staan ofzo, alleen zitten, rollen, tijgeren.
Ze is meestal bezig met van alles uit de kast trekken, boekjes, muziekinstrumentjes en de blokkendoos. Zo leuk dat ze nu zelf kan uitzoeken waar ze mee wil spelen. :D
Het wordt wel een bende maar het houdt haar goed zoet. Voor als het echt moet gaat ze even in het ledikant, net zo makkelijk met een appartement.
pi_209713462
Afgelopen nacht was al pittig maar deze helemaal. Ziek! Arm jong. Om 2:30 maar de auto in gestapt. Hij had nog niet geslapen. 38,7 graden koorts. Ontroostbaar. In de maxi cosi ontspande hij gelukkig wel ietwat en viel hij al rijdend in slaap. 3:30 zijn bedje in. Nog steeds heel onrustig maar wel troostbaar. Zelf heb ik niks geslapen.

Koorts is nu wel weg maar hij heeft nog zichtbaar last van wat hij onder de leden heeft. Wel een voorzichtig lachje net. Maar gister overdag lukte hem dat ook wel. Slapen is het probleem. Zeker in de nacht.
pi_209714320
Zo sneu als baby's ziek zijn. beterschap alpeko!

@Lokasenna ik dacht net als Bami nu al? maar hier geen appartement dus ik heb beneden niets aan het ledikant.
Box staat mij nog niet in de weg

Met de fase rollen/tijgeren hadden we ook een periode dat de box niet werd gebruikt want steeds die beentjes/armpjes vastrollen in de spijlen schiet niet op. Maar sinds S zelfstandig kan zitten (en inmiddels ook staan) is de box weer prima voor de momenten dat we even geen zicht op hem hebben.
Op zolder (washok/hobbykamer) heb ik zelfs het campingbedje neer gezet want anders krijg ik de was niet eens opgehangen laat staan opgevouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 01-07-2023 21:23:48 ]
pi_209723863
Ja in de rol en tijger fase was de box hier ook een no-go idd. Maar momenteel kan ik niet zonder. _O-
Kan me wel voorstellen dat je in een appartement voldoende hebt aan een ledikant.

@alpeko Aiii dat klinkt naar zeg, hopelijk knapt hij snel op!

Meh. Pukje zal wel weer in een of andere slaapregressie zitten, maar ik hoop dat dit niet nog weken duurt. Ben elke keer echt een uur bezig met haar in slaap krijgen en dan heeft ze er momenteel ook nog een handje van om af en toe te bijten tijdens die voeding. }:|
pi_209724654
Tandjes die doorkomen Bami?

Hier zijn net de boventanden door en die zijn scherp! Met voeden nog niet echt last gehad maar de fles was afgelopen week een kauw object waardoor er niet werd gedronken dus drama.
pi_209726030
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:26 schreef Elleska het volgende:
Tandjes die doorkomen Bami?

Hier zijn net de boventanden door en die zijn scherp! Met voeden nog niet echt last gehad maar de fles was afgelopen week een kauw object waardoor er niet werd gedronken dus drama.
Ja wie weet haha. De eerste twee (onderin) zijn door, dan is bovenin het midden de volgende set toch? Daar zag ik nog niks iig. Ik bedenk me dan maar weer dat alles een faaaaase is. :+

Aii dat klinkt heel onhandig! Gaat het ondertussen alweer beter met het drinken uit de fles?
pi_209731300
We hebben ons kind weer terug. Je voelt je zo machteloos want hij kan niet praten. Hadden hem in lange tijd niet zo zien huilen. Dan breekt je hart.

Ik heb vannacht iig weer aardig kunnen slapen. De kleine uitstekend. Van 19-7 met een voeding om 22:30 en nog een keertje kort wakker om 2:30. Mama stond helaas nog de hele nacht in de actieve modus dus weinig slaap. Vanavond dan maar en vandaag extra lief zijn.
pi_209735510
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:36 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja wie weet haha. De eerste twee (onderin) zijn door, dan is bovenin het midden de volgende set toch? Daar zag ik nog niks iig. Ik bedenk me dan maar weer dat alles een faaaaase is. :+

Aii dat klinkt heel onhandig! Gaat het ondertussen alweer beter met het drinken uit de fles?
Ja klopt daarna komt midden boven. Dat ging hier gepaard met bijtpogingen. Ik heb van Fok geleerd om te smoren; hoofdje naar je toe duwen in plaats van schrik lostrekken waarbij die vlijmscherpe tanden de boel beschadigen.

Vanmorgen was de fles weer drama maar een rietjesbeker snapt hij blijkbaar wel :D Die had ik in huis gehaald om vanaf 1 jaar (over paar weekjes al :o )water aan te bieden maar kwam nu ook goed van pas. Het scheelt dat fles voor ons geen noodzaak is al geeft het mij wel wat vrijheid en extra uitslaaptijd.
pi_209736480
Mijn baby ging vanmorgen met de muziek mee klappen, ik was zo trots, haha.

@alpeko , fijn dat het weer beter gaat. Zo zielig, een zieke baby. Nu zelf weer een beetje bijkomen.

Ik vraag me af wanneer hier tandjes gaan komen, volgens mij is helemaal niets in aantocht met 9 maanden best laat toch?
pi_209737297
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vraag me af wanneer hier tandjes gaan komen, volgens mij is helemaal niets in aantocht met 9 maanden best laat toch?
Volgens de boekjes is het gemiddelde met 6 maand waardoor 9 maand heel laat klinkt maar daar zit zoveel verschil in. Sommige baby's worden met tanden geboren en als ik het goed heb onthouden is het pas laat als ze met 1,5 jaar nog geen tanden hebben.

Bij S was met 9 maand nog niets te zien, met 10 maand ineens 2 ondertanden en met 11maand 2 boventanden.
pi_209737415
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:18 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ja klopt daarna komt midden boven. Dat ging hier gepaard met bijtpogingen. Ik heb van Fok geleerd om te smoren; hoofdje naar je toe duwen in plaats van schrik lostrekken waarbij die vlijmscherpe tanden de boel beschadigen.

Vanmorgen was de fles weer drama maar een rietjesbeker snapt hij blijkbaar wel :D Die had ik in huis gehaald om vanaf 1 jaar (over paar weekjes al :o )water aan te bieden maar kwam nu ook goed van pas. Het scheelt dat fles voor ons geen noodzaak is al geeft het mij wel wat vrijheid en extra uitslaaptijd.
Yes dat smoren doe ik ook idd. Gisteren schrok ze wel van hoe heftig ik reageerde volgens mij, maar toen deed het ook echt gemeen pijn.
Ha wat leuk dat hij de rietjesbeker snapt!

Fles pakt hij vast (hopelijk) snel weer op ook, al wordt ook dat vanaf een jaar iets minder spannend allemaal.
pi_209737428
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby ging vanmorgen met de muziek mee klappen, ik was zo trots, haha.

@:alpeko , fijn dat het weer beter gaat. Zo zielig, een zieke baby. Nu zelf weer een beetje bijkomen.

Ahhh wat leuk! Klappen is hier net ontdekt, vet schattig. O+

Bij ons zijn ze nu net een paar weken door, geen idee eigenlijk wat laat is daarmee. Schijnt wel hoe later ze tanden krijgen, hoe later ze wisselen en hoe beter het gebit.
pi_209742274
En dan zit je op zondagavond laat toch opeens tussen de gebroken armen en snijwonden op de huisartsenpost :'( Weer hetzelfde verhaal. Krijsen. Ontroostbaar. Hij had pijn. Maar waar aan? Koorts was weg en hij was de hele zondag zo vrolijk maar 's avonds was het klaar.

Achteraf blijkt dat de pijnstilling was uitgewerkt want we waren gestopt met paracetamol omdat ie zo fit oogde. Maar hij blijkt dus een oorontsteking te hebben. Weer terug aan de zetpillen en een kuurtje. Goed geslapen vannacht gelukkig.
pi_209752124
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:33 schreef Elleska het volgende:

[..]
Volgens de boekjes is het gemiddelde met 6 maand waardoor 9 maand heel laat klinkt maar daar zit zoveel verschil in. Sommige baby's worden met tanden geboren en als ik het goed heb onthouden is het pas laat als ze met 1,5 jaar nog geen tanden hebben.

Bij S was met 9 maand nog niets te zien, met 10 maand ineens 2 ondertanden en met 11maand 2 boventanden.
Oh dan hebben we nog wel even :D
Ik vind het ook eigenlijk wel prima want zonder tanden doet het bijten al genoeg pijn :')
En nog lachen ook als ik au zeg.
  woensdag 5 juli 2023 @ 23:00:51 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209779328
Zucht, heb toch zo'n hekel aan die baby huiluurtjes! :D E. is al een week lang elke avond vaste tijd bezig. En J. blijft daar natuurlijk wakker van en wordt extra dramatisch en luid en vervelend en slaapt dus pas na 10 uur avonds.

En dan zit je met twee huilende, over vermoeide kids!
pi_209851056
Pittig hoor @Bienelientjee .
Hopelijk groeit E er snel uit en kunnen jullie allemaal weer uitrusten!

Wij zijn vandaag gaan kijken bij nieuw kdv. Er kwam onverwacht een plekje vrij al een week nadat we verhuizen, terwijl we rekenden op een wachtlijst van 6-9 maanden. Prima eerste indruk, twee groepen van max 10 kindjes 0-4 en een grote buitenspeelplaats. Maar toch vind ik het wel spannend om te wisselen, al zal Rosie er vast zo gewend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')