Dat verandert de zaak inderdaad want dan hoeft de borstvoeding niet mee te groeien met de vraag.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:16 schreef archito het volgende:
We hebben wel aangegeven het borstvoeden te willen afbouwen. Mijn vriendin wilde dit graag de eerste weken doen maar daarna gaan we over op kunstvoeding. Dat nuanceert het advies van het consultatiebureau dus wel.
Lijkt me ook weinig kwaad te kunnen inderdaad. Sowieso wordt er altijd een beetje panisch gedaan over bijvoeden naar mijn idee. Ik heb in de eerste weken na de meeste voedingen een top up gedaan met kv zonder er extra bij te kolven, het heeft geen problemen gegeven met de productie en heb daarna nog gewoon volledig bv kunnen geven en kunnen doneren ernaast.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:05 schreef June. het volgende:
Overigens kun je prima in het begin een flesje kunst bijgeven trouwens, maar ik zou dat wel doen in overleg met een lactatiekundige. Allebei mijn kids waren boven de 4kg en waren ontevreden op alleen mijn voeding, ook met elk uur voeden. Ik werd er ook omtevreden vanNa een flesje kunst sliep hij langer én had hij meer energie om de volgende de voeding wel goed en krachtig aan m'n borst te drinken. Zo zwart wit is het dus niet, maar als je de intentie hebt om langer te voeden is het beter om een deskundige mee te laten kijken.
Wat heerlijk dat hij zich zo kan vermaken met de wereld om zich heen! Hier gaat dat ook veel beter nu het tijgeren lukt en ze overal kan komen waar ze wil.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:31 schreef alpeko het volgende:
Onze Stef heeft zelf inmiddels zijn slaap- en voedingsritme omgegooid. We zitten zonder zelf in te grijpen nu op 5 flessen per dag ipv 6. Hij zat altijd al tegen maximum aantal ml per dag aan. Dat bieden we nu nog wel aan maar hij wil gewoon minder.
De nacht slaapt hij nu door. Van 23:30 tot 7:00 zonder voeding en dan is ie ‘s morgens nog steeds niet hangry. Huilen om eten doet ie nog maar weinig. Als ie ‘s nachts al wakker wordt is hij vooral aan het kletsen en met zijn handen of knuffel bezig en slaapt ie daarna vanzelf weer.
Er was een slaapregressie voor nodig maar hij is opeens een stuk volwassener geworden. In alles. Kan opeens zichzelf een uur vermaken. Leuk om hem zo te zien groeien.
Leuk is dat hè.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:31 schreef alpeko het volgende:
Er was een slaapregressie voor nodig maar hij is opeens een stuk volwassener geworden. In alles. Kan opeens zichzelf een uur vermaken. Leuk om hem zo te zien groeien.
Nu al opgeruimd ja? Wij gebruiken die juist weer dankbaar op het moment, want als ze niet in de box zit heb je ogen in je achterhoofd nodig en is zelfs drinken halen al bijna gevaarlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 21:14 schreef Lokasenna het volgende:
Box opgeruimd naar de zolder, wat een ruimte ineens
Ze kon er niet echt tevreden in spelen, te weinig ruimte.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 22:47 schreef Bami het volgende:
[..]
Nu al opgeruimd ja? Wij gebruiken die juist weer dankbaar op het moment, want als ze niet in de box zit heb je ogen in je achterhoofd nodig en is zelfs drinken halen al bijna gevaarlijk.
Ja wie weet haha. De eerste twee (onderin) zijn door, dan is bovenin het midden de volgende set toch? Daar zag ik nog niks iig. Ik bedenk me dan maar weer dat alles een faaaaase is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:26 schreef Elleska het volgende:
Tandjes die doorkomen Bami?
Hier zijn net de boventanden door en die zijn scherp! Met voeden nog niet echt last gehad maar de fles was afgelopen week een kauw object waardoor er niet werd gedronken dus drama.
Ja klopt daarna komt midden boven. Dat ging hier gepaard met bijtpogingen. Ik heb van Fok geleerd om te smoren; hoofdje naar je toe duwen in plaats van schrik lostrekken waarbij die vlijmscherpe tanden de boel beschadigen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja wie weet haha. De eerste twee (onderin) zijn door, dan is bovenin het midden de volgende set toch? Daar zag ik nog niks iig. Ik bedenk me dan maar weer dat alles een faaaaase is.
Aii dat klinkt heel onhandig! Gaat het ondertussen alweer beter met het drinken uit de fles?
Volgens de boekjes is het gemiddelde met 6 maand waardoor 9 maand heel laat klinkt maar daar zit zoveel verschil in. Sommige baby's worden met tanden geboren en als ik het goed heb onthouden is het pas laat als ze met 1,5 jaar nog geen tanden hebben.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vraag me af wanneer hier tandjes gaan komen, volgens mij is helemaal niets in aantocht met 9 maanden best laat toch?
Yes dat smoren doe ik ook idd. Gisteren schrok ze wel van hoe heftig ik reageerde volgens mij, maar toen deed het ook echt gemeen pijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:18 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ja klopt daarna komt midden boven. Dat ging hier gepaard met bijtpogingen. Ik heb van Fok geleerd om te smoren; hoofdje naar je toe duwen in plaats van schrik lostrekken waarbij die vlijmscherpe tanden de boel beschadigen.
Vanmorgen was de fles weer drama maar een rietjesbeker snapt hij blijkbaar welDie had ik in huis gehaald om vanaf 1 jaar (over paar weekjes al
)water aan te bieden maar kwam nu ook goed van pas. Het scheelt dat fles voor ons geen noodzaak is al geeft het mij wel wat vrijheid en extra uitslaaptijd.
Ahhh wat leuk! Klappen is hier net ontdekt, vet schattig.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby ging vanmorgen met de muziek mee klappen, ik was zo trots, haha.
@:alpeko , fijn dat het weer beter gaat. Zo zielig, een zieke baby. Nu zelf weer een beetje bijkomen.
Ik vraag me af wanneer hier tandjes gaan komen, volgens mij is helemaal niets in aantocht met 9 maanden best laat toch?
Oh dan hebben we nog wel evenquote:Op zondag 2 juli 2023 19:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Volgens de boekjes is het gemiddelde met 6 maand waardoor 9 maand heel laat klinkt maar daar zit zoveel verschil in. Sommige baby's worden met tanden geboren en als ik het goed heb onthouden is het pas laat als ze met 1,5 jaar nog geen tanden hebben.
Bij S was met 9 maand nog niets te zien, met 10 maand ineens 2 ondertanden en met 11maand 2 boventanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |