abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209565202
https://www.ad.nl/binnenl(...)-esmeralda~a5e718cb/

Onderweg naar het bureau besluit politieagent T. in december 2021 niet de provinciale weg te pakken, maar een parallelweg. Hij wil vanaf die weg kijken of mensen tijdens het rijden een telefoon in hun hand hebben. Dan ziet hij plots een donkere vlek op zich af komen. Hij hoort een harde knal en denkt een hert te hebben geraakt. Maar als hij gaat kijken is het geen hert, maar de 29-jarige Esmeralda. Ze is op slag dood.

In de rechtbank vertelt de oma van Esmeralda, die haar vanaf haar derde opvoedde, hoe het met de achterblijvers gaat. Ze heeft een portret op haar schoot: ,,Vanaf het moment dat agenten die avond om kwart over zes bij ons voor de deur stonden, is er een leegte in ons leven. Ons hele leven is veranderd, allemaal door jou, de man die waakzaam en dienstbaar zou moeten zijn. Je hebt Esmeralda op brute wijze uit ons leven gerukt.‘’

Ook de vriend van Esmeralda komt aan het woord: ,,De donkere vlek die jij op je af zag komen was geen vlek, dat was mijn vriendin Esmeralda.‘’ Tegelijkertijd maakt hij zich zorgen over de agent. ,,Het moet verschrikkelijk zijn geweest om de brokstukken te zien liggen, en mijn vriendin. Ik vraag me af hoe het met je gaat.’’

Rechtbankverslaggever Niels Dekker was bij de zitting aanwezig en zag daar een gebroken man zitten. De agent is nog altijd niet aan het werk: ,, Ik hoop echt dat ik geen gevangenisstraf krijg. Dan ben ik mijn baan en mijn huis kwijt, dan weet ik het echt niet meer.’’

Verschikkelijk dat dit is gebeurd.
En vraag me dan ook af .
Zeker omdat de agent juist op zoek was naar fietsers met hun telefoon in hun handen.
Of de fiets wel verlicht aan had .
Aangezien de agent alleen een zwarte vlek zag.

Hoe dan ook .
Alleen maar slachtoffers.
En je ziet hoe belangrijk verlichting nodig is op een fiets.
Beter nog in de avond zo reflecteren hesje aan .
  maandag 19 juni 2023 @ 10:53:14 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209565208
rijd
pi_209565363
In zo'n zaak heb je alleen maar verliezers. De nabestaanden maar ik denk dat je je als bestuurde van betreffende auto ook enorm shit voelt.
pi_209565542
Overijverig politie agentje man man man man
U MAD?
  maandag 19 juni 2023 @ 12:01:13 #5
3542 Gia
User under construction
pi_209565881
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:53 schreef xzaz het volgende:
rijd
Viel me ook meteen op, maar ja, 't is Suijkerbuijk, da's nu eenmaal geen echte Hollander.
pi_209566496
Schandalig ook weer ja. Dit soort taferelen zijn echt aan de orde van de dag, las vandaag ook weer dit:
https://www.altena.net/ni(...)en-woning-2023-06-18

Het zijn echt incompetente droeftoeters en een gevaar op de weg, maar wel heel populair doen als ze je ergens op kunnen pakken. :r
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  maandag 19 juni 2023 @ 12:57:27 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209566572
Ze had zeker van die lieve hertenoogjes. O+

Even serieus;

quote:
Hij wil vanaf die weg kijken of mensen tijdens het rijden een telefoon in hun hand hebben.
Ja, logisch. Want mensen die niet opletten, veroorzaken ongelukken. |:(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209566608
Was hij fietsers aan het controleert of gebruikte hij de paralelweg om in autos op de provinciale weg te kijken?

Kortom, was zijn aandacht bij de weg waarop hij reed?
pi_209566814
klote fietsers met telefoon in hun hand
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 19 juni 2023 @ 13:15:17 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209566834
Ligt het aan mij of is het artikel redelijk onduidelijk geschreven.

Wat heeft er nu daadwerkelijk plaatsgevonden?

- Reed de fietser zonder licht?
- Was de agent tijdens het rijden op de parallelweg niet aan het opletten omdat hij naar hand-bellers op de hoofdweg keek? Of reed hij de parallelweg op, met het doel daar ergens stil te staan om pas vanaf dat moment te gaan kijken naar handbellers op de hoofdweg?
- Reed de agent (te) hard? Want op een parallelweg rijd men doorgaan niet zo hard toch? Hoe is het dan toch tot een dodelijk ongeluk gekomen, pech, iets anders?
Krekker is de bom!
pi_209566867
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:15 schreef KreKkeR het volgende:

- Was de agent tijdens het rijden op de parallelweg niet aan het opletten omdat hij naar hand-bellers op de hoofdweg keek? Of reed hij de parallelweg op, met het doel daar ergens stil te staan om pas vanaf dat moment te gaan kijken naar handbellers op de hoofdweg?
- Reed de agent (te) hard? Want op een parallelweg rijd men doorgaan niet zo hard toch? Hoe is het dan toch tot een dodelijk ongeluk gekomen, pech, iets anders?
Ik gok op het eerste
  maandag 19 juni 2023 @ 13:19:46 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209566900
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik gok op het eerste
Het kan natuurlijk ook een ongelukkige combinatie van zaken zijn ;(

Maar in geval er alleen sprake was van het eerste en gebleken is dat de agent niet of nauwelijks iets te verwijten valt, vind ik de reacties hier niet helemaal terecht. Sowieso lijken de reacties me erg voorbarig.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zowel het dodelijk slachtoffer als de agent fouten hebben gemaakt... Hoe dan ook, inderdaad een zeer trieste zaak :'(
Krekker is de bom!
pi_209566916
De agent maakt een zware overtreding om te kijken naar een licht vergrijp en nu maakt hij zich druk om zijn baan en huis
  maandag 19 juni 2023 @ 13:34:26 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209567112
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:20 schreef michiel_merk het volgende:
De agent maakt een zware overtreding om te kijken naar een licht vergrijp en nu maakt hij zich druk om zijn baan en huis
Welke zware overtreding en waar heb je deze info vandaan?
Krekker is de bom!
pi_209567197
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
klote fietsers met telefoon in hun hand
Dan ben je wel deels verlicht zonder misschien verlichting aan.
pi_209567365
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:42 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Dan ben je wel deels verlicht zonder misschien verlichting aan.
zeg dat maar tegen de oma van Esmeralda
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 19 juni 2023 @ 14:00:58 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209567388
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zeg dat maar tegen de oma van Esmeralda

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209567456
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Welke zware overtreding en waar heb je deze info vandaan?
quote:
Agent dacht dat hij hert aanreed, maar het bleek Esmeralda (29): ‘Er was een heel harde knal’
Hij wilde automobilisten op de naastgelegen weg controleren op mobiel bellen achter het stuur, maar een agent reed in plaats daarvan de 29-jarige Esmeralda uit Dordrecht dood. [b]Volgens het Openbaar Ministerie (OM) koerste de politieman met 90 kilometer per uur veel te hard over de ‘krappe, donkere en natte weg'
laatste regel

AD
  maandag 19 juni 2023 @ 14:08:20 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209567476
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:06 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) koerste de politieman met 90 kilometer per uur veel te hard over de ‘krappe, donkere en natte weg'
Aaaah, dit stuk had ik overheen gelezen, dankje
Krekker is de bom!
  maandag 19 juni 2023 @ 14:11:58 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209567516
Als je op de paralelweg rijdt en je focust op automobilisten die op een naastgelegen weg rijden, heb je volgens mij niet je aandacht bij wat er voor je (op je eigen weg) gebeurt.

Dat lijkt me voor geen enkele automobilist verstandig en veilig weggedrag. Dat is volgens mij net zo of wellicht wel meer onverantwoordelijk dan op je telefoon zitten kijken.

En als je verlichting draagt en goed op de weg focust dat zie je altijd nog wel op tijd dingen als fietsers op de weg zonder eventuele verlichting. Niet heel goed en wss vrij laat maar dan kun je nog anticiperen.

Daarnaast moet je snelheid altijd zodanig zijn dat die is aangepast op de omstandigheden van de weg en niet die van de weg ernaast.
  maandag 19 juni 2023 @ 14:12:45 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209567524
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:06 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
[..]
laatste regel

AD
Je kan ook iemand aanrijden zonder een overtreding te maken hè.
Hij zit ook niet voor niets nog steeds thuis dus om de conclusie te trekken dat hij zich vooral/alleen zorgen maakt over zijn baan is ook ongefundeerd.

Edit: over laatste stukje heengelezen. Je hebt gelijk...
pi_209567545
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:15 schreef KreKkeR het volgende:

Tja dat is AD. Niet meer het lezen waard. Geldt voor de meeste online media tegenwoordig.
  Redactie Frontpage maandag 19 juni 2023 @ 14:16:59 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209567564
Ik kan niet uit het artikel halen wat er nu exact gebeurd is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_209567598
Dus te hard gereden, focus op de weg ernaast.

Dat is niet ok
pi_209567629
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:26 schreef de_boswachter het volgende:
Overijverig politie agentje man man man man
Overijverig?
Waarom dat nou weer? Hij doet gewoon doodnormaal zijn werk.
pi_209567632
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:20 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dus te hard gereden, focus op de weg ernaast.

Dat is niet ok
Hoe kom je daar nou weer bij?
pi_209567695
Wat een zinloos artikel...

En flauw ook van de nabestaandem om zich te richten op de woorden "donkere vlek". Zo zag de agent het gewoon.

Maar verder tja?
Was het een donkere vlek omdat ze geen lichten aan had?
Was het uberhaupt donker?
Reed de agent mogelijk te hard? Keek hij opzij?

Als ik het artikel zo lees reed hij op de weg? Maar hoe reed zij dan? Fiets? Scooter? Auto?
Was het een gedeelde weg of gescheiden? Wat deed ze daar dan met een fiets (indien).

Zoveel vragen, geen antwoorden.
Geen schuldige zo aan te wijzen.
pi_209567732
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:19 schreef KreKkeR het volgende:

vind ik de reacties hier niet helemaal terecht. Sowieso lijken de reacties me erg voorbarig.

Obviously....
Mensen vinden het altijd leuk om politie direct aan te vallen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:20 schreef michiel_merk het volgende:
Wie zegt dat de agent een (zware) overtreding maakt? Dat maak jij als politie hater ervan.
pi_209567733
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Verdere berichtgeving waar dat genoemd wordt

90 op een 60 weg om automobilisten op de hoofdweg te controleren
pi_209567852
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Obviously....
Mensen vinden het altijd leuk om politie direct aan te vallen.
[..]
Wie zegt dat de agent een (zware) overtreding maakt? Dat maak jij als politie hater ervan.
quote:
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) koerste de politieman met 90 kilometer per uur veel te hard over de ‘krappe, donkere en natte weg'
Gewoon lezen kerel voordat je gaat lopen janken over politiehaters
  maandag 19 juni 2023 @ 15:03:31 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209568156
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
[..]
Gewoon lezen kerel voordat je gaat lopen janken over politiehaters
Ja oké, maar deze info is niet te vinden in de AD-link van TS toch? Want heb het artikel nog eens bekeken en zag het er niet in staan.

Wellicht in de versie achter betaalmuur?
Krekker is de bom!
pi_209568184
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Overijverig?
Waarom dat nou weer? Hij doet gewoon doodnormaal zijn werk.
Ah iemand dood rijden is zijn werk? Of wacht, z’n werk doen en daarom maar even niet goed op de weg letten? Is dat z’n werk?
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 19 juni 2023 @ 15:15:11 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_209568248
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:16 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan niet uit het artikel halen wat er nu exact gebeurd is.
Dit dus. Het trieste is dan ook de onderbuik reacties hier. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209568414
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja oké, maar deze info is niet te vinden in de AD-link van TS toch? Want heb het artikel nog eens bekeken en zag het er niet in staan.

Wellicht in de versie achter betaalmuur?
quote:
Agent veroordeeld na doodrijden Esmeralda (29) tijdens controle op verkeersveiligheid
De agent die scooterrijdster Esmeralda (29) eind 2021 doodreed op een landbouwweg naast de N217 in Maasdam is dinsdag veroordeeld voor ‘zeer onvoorzichtig rijgedrag’. De rechtbank legde de politieman de maximale werkstraf op van 240 uur en een jaar voorwaardelijke rijontzegging.

Niels Dekker 06-06-23, 16:38

Het Openbaar Ministerie eiste eerder nog een celstraf van zes maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk, en twee jaar rijontzegging.

Dat vond de rechtbank een stap te ver, omdat agent T. zich volgens haar zeker níet schuldig had gemaakt aan de zwaarste overtreding in het verkeer: het zogeheten roekeloos rijgedrag.

Spijt

,,Wel wordt u veroordeeld voor zeer onvoorzichtig rijgedrag. U moet leven met de wetenschap dat u door uw verkeersgedrag een dodelijk ongeval hebt veroorzaakt, juist tijdens uw werk’', lichtte de rechtbank het vonnis toe. ,,Maar u hebt oprecht spijt betuigd en deze gevolgen nooit gewild.’’

U moet leven met de wetenschap dat u door uw verkeersge­drag een dodelijk ongeval hebt veroor­zaakt

Rechtbank Rotterdam
T. sloeg die fatale dag een parallelweg in om verkeer op de N217 te controleren in het kader van de verkeersveiligheid. Hij voerde daarbij zijn snelheid op tot ruim 90 kilometer per uur, waar de maximumsnelheid 60 kilometer per uur is.

Volgens de rechters mocht de politieman volgens de brancherichtlijn in principe het inrijverbod voor motorvoertuigen op de landbouwweg negeren én was een snelheid tot 40 kilometer per uur harder toegestaan in het kader van politietaken.

‘Altijd afweging maken tussen doel en risico's’
Alleen, zo benadrukten ze, absoluut niet op die dag en die weg. Zo was de weg onverlicht en nat, lag er modder aan weerszijden en wist T. dat hier ‘kwetsbare’ fietsers en scooterrijders kwamen.

Bovendien kon T. nooit het verkeer ernaast ‘scannen’ én tegelijkertijd anticiperen op de situatie op zijn route. ,,Je moet altijd een afweging maken tussen het doel en de mogelijke risico’s. U had de snelheid moeten aanpassen en moeten afzien van de surveillance.’’
https://www.ad.nl/hoeksch(...)xqn24NuvqJF_-Y58oCxg
pi_209569499
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:01 schreef Gia het volgende:
Viel me ook meteen op, maar ja, 't is Suijkerbuijk, da's nu eenmaal geen echte Hollander.
Dat is geen excuus. En genoeg echte Hollanders die niet kunnen spellen. Zal ik eens in jouw postgeschiedenis duiken, Gerda?
wizkays
pi_209569524
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
De agent is nog altijd niet aan het werk: ,, Ik hoop echt dat ik geen gevangenisstraf krijg. Dan ben ik mijn baan en mijn huis kwijt, dan weet ik het echt niet meer.’’
:') Rot toch op man! Hij geeft alleen maar om zijn baan en huis!
wizkays
pi_209569552
quote:
Schandalig weer :') parodie op een rechtstaat dit.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  maandag 19 juni 2023 @ 17:19:42 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209569699
Esmeralda reed dus op een scooter.
Lauw kans dat ze dan zonder licht reed op die avond.
  maandag 19 juni 2023 @ 17:23:26 #39
3542 Gia
User under construction
pi_209569740
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:06 schreef wizkays het volgende:

[..]
Dat is geen excuus. En genoeg echte Hollanders die niet kunnen spellen. Zal ik eens in jouw postgeschiedenis duiken, Gerda?
Succes!
pi_209569842
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:23 schreef Gia het volgende:
Succes!
In informele schrijftaal worden ook weleens de vormen es en is gebruikt als verkortingen van eens, maar die vormen zijn niet correct.
https://taaladvies.net/eens-of-is-of-es-of-ns-of-s/

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.
wizkays
  maandag 19 juni 2023 @ 18:59:53 #41
3542 Gia
User under construction
pi_209570902
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:34 schreef wizkays het volgende:

[..]
In informele schrijftaal worden ook weleens de vormen es en is gebruikt als verkortingen van eens, maar die vormen zijn niet correct.
https://taaladvies.net/eens-of-is-of-es-of-ns-of-s/
[..]

Knap hoor, je hebt iets gevonden wat ik opzettelijk, vanuit dat informele karakter, zo geschreven heb.

Maar, petje af, het is, officieel, incorrect.
pi_209586223
Vreemde woorden van de oma in kwestie. Haar vriend begrijpt het wel. De agent is eveneens slachtoffer.
pi_209586252
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja dat is AD. Niet meer het lezen waard. Geldt voor de meeste online media tegenwoordig.
Veel te heftige verhalen in het AD (zie de FB-pagina). Ongeveer 1 op de 3 berichten roepen machteloosheid en medeleven op. Vaak persoonlijke ervaringen op het snijvlak van leven, ziekte en dood. Of Pietje die 25.000 euro voor iemand heeft ingezameld via crowdfunding. Dat is dus het verdienmodel van het AD.

Geef me dan maar nos.nl of de Volkskrant. Over wat er echt in de wereld gebeurt. Toeslagenaffaire, inkomensongelijkheid, kunstmatige intelligentie, energietransitie, Oekraïne om maar enkele thema's te noemen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_209587229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:01 schreef theunderdog het volgende:
Vreemde woorden van de oma in kwestie. Haar vriend begrijpt het wel. De agent is eveneens slachtoffer.
De agent reed veelste hard en had zijn focus niet op de weg waar hij reed.

Alhoewel hij nooit de bedoeling had iemand te doden en met zijn schuldgevoel moet leven vind ik hem geen slachtoffer.

Er was geen noodzaak om te hard te rijden en hij heeft niet gekeken waar hij reed. Hij wilde notabene mensen beboeten die met hun telefoon bezig waren ipv op de weg te letten. Omdat dat een gevaar is. Hij deed iets vergelijkbaars en dat heeft iemand het leven gekost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')