abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 10:43:15 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209565129
Quincy Promes veroordeeld voor steekpartij

Ajax-aanvaller Quincy Promes is zondagochtend door de politie gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij een ernstige steekpartij. Die vond eind juli plaats in een loods in Abcoude. Een familielid raakte zwaargewond en liep onder meer zeer ernstig knieletsel op.

Promes wordt verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg, een delict waar maximaal vier jaar gevangenisstraf op staat.

De arrestatie is zondagochtend bevestigd door politiewoordvoerder Jelmer Geerds. Promes is direct na de arrestatie in verzekering gesteld en zit in de cel. In verzekering wil zeggen dat hij maximaal drie dagen in de cel moet blijven. Daarna kan de voorlopige hechtenis nog eens worden verlengd.

De politie bevestigt alleen dat een 28-jarige Amsterdammer is aangehouden voor het steekincident en wil niets zeggen over de achtergrond van de verdachte.

Familiefeest
Eind juli gaf de aanvaller van Ajax en Oranje een groot familiefeest in een loods van zijn eigen bedrijf in Abcoude. Tijdens het feest kreeg hij om onduidelijke redenen hevige ruzie met een familielid. Hij zou hem toen hebben gestoken met een mes en het slachtoffer raakte flink gewond. Omstanders kwamen meteen tussen het slachtoffer en Promes en hebben volgens getuigen erger kunnen voorkomen. De man deed een maand geleden aangifte van de steekpartij.
https://www.telegraaf.nl/(...)akt-voor-steekpartij

Update 19-06-2023
twitter

quote:
Topvoetballer Quincy Promes moet achttien maanden de cel in wegens zware mishandeling. De aanvaller van Spartak Moskou stak in juli 2020 zijn neef neer na een ruzie over een gestolen ketting. Het Openbaar Ministerie had twee jaar cel geëist.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-zijn-neef~ab03efbb/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_209565165
Er zal toch ooit wel een moment komen dat hij naar Nederland wil voor familie of vrienden te bezoeken. Kan me niet voorstellen dat je de rest van je leven verstoppertje wil spelen om die 18 maanden te ontlopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 10:50:39 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209565182
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef Hathor het volgende:
Er zal toch ooit wel een moment komen dat hij naar Nederland wil voor familie of vrienden te bezoeken. Kan me niet voorstellen dat je de rest van je leven verstoppertje wil spelen om die 18 maanden te ontlopen.
Die 18 maanden is niet het probleem denk ik. Het probleem zit hem in de rechtszaak die van start gaat voor de smokkel van 1300kg coke. Ik denk dat daar een veel zwaardere gevangenisstraf op zal staan.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_209565212
Dat mag ik hopen ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209565215
quote:
Zou Nederland voor de vorm om uitlevering gaan vragen aan Rusland?
pi_209565262
Altijd al gevonden dat deze gozer een nare uitstraling had, totaal niet sympathiek. Dus het verbaast mij allemaal niet zo.
pi_209565280
18 maanden gevangenisstraf voor in been steken neef

quote:
Een 31-jarige man is veroordeeld tot 18 maanden gevangenisstraf omdat hij in de nacht van 24 op 25 juli 2020 op een feest in Abcoude zijn neef in zijn been stak.

De rechtbank acht bewezen dat de man zijn neef aan het einde van een familiefeest zwaar lichamelijk letsel heeft toegebracht door hem met een mes of een ander scherp voorwerp in zijn been te steken. Naast getuigenverklaringen bevonden zich in het dossier WhatsAppgesprekken en tapgesprekken.

Tapgesprekken uit drugsonderzoek
Die tapgesprekken zijn verkregen uit een ander onderzoek, over drugshandel. Om de grondslag van de tapgesprekken te kunnen toetsen, vroegen de advocaten van de verdachte om heropening van het onderzoek naar het steekincident. De rechtbank hield de zaak aan waardoor de uitspraak die aanvankelijk stond gepland voor 17 maart 2023 werd uitgesteld. Naar het oordeel van de rechtbank heeft het Openbaar Ministerie vervolgens voldoende informatie verstrekt om de rechtmatigheid van het inzetten van de tap te kunnen toetsen en zijn de tapgesprekken bruikbaar voor het bewijs.

Geen poging moord of doodslag
De rechtbank stelt, net als de officier van justitie, dat niet bewezen kan worden dat sprake was van voorbedachten rade of dat de verdachte opzettelijk heeft gepoogd het slachtoffer te vermoorden of te doden. Uit enkele tapgesprekken blijkt dat de verdachte onder andere heeft gezegd dat het slachtoffer “geluk heeft gehad” en hij “nek had moeten krijgen”. Echter, de context waarin deze uitlatingen zijn gedaan, namelijk achteraf en in emotionele, persoonlijke telefoongesprekken, maakt dat de rechtbank deze uitlatingen alleen onvoldoende vindt om vast te stellen dat de verdachte het vooropgezette plan had om het slachtoffer te doden. Ook zijn de uitlatingen onvoldoende concreet.

Voorbeeldfunctie
Op basis van al het bewijs heeft de rechtbank de verdachte veroordeeld tot 18 maanden gevangenisstraf. Uitgangspunt bij een bewezenverklaring van het opzettelijk toebrengen van zeer zwaar lichamelijk letsel met behulp van een wapen (niet zijnde een vuurwapen), is een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van een jaar. Echter, de rechtbank heeft meegewogen dat de verdachte een profvoetballer en bekende Nederlander is, en daarmee een voorbeeldfunctie heeft. Ook neemt de rechtbank het de verdachte kwalijk dat hij geen enkele verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn daad.

https://www.rechtspraak.n(...)een-steken-neef.aspx
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:3746

[ Bericht 91% gewijzigd door Nober op 19-06-2023 11:07:59 ]
pi_209565540
quote:
Zwaardere straf

De rechtbank gaf aan dat voor zware mishandeling normaal gesproken een jaar cel staat, maar vond dat Promes een zwaardere straf verdient omdat hij als profvoetballer een voorbeeldfunctie heeft en geen enkele verantwoordelijkheid heeft genomen voor de steekpartij.

Voorbeeldfunctie geneuzel. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 19 juni 2023 @ 11:27:39 #10
117098 Hathor
Effe niet
pi_209565557
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En laten we er dan meteen een packagedeal van maken, Poetin en Promes voor vermindering van sancties.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 11:48:26 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_209565757
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:26 schreef superniger het volgende:

[..]
Voorbeeldfunctie geneuzel. :')
Alles geel Pikachu!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Spellchecker maandag 19 juni 2023 @ 11:55:53 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209565816
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Die 18 maanden is niet het probleem denk ik. Het probleem zit hem in de rechtszaak die van start gaat voor de smokkel van 1300kg coke. Ik denk dat daar een veel zwaardere gevangenisstraf op zal staan.
_O_
  maandag 19 juni 2023 @ 11:56:26 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209565825
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De relaties zullen wel bekoeld zijn dus ik denk van niet.

Als hij ook veroordeeld wordt voor cocainesmokkel zal hij wel op Europees opsporingslijst komen staan.
pi_209566541
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De relaties zullen wel bekoeld zijn dus ik denk van niet.

Als hij ook veroordeeld wordt voor cocainesmokkel zal hij wel op Europees opsporingslijst komen staan.
Ik neem aan dat hij hiervoor ook al bij interpol aangemeld wordt?

Zou toch wat zijn als hij tussen dit fraaie gezelschap komt te staan _O- :
https://eumostwanted.eu/nl/list
  maandag 19 juni 2023 @ 13:03:03 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209566657
quote:
Er komen spoedig nog wat maandjes of jaren bij, nadat die rechtszaak voor drugshandel is afgehandeld.

Ik verwacht hem niet meer terug.

edit; Onlogisch was me al voor. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 juni 2023 @ 13:03:47 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209566671
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Er komen spoedig nog wat maandjes of jaren bij, nadat die rechtszaak voor drugshandel is afgehandeld.

Denk dat hij na zijn voetbalpensioen gewoon die tijd gaat zitten. Hopelijk voor hem heeft hij zijn bankrening(en) al verplaatst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 juni 2023 @ 13:05:32 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209566688
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Denk dat hij na zijn voetbalpensioen gewoon die tijd gaat zitten. Hopelijk voor hem heeft hij zijn bankrening(en) al verplaatst.
Iemand met een goed verstand zou hier inderdaad voor kiezen. Maar ik vind hem niet goed bij zijn hoofd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209566695
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als donkere speler is het denk ik geen pretje om in Rusland te blijven wonen na je carrière. En of ze hem op termijn niet uit zouden willen leveren betwijfel ik ook, hij is geen staatsburger en ze hebben het daar niet zo op drugssmokkelaars.
  maandag 19 juni 2023 @ 13:16:40 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209566855
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Iemand met een goed verstand zou hier inderdaad voor kiezen. Maar ik vind hem niet goed bij zijn hoofd.
Nouja hij zal ongetwijfeld een aantal kinderen hebben die niet (allemaal) in Rusland wonen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209567212
De mensen die denken dat Rusland racistisch is tegen donkere mensen; Uit eigen ervaring kan ik melden dat dat echt een Westers frame is.
  maandag 19 juni 2023 @ 13:45:48 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209567234
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:43 schreef Chocoladetaart12 het volgende:
De mensen die denken dat Rusland racistisch is tegen donkere mensen; Uit eigen ervaring kan ik melden dat dat echt een Westers frame is.
De mensen in Rusland met geld zullen er ongetwijfeld minder last van hebben inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209567265
quote:
Alle minderheden zijn even gelijk als het gaat om de zoektocht naar kannonevoer
pi_209567359
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:45 schreef Caland het volgende:

[..]
De mensen in Rusland met geld zullen er ongetwijfeld minder last van hebben inderdaad.
Nee hoor, niet alleen mensen met veel geld. Het verschilt nogal tussen de landen daar. Roemenië; Super openminded en aardig naar minderheden. Oekraïne: Ontzettend racistisch, vinden Hitler waarschijnlijk een toffe peer.
  maandag 19 juni 2023 @ 14:00:47 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209567385
quote:
Dat is grappig, want mijn ervaring is anders. Somali's die aan hun eigen broekspijpen opgehangen werden nadat ze een dame hadden aangesproken, Guinezen die in elkaar getimmerd werden in de metro, Angolezen die achtervolgd werden elke keer dat ze buiten kwamen, ik ken geen enkele Afrikaan die niet racistisch is bejegend daar.
  maandag 19 juni 2023 @ 15:11:26 #25
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_209568212
En ze hebben ook al nergens een niggerkapper.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')