NEC heeft opnieuw een Japanse speler aangetrokken. De club uit Nijmegen legde de 19-jarige aanvaller Kento Shiogai voor vier seizoenen vast.Shiogai komt over van Keio University. Hij is de derde Japanner in de selectie, na Kodai Sano en Koki Ogawa.
"Het scoutingteam heeft goed werk verricht gezien het feit dat de speler erg gewild is bij Europese clubs", zei technisch directeur Carlos Aalbers op de site van NEC. "Door ons 'trackrecord' en netwerk hebben we Kento kunnen overtuigen voor NEC te kiezen."
"Met Kento halen we een spits binnen die voor zijn leeftijd al fysiek goed ontwikkeld is en een ander profiel heeft dan Koki Ogawa. Hij zal zich de komende periode gaan aanpassen aan de Nederlandse cultuur en het voetbal. Met Kodai en Koki binnen de selectie hebben we er het volste vertrouwen in dat ook deze Japanner snel zijn meerwaarde kan tonen aan ons publiek", aldus Aalbers.
Brentford heeft aanvaller Gustavo Nunes overgenomen van het Braziliaanse Grmio. De 18-jarige Braziliaan tekende een contract voor zes jaar, met een optie voor twee extra seizoenen, bij de club van de Nederlanders Sepp van den Berg en Mark Flekken."Ik ben blij dat het gelukt is om Gustavo vast te leggen", zei trainer Thomas Frank op de site van Brentford. "Het is weer een goede aankoop. We hebben er met andere clubs om moeten vechten."
Van den Berg was een van de zomeraankopen van Brentford. De 22-jarige verdediger kwam vorige week over van Liverpool.
Aanvaller Zach Booth heeft een contract getekend bij Excelsior Rotterdam. De 20-jarige speler met zowel Amerikaanse als Italiaanse nationaliteit komt over van Leicester City en tekent voor drie jaar in Kralingen. Booth speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij FC Volendam en is een broer van FC Utrecht-speler Taylor Booth. Technisch manager Niels van Duinen ziet in Booth een welkome versterking: ,,Zach Booth brengt ervaring uit de Eredivisie met zich mee en had zelf de wens om bij een dominante ploeg in Nederland te voetballen. We hebben hem afgelopen seizoen nauwlettend gevolgd. Na het vertrek van Oscar wilden we offensief nog iets extra’s toevoegen. Als rechtsbenige buitenspeler met snelheid zorgt hij voor dreiging, kan hij de diepte bespelen en zijn medespelers in stelling brengen. We zijn trots dat hij nu definitief overkomt van Leicester City.”
Booth is enthousiast over zijn overstap naar Excelsior: ,,De ambitieuze plannen van de club spraken me enorm aan, wat voor mij de doorslag gaf om hier te tekenen. Deze visie sluit perfect aan bij mijn persoonlijke doelen, waarbij ik mezelf nog verder kan ontwikkelen. Ik wil met het team strijden voor promotie en mijn steentje bijdragen met doelpunten, assists, en het creren van kansen voor mezelf en mijn teamgenoten. Ik heb veel ambities, en ik ben ervan overtuigd dat Excelsior de juiste plek is om elke dag beter te worden.”
Booth voelt zich goed in Nederland, waar ook zijn broer Taylor voetbalt en woont. ,,Het leven in Nederland bevalt me uitstekend, en ik ben blij dat ik hier langer kan blijven. Mijn broer en ik zien elkaar zo vaak mogelijk, we helpen elkaar in moeilijke tijden maar gaan ook samen golfen als we een paar dagen vrij zijn.”
Brighton & Hove Albion heeft de komst van Ferdi Kadioglu afgerond. De Premier League-club, die flink aan de weg timmert en eerder al Mats Wieffer overnam van Feyenoord, is met de Arnhemmer met Turkse roots een contract tot medio 2028 overeengekomen.Met de overgang van Kadioglu (24) van Fenerbahce naar Engeland is een bedrag van 30 miljoen euro gemoeid. Kadioglu’s vorige club NEC deelt mee in de opbrengst door een doorverkooppercentage en solidariteitsbijdrage. Dat gaat naar schatting om een bedrag van 3,5 miljoen euro. Dat zal mede afhangen van de mate waarin de bonussen goed vallen.
De totale opbrengst van Kadioglu, die door NEC in 2018 voor 1,5 miljoen euro was verkocht, zal in het beste geval rond 5 miljoen euro komen te liggen en daarmee zal hij net wel of net niet de grootste uitgaande transfer allertijden worden van NEC. Die staat nu nog op naam van Magnus Mattsson, die in januari van dit jaar voor 5 miljoen euro werd verkocht aan FC Kopenhagen.
Kadioglu treft in Brighton ook Jan Paul van Hecke, Bart Verbruggen en Jol Veltman. De Premier League-club wil bovendien van PSV Olivier Boscagli overnemen.
https://www.telegraaf.nl/(...)se-aanwinst-voor-nec
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !