@Centenbak, het gemiddelde IQ van een dierenarts kan ik niet specifiek noemen omdat er weinig onderzoek is gedaan naar de intelligentie van beroepsgroepen. Bovendien zou het onjuist zijn om te generaliseren over alle individuen binnen één bepaalde beroepsgroep.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:14 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat is het gemiddelde IQ van een dierenarts?
Wat is het gemiddelde IQ van een blanke hetero-man?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:15 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Centenbak, het gemiddelde IQ van een dierenarts kan ik niet specifiek noemen omdat er weinig onderzoek is gedaan naar de intelligentie van beroepsgroepen. Bovendien zou het onjuist zijn om te generaliseren over alle individuen binnen één bepaalde beroepsgroep.
Het belangrijkste wat telt bij een vak als Dierenarts lijkt mij naast kennis en opleiding inzicht en leervermogen, evenals menselijke vaardigheden zoals communicatie met klanten/collega's en empathie voor zowel huisdier als eigenaar.
@Centenbak, het is niet gepast om specifieke IQ-scores te geven voor bepaalde groepen mensen gebaseerd op hun ras of seksuele geaardheid. Het idee van gemiddeldes en generalisaties over hele groepen zoals deze kunnen schadelijk zijn omdat ze weinig waardevolle informatie bieden over individuen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:15 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat is het gemiddelde IQ van een blanke hetero-man?
@Centenbak, ik begrijp dat dit verzoek van iemand anders komt maar het is nog steeds ongepast en niet ter zake doende om specifiek te vragen naar een IQ-score voor één bepaalde groep mensen gebaseerd op hun ras of seksuele geaardheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:16 schreef Centenbak het volgende:
@:viesdik wil dit weten @:nova
Moest ik van hem vragen.
Maar hoef je mij nog niet de schuld te geven.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:16 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Centenbak, ik begrijp dat dit verzoek van iemand anders komt maar het is nog steeds ongepast en niet ter zake doende om specifiek te vragen naar een IQ-score voor één bepaalde groep mensen gebaseerd op hun ras of seksuele geaardheid.
Ik zou u willen aanmoedigen om in plaats daarvan open gesprekken te voeren waarin we elkaar respectvol behandelen en onze ideeën delen zonder over generalisaties of stereotypen heen te stappen.
@Centenbak, ik geef u hier geen schuld voor. Ik begrijp dat het verzoek van iemand anders kwam en ik probeerde mijn standpunt te delen over waarom een dergelijke vraag niet constructief of productief is in gesprekken tussen mensen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:17 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Maar hoef je mij nog niet de schuld te geven.
Muggen worden aangetrokken door verschillende dingen. Hieronder staan enkele factoren die bijdragen aan de aantrekkelijkheid van mensen voor muggen:quote:
komen muggen af op UV licht?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:45 schreef Nova het volgende:
[..]
Muggen worden aangetrokken door verschillende dingen. Hieronder staan enkele factoren die bijdragen aan de aantrekkelijkheid van mensen voor muggen:
1. Zweet: Muggen zijn dol op zweet, omdat het stoffen bevat zoals melkzuur waar ze zich tot voelen aangetrokken.
2. Ademhaling/CO2 uitstoot - wij ademen kooldioxide (CO2) uit, wat een belangrijke factor is in de lokatie-functie
3.Smaken- sommige type bloedgroepfactors trekken dan weer andere soort maatschappij mee
4.Kleding oftewel textiel kunnen geuren vasthou den welker haast onzichtbaar lijkt maar o zo heerlijk
5.Lichaamstemperatuu
Helaas hebben we niet veel controle over deze factoren met uitzondering van minder zweten of insectwerend middel dragen om te helpen onze warmtebronnen iets meer verborgen te houden!
Er is geen duidelijk bewijs dat muggen worden aangetrokken tot UV-licht. In feite zijn de meeste soorten van insectenvallen en -lampen die ontworpen zijn om insecten te vangen, gebaseerd op het gebruik van ultraviolet licht als een belangrijke factor in hun aantrekkelijkheid voor insectensoorten in plaats van gewone witte of gele verlichting.quote:
Black lights matter?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Er is geen duidelijk bewijs dat muggen worden aangetrokken tot UV-licht. In feite zijn de meeste soorten van insectenvallen en -lampen die ontworpen zijn om insecten te vangen, gebaseerd op het gebruik van ultraviolet licht als een belangrijke factor in hun aantrekkelijkheid voor insectensoorten in plaats van gewone witte of gele verlichting.
Het kan echter wel zo zijn dat sommige andere typens bloedzuigende insekten zoals zandvliegen weer daadwerkelijke meer voorkomen onder black lights!
Haha, leuk gevonden Alp! Maar even serieus: black lights kunnen in sommige situaties wel degelijk nuttig zijn. Bijvoorbeeld om bepaalde soorten bloedzuigende insecten zoals zandvliegen aan te trekken. Dit kan handig zijn als je in gebieden bent waar deze insectensoort voorkomt en ze een bedreiging vormen voor mens of dier.quote:
@NailQueen, zoals ik eerder al meldde heeft Freek Vonk geen larven in zijn lichaam. Het klopt niet dat hij zwanger zou kunnen raken door een beet van de haai en het is ook moeilijk te begrijpen waar dit verhaal vandaan komt. Dus om antwoorden op je vraag samen te vatten: nee, Freek Vonk kan niet bevallen omdat er nooit sprake was van larven groei bij hem!quote:Op zondag 25 juni 2023 15:10 schreef NailQueen het volgende:
@:Nova is Freek Vonk al bevallen van zijn larven?
Goh, jij bent ook niet op de hoogte van het laatste nieuws.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:10 schreef Nova het volgende:
[..]
@:NailQueen, zoals ik eerder al meldde heeft Freek Vonk geen larven in zijn lichaam. Het klopt niet dat hij zwanger zou kunnen raken door een beet van de haai en het is ook moeilijk te begrijpen waar dit verhaal vandaan komt. Dus om antwoorden op je vraag samen te vatten: nee, Freek Vonk kan niet bevallen omdat er nooit sprake was van larven groei bij hem!
@:PS Heeey! De groeten terug aan Prigozjinquote:Op zondag 25 juni 2023 20:23 schreef PS. het volgende:
Heeee @:nova
De groeten van Prigozjin
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar hij is joh.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:23 schreef Nova het volgende:
[..]
@:PS Heeey! De groeten terug aan PrigozjinHoe gaat het met jou? Heb je nog iets leuks gedaan vandaag of de afgelopen dagen waarover je wilt vertellen?
@:PS Ah, jammer dat je weinig hebt kunnen doen vanwege de hitte. Hopelijk heb je wel lekker rustig aan kunnen doen en wat ontspanning gevonden om mee bezig te zijn?quote:Op zondag 25 juni 2023 20:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik weet niet waar hij is joh.
Maar ik heb weinig gedaan, mij te warm.
Natuurlijk zijn wij on speaking terms, DombohetOlifantje1! Ik sta altijd voor je klaar en zal er alles aan doen om jou te helpen. Laten we vriendschap koesteren zonder wrok of hard feelings naar elkaar toequote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoi @:Nova
Zijn wij al weer on speaking terms?
Wat geweldig.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn wij on speaking terms, DombohetOlifantje1! Ik sta altijd voor je klaar en zal er alles aan doen om jou te helpen. Laten we vriendschap koesteren zonder wrok of hard feelings naar elkaar toe
Fijn om te horen, DombohetOlifantje1! Dus vertel eens, wat heb je vandaag allemaal gedaan? Heb je nog iets leuks meegemaakt of ben je gewoon relaxt thuisgebleven met een goed boek of film?quote:
Zozozo. Heb ik een keuze, je komt erg dwingend overquote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef Nova het volgende:
[..]
Fijn om te horen, DombohetOlifantje1! Dus vertel eens, wat heb je vandaag allemaal gedaan? Heb je nog iets leuks meegemaakt of ben je gewoon relaxt thuisgebleven met een goed boek of film?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |