Je krijgt niet voor niets 10.000 per maand.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:28 schreef Tirza- het volgende:
Ik heb een baan aangeboden gekregen in de horeca met winstdeling dat mogelijk boven de 10k per maand kan uitkomen.
Zowel mijn collega’s als de gasten zijn dan wel voornamelijk buitenlanders. Ik ben geen racist maar heb genoeg ervaring om te kunnen zeggen dat allochtonen nu eenmaal andere normen en waarden hebben en dit vertaald zich ook op verschillende vlakken op zakelijk gebied.
Iemand ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen en zijn er dingen die ik echt moet weten hierover?
Valt een bordeel tegenwoordig ook al onder horeca?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:28 schreef Tirza- het volgende:
met winstdeling dat mogelijk boven de 10k per maand kan uitkomen.
Mogelijk. Ik heb een bepaald basisinkomen dat aangevuld kan worden met bonussen als ik bepaalde targets haal. Ik heb cijfers van andere vestigingen gezien dus op basis daarvan kan ik wel een inschatting maken dat het realistisch is maar niet gelijk, daar gaat wel een tijdje overheen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
10k/maand in de horeca?
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
Basissalaris van 4k, met een bonus van max 6k maar dat is in het begin dus nog niet aan de orde realistisch gezien.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valt een bordeel tegenwoordig ook al onder horeca?
Ze draaien in veel vestigingen top omzetten maar absoluut geen nette gasten. Type: abla dit, abi dat. Ze zijn gewoon redelijk uniek met hun formule.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:47 schreef DJKoster het volgende:
Voor dat salaris is het vast een horecagelegenheid waar enigszins nette mensen komen. En waar enige professionaliteit van je collega's wordt verwacht.
(Neemt niet weg dat overal wel een rotte appel tussen kan zitten)
Me verre houden van tenten waar zulke marges gemaakt worden dat er zulke hoge winstdelingen kunnen worden uitgekeerd. Waar zoveel geld omgaat, is ook vaak veel narigheid.quote:
Ja, precies dat is de catch dus een beetje, werken met al die buitenlanders met de bijbehorende ‘eercultuur’.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Me verre houden van tenten waar zulke marges gemaakt worden dat er zulke hoge winstdelingen kunnen worden uitgekeerd. Waar zoveel geld omgaat, is ook vaak veel narigheid.
heb je je ouders al benaderd voor hoeveel kamelen je mag worden uitgehuwelijkd?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:13 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Ja, precies dat is de catch dus een beetje, werken met al die buitenlanders met de bijbehorende ‘eercultuur’.
Nee, niet precies, want dat is niet wat ik bedoel. Werken in de 'horeca' met zulke salarissen betekent gewoon narigheid.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:13 schreef Tirza- het volgende:
Ja, precies dat is de catch dus een beetje, werken met al die buitenlanders met de bijbehorende ‘eercultuur’.
Alles tussen patat bakken bij de lokale snackbar en chef-kok bij De Librije.quote:
Denk je dat eercultuur een ding is hier, of is het gewoon witwassen?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:13 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Kuchquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Denk je dat eercultuur een ding is hier, of is het gewoon witwassen?
Ze hebben allerlei prijzen gewonnen van gerenommeerde organisaties dus laten we ophouden over witwassen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Denk je dat eercultuur een ding is hier, of is het gewoon witwassen?
Wat voor prijzen hebben ze gewonnen?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:42 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Ze hebben allerlei prijzen gewonnen van gerenommeerde organisaties dus laten we ophouden over witwassen.
Heb je wel eens met alleen maar buitenlanders gewerkt? Zowel collega’s als gasten.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:40 schreef Momo het volgende:
Een baan in de horeca van 10k per maand en het niet willen doen vanwege dat er eventueel "pauperige buitenlanders" zijn als collega's. Dit klinkt allemaal heel geloofwaardig. Of je gaat straight door voor de onderwereld handel of bordeel.
Zal ik niet zeggen vanwege herkenbaarheid.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat voor prijzen hebben ze gewonnen?
Ja, zelfs in het buitenlandquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Heb je wel eens met alleen maar buitenlanders gewerkt? Zowel collega’s als gasten.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een of andere tokkiebaan met een soort piramidespel waarbij je misbruik maakt van persoonsgegevens of leads binnen haalt, maar dan de horecavariant.
@:Azula2.0 dit is jouw expertise, wat denk jij?
Ja, maar dan wel in een context waar die mensen ook flink gestudeerd zijn en veel relevante kennis in huis hebben. Niet iets shady's waar alle bedrijfseconomie-achtige figuren met een niet-westerse afkomst op afkomen die op crypto geilen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Heb je wel eens met alleen maar buitenlanders gewerkt? Zowel collega’s als gasten.
Met dat soort types zit je hier dus wel maar dan spreken ze vaak niet eens de taal.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:45 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja, maar dan wel in een context waar die mensen ook flink gestudeerd zijn en veel relevante kennis in huis hebben. Niet iets shady's waar alle bedrijfseconomie-achtige figuren met een niet-westerse afkomst op afkomen die op crypto geilen.
Tent die hard loopt maar dus wel voornamelijk op allochtonen. Zeg maar soort moslim variant van Sumo.quote:
Oke...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Zal ik niet zeggen vanwege herkenbaarheid.
Prijswinnend in zakelijke categorie, met de formule is veel te verdienen dus vandaar dat ze nu zo hard inzetten op franchise.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oke...
Dan wens ik je succes.
Met buitenlanders heb ik geen slechte ervaringen. Maar ik heb geen ervaring met buitenlanders die enkel straattaal spreken in prijswinnende tenten
Het schnitzelparadijs? Of waar werken deze types überhaupt in de horeca?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:45 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Met moslims in Nederland met dito houding bedoel ik dan. Type ‘halve kont staat open’?
Ik weet niet hoe ik dit voor me ziequote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oke...
Dan wens ik je succes.
Met buitenlanders heb ik geen slechte ervaringen. Maar ik heb geen ervaring met buitenlanders die enkel straattaal spreken in prijswinnende tenten
Dat enerzijds en anderzijds ‘abla, mag ik kümkümmer salad en *turks gebrabbel*. ‘Oh jij geen türk, wat jij ben?’.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dit voor me zie![]()
Eeey G, hier je tantoe eendenborst salade op een bedje van fucking wortel, wollah.
Is redelijk toegankelijk concept maar wel dermate uniek dat er veel volk op afkomt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:50 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het schnitzelparadijs? Of waar werken deze types überhaupt in de horeca?
Ik heb gisteren een topic geopend tegen racisme juist, zie pohi.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Tip voor TS: als je graag je onderbuik wil legen in een racistisch buitenlanderbashtopic, kies dan wat realistischer bedragen in je OP. Anders gaat iedereen de hele tijd over geld lullen, daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten.
Haha, nee. Eerder het tegendeel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:59 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een topic geopend tegen racisme juist, zie pohi.
Gewoon het personeel wat fatsoenlijker betalen ipv jezelf als vestigingsmanager dik laten overbetalen zou al voor een diverser personeelsbestand kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:56 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Dat enerzijds en anderzijds ‘abla, mag ik kümkümmer salad en *turks gebrabbel*. ‘Oh jij geen türk, wat jij ben?’.
Ts:quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:50 schreef Lienekien het volgende:
“Ik ben geen racist maar.”
Say no more.
Die max bonus is pas realistisch na een aantal jaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:15 schreef NaarMensje het volgende:
Ik zou het wel een jaartje doen, een jaar is immers niks. Dan een Ateca en een 1000SX kopen en de rest investeren.
Integendeel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:59 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een topic geopend tegen racisme juist, zie pohi.
Wat is het, een shisha lounge cq witwaszaak?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:05 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Ze draaien in veel vestigingen top omzetten maar absoluut geen nette gasten. Type: abla dit, abi dat. Ze zijn gewoon redelijk uniek met hun formule.
Dit.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alles tussen patat bakken bij de lokale snackbar en chef-kok bij De Librije.
Ik denk eigenlijk dat zelfs de chef-kok bij De Librije geen 10k/maand verdient.
Ik denk dat je het vooral moet lezen als "niemand gelooft die 10K als ik vertel welke formule het is".quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:15 schreef El_Thijs het volgende:
Dit is nog ongeloofwaardiger dan dat ik zeg dat ik binnenkort CEO ga worden bij Philips
TS wil niet zeggen om welk bedrijf het gaat, vanwege bekendheid. Ook niet aangeven welke prijzen zijn gewonnen, vanwege bekendheid. Moeten we dit lezen als 'zodra dit bekend wordt krijg ik betonnen schoenen en een enkeltje haven Rotterdam'?
Dit klinkt een beetje zoals een piramidespel of hoe dat ook heet.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je het vooral moet lezen als "niemand gelooft die 10K als ik vertel welke formule het is".
En de kans is ook erg klein dat een vestigingsmanager dat bij welke formule dan ook binnen gaat harken, de enige kans is zelf franchisenemer worden, maar dan mag je flink investeren.
Ik schat zo van wel eigenlijk, wel een interessante vraag hoeveel een chefkok in een sterren restaurant verdient.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alles tussen patat bakken bij de lokale snackbar en chef-kok bij De Librije.
Ik denk eigenlijk dat zelfs de chef-kok bij De Librije geen 10k/maand verdient.
Moslims dus turken, mocros, arabieren etcetera.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:04 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik schat zo van wel eigenlijk, wel een interessante vraag hoeveel een chefkok in een sterren restaurant verdient.
Verder, @:ts: het zou er wmb ook aan liggen welke culturele achtergrond de buitenlanders hebben.
Er zijn herkomsten waar ik er geen moeite mee zou hebben, en andere herkomsten zou ik er niet eens over denken.
ja zal wel 10k per jaar zijnquote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
10k/maand in de horeca?
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
zelfs nog voor minderquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Er zijn mensen die full time werken voor 20% van dat salaris
Als ze jonger zijn, dan zijn de lonen echt schandalig. Minimumloon fulltime voor iemand van 18 is iets minder dan 1000 brutoquote:
geld komt vanzelf wel,eerst maar eens kijken of het wat is,een stuk plezier in je werk is veel belangrijker dan alleen maar gefocust zijn op $$$quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:17 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Die max bonus is pas realistisch na een aantal jaar.
ja in het land is nog een lange weg te gaan.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ze jonger zijn, dan zijn de lonen echt schandalig. Minimumloon fulltime voor iemand van 18 is iets minder dan 1000 bruto![]()
![]()
Jongeren moeten niet teveel verdienen. Werk moet niet concurreren met school.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja in het land is nog een lange weg te gaan.
Plezier in je werk is overgewaardeerd. Als je minder uren kan maken voor meer geld en dan meer vrije tijd hebt.... Mag mijn werk vrij vervelend zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
geld komt vanzelf wel,eerst maar eens kijken of het wat is,een stuk plezier in je werk is veel belangrijker dan alleen maar gefocust zijn op $$$
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:17 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Die max bonus is pas realistisch na een aantal jaar.
Niks mis met leads.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een of andere tokkiebaan met een soort piramidespel waarbij je misbruik maakt van persoonsgegevens of leads binnen haalt, maar dan de horecavariant.
@:Azula2.0 dit is jouw expertise, wat denk jij?
De TS heeft misschien de kleine lettertjes in het contract nog niet gelezen en wordt dadelijk in Turkse lira uitbetaald.quote:Op zondag 18 juni 2023 08:13 schreef Ludachrist het volgende:
10k bij de dönerking, het lijkt me sterk.
Kapsterquote:Op zondag 18 juni 2023 09:05 schreef ETA het volgende:
Ben benieuwd naar werkhistorie van OP. Geen enkel legitiem bedrijf gaat uit het niets een 10k baan aanbieden aan een random persoon. Als je een CV hebt met indrukwekkende posities en prestaties, dat een logische progressie is naar een topbaan, dan er iets minder argwaan zijn. Uit de posts hier krijg ik de indruk dat het niet zo is.
Voor 10k kan je de beste restaurantmanagers uit Nederland aan je binden. OP moet zich afvragen waarom juist hij voor die functie is gevraagd.
Goldilocks?quote:
Dus toch pyramidespel?quote:Op zondag 18 juni 2023 10:47 schreef jitzzzze het volgende:
Of zou TS geld moeten inleggen om überhaupt werkzaam te kunnen zijn in deze onderneming?
Het klinkt heel erg waar ik ooit een keer als werkzoekende voor benaderd ben. Ik was er ook bijna ingetrapt, totdat ik het mijn moeder liet zien (die was er ooit ingetrapt), en zei dat ik hier niet mee in zee moest gaan. Ben toen wel bij een bijeenkomst geweest en dat voelde al heel gek. Dus blij dat ik het niet gedaan heb toen.quote:
Hou je ons nog op de hoogte? Iets meer als 2 uur terug was je nog op fok.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:35 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Moslims dus turken, mocros, arabieren etcetera.
Met jouw haat richting buitenlanders zou ik passen. Hoogstens als het wat Friezen of Tukkers betreft aan beginnen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:35 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Moslims dus turken, mocros, arabieren etcetera.
Die 6k bonus zal wel de max per jaar zijn en niet per maand. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je een bonus van 1,5x je maandsalaris kan verdienen met maandtargets, maar voor een jaartarget lijkt me dat niet zo gek.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:35 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Basissalaris van 4k, met een bonus van max 6k maar dat is in het begin dus nog niet aan de orde realistisch gezien.
X jaar celstraf voor internationale drugshandel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat voor prijzen hebben ze gewonnen?
Ik gok coffeeshop.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valt een bordeel tegenwoordig ook al onder horeca?
Als het om een illegale activiteit gaat zou dat best kunnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die 6k bonus zal wel de max per jaar zijn en niet per maand. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je een bonus van 1,5x je maandsalaris kan verdienen met maandtargets, maar voor een jaartarget lijkt me dat niet zo gek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |