Dan gaat het nog harderquote:Op zondag 18 juni 2023 15:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nog een leuk weetje: vochtige lucht is lichter dan droge lucht bij dezelfde temperatuur.
In vochtige lucht worden (voornamelijk) stikstofmoleculen (N2 met massa 14x2 = 28) verdrongen door watermoleculen (H2O met massa 1x2+16 = 18).
Er ploft wel wat daar:quote:Op zondag 18 juni 2023 16:18 schreef Momo het volgende:
Stuur die bak water ellende uit Noord-Frankrijk maar 200-300 km door naar boven richting Nederland.
quote:Op zondag 18 juni 2023 16:18 schreef Momo het volgende:
Stuur die bak water ellende uit Noord-Frankrijk maar 200-300 km door naar boven richting Nederland.
Ja en dus kan ik wel een regenperiode gebruiken na 40 dagen niks. Ik sproei me de tyfus hier, maar dat mag binnenkort ook zeker weer niet.quote:
Aan de droogte?quote:Op zondag 18 juni 2023 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan maak ik er vandaag nog een eind aan
wou zeggen. Oktober t/m maart in het herfst halfjaar 80% van de tijd nat en grijsquote:
Aan mezelf.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aan de droogte?
Kwestie van ff buiten pissen.
Want er zit niks in tussen dagelijkse plensbuien en 40 dagen droogte icm flink wat verschroeiende hittedagen?quote:Op zondag 18 juni 2023 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
wou zeggen. Oktober t/m maart in het herfst halfjaar 80% van de tijd nat en grijs
Verschroeiende hitte dagen hebben we nog niet echt gehad. Een enkele was wel wat warmer, maar verschroeiend? Niet zo overdrijvenquote:Op zondag 18 juni 2023 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want er zit niks in tussen dagelijkse plensbuien en 40 dagen droogte icm flink wat verschroeiende hittedagen?
Flink wat dikke 30ers. Voor mij best verschroeiend.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verschroeiende hitte dagen hebben we nog niet echt gehad. Een enkele was wel wat warmer, maar verschroeiend? Niet zo overdrijven
Dat ervaart een ieder weer anders uiteraard.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verschroeiende hitte dagen hebben we nog niet echt gehad. Een enkele was wel wat warmer, maar verschroeiend? Niet zo overdrijven
Vast een troll-wolk.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin toch wel een beetje te twijfelen aan de buienradar nu. Het is echt donker wat er hier aan komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |