Heb ook een moestuin, en er is geen water tegenaan te geven inderdaad. Maakt het allemaal een stuk minder leuk. Gewoon zes dagen droog en niet al te warm weer, en de zevende dag een dagje gestage regen. Dat zou ideaal zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Aan mezelf.
Het enige fijne aan de zomer is dat het de prime van de moestuin is. Maar met dit pokkeweer is dat echt niet fijn om aan te werken dag in dag uit.
Ik trek warmte en te lange droogte slecht. Begin dan langzaam melodramatisch te worden. De vrouw hoopt alleen daarom al op een fikse bui met afkoeling, wel zo gezellig
Ik heb het bij 20+ al gauw warm. Vanaf 25+ begin ik aardig te steunen en kreunen. Bij 30+ raak ik psychisch in de war en bij 35+ dreig ik serieuze klachten te krijgen.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ervaart een ieder weer anders uiteraard.
Je woont in het zuiden dan zeker?quote:Op zondag 18 juni 2023 18:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb het bij 20+ al gauw warm. Vanaf 25+ begin ik aardig te steunen en kreunen. Bij 30+ raak ik psychisch in de war en bij 35+ dreig ik serieuze klachten te krijgen.
Bij de 40 graden dagen een aantal jaar geleden heb ik ook een hitte-uitputting gehad. Best heftig was dat, gebeurde me ook niet eens op het warmst van de dag.. maar de opeenstapeling van werd mijn lijf toen te veel. Raar gevoel dat je steeds maar warmer aanloopt en stopt met zweten.. dacht eerst of hehe ik zweet niet meer.. nou toen begon de ellende dus 🤔
Hier ook. Het water rolt gewoon vrolijk van het zand afquote:Op zondag 18 juni 2023 18:31 schreef Twieki het volgende:
[..]
Heb ook een moestuin, en er is geen water tegenaan te geven inderdaad. Maakt het allemaal een stuk minder leuk. Gewoon zes dagen droog en niet al te warm weer, en de zevende dag een dagje gestage regen. Dat zou ideaal zijn.
Maar nee hoor, we gaan van een schamele 16 graden met dag in dag uit regen en met windkracht 5 direct naar 30+ wat gewoon niet fijn moestuinieren is. Maar ja, weinig aan te doen.
Ja het voorjaar was vrij ruk qua oogst. De voorgezaaide planten hebben ook veel te lang binnen en in de kas gestaan. Meeste heeft wel wat vertraging.. wat dat betreft hopen op een lange nazomer dat we uiteindelijk nog nette opbrengst hebben.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:31 schreef Twieki het volgende:
[..]
Heb ook een moestuin, en er is geen water tegenaan te geven inderdaad. Maakt het allemaal een stuk minder leuk. Gewoon zes dagen droog en niet al te warm weer, en de zevende dag een dagje gestage regen. Dat zou ideaal zijn.
Maar nee hoor, we gaan van een schamele 16 graden met dag in dag uit regen en met windkracht 5 direct naar 30+ wat gewoon niet fijn moestuinieren is. Maar ja, weinig aan te doen.
Het heeft gewoon praktisch geen zin om water te geven, 80% verdampt gewoon waar je bij staat, en de resterende 20% trekt de grond niet in, dus de wortels van je (moestuin-) planten hebben er ook niks aan. Mijn uien staan er halfbruin bij en groeien nauwelijks, ze zijn praktisch niet veel groter dan plantuitjes.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hier ook. Het water rolt gewoon vrolijk van het zand afook al kom je elke dag, maakt geen flikker uit.
Het zet geen zoden aan de dijk idd..quote:Op zondag 18 juni 2023 18:58 schreef Arizona het volgende:
Nou we hebben toch wel een paar regendruppels gehad hier in Twente. Letterlijk druppels op een gloeiende plaat
Dat kan ik bevestigen. Ik had nog een sprankje hoop dat er wat regen zou vallen uit die wolk die over Lelystad is gegaan, maar zojuist de tuin maar weer gesproeid. Is dat ook weer gedaan voordat de F1 begint. En 't is nu bewolkt en niet zo heel warm, dus hopelijk trekt dat water wat de grond in.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Veel radarruis. Dus waarschijnlijk regent het wel, maar bereikt het de grond niet
Dezelfde wolk die ik net zag waarschijnlijk. Heel onheilspellend, maar je merkt er niets van.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Ik had nog een sprankje hoop dat er wat regen zou vallen uit die wolk die over Lelystad is gegaan, maar zojuist de tuin maar weer gesproeid. Is dat ook weer gedaan voordat de F1 begint. En 't is nu bewolkt en niet zo heel warm, dus hopelijk trekt dat water wat de grond in.
Ik heb niks onheilspellends gezien hoor. Het is gewoon zwaar bewolkt, meer niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dezelfde wolk die ik net zag waarschijnlijk. Heel onheilspellend, maar je merkt er niets van.
Dan zal het hem wel niet geweest zijn. Hier was het heel donker in de verte.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:34 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik heb niks onheilspellends gezien hoor. Het is gewoon zwaar bewolkt, meer niet.
Zo, ik zag het ook al!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:55 schreef Frutsel het volgende:
wel een heel mooi en dik lijntje in noord Frankrijk
Hopelijk houdt het stand.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:55 schreef Frutsel het volgende:
Welke website geeft de meest betrouwbare voorspelling?quote:Op zondag 18 juni 2023 19:55 schreef Frutsel het volgende:
Als je naar de modelvoorspelling van ECMWF kijkt dan lost dit lijntje ongeveer 23:00 op rond de Belgisch-Nederlandse grens.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Welke website geeft de meest betrouwbare voorspelling?
Op https://www.meteo.be/nl/mechelen is het een brede regenzone die naar het Noorden blijft bewegen, zou bij mij rond 23:10 of iets later overkomen, op https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/8uurs beweegt de zone trager en verdwijnt ze voordat Mechelen bereikt wordt.
Als het vannacht serieus gaat regenen, sta ik op en ga ik erin staan.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Wat ruikt de eerste regen in weken toch lekker
Geosmin, een stofje uitgescheiden door Streptomyces bacterinquote:Op zondag 18 juni 2023 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Wat ruikt de eerste regen in weken toch lekker
Blijft niks van over.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:58 schreef Nattekat het volgende:
Dat lijntje boven Zeeland zag er 1,5 uur geleden veel enger uit.
verdamptquote:Op zondag 18 juni 2023 22:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgens de radar komt er wel flink wat aan richting Limburg
Doe eens niet steeds pret bedervenquote:
Die kaartjes zien er wel spann0nd uit.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Dinsdag wordt de dag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |