Dat wordt allang gecorrigeerd alleen duurt het even totdat je de vruchten plukt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die discussie heb ik hier al vaker gevoerd en het lijkt me weinig zinvol om mezelf te blijven herhalen maar de Nederlandse jeugdopleiding is een stuk minder dan die in het buitenland en dat is al zo vanaf begin 2000, toen insiders alarm begonnen te slaan. In de meeste andere landen is men gaan innoveren, wat zijn vruchten heeft afgeworpen terwijl de stilstand in Nederland duidelijk zichtbaar is geworden op seniorenniveau. Belgie en Portugal lijken ons blijvend voorbij terwijl Kroatie, Denemarken, Zwitserland en zelfs Noorwegen innovatiever lijken.
Daarvan hebben de landen om ons heen natuurlijk meer last, die hebben meer recente migratie.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat wordt allang gecorrigeerd alleen duurt het even totdat je de vruchten plukt.
Bovendien heb je als Nederland ook een beetje tegen zitten dat je jeugdspelers af en toe opleidt voor andere landen. Kökcü is een goed voorbeeld.
Zag qua inzet weinig verschil met de WK was allebei waardeloos. Behalve 10 minuten in zo'n slotfase was het enorm statisch en inspiratieloos. Het oogt allemaal zo enorm plichtmatig terwijl Kroatië er echt zin in had en alles gaf. Heeft niks met kwaliteit te maken want die is echt wel aanwezig in dit elftal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De spelers hadden er ook weinig zin in. Dat bleek vooraf al een beetje. Dit toernooi werd door de spelersgroep vooral gehouden voor wat het in feite ook gewoon is: gepimpte oefenwedstrijden. Jammer wel, want een finale was wel leuk geweest en ook een gewonnen nations league is gewoon een prijs, zij het van veel minder prestige dan een EK, laat staan WK.
Daar zijn ze toch ook gewoon afhankelijk van een toevaligheid dat Modric, Brozovic en Kovacic in dezelfde tijdspanne boven komen drijven? Of hebben ze alweer 3 opvolgers klaar staan? Waar is de opvolger van Mandzukic bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We zijn 4 keer zo groot als Kroatië.
We zijn inderdaad behoorlijk verwend geweest vanaf 1974 t/m 2014, een lange periode van bijna 40 jaar (met alleen in de jaren 80 een dip) topvoetballers. En vooral heel veel topaanvallers.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Met vrij beperkte middelen heeft Nederland eigenlijk altijd behoorlijk weten te presteren. Ik denk dat sommigen Nederland als voetballand een beetje overschatten. Met 18 miljoen inwoners, een relatief matige competitie en slechts één club die echt veel aanzien heeft in Europa en de wereld, kun je gewoon niet altijd voor de prijzen meestrijden.
Nederland is een structurele subtopper, waarbij het soms jaren echt met de top kan meedoen, maar soms ook een periode niet. Verliezen van Kroatië is verder ook geen schande, ik denk dat die ook nu een beter team en zeker een hechter elftal.
[..]
Ook bij Kroatië gaat het met vallen en opstaan, 1998 was het goed, daarna jarenlang erg matig tot ongeveer 2017.
Statisch inderdaad en ook slordig. Er mislukten passes waarbij je heel duidelijk kon zien dat de concentratie ontbrak.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Zag qua inzet weinig verschil met de WK was allebei waardeloos. Behalve 10 minuten in zo'n slotfase was het enorm statisch en inspiratieloos. Het oogt allemaal zo enorm plichtmatig terwijl Kroatië er echt zin in had en alles gaf. Heeft niks met kwaliteit te maken want die is echt wel aanwezig in dit elftal.
HowardRoark en ik kennen elkaar vrij goed, we voeren hier gewoon een normale discussie.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:31 schreef fetX het volgende:
[..]
Snap ik, maar hij wil nou eenmaal graag zijn zin doordrammen.
Dat de jeugdopleidingen in Nederland matig zijn de afgelopen 20 jaar geloof ik best hoor. Maar ondertussen gaat het op clubniveau Europees weer een stuk beter, vaak ook met meerdere spelers uit eigen jeugd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die discussie heb ik hier al vaker gevoerd en het lijkt me weinig zinvol om mezelf te blijven herhalen maar de Nederlandse jeugdopleiding is een stuk minder dan die in het buitenland en dat is al zo vanaf begin 2000, toen insiders alarm begonnen te slaan. In de meeste andere landen is men gaan innoveren, wat zijn vruchten heeft afgeworpen terwijl de stilstand in Nederland duidelijk zichtbaar is geworden op seniorenniveau. Belgie en Portugal lijken ons blijvend voorbij terwijl Kroatie, Denemarken, Zwitserland en zelfs Noorwegen innovatiever lijken.
Daarom, dit is ook wel hun laatste kunstje, ik gun Modric wel een trofee met z'n land, als je het dan toch over de beste speler hebt gisteren, was hij dat met stip.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch ook gewoon afhankelijk van een toevaligheid dat Modric, Brozovic en Kovacic in dezelfde tijdspanne boven komen drijven? Of hebben ze alweer 3 opvolgers klaar staan? Waar is de opvolger van Mandzukic bijvoorbeeld?
Die hebben toch al 25 jaar hele goede elftallen hoor. Erg knap. WK 1998 was ook top natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch ook gewoon afhankelijk van een toevaligheid dat Modric, Brozovic en Kovacic in dezelfde tijdspanne boven komen drijven? Of hebben ze alweer 3 opvolgers klaar staan? Waar is de opvolger van Mandzukic bijvoorbeeld?
Het is ook allemaal wat dramatisch om na een paar mindere potjes te stellen dat het in Nederland allemaal niets meer voorstelt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat de jeugdopleidingen in Nederland matig zijn de afgelopen 20 jaar geloof ik best hoor. Maar ondertussen gaat het op clubniveau Europees weer een stuk beter, vaak ook met meerdere spelers uit eigen jeugd.
Dat soort teksten bezigen ze alleen in Amsterdam.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat dramatisch om na een paar mindere potjes te stellen dat het in Nederland allemaal niets meer voorstelt.
Straks gaat het weer goed en dan zijn de talenten die het goed doen ineens weer de nieuwe Cruijff etc. OpportunismeGod
Zeker in de breedte lijkt er verbetering in te zitten al denk ik dat de afgelopen jaren Europees piekjaren waren en we weer iets zullen terugvallen (misschien niet eens in positie op de coeffientenlijst maar wel qua prestaties) maar zo diep als het was gezonken zie ik de komende jaren niet weer gebeuren. Het gemiddelde niveau van de eredivisie lijkt best wat te stijgen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat de jeugdopleidingen in Nederland matig zijn de afgelopen 20 jaar geloof ik best hoor. Maar ondertussen gaat het op clubniveau Europees weer een stuk beter, vaak ook met meerdere spelers uit eigen jeugd.
Wij zijn dan ook de godenzonenquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat soort teksten bezigen ze alleen in Amsterdam.
Het zal, maar het is wel hoe voetbal werkt. Een minder potje en spelers worden direct weer afgebrand alsof ze er niets van kunnen. Doodvermoeiend.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker. Op de WKs van 2002 tot en met 2014 welgeteld 2 potjes gewonnen, heel goed elftal. 1 keer niet gekwalificeerd ook nog eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die hebben toch al 25 jaar hele goede elftallen hoor. Erg knap. WK 1998 was ook top natuurlijk.
Het valt ook reuze mee nu, dat potje tegen Frankrijk met een zwaar gehavend elftal was niet best en je verliest nu verdiend van een beter Kroatië, maar pas als het tegen Griekenland of Ierland niet lukt kan je echt conclusies trekken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat dramatisch om na een paar mindere potjes te stellen dat het in Nederland allemaal niets meer voorstelt.
Straks gaat het weer goed en dan zijn de talenten die het goed doen ineens weer de nieuwe Cruijff etc. OpportunismeGod
Dat die Kroaten als team redelijk goed zijn werd op het WK al wel duidelijk. En op het WK daarvoor. En blijven er tot het einde voor gaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:22 schreef Elan het volgende:
Los van de kwaliteit oogde het gisteren ook wel weer enorm als los zand. Daar had Kroatië geen last van.
Gelukkig hebben we in Amsterdam weinig tot niks met deze afgang te maken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je doet het precies eender alleen dan tegenovergesteld toch.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom, dit is ook wel hun laatste kunstje, ik gun Modric wel een trofee met z'n land, als je het dan toch over de beste speler hebt gisteren, was hij dat met stip.
Gibraltar was ook hemeltergend natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het valt ook reuze mee nu, dat potje tegen Frankrijk met een zwaar gehavend elftal was niet best en je verliest nu verdiend van een beter Kroatië, maar pas als het tegen Griekenland of Ierland niet lukt kan je echt conclusies trekken.
Ik zie juist eindelijk weer een team zich vormen waarmee je 4-3-3 kunt spelen, alleen zal je van Dijk en Depay uit moeten gaan faseren en ik vrees dat dat nog wel een drempel gaat zijn.
Dat is dan ook onzin om te doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
alleen zal je van Dijk en Depay uit moeten gaan faseren en ik vrees dat dat nog wel een drempel gaat zijn.
Valt wel op ja.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je doet het precies eender alleen dan tegenovergesteld toch.
Met je liever Noppert dan Bijlow. Op basis van 1 ongelukkig moment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |