Dallinga is een type Van Wolfswinkel en geen echte top. Van Zirkzee ben ik altijd wel fan maar is flegmatiek. Een minder fijnbesnaarde Kluivert. Piroe en Emegha ken ik niet goed. Noah Ohio heeft ook wel enige potentie, misschien wel de meeste van alle jonge spitsen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat kan, de ontwikkeling van Piroe, Emegha en Zirkzee zijn ook interessant om in de gaten te houden. Het lijkt mij wel dat tussen die vier een goede toekomstige spits zit.
Korte samenvatting: Allemaal niveautje net niks. Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dallinga is een type Van Wolfswinkel en geen echte top. Van Zirkzee ben ik altijd wel fan maar is flegmatiek. Een minder fijnbesnaarde Kluivert. Piroe en Emegha ken ik niet goed. Noah Ohio heeft ook wel enige potentie.
Rijkhoff zou ook best de toekomstige spits kunnen worden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dallinga is een type Van Wolfswinkel en geen echte top. Van Zirkzee ben ik altijd wel fan maar is flegmatiek. Een minder fijnbesnaarde Kluivert. Piroe en Emegha ken ik niet goed. Noah Ohio heeft ook wel enige potentie.
Ja, in principe wel. Die mogen echt blij zijn als ze dat niveau al zouden halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Korte samenvatting: Allemaal niveautje net niks. Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken.
Denemarken heeft een spits die voor 60 miljoen aan Man United wordt gelinkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Korte samenvatting: Allemaal niveautje net niks. Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken.
Klopt, middelmaat dus. Je ziet het vaak ook aan de techniek. Vergelijk dat met spitsen die we vroeger hadden. Schotkracht, aannames, volleys, etcetera. Van Persie en Ruud enzo, was zoveel beter dan wat we nu hebben. Huntelaar ook trouwens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, in principe wel. Die mogen echt blij zijn als ze dat niveau al zouden halen.
Die was ook aardig op dreef de vorige interlandperiode, 2 wedstrijden 5 goalsquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denemarken heeft een spits die voor 60 miljoen aan Man United wordt gelinkt.
Verrassend, we hebben niet altijd 1 van de beste 5 spitsen ter wereld.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt, middelmaat dus. Je ziet het vaak ook aan de techniek. Vergelijk dat met spitsen die we vroeger hadden. Schotkracht, aannames, volleys, etcetera. Van Persie en Ruud enzo, was zoveel beter dan wat we nu hebben. Huntelaar ook trouwens.
Ja leuk maar het is al 10 jaar allemaal troep.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Verrassend, we hebben niet altijd 1 van de beste 5 spitsen ter wereld.
Ik dacht bij Denemarken in eerste instantie aan Damsgaard en bij Zwitserland aan Embolo. Dat zijn geen spelers voor de absolute top maar waren altijd wel grotere talenten dan de genoemde Nederlanders en hebben prima carrieres (al valt Embolo voor zijn potentie wat tegen). Als pakweg een Dallinga datzelfde niveau gaat halen heeft hij gewoon een mooie carriere.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denemarken heeft een spits die voor 60 miljoen aan Man United wordt gelinkt.
Wat moet je dan? Blijkbaar worden de toppers op het moment niet in Nederland geboren, dat is inherent aan je inwoneraantal. Zelfs Spanje en Duitsland worstelen ook al jaren met de spitspositie bijv. Ik kan me ook niet voorstellen dat we in NL ineens geen spits meer kunnen opleiden en trainen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk maar het is al 10 jaar allemaal troep.
Nederland is geen klein land en het is al 20 jaar in creatief-aanvallende zin rommel. Er is gewoon veel te weinig geinnoveerd in Nederland.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Blijkbaar worden de toppers op het moment niet in Nederland geboren, dat is inherent aan je inwoneraantal. Zelfs Spanje en Duitsland worstelen ook al jaren met de spitspositie bijv. Ik kan me ook niet voorstellen dat we in NL ineens geen spits meer kunnen opleiden en trainen.
Je kunt niet altijd in elke linie toppers hebben, nu is de verdediging de toplinie en 20 jaar geleden was het de aanval. Pietjepuk2010 zat waarschijnlijk te mekkeren dat in de goede oude tijd we Stam en co hadden ipv Heitinga en Matthijssen.
Nederland is ook geen groot land. Je hebt gewoon geen constante stroom aan grote talenten op iedere positie. Dat betekent dat je een vaste kern moet hebben die goed op elkaar ingespeeld is, aangevuld met degelijke spelers. Nu is van dat eerste weinig te zien, terwijl een Kroatië, Denemarken en Zwitserland dat prima voor elkaar hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland is geen klein land en het is al 20 jaar in creatief-aanvallende zin rommel. Er is gewoon veel te weinig geinnoveerd in Nederland.
Ik bejubel de generatie van 2010 al jaren Hans.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Blijkbaar worden de toppers op het moment niet in Nederland geboren, dat is inherent aan je inwoneraantal. Zelfs Spanje en Duitsland worstelen ook al jaren met de spitspositie bijv. Ik kan me ook niet voorstellen dat we in NL ineens geen spits meer kunnen opleiden en trainen.
Je kunt niet altijd in elke linie toppers hebben, nu is de verdediging de toplinie en 20 jaar geleden was het de aanval. Pietjepuk2010 zat waarschijnlijk te mekkeren dat in de goede oude tijd we Stam en co hadden ipv Heitinga en Matthijssen.
Ik vind Nederland met 17 miljoen inwoners en veel financiële mogelijkheden voor de ontwikkeling van spelers in essentie wel een groot land eigenlijk. Gewoon nummer zes van Europa als je het zo bekijkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederland is ook geen groot land. Je hebt gewoon geen constante stroom aan grote talenten op iedere positie. Dat betekent dat je een vaste kern moet hebben die goed op elkaar ingespeeld is, aangevuld met degelijke spelers. Nu is van dat eerste weinig te zien, terwijl een Kroatië, Denemarken en Zwitserland dat prima voor elkaar hebben.
We zijn 4 keer zo groot als Kroatië.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederland is ook geen groot land. Je hebt gewoon geen constante stroom aan grote talenten op iedere positie. Dat betekent dat je een vaste kern moet hebben die goed op elkaar ingespeeld is, aangevuld met degelijke spelers. Nu is van dat eerste weinig te zien, terwijl een Kroatië, Denemarken en Zwitserland dat prima voor elkaar hebben.
Dat ene gaat vaak gepaard met het anderequote:Op donderdag 15 juni 2023 12:22 schreef Elan het volgende:
Los van de kwaliteit oogde het gisteren ook wel weer enorm als los zand. Daar had Kroatië geen last van.
Die discussie heb ik hier al vaker gevoerd en het lijkt me weinig zinvol om mezelf te blijven herhalen maar de Nederlandse jeugdopleiding is een stuk minder dan die in het buitenland en dat is al zo vanaf begin 2000, toen insiders alarm begonnen te slaan. In de meeste andere landen is men gaan innoveren, wat zijn vruchten heeft afgeworpen terwijl de stilstand in Nederland duidelijk zichtbaar is geworden op seniorenniveau. Belgie en Portugal lijken ons blijvend voorbij terwijl Kroatie, Denemarken, Zwitserland en zelfs Noorwegen innovatiever lijken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat heeft andere redenen maar die mogen nog niet genoemd wordenquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:20 schreef Document1 het volgende:
Ik denk dat je goed ziet dat 15 jaar geleden de focus op betere verdedigers opleiden is gegaan. Alleen jammer dat ze vergeten zijn stappen te zetten met de aanval.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk maar het is al 10 jaar allemaal troep.
Ook bij Kroatië gaat het met vallen en opstaan, 1998 was het goed, daarna jarenlang erg matig tot ongeveer 2017.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We zijn 4 keer zo groot als Kroatië.
De spelers hadden er ook weinig zin in. Dat bleek vooraf al een beetje. Dit toernooi werd door de spelersgroep vooral gehouden voor wat het in feite ook gewoon is: gepimpte oefenpotjes. Jammer wel, want een finale was wel leuk geweest en ook een gewonnen nations league is gewoon een prijs, zij het van veel minder prestige dan een EK, laat staan WK.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:22 schreef Elan het volgende:
Los van de kwaliteit oogde het gisteren ook wel weer enorm als los zand. Daar had Kroatië geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |