Vond hem de eerste helft niet zo goed maar de tweede helft herstelde hij prima.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef hhh38 het volgende:
Frenkie speelde gewoon prima. Werd alleen goed geschaduwd door met name Brozovic volgens mij
Koeman dacht ook de draad weer op te pakken vanaf het moment dat hij weg is gegaan, dat is sowieso al een enorme fout.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als iemand Depay in dienst van de ploeg kan laten spelen graag, dan is hij de beste optie, maar wanneer is hij dat ooit geweest? Hij speelt altijd een beetje zijn eigen wedstrijd. Ik vraag mij af in hoeverre dat te stroomlijnen valt, zeker voor een coach in een nationaal team en zéker voor Koeman die hem altijd in die rol heeft laten spelen.
Ze weten wel bij wie ze er kort op moeten zitten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef hhh38 het volgende:
Frenkie speelde gewoon prima. Werd alleen goed geschaduwd door met name Brozovic volgens mij
Eens met je eerste alinea, er zijn meer voormalige toplanden die de laatste jaren tegenvallen. En als je de selecties wat analyseert dan zijn er überhaupt minder topspelers, ook bij andere toplanden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook echt een uitzondering. Een generatie met drie, vier, vijf wereldtoppers is echt heel lastig om structureel te hebben. Kijk naar Duitsland, die ploeteren nu ook maar wat aan de afgelopen jaren. Daarnaast moet je ook maar net de kwaliteiten goed hebben verdeeld, Nederland heeft nu veel goede centrale verdedigers, maar daar kun je er maar twee of drie van opstellen. Voorin is het echt gewoon heel erg matig en op het middenveld eigenlijk ook.
Dit laatste is wel een punt waar je vragen bij kunt stellen, hoe komt dat? Ik denk zelf dat er als eerste gewoon een gebrek is aan talent en ten tweede dat veel jonge talenten ook te snel de stap naar het buitenland maken en daar vervolgens mislukken.
Dat zie je ook in het algemeen wel. Jonge spelers maken veel sneller de stap naar het buitenland en komen daar niet goed uit de verf, dan ben je zo maar twee of drie cruciale jaren kwijt wat het verschil kan zijn tussen de subtop en de absolute top.
Dat laatste is natuurlijk wel een beetje suggestief, kan ook dat de speler het niet heeft uitgevoerd zoals Koeman het zou willen zien maar dat weten we niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Koeman dacht ook de draad weer op te pakken vanaf het moment dat hij weg is gegaan, dat is sowieso al een enorme fout.
Ik weet niet of hij Depay in kan perken, als ik gisteren Gakpo zag op zijn plek is dat blijkbaar wat Koeman wil van z'n spits.
Naja Koeman is qua tactiek ook nooit veel verder gekomen dan lange bal op zijn beste speler, dat was het bij Pelle, bij Depay en bij Messi, hij is er wel succesvol mee geweest alleen denk ik niet dat iemand die rol in het Nederlands elftal kan vullen tenzij Depay weer zijn oude vorm vindt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Koeman dacht ook de draad weer op te pakken vanaf het moment dat hij weg is gegaan, dat is sowieso al een enorme fout.
Ik weet niet of hij Depay in kan perken, als ik gisteren Gakpo zag op zijn plek is dat blijkbaar wat Koeman wil van z'n spits.
Het kan toeval zijn maar Gakpo is een gedisciplineerde speler die juist wel uitvoert wat gevraagd wordt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:05 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel een beetje suggestief, kan ook dat de speler het niet heeft uitgevoerd zoals Koeman het zou willen zien maar dat weten we niet.
Ik vond Gakpo in ieder geval niet zo goed gisteren, zie hem liever vanaf links.
Ja, dat was toch ook zo? Een helft beter, een helft minder, overlopen op het betere middenveld van Kroatië. Probleem ligt uiteindelijk bij hoe je de tegengoals slikt, want dat was 3 keer heel erg goedkoop. 2-4 tel ik dan niet mee.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb jouw mening nog niet gehoord.Jij dacht dat we ze wel konden hebben toch?
De 1-2 was prima gespeeld door Kroatië, maar tegelijk echt veel te afwachtend verdedigd door Nederlandquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond de 1-0 eigenlijk de enige echt goed gecreeerde goal. Misschien de 1-2 nog. Verder een schot waar de keeper zich verkijkt, 2 pingels en een klutsbal. Maar dan is de vraag: Was NL toen goed of Kroatië slecht?
Wijnaldum had gewoon helemaal niet meer opgeroepen moeten worden. Dat je Bergwijn en Weghorst inbrengt is op zich niet onlogisch, want je moet wat en iets beters heb je nu eenmaal niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat was toch ook zo? Een helft beter, een helft minder, overlopen op het betere middenveld van Kroatië. Probleem ligt uiteindelijk bij hoe je de tegengoals slikt, want dat was 3 keer heel erg goedkoop. 2-4 tel ik dan niet mee.
Maar fitheid leek bij NL echt een probleem en ik vond de wissels ook niet heel geslaagd. Maar als je een verlenging afdwingt vind ik het met de maat genomen niet volledig kansloos geweest.
Dit zijn 4 prima teams qua selectie waarbij de trainer ook veel uitmaakt denk ik. Daar valt Koeman me deze sessie toch ietwat tegen.
Weghorst was echt dramatisch, hard gewerkt maar niks goed gedaanquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wijnaldum had gewoon helemaal niet meer opgeroepen moeten worden. Dat je Bergwijn en Weghorst inbrengt is op zich niet onlogisch, want je moet wat en iets beters heb je nu eenmaal niet.
Kroatië kreeg in de verlenging nog wel een paar enorme uitgespeelde kansen en 2 of 3 situaties waar het een paar centimeter buitenspel was.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond de 1-0 eigenlijk de enige echt goed gecreeerde goal. Misschien de 1-2 nog. Verder een schot waar de keeper zich verkijkt, 2 pingels en een klutsbal. Maar dan is de vraag: Was NL toen goed of Kroatië slecht?
Komt allemaal tekort.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wijnaldum, Weghorst en Malacia heb ik weinig goeds zien doen
Wel met 2-3 op het bord toen Nederland besloot dat een middenveld overbodig was, maar klopt jaquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kroatië kreeg in de verlenging nog wel een paar enorme uitgespeelde kansen en 2 of 3 situaties waar het een paar centimeter buitenspel was.
Dat was besloten aan het einde van de tweede helft.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel met 2-3 op het bord toen Nederland besloot dat een middenveld overbodig was, maar klopt ja
Klopt. Maar goed, tot minuut 98 was het inderdaad niet zo dat Kroatië heel veel meer kansen kreeg. Dat is overigens wel iets wat we van ze gewend zijn, ze zijn altijd vrij klinisch in de afronding en hebben niet veel nodig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel met 2-3 op het bord toen Nederland besloot dat een middenveld overbodig was, maar klopt ja
Dat hadden ze al bij de 1-1 besloten, of eigenlijk in de rust bij de camille thee.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen Wieffer gewisseld werdquote:Op donderdag 15 juni 2023 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hadden ze al bij de 1-1 besloten, of eigenlijk in de rust bij de camille thee.
Nee joh toen was het al een zooitje, was toch ook niet zo'n vreemde wissel als je alles of niets moet spelen, niks tegen Wieffer noch Koopmeiners maar die hebben het niveau nog niet en niet.quote:
Doodvermoeiend die Feyenoorders, het is een leuke jongen die het ook goed doet maar nog ver verwijderd is van het gewenste niveau wat hier nodig is en dat verwacht ik ook niet, maar doen alsof hij geweldig is slaat nergens op.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De kracht van Wieffer nog niet herkennen.
Heel mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |