Gewoon dom, zo moet je het noemen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Die 'do as we say not as we do'-lui blijven gewoon vliegen.
[ twitter ]
Kijk de Fabeltjeskrant!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer die feiten maar eens te benoemen. Want gelet op wat je hierboven schrijft is de kans >99% dat wat jij denkt dat feiten zijn in feite (pun intended) fabels zijn.
nog tien graden warmer en er gaat in Afrika een lichte paniek ontstaanquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hadden we voor de industriėle revolutie altijd hongersnood en impliceer je nu dat geneeskunde toen niet goed was en door gebruik van fossiel verbetert is?
[..]
De natuur is een complex systeem waarbij bij veel systemen van elkaar afhankelijk zijn en zo over langere periode zo geėvolueerd zijn met de snelle veranderingen die we als mensheid laten plaatsvinden heeft de naruur geen kans om te evolueren naar de snel wijzigende omstandigheden. Verklap ons dan maar eens de voordelen voor de natuur en de biotopen
[..]
selectief qouten en de belangrijkste woorden vergeten namelijk voor de rest van de biotoop op aarde.
Rationaliteit is soms niet leuk maar wel realistisch.
5 is al genoeg voor sommige delen van de wereld. Zie India > Wet bulbquote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog tien graden warmer en er gaat in Afrika een lichte paniek ontstaan
Het was om de koning op te halen, dus ik denk niet dat Jetten daar veel over te zeggen heeft. Maar goed is het niet. Las net vandaag dat de koninklijke trein niet meer terug komt. Dat is wel zonde, kunnen ze een keer het goede voorbeeld geven.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nee, je kon toen niet ieder jaar schaatsen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee 1963 was een uniek gebeuren, maar je kon toen wel ieder jaar schaatsen
op natuurijs
tot de eeuwisseling eigenlijk , nu planten we palmbomen in de voortuin , tenminste ik wel
en de geraniums , blijven gewoon in de tuin staan , net als in griekenland
skieen is ook afgelopen , jammer wel , vroeger kon je ieder jaar naar je hotel skiien
Dan jij? Kennelijk. Want je kan zelf niet eens een simpele vraag in je eigen woorden beantwoorden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk de Fabeltjeskrant!
Ik weet het, jij bent veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slimmer!
Toen ik jong was kon je ieder jaar schaatsen , vanaf 1980 werd het eens in de vijf jaar, sinds het jaar 2000 kan ik me niet herrineren dat men geschaatst heeft op natuurijsquote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je kon toen niet ieder jaar schaatsen.
En ik heb dit jaar prIma sneeuw gehad hoor.
Het KNMI is het niet met je eens:quote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen ik jong was kon je ieder jaar schaatsen , vanaf 1980 werd het eens in de vijf jaar, sinds het jaar 2000 kan ik me niet herrineren dat men geschaatst heeft op natuurijs
toen had ieder dorp een schaatsclub met honderden leden
voordeel is wel dat we nu in iedere rivier kunnen zwemmen
naar het hotel skiien dat is er ook niet meer bij of dat er 1 meter sneeuw op je auto lag
Het vriest nog steeds, het sneeuwt nog steeds.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen ik jong was kon je ieder jaar schaatsen , vanaf 1980 werd het eens in de vijf jaar, sinds het jaar 2000 kan ik me niet herrineren dat men geschaatst heeft op natuurijs
toen had ieder dorp een schaatsclub met honderden leden
voordeel is wel dat we nu in iedere rivier kunnen zwemmen
naar het hotel skiien dat is er ook niet meer bij of dat er 1 meter sneeuw op je auto lag
Het is echt subtropisch buiten , zeker komend weekendquote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het vriest nog steeds, het sneeuwt nog steeds.
Alleen is het nu anders.
Het is vorst, sneeuw, warmte teveel en te weinig neerslag door klimaatverandering.
Kijk nu, vrij warm in de zomer -> klimaatverandering
Voelt toch anders.
Whuuuuut?!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet goed te praten. Dat is wat het is.quote:
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-utrecht~a2e48ca6/quote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja op 2 cm ijs gedurende twee nachtenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:32 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-utrecht~a2e48ca6/
Half jaar geleden nog dus.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-dit-jaar~aceeb73e/quote:Op zaterdag 17 juni 2023 04:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja op 2 cm ijs gedurende twee nachten
dat gebeurt in Griekenland ook wel eens
das toch niksquote:Op zaterdag 17 juni 2023 04:56 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-dit-jaar~aceeb73e/
Je hebt gewoon een ontzettend selectief geheugen.
quote:Sterker nog, Woei denkt dat we het schaatsen dit jaar op onze buik kunnen schrijven. ,,Vrijdag en zaterdag hebben we wel wat winters weer, door een koude wind uit het noordwesten. Zaterdagochtend is een graadje vorst mogelijk, maar zondag komt er alweer mildere lucht.” Dan praten we over een temperatuur van 7 tot 9 graden.
Dat zeg ik niet, maar jij beweerde dat je je niet kan herinneren wanneer men de laatste 20 jaar op natuurijs heeft geschaatst.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 05:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
das toch niks
wil op basis daarvan de klimaat verandering tegenspreken??
[..]
Daarom kijkt men naar het gemiddelde over een periode van 100 jaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 05:24 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweerde dat je je niet kan herinneren wanneer men de laatste 20 jaar op natuurijs heeft geschaatst.
Klimaat verandert constant. Daarom kijkt men naar het gemiddelde over een periode van 25 jaar. Maar goed, daar ging het mij niet eens om.
“ Het klimaat is de gemiddelde weerstoestand (temperatuur, windkracht, bedekkingsgraad en neerslag) over een periode van minimaal 30 jaar. ”quote:Op zaterdag 17 juni 2023 05:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom kijkt men naar het gemiddelde over een periode van 100 jaar.
goed komende twee weken wordt het prachtig weerquote:Op zaterdag 17 juni 2023 05:27 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
“ Het klimaat is de gemiddelde weerstoestand (temperatuur, windkracht, bedekkingsgraad en neerslag) over een periode van minimaal 30 jaar. ”
Heel goed gekeken: jouw bewering dat je ieder jaar kon schaatsen in jouw jeugd klopt niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
kijk jij nog maar eens goed naar je eigen lijstje dan
koudste was 1947 en 1963 en warmste is na het jaar 2000
grapjas
de laaste twaalf jaar metingen was 8 maal na het jaar 2000
Niemand spreekt tegen dat het klimaat verandert.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 05:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
das toch niks
wil op basis daarvan de klimaat verandering tegenspreken??
[..]
o dat gelijk mag je hebbenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 07:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand spreekt tegen dat het klimaat verandert.
Het gaat om jouw overduidelijke onware uitspraak.
Ja, maar de discussie zit dan ook helemaal niet in de vraag of het klimaat verandert.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dat gelijk mag je hebben
het gaat er mij om dat het klimaat verandert en jou ook in het begin van de discussie
ok dus dat zijn we dan eensquote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar de discussie zit dan ook helemaal niet in de vraag of het klimaat verandert.
Met nog 5 graden erbij zijn wij allemaal hartstikke dood. De grens waar het onomkeerbaar en onleefbaar wordt zou al rond 2 graden opwarming liggen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok dus dat zijn we dan eens
de Climate change is een realiteit
nog 5 graden erbij en we krijgen nog veel meer asiel / klimaat vluchtelingen
nou het is nu al 5 graden warmer dan 40 jaar terugquote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Met nog 5 graden erbij zijn wij allemaal hartstikke dood. De grens waar het onomkeerbaar en onleefbaar wordt zou al rond 2 graden opwarming liggen.
Dat valt nog mee.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou het is nu al 5 graden warmer dan 40 jaar terug
Waar haal je dat vandaan? Verzin je dat zelf?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou het is nu al 5 graden warmer dan 40 jaar terug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |