abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209498950
twitter

Blijft mooi dit account.
pi_209498960
Explosies in Tokmak.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:35:01 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209499045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Valt op dat er vandaag wel heel veel filmpjes voorbij komen van Russen die zich overgeven.
Niet gek aangezien ze als krijgsgevangene door de vijand beter behandeld worden dan door hun eigen kant.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209499181
twitter
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:57:23 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209499281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:26 schreef Ulx het volgende:
Explosies in Tokmak.
Is nog al een logische stad op de route naar de zwarte zee. Pak je die, heb je belangrijke wegen in handen naar de zee om een bres te slaan.
Vervolgens wat rakketten op de krimbrug en de russen zitten vast op de krim om in de pan gehakt te worden.

Please. Do.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209499397
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:26 schreef Ulx het volgende:
Explosies in Tokmak.
Tja, en Storm Shadows in Luhansk. En nog meer russische POW's. En zeikende russische wijven. En branden en ontsporingen overal in rusland.

Kortom, dag 449 (?) van de oorlog.
pi_209499471
w/

quote:
VS waarschuwde Oekraïne Nord Stream niet te saboteren, na alarm van MIVD

De Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft in juni vorig jaar, drie maanden voor de sabotage van de Nord Stream-gasleiding, Oekraïne gewaarschuwd de pijpleiding niet op te blazen. De Amerikanen deden dat nadat ze een alarmerend bericht hadden gekregen van de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD, die via een bron in Oekraïne hoorde over Oekraïense plannen daarvoor. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS, Nieuwsuur en de Duitse media Die Zeit en ARD. De sabotage ging in juni niet door, maar in september werd de pijpleiding alsnog opgeblazen volgens vrijwel hetzelfde scenario dat de MIVD had blootgelegd.
https://nos.nl/artikel/24(...)en-na-alarm-van-mivd
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:20:15 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209499512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Tja, en Storm Shadows in Luhansk. En nog meer russische POW's. En zeikende russische wijven. En branden en ontsporingen overal in rusland.

Kortom, dag 449 (?) van de oorlog.
Dag 3 :(

;)
1947-2016
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:24:26 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209499542
quote:
Wie het dan ook gedaan heeft, het is prima werk geweest. De russen kunnen hun gas lastiger kwijt en dat is in deze situatie helemaal prima.
1947-2016
pi_209499555
Dus in eerste instantie wist Zelensky er niet vanaf, Zaluzhny wel. Na de waarschuwing van de VS kan Zelensky nog moeilijk beweren dat hij er zelf niks vanaf wist of dat ze er in het geheel niets mee van doen hadden.
quote:
"Ik ben ervan overtuigd dat ons leger en onze inlichtingendiensten er niets mee te maken hebben", zei Zelensky vorige week tegen de Duitse krant Bild.
pi_209499564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie het dan ook gedaan heeft, het is prima werk geweest. De russen kunnen hun gas lastiger kwijt en dat is in deze situatie helemaal prima.
Het is prima inderdaad maar toch ongemakkelijk en de nodige leugentjes voor bestwil nu. Men zal zolang de oorlog duurt geen schuldige aanwijzen of uberhaupt ooit.
pi_209499576
Ik vraag mij af of de VS het stiekem niet gewoon prima vond. Hebben indirect toch zelf ook al lopen dreigen met het opblazen van die pijplijn?

Maar goed, helemaal prima. Duitsland had nooit die deal moeten sluiten, zijn ze genoeg voor gewaarschuwd.
pi_209499605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:25 schreef 3rr0r het volgende:
Na de waarschuwing van de VS kan Zelensky nog moeilijk beweren dat hij er zelf niks vanaf wist
Ja, hij wel. Zoek "plausible deniability" maar op.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209499606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:27 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij af of de VS het stiekem niet gewoon prima vond. Hebben indirect toch zelf ook al lopen dreigen met het opblazen van die pijplijn?

Maar goed, helemaal prima. Duitsland had nooit die deal moeten sluiten, zijn ze genoeg voor gewaarschuwd.
Uiteraard vond de VS het prima dat die pijpleidingen naar de klote gingen want ze vonden het al lang geen goed idee. Maar alsnog kunnen ze het risico inzien van steun die wegvalt vanuit Europa als het net te vroeg komt en men nog niet klaar is om er afscheid van te nemen.
pi_209499612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik geloof er vrij weinig van allemaal.

Lijkt er mijn inziens gewoon op dat het Amerika is geweest en ze nu makkelijk de schuld afschuiven op Oekraine. Want voor de rest is er geen enkele andere partij behalve Rusland om een eventuele schuld op af te schuiven.
  Forum Admin dinsdag 13 juni 2023 @ 16:33:03 #291
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209499642
Het zou zomaar eens een hele strakke actie van Rusland kunnen zijn geweest, die ook gewoon een geheime dienst en spionnen. Wie weet hebben ze er lucht van gekregen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209499647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Lijkt er mijn inziens gewoon op dat het Amerika is geweest en ze nu makkelijk de schuld afschuiven op Oekraine. Want voor de rest is er geen enkele andere partij behalve Rusland om een eventuele schuld op af te schuiven.
Als het Amerika was zouden ze er alles juist aan doen om het Rusland in de schoenen te schuiven. Tevens is onderzoek van verschillende instanties alsnog meer bewijs dan jouw onderbuikgevoel. Het is wel slechts een richting waarin iets wijst en geen sluitend bewijs natuurlijk.
pi_209499676
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het zou zomaar eens een hele strakke actie van Rusland kunnen zijn geweest, die ook gewoon een geheime dienst en spionnen. Wie weet hebben ze er lucht van gekregen.
Dat gedeelte blijft ook staan, dat Denemarken was het meen ik, die Russische activiteiten met boot/boten(?) hadden waargenomen bij die plek. Dus kan zomaar zo zijn dat de Russen het plan hebben overgenomen.

Echter dat hele gedeelte van boot huren via Polen wat dan weer van Oekrainse maatschappij was is dan wel iets wat Rusland had moeten opzetten. Als dat verhaal uberhaupt klopt uiteraard.
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 16:41:00 #294
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_209499740
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Plus dat Rusland al een behoorlijke tijd stevig bezig is met sabotage/spionage op de zeebodem bij noord Europa.

En daarnaast ben ik wel benieuwd naar de technische details naar hoe je zo'n duik doet vanaf een zeilbootje. Waarbij je naar grote diepte moet duiken, daar een x tijd moet werken, je ook weer moet opstijgen inclusief decompressiestops. En dat allemaal vanaf een zeilbootje. In de offshore industrie bijvoorbeeld, hebben ze complete schepen die duikers ondersteunen bij werk op die diepte. En die schepen zijn nou niet bepaald klein.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209499817
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Plus dat Rusland al een behoorlijke tijd stevig bezig is met sabotage/spionage op de zeebodem bij noord Europa.

En daarnaast ben ik wel benieuwd naar de technische details naar hoe je zo'n duik doet vanaf een zeilbootje. Waarbij je naar grote diepte moet duiken, daar een x tijd moet werken, je ook weer moet opstijgen inclusief decompressiestops. En dat allemaal vanaf een zeilbootje. In de offshore industrie bijvoorbeeld, hebben ze complete schepen die duikers ondersteunen bij werk op die diepte. En die schepen zijn nou niet bepaald klein.
80 meter diepte stond in een NOS artikel.
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 16:48:58 #296
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_209499829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:47 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
80 meter diepte stond in een NOS artikel.
Ik weet het. En da's geen flauwe diepte. Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar de details.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209499848
twitter
pi_209499856
twitter
pi_209499869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:25 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Westen: Plunderen mag niet worden getolereerd!
Commandant: *pakt plunderaars aan*
Westen: :o
gewoon de drie regels van Richard Sharp, 95th rifles

- do not drink, except when off duty.
- fight to the death without exception
- no looting , except from the enemy and when starving

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:59:01 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209499928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Lekker stil houden door beide, niemand gelooft rusland toch op het moment.

En terecht.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')