Heeft dat omzetten nog invloed op je saldeerperiode? Ik wil eigenlijk pas Eind Augustus een nieuwe periode in laten gaan zodat ik de dure stroom gesaldeerd heb.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:17 schreef AnneX het volgende:
Het vastzetten van variabel bij Vattenfall naar vast bij Vattenfall gaf zoveel ‘rust’, dat ik eigenlijk vergeten was hoe het tarief stond vermeld.
Contractdatum: 6 juno . Per 1 julij: 0,311 en 1,266 . Geen panelen.
Zijn er eigenlijk mensen, die alsnog van elders naar Vattenfaal overgaan? Of zich al hebben aangemeld daar.
En zo ja…wat is dan momenteel het tarief?
Heb je die nu nog niet gesaldeerd?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heeft dat omzetten nog invloed op je saldeerperiode? Ik wil eigenlijk pas Eind Augustus een nieuwe periode in laten gaan zodat ik de dure stroom gesaldeerd heb.
Laiverd…geen panelen staat er.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heeft dat omzetten nog invloed op je saldeerperiode? Ik wil eigenlijk pas Eind Augustus een nieuwe periode in laten gaan zodat ik de dure stroom gesaldeerd heb.
Nee panelen 28-5 j.l. gelegd dus moet nog 2 maanden zon hebben om de dure periode december t/m juli te dekken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je die nu nog niet gesaldeerd?
Ik zit nu zelfs in de plus, en mijn huidige contract ging 3 september in, dus ik had ook nog achterstand van vorig jaar in te halen.
Dat is gelijk de reden dat ik per 1 juli naar een ander ga: salderen, prijsplafond, ongunstige datum jaarafrekening, van 1 januari tot 1 juli en van 1 juli tot 1 januari zit ik eigenlijk altijd goed qua salderen, maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in dat dat met het prijsplafond en het afronden daarvan weer goed gaat komen, en zeker niet als ik dan per 1 januari een ander contract zou willen.
Ah, dat verandert de zaak idd wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee panelen 28-5 j.l. gelegd dus moet nog 2 maanden zon hebben om de dure periode december t/m juli te dekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral kijken wat je veel gebruikt, is dat gas of stroom? En vul je verbruik gewoon even in bij gaslicht.com bijvoorbeeld, om te zien welke leveranciers zij adviseren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:26 schreef deedeetee het volgende:
Mijn contract bij essent loopt 28 juni af en kan wrs beter overstappen op een andere aanbieder. want essent blijkt erg duur te zijn.
Heb geen zonnepanelen en verbruik relatief veel, ga royaal over het prijsplafond heen. Wat is een goedkopere veilige aanbieder ? Ga 3 jr vast doen.
Vattenfall of eneco of mss oxxio ? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kom er zelf niet uit online.
Dat weet ik nu juist niet. alleen dat ik veel meer dan gemiddeld verbruik. Vorig jaar zomer was dat over het jaar dáárvoor 4640 stroom en 1654 gas. Da's best veel toch ? Heb nog geen jaarafrekening van dit jaar dat krijg ik in juli pas denk ik.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral kijken wat je veel gebruikt, is dat gas of stroom? En vul je verbruik gewoon even in bij gaslicht.com bijvoorbeeld, om te zien welke leveranciers zij adviseren.
Voor iemand die veel stroom maar weinig gas verbruikt kan het advies heel anders zijn dan voor iemand die veel gas en weinig stroom verbruikt, en voor iemand die veel gas en veel stroom gebruikt nog weer anders.
even op de details klikken en kijken waar het verschil in zit. Kan in de tarieven zitten, kan ook in de netbeheerderskosten zitten die op 1 van de sites verkeerd wordt weergegeven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik krijg via Pricewise en Independer andere tarieven dan op de sites van de energieleveranciers zelf. Scheelt echt tot ¤500 per jaar. Iemand enig idee hoe dat zit?
dat zeg ik omdat de terugleververgoeding die jij in de app ziet, niet hetzelfde is als de terugleververgoeding die je echt krijgt. voor alle bestaande klanten is de terugleververgoeding gelijk aan het kale tarief. bij een 32/36 zal dat rond de 17/21 zijn. ruim het dubbele van wat je in de app ziet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mis ik hier nu iets?
Ik heb nog een vast contract, bij Engie. Dat contract houdt op op 1 juli, dan zijn de 3 jaar om. In de Engie app krijg ik nu een aanbod voor een variabel contract, met 37,3ct afname, en 8ct TLV, en 6,79 per maand vaste leveringskosten. Dat is hun aanbod.
Ik probeerde gewoon weer een vast contract te nemen bij Engie, maar dat kan niet omdát ik meer teruglever dan afneem. Voor de mensen in die situatie is het niet mogelijk nog om een vast contract bij Engie te nemen. Daar zijn ze mee bezig maar er is geen zicht op wanneer dat rond is.
Maar ik wil vastigheid, ik wil geen variabel contract. Dus besloot ik een jaar naar Eneco te gaan. Dat is dan 32ct dal en 36ct piek, met een TLV van 9ct en 6 euro vaste leveringskosten.
Jij zegt dat ik dat niet moet doen. Dat vind ik prima, maar ik wil graag begrijpen waarom je dat zo ziet. Misschien dat ik dan wel mijn Eneco contract afzeg, want ik zit nog ruim binnen de bedenktijd.
Op de afrekening van vorig jaar staan je meterstanden toch?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat weet ik nu juist niet. alleen dat ik veel meer dan gemiddeld verbruik. Vorig jaar zomer was dat over het jaar dáárvoor 4640 stroom en 1654 gas. Da's best veel toch ? Heb nog geen jaarafrekening van dit jaar dat krijg ik in juli pas denk ik.
Mehh, ik had die warmtepomp vorig jaar ook al, en vorig jaar leverde ik ook alsnog 1000+ kWh terug. Maar ook al zeg ik dat, ze mogen mij nu simpelweg geen vast contract aanbieden, ook al zeg ik whatever. Dat is dus puur omdat het in hun nadeel is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat zeg ik omdat de terugleververgoeding die jij in de app ziet, niet hetzelfde is als de terugleververgoeding die je echt krijgt. voor alle bestaande klanten is de terugleververgoeding gelijk aan het kale tarief. bij een 32/36 zal dat rond de 17/21 zijn. ruim het dubbele van wat je in de app ziet.
wat ook meteen het issue is mbt waarom ze je niet als klant willen.
ik zou gewoon zeggen vrienden, dat terugleveren gaat dit jaar waarschijnlijk sowieso niet lukken want we hebben een warmtepomp dus ik verwacht een hoger energie verbruik. of het waar is of niet, kunnen ze toch niet controleren..
Europese windstroom doet het ook als je op vakantie gaat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef deedeetee het volgende:
Wat is het verschil tussen Nederlandse windstroom en Europese windstroom ? Behalve de prijs dan ?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:20 schreef JeOma het volgende:
[..]
Europese windstroom doet het ook als je op vakantie gaat.
Waarom staat het verkeerde tarief dan in de app?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat zeg ik omdat de terugleververgoeding die jij in de app ziet, niet hetzelfde is als de terugleververgoeding die je echt krijgt. voor alle bestaande klanten is de terugleververgoeding gelijk aan het kale tarief. bij een 32/36 zal dat rond de 17/21 zijn. ruim het dubbele van wat je in de app ziet.
wat ook meteen het issue is mbt waarom ze je niet als klant willen.
ik zou gewoon zeggen vrienden, dat terugleveren gaat dit jaar waarschijnlijk sowieso niet lukken want we hebben een warmtepomp dus ik verwacht een hoger energie verbruik. of het waar is of niet, kunnen ze toch niet controleren..
Ja, je schrijft Vattenfall verkeerd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:28 schreef Elan het volgende:
Hier ook 3 jaar vast, we zaten bij Rattenval en daar blijven we vanwege die 25%, dit zijn de tarieven:
[ afbeelding ]
Als iemand nog op of aanmerkingen of tips hoor ik ze graag.
Staat er bij mij bij Eneco ook, daar staat gewoon 9 cent, maar ik heb tot 1 juli recht op de terugleververgoeding zoals die is afgesproken in het contract, omdat ze de verlaging niet tijdig gecommuniceerd hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Waarom staat het verkeerde tarief dan in de app?
[..]
Ja, je schrijft Vattenfall verkeerd.
Aah okequote:Op woensdag 14 juni 2023 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Staat er bij mij bij Eneco ook, daar staat gewoon 9 cent, maar ik heb tot 1 juli recht op de terugleververgoeding zoals die is afgesproken in het contract, omdat ze de verlaging niet tijdig gecommuniceerd hebben.
Je kan ook apart overstappen een voor gas en een voor elektra.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:45 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Gezien jij zo goed bent in zo'n tijdspad, misschien wil je hier ook over meedenken: april jaarafrekening: 800m3 gas, 900kwh verbruik na salderen (zal komend jaar wat meer zijn). Is er dan een gunstig moment om over te stappen?
Stap ik over bij zomertarieven, dan krijg ik weinig voor mijn opgewekte stroom en stap ik over bij de jaarafrekening (meest gunstig voor salderen, denk ik?) dan zijn de tarieven hoger.
Ik vind het wat lastig in te schatten hoe de (teruglever)tarieven in ieder seizoen zijn, daarbij heb je nog verbruik na salderen dus dan maakt het sowieso niet uit wat het teruglevertarief is (tenminste niet tot 1 januari 2025).quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:45 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Gezien jij zo goed bent in zo'n tijdspad, misschien wil je hier ook over meedenken: april jaarafrekening: 800m3 gas, 900kwh verbruik na salderen (zal komend jaar wat meer zijn). Is er dan een gunstig moment om over te stappen?
Stap ik over bij zomertarieven, dan krijg ik weinig voor mijn opgewekte stroom en stap ik over bij de jaarafrekening (meest gunstig voor salderen, denk ik?) dan zijn de tarieven hoger.
Oh ja, toen pakte ik mijn laptop om het contract erbij te zoeken en was ik ondertussen met de mails aan de gangquote:
Maar stel ik stap over per 1-7 dan heb ik dan een negatieve elektra stand. Die gaan ze dan toch aan me uitbetalen, of niet? En daar krijg ik dan minder voor dan het me kost om stroom in te kopen bij de volgende maatschappij.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het wat lastig in te schatten hoe de (teruglever)tarieven in ieder seizoen zijn, daarbij heb je nog verbruik na salderen dus dan maakt het sowieso niet uit wat het teruglevertarief is (tenminste niet tot 1 januari 2025).
Dus voor salderen maakt het niet uit, als je meer teruglevert dan je afneemt maakt het wel uit wat de teruglevertarieven zijn en moet je dus even inschatten of je op een 1 januari of 1 juli traject wilt zitten of gewoon wilt blijven gaan zoals je doet.
Je verbruik is iig onder het prijsplafond dus daar hoef je je sowieso al niet druk om te maken.
Dat vind ik dan weer onoverzichtelijk, eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je kan ook apart overstappen een voor gas en een voor elektra.
Yep, die gaan ze dan uitbetalen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar stel ik stap over per 1-7 dan heb ik dan een negatieve elektra stand. Die gaan ze dan toch aan me uitbetalen, of niet? En daar krijg ik dan minder voor dan het me kost om stroom in te kopen bij de volgende maatschappij.
Daarnaast gaat mijn meter best hard achteruit in de zomer en weer heul hard vooruit in de winter.De vraag is of ik dat gecompenseerd krijg voor het prijsplafond. Maar dat is alleen maar dit jaar natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |