Dat laatste heb ik ook niet gezegd overigens.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De hockeystick komt van Michael mann 1999.
Dat rapport zat vol (bewuste) fouten/overdrijvingen.
In 2006 een stuk in new scientist
https://www.newscientist.(...)s-been-proven-wrong/
Het stuk zegt niet dat er geen klimaat verandering gaande is.
En wetenschappelijk is het onzin om reconstructed en observed door elkaar te gebruiken. De knik zit ook precies daar.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staat letterlijk een oude en nieuwe versie van de hockey stick in je artikel. Dat Mann in 1999 dit zo voor het eerst maakte en niet perfect was is natuurlijk niet zo raar. Als wetenschap ben je bezig constant je eigen werk en van anderen te verbeteren.
[ afbeelding ]
Links 1999, rechts recente versie van de grafiek in 2021.
Hier verschillende schattingen over de temperatuur ontwikkeling door verschillende publicaties
[ afbeelding ]
Zelfs deze twee mensen zeggen niet dat er geen klimaatverandering is en er geen hockey stick vorm te zien zal zijn, ze zien alleen bepaalde zaken anders.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af hoe je het gemist kan hebben… maar goed, ik heb twee links geplaatst.
Judith Curry is een van de meest deskundigen op het gebied van klimaat. Ze is zo goed dat haar werk commercieel is, waar de meesten het moeten hebben van overheidsgeld.
Waarom maken deze mensen dan niet hun eigen papers waar ze deze methodes verbeteren? Oprechte vraag. Denk dat ook veel mensen dat wel zouden willen financieren want bepaalde zien niet graag dat klimaatverandering een probleem is.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wetenschappelijk is het onzin om reconstructed en observed door elkaar te gebruiken. De knik zit ook precies daar.
Overigens is er wel meer mis mee, maar goed.
Maar waar haal je vandaan dat ik klimaatverandering ontken? Dat heb ik helemaal niet gezegd. Sterker nog: er is een geobserveerde verandering in het klimaat en menselijk handelen is daar deels van invloed op.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs deze twee mensen zeggen niet dat er geen klimaatverandering is en er geen hockey stick vorm te zien zal zijn, ze zien alleen bepaalde zaken anders.
Wie denk jij dat zou willen dat klimaatverandering geen probleem is? De fossiele industrie? Die spinnen anders garen hierbij. Fossiel wordt alleen maar duurder en gaat langer mee. Het is niet alsof het onverkoopbaar wordt als de EU en de VS ermee stoppen.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom maken deze mensen dan niet hun eigen papers waar ze deze methodes verbeteren? Oprechte vraag. Denk dat ook veel mensen dat wel zouden willen financieren want bepaalde zien niet
graag dat klimaatverandering een probleem is.
Dat is helemaal niet aan jou om te bepalen. Stel dat jij je enkel breekt. Ik kan dan ook zeggen dat je je maar aanstelt. Pijn is ook maar mentaal.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat betekent dat iemand zich enorm aan aan het stellen is
Aan wie is het dan wel om te bepalen of ik vind dat iemand zich aanstelt?quote:Op maandag 12 juni 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aan jou om te bepalen. Stel dat jij je enkel breekt. Ik kan dan ook zeggen dat je je maar aanstelt. Pijn is ook maar mentaal.
Een aantal mensen denken juist wel dat dat het einde van de wereld isquote:Op maandag 12 juni 2023 22:47 schreef timmmmm het volgende:
Het warm hebben kan vervelend zijn, maar het is niet het einde van de wereld, hoe irritant het ook is.
Mensen die van een mug een olifant maken, die alles aangrijpen om te klagen, zitten hoog in mijn irritatiezone.
Jij hebt niet opgelet bij natuurkunde.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
Je kunt ook gewoon de vriezer een half uurtje openzetten, dat kost evenveel stroom.
De warme lucht stijgt op en gaat dan vanzelf de afzuiging in.
Optimistische mensen springen lachend in een ravijn, dat zijn de ware sukkels.quote:Op maandag 12 juni 2023 22:48 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die zeggen dat ze van hitte half dood gaan, zijn dezelfde types als die met een gebroken enkel maar zielig in een hoekje gaan zitten janken hoe zwaar het leven wel niet is in plaats van gewoon doen wat ze wel kunnen en er het beste van maken.
Met negativiteit kom je nergens in het leven
Toen was je een stuk jonger en ging dat veel makkelijker en sneller dan nu. Geldt voor mij ook. Zelfde verhaal.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat wennen klopt, decennia geleden in de kassen gewerkt het went snel, tot 43C is wel te doen
1 woord: politiek.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat. We zijn als mensheid in staat om er wat tegen te doen, waarom dan gelaten toe staan kijken..
Ik zou maar uitkijken met data van IPCC. Climategate, anyone?quote:Op maandag 12 juni 2023 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar waar haal je vandaan dat ik klimaatverandering ontken? Dat heb ik helemaal niet gezegd. Sterker nog: er is een geobserveerde verandering in het klimaat en menselijk handelen is daar deels van invloed op.
Maar waar ik wel moeite mee heb is dat mensen denken dat we kunnen voorspellen hoe het klimaat zich naar het einde van de eeuw gaat ontwikkelen (kunnen we niet). Of dat de aarde onleefbaar wordt (staat nergens). Of dat de mensheid dreigt uit te sterven (van een paar graden meer gemiddeld??? En hoe dan ook: staat niet in het rapport).
Dat er gedaan wordt alsof de wetenschap er al uit is (integendeel, er is heel veel onzekerheid).
Allemaal niet waar. En daarbij baseer ik mij voor de volle 100% op het wetenschappelijke IPCC rapport.
Daarnaast is er nog veel meer heel interessant materiaal, maar daar zwijg ik maar over, aangezien dat tot welles nietus gaat leiden.
Het is de beste manier die we hebben om de huidige opwarming te vergelijken met klimaatschommelingen uit het verleden.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wetenschappelijk is het onzin om reconstructed en observed door elkaar te gebruiken. De knik zit ook precies daar.
Overigens is er wel meer mis mee, maar goed.
Dat wel, maar schaatsen dat zal niet meer gaan helaasquote:Op maandag 12 juni 2023 23:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Anyways tis heerlijk weer.
Mag van mij nog maanden aanhouden.
en ook veel warmer dan de oficiele cijfers met 0,8 C graadquote:Op dinsdag 13 juni 2023 01:46 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is de beste manier die we hebben om de huidige opwarming te vergelijken met klimaatschommelingen uit het verleden.
Verder lijken sommige mensen te denken dat er 1 hockeystick figuur is: die van Mann. Maar er zijn talloze studies die allemaal wijzen op dat de huidige opwarming veel sneller verloopt dan wat er in de, pak 'm beet, laatste paar duizend jaar is geweest.
Ga jij nou maar gewoon voor je vriezer zitten met de deur open.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 05:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ook veel warmer dan de oficiele cijfers met 0,8 C graad
het is wel 5 graden warmer dan 30 jaar gelden
Dat scheelt wel, met de achterdeur dicht dan , zodat er geen nieuwe warmte naar binnen kan , de warme lucht stijgt op en verdwijntquote:Op dinsdag 13 juni 2023 05:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ga jij nou maar gewoon voor je vriezer zitten met de deur open.
De dijken om Zeeland te beschermen hebben ook de natuur ontregeld daar horen we de Zeeuwen dan weer niet over klagen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaaf land,Zeeuwen weten al jaren dat die zooi de natuur ontregeld. En dat randstad maar stemmen op partijen die de hele natuur naar de klote helpen. Wel windmolens, das Utrecht maar in vooral niet in de achtertuin p, das Utrecht….
![]()
Yep zoek hem ff voor je op, stond gisteren in de krant.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dijken om Zeeland te beschermen hebben ook de natuur ontregeld daar horen we de Zeeuwen dan weer niet over klagen.![]()
Heb je een linkje naar het windmolens zijn slecht voor plankton verhaal?
Heb jij trouwens een ouderwetse rubberen kruik? Die gooide ik een uurtje of twee in de vriezer, en stopte die vervolgens in de mand van mijn teckel bij temperaturen boven de dertig graden.quote:
Je moeder, die mag de ijskast in.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
Maandag 26 juni 14 graden overdag met de hele dag regen.
Dan kan deze discussie weer de ijskast in.![]()
[ afbeelding ]
Met de deur open.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:18 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Je moeder, die mag de ijskast in.
En een bodywarmer aan.quote:
Ik wil je nu trouwen!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:38 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
En een bodywarmer aan.
Eentje met de tekst Ik Geloof Niet In Klimaat Hysterie op de rug geborduurd.
Vrijwel elke weer site geeft aan dat het hier gewoon 25 graden wordt op 26 juni. 14 graden overdag gelooft niemand natuurlijk, was t maar zo’n feest.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn weerapp en buienradar geven dan 27 c aan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
2 weken, daar kan je weinig over zeggen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ligt er maar net aan op welke weersite je kijktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Met een beetje logisch nadenken weet iedereen wel welke temperatuur het dichtst bij de werkelijke temperatuur zal gaan zitten. 14 graden is gewoon niet realistisch in de zomer, die 27/28 zal gewoon correct zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:55 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan op welke weersite je kijkt
Op die van mij staat 28 graden en 0 mm.
Nee, ik weet niet welke het goed heeft.
Ja en die van mij staat op Gilze-Rijen, en daar is het altijd het warmst.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een beetje logisch nadenken weet iedereen wel welke temperatuur het dichtst bij de werkelijke temperatuur zal gaan zitten. 14 graden is gewoon niet realistisch in de zomer, die 27/28 zal gewoon correct zijn.
Wel erg tegenstrijdig iemand die graag een klimaat discussie in de ijskast wil parkeren die dan wel weer het volste vertrouwen heeft in een weersvoorspelling van 14 dagen vooruit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zet je jezelf zo graag voor aap?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel de koudste ensemble member uit 50 members van het GFS modelquote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
De discussie kan sowieso de vriezer in want men kan niet verder kijken dan 5 dagen vooruit. Laat staan 10, 50 of 100 jaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:16 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Weermodellen zijn wel verbeterd hoor in de laatste 25 jaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De discussie kan sowieso de vriezer in want men kan niet verder kijken dan 5 dagen vooruit. Laat staan 10, 50 of 100 jaar.
Reinier van den Berg snapt er niks van.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Weermodellen zijn wel verbeterd hoor in de laatste 25 jaar.
[ afbeelding ]
Wel grappig dat je zelf klimaat en weer door elkaar haalt hier gezien de werking van een weer en klimaat model compleet anders is. Het is niet alsof ze het weermodel 5 jaar laten doordraaien of dacht je dat wel?
Nou leg het publiek hier in deel 3 dan maar uit wat hij niet snapt en waarom jij het wel snapt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Reinier van den Berg snapt er niks van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |