Ik probeer dat mijn ouders ook elk jaar aan hun verstand te krijgen.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:29 schreef Metro2005 het volgende:
Hier ook heel veel buren die hun ramen wagenwijd open hebben staan. Het is toch niet zo'n heel ingewikkeld concept dat als het buiten 30 graden is dat het dan met het raam open binnen ook 30 graden wordt. In de winter zet je toch ook je ramen en deuren niet open om het op te warmen.
Ja klopt. En nu?quote:Op maandag 12 juni 2023 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het weer ís al momenteel al extreem. Woensdag heeft het 33 dagen op rij niet geregend, een droogterecord. De verwachting is bovendien dat het ook komende week droog blijft, er wordt vooralsnog geen regen voorspeld.
En ik weet niet hoe goed jouw geheugen is, maar we hebben recentelijk al meerdere stikhete, kurkdroge zomers achter de rug. De voorspelling dat we daar ook de komende twee maanden weer mee te maken krijgen is dus niet zo vergezocht.
Het is maar wat je exorbitant noemt? Een split unit met inverter van een goed merk verbruikt relatief weinig.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Even het exorbitante energiegebruik daargelaten: in Spaanse huizen is airco niet de norm.
In publieke gebouwen wel zoals hotels en restaurants, kom niet bij het gemiddelde Spaanse gezin thuis natuurlijk.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Even het exorbitante energiegebruik daargelaten: in Spaanse huizen is airco niet de norm.
Beste bescherming tegen de zon is deze op bepaalde tijdstippen te ontwijken en zonnebrand.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen in Scandinavië zijn ook echt wit met lichte lokken en Schotland met z'n gingers. Altijd butt weer.
Beste bescherming tegen de zon is ook pigment dus ik denk dat er verband is.
Niet gebouwd voor het Mediterrane klimaat, denk ik. Ik ben donker en het kan me niet lang genoeg duren, de zomer.
Ehm:quote:Op maandag 12 juni 2023 15:31 schreef ZanneG het volgende:
[..]
dit is nog geen hittegolf hoor, gewoon lekker zomerweer
doe lekker een korte broek aan, drink een biertje en geniet er van
voor je het weet is het alweer voorbij
er is genoeg wind hier, dus ik begrijp dat wel dat mensen de ramen tegen elkaar open zetten, dan tocht het lekker door
ik weet niet waar jullie wonen maar hier is het prima zomerweer, lekker windje niks mis mee
quote:Op maandag 12 juni 2023 15:31 schreef ZanneG het volgende:
[..]
er is genoeg wind hier, dus ik begrijp dat wel dat mensen de ramen tegen elkaar open zetten, dan tocht het lekker door
ik weet niet waar jullie wonen maar hier is het prima zomerweer, lekker windje niks mis mee
Ondertussen al een maand ook geen regen gehad volgens mij. Niet alleen ben ik de stoepkrijt van de bloedjes ondertussen zat, maar de tuin word ook al zo droog als wat. Beetje zomer prima, maar je mist wel te tijd dat het weer beeld doorgaans kortere periodes hetzelfde bleef.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
30+ graden is vrij abnormaal voor Nederland en rond deze tijd van het jaar zelfs 11 graden boven het gemiddelde.
En nee zo is het niet altijd geweest, hittegolven beginnen steeds eerder, komen vaker voor en duren steeds langer.
[..]
Hier ook heel veel buren die hun ramen wagenwijd open hebben staan. Het is toch niet zo'n heel ingewikkeld concept dat als het buiten 30 graden is dat het dan met het raam open binnen ook 30 graden wordt. In de winter zet je toch ook je ramen en deuren niet open om het op te warmen.
[..]
Maar die hebben ook geen debiel grote ramen zoals hier de norm is. Heb ik ook echt nooit begrepen, in de winter verlies je gigantisch veel energie naar buiten en in de zomer zit je in een kas.
Als ik 5 minuten buiten ben ontploft mijn hoofd bijna van de hitte dus nee er is niets lekkers aan. En die wind is ook 30 graden dus ramen tegen elkaar open zetten zorgt er alleen maar sneller voor dat het binnen opwarmt.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:31 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ah de voorspelbare poging om de andere user emoties in de schoenen te schuiven.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Een onschuldige vraag.![]()
Maar kan er wel intens van genieten dat je daar zo van over de jank gaat. Het schijnt ook dat sommige mensen echt agressiever worden met warm weer. Doe rustaaaaag als je het verkeer in gaat en blijf smeren.
Waar woon je?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ik 5 minuten buiten ben ontploft mijn hoofd bijna van de hitte dus nee er is niets lekkers aan. En die wind is ook 30 graden dus ramen tegen elkaar open zetten zorgt er alleen maar sneller voor dat het binnen opwarmt.
30 graden met slechte luchtkwaliteit (had gisteren serieus moeite met ademnhalen) is allesbehalve lekker zomerweer![]()
Dit is geen weer voor een blanke.
En 5 dagen of meer achtereen meer dan 25 graden is een hittegolf dus .. dit is een hittegolf.
Gewoon uit de zon blijven tijdens de piekuren als het 30+ is, en je al helemaal niet inspannen. Airco is wel een must aan het worden tegenwoordig, zeker als je in een appartement zit midden in de stad.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat, dagen met met temperaturen zonder wind maar wel een felle zon komen maar heel sporadisch voor.
Airco'tje is wel lekker.
Waarom zouden wij die ons hier ontzeggen terwijl wij rijker zijn dan de Spandaarden, en die hebben er wel een.
In Zuid holland en het is hier buiten 31 graden, het is intussen 4 dagen rond de 30 graden en de komende 10 (!) dagen komt het hier niet ONDER de 26 graden.quote:
Morgen is het officieel een hittegolf en dat is zéér uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar. De laatste keer dat het zo warm was op deze dag is 104 jaar geleden.quote:ik was op het strand en nu zit ik in de tuin, met voldoende wind.
het is niet heet, het is geen hittegolf maar blijf je vooral veilig schuilen op je zolderkamer en tel de dagen tot het weer herfst is.
Overdreven gedoe hier
Zolang je niks doet en wat bier drinkt is er geen hittegolf joh.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Zuid holland en het is hier buiten 31 graden, het is intussen 4 dagen rond de 30 graden en de komende 10 (!) dagen komt het hier niet ONDER de 26 graden.
Dat heet een hittegolf.
[..]
Morgen is het officieel een hittegolf en dat is zéér uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar. De laatste keer dat het zo warm was op deze dag is 104 jaar geleden.
Dat JIJ het niet heet vindt betekent niet dat het niet heet is.
Dat vindt mijn baas niet goedquote:Op maandag 12 juni 2023 16:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zolang je niks doet en wat bier drinkt is er geen hittegolf joh.
Ja dat, tussen 12 en 1500 er niet in komen. En even je gezicht insmeren sochtends.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon uit de zon blijven tijdens de piekuren als het 30+ is, en je al helemaal niet inspannen. Airco is wel een must aan het worden tegenwoordig, zeker als je in een appartement zit midden in de stad.
Als je Aziatisch bent, dan heb je een geluk. Aziaten hebben minder zweetklieren dan Kaukasoïden. Dus dan zou je minder zweten bij dit weer.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ben zo’n halve tamme. In Zuidelijke landen denken ze dat ik één van hen ben en beginnen ze altijd in hun taal tegen me te brabbelen en hier gedraag ik me white privileged.
Om 15:00 is de zon ook nog heel sterk, het warmste moment van de dag is tussen 17:00 en 18:00.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat, tussen 12 en 1500 er niet in komen. En even je gezicht insmeren sochtends.
En je niet inspannen idd. Dan is het prima te doen.
Het is niet overdreven.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:47 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Waar woon je?
en waar heb je het over?
ik was op het strand en nu zit ik in de tuin, met voldoende wind.
het is niet heet, het is geen hittegolf maar blijf je vooral veilig schuilen op je zolderkamer en tel de dagen tot het weer herfst is.
Overdreven gedoe hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |