De mensen die klagen over het te koude weer houden van warmte en omgekeerd.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef ZanneG het volgende:
Ik houd er van, niets mis mee.
We hebben lang op de zomer moeten wachten dus nu het eindelijk zomer is mag die nog wel even duren.
Mensen klagen altijd zo, dan is het te warm dan weer te koud.
Kleedt je lekker luchtig, drink genoeg en dan is er niets aan de hand.
Fijn dat jij het zo ervaart. Van mij mag het wel een tandje lager. 25 graden is meer dan genoeg.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef ZanneG het volgende:
We hebben lang op de zomer moeten wachten dus nu het eindelijk zomer is mag die nog wel even duren.
quote:"Aanpassing krijg je alleen maar als je je aan de hitte blootstelt. Doe dus de komende dagen vooral de dingen die je normaal ook buiten doet. Als het straks in juli of augustus 35 of 40 graden is, is je lichaam al een beetje en kun je dat ook aan."
Ja wat is het nou????quote:Spanje
"Spanjaarden doen vooral geen erg inspannende dingen tussen 13:00 en 17:00 uur", zegt Hogenkamp vanuit Madrid. "De hele Spaanse maatschappij is daarop ingesteld, dat is natuurlijk anders dan in Nederland. Maar wat je wel kunt doen is op het heetst van de dag uit de zon blijven, net zoals de meeste Spanjaarden doen."
Alsof die ene dag in de zoveel jaar dat het hier daadwerkelijk 35+ is je daarvoor uitgebreid moet wennen.quote:"Aanpassing krijg je alleen maar als je je aan de hitte blootstelt. Doe dus de komende dagen vooral de dingen die je normaal ook buiten doet. Als het straks in juli of augustus 35 of 40 graden is, is je lichaam al een beetje gewend en kun je dat ook aan."
Zo veel dingen wennen. T-shirtje buiten in de winter went ook wel.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:25 schreef Elan het volgende:
Alsof die ene dag in de zoveel jaar dat het hier daadwerkelijk 35+ is je daarvoor uitgebreid moet wennen.
Maar los daar van komt het amper voor, een langere periode 25-30 graden is gewoon max NL zomer weer. Ook in juli en augustus .quote:Op zondag 11 juni 2023 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo veel dingen wennen. T-shirtje buiten in de winter went ook wel.
Beetje nietszeggend dat over gewenning. Je gaat er heus niet dood aan, maar het is niet alsof het ineens aangenaam wordt als je er aan gewend bent.
Nee, ik ageer juist tegen dat klimaathysterische gelul over het weer.quote:Op zondag 11 juni 2023 08:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je moet realiseren dat je 'weer' en 'klimaat' grandioos door elkaar haalt.
Metingen of op basis van modellen 'gecorrigeerde' data die als metingen gepresenteerd worden?quote:Onafhankelijke metingen van individuele weerstations wereldwijd die over langere periode meten bevestigen de trend.
Serieus??quote:Op zondag 11 juni 2023 14:20 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Fijn dat jij het zo ervaart. Van mij mag het wel een tandje lager. 25 graden is meer dan genoeg.
In deel 1 van deze draad zijn al meerdere grafieken gepost waaruit blijkt dat 30 graden tegenwoordig veel vaker voorkomt dan vroeger.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
Het is niet eens heet, het is gewoon lekker zomerweer
Al die klagers als het net ietsje warmer is dan 20 graden pfffff
30 graden is heel normaal, vroeger was het ook heet dat is niet opeens van nu hoor.
We leven nu eenmaal in een land waar je klimaat verschil hebt.
Winters en zomers, niets aan te doen.
Zo is het altijd geweest.
We moesten maanden wachten tot het een beetje warmer werd, tot 2 weken geleden had ik nog steeds een dikkere jas aan.
We mogen blij zijn dat het eindelijk zomer is, dat het nog maar lang mag duren!
Ja, serieus. Fijn dat jij het lekker vindt maar niet iedereen deelt die mening.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
30 graden is heel normaal, vroeger was het ook heet dat is niet opeens van nu hoor.
We moesten maanden wachten tot het een beetje warmer werd, tot 2 weken geleden had ik nog steeds een dikkere jas aan.
Ik vind mensen die klagen over te heet of te koud of te nat of te glad zeikerds ja.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In deel 1 van deze draad zijn al meerdere grafieken gepost waaruit blijkt dat 30 graden tegenwoordig veel vaker voorkomt dan vroeger.
Is het voor jou zo moeilijk voor te stellen dat er ook veel mensen zijn die niet goed tegen hitte kunnen en een hekel hebben aan dit weer? Daar lijkt het namelijk wel op. Je redeneert alleen vanuit jezelf. Jij vindt het lekker dus mogen mensen die het niet prettig vinden niet klagen.
Een hitte golf die meer dan twee weken lijkt te gaan duren in juni is zeer uitzonderlijk anders.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:58 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ik vind mensen die klagen over te heet of te koud of te nat of te glad zeikerds ja.
Het is nu eenmaal zo, dan kan je lang of kort blijven klagen maar maak je liever niet druk en accepteer wat het is.
Als het nu nog heet was, maar het is niet eens heet!
Dit is heel normaal zomer weer
Niets extreems
Wat nou als ik het wel ervaar als heet?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:58 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ik vind mensen die klagen over te heet of te koud of te nat of te glad zeikerds ja.
Het is nu eenmaal zo, dan kan je lang of kort blijven klagen maar maak je liever niet druk en accepteer wat het is.
Als het nu nog heet was, maar het is niet eens heet!
Dit is heel normaal zomer weer
Niets extreems
Dan moet je daar niet zo over zeiken want dan gaat ZanneG zeiken of jouw zeiken.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat nou als ik het wel ervaar als heet?
Het is alleen geen hysterie, dat is het hele punt.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ageer juist tegen dat klimaathysterische gelul over het weer.
[..]
Metingen of op basis van modellen 'gecorrigeerde' data die als metingen gepresenteerd worden?
Wel hysterie, maar onnodig want het is niet man made. Aardse cyclus die als verdienmodel uitgewoond word.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is alleen geen hysterie, dat is het hele punt.
Als je er niets van weet en niets van snapt kun je beters niets zeggenquote:Op zondag 11 juni 2023 16:42 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Wel hysterie, maar onnodig want het is niet man made. Aardse cyclus die als verdienmodel uitgewoond word.
Ik ga half dood met dit weer. Als er iemand langskomt die zo zegt van "lekker weer he?" moet ik de neiging onderdukken om hem of haar heel hard te slaan. Echt heel hard.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:12 schreef ZanneG het volgende:
Triggeredquote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
De laatste jaren wel, ja. Maar tussen 1971 en 2000 was het gemiddeld slechts op 12 dagen warmer dan 20 graden in juni.quote:
Niet in totaal, 12 dagen in de maand juni. Dus per jaargang gemiddeld 12 dagen 20+quote:Op zondag 11 juni 2023 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De laatste jaren wel, ja. Maar tussen 1971 en 2000 en is het in totaal op 12 dagen warmer geweest dan 20 (!) graden.
Hier een berichtje van vorig jaar over hoe juni tegenwoordig een stuk heter is dan het vroeger was: https://www.weer.nl/nieuw(...)mer-dan-gebruikelijk
Oh je hebt gelijk, ik las over "gemiddeld" heen. Kheb het aangepastquote:Op zondag 11 juni 2023 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in totaal, 12 dagen in de maand juni. Dus per jaargang gemiddeld 12 dagen 20+
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.quote:Eerste tropische dagen steeds vroeger
De eerste officiële tropische dag valt in het huidige klimaat gemiddeld op 29 juni. Dertig jaar geleden, in de klimaatperiode 1961-1990, viel de eerste tropische dag in De Bilt gemiddeld nog op 3 juli. Door de opwarming van het klimaat neemt de kans op tropische dagen toe, ook in het voor- en najaar.
Als het dan ook weer eerder afkoelt is het geen probleemquote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh je hebt gelijk, ik las over "gemiddeld" heen. Kheb het aangepast
Eigenlijk is dit bericht ook relevanter: https://www.weer.nl/nieuw(...)opische-dag-van-2023
[..]
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.
Mee eens hoor het is ook gewoon idioot warm zo vroeg in het jaar, voordeel is wel je hoeft niet naar Spanje je kunt gewoon naar Costa Balcon of Achtertuiniëquote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit bericht ook relevanter: https://www.weer.nl/nieuw(...)opische-dag-van-2023
[..]
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.
Maar ja, de 1e zomerse dag viel juist weer laat..quote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Als de hitte afgewisseld wordt tussen regen en zware onweersbuien vind ik het heerlijk. Oh, wat kan ik genieten van onweer na zo'n zinderende hitte.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als verhuizen naar een ander land niet zo'n gedoe was geweest dan had ik het wel geweten; lekker emigreren naar iets als Schotland of Scandinavië. De kou in de winter maakt me niks uit, want daar kan je je tegen kleden; zomers zijn er gewoon ''lekker'' (voor mij dan, 20-25 is prima zat) en wat meer regen maakt me ook niet veel uit.
Idem hier, want onweerquote:Op zondag 11 juni 2023 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als de hitte afgewisseld wordt tussen regen en zware onweersbuien vind ik het heerlijk. Oh, wat kan ik genieten van onweer na zo'n zinderende hitte.
Ik bepaal zelf wel waar ik blij mee ben. Fuck de zomer. Winter is superieur.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je er niets van weet en niets van snapt kun je beters niets zeggen
BNW is een deurtje verderop, Walter.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.
Hoe weet je dan of hetgeen in de documentaires wordt verteld juist is?quote:Op zondag 11 juni 2023 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.
Dat weet ik ook niet, maar daarom kan ik beide verhalen niet betwisten, net zoals ieder ander die niet afgestudeerd is op dit vlak. Gevoelsmatig zegt mij dat de soep niet zo heet word gegeten.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe weet je dan of hetgeen in de documentaires wordt verteld juist is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |