Oh je hebt gelijk, ik las over "gemiddeld" heen. Kheb het aangepastquote:Op zondag 11 juni 2023 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in totaal, 12 dagen in de maand juni. Dus per jaargang gemiddeld 12 dagen 20+
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.quote:Eerste tropische dagen steeds vroeger
De eerste officiële tropische dag valt in het huidige klimaat gemiddeld op 29 juni. Dertig jaar geleden, in de klimaatperiode 1961-1990, viel de eerste tropische dag in De Bilt gemiddeld nog op 3 juli. Door de opwarming van het klimaat neemt de kans op tropische dagen toe, ook in het voor- en najaar.
Als het dan ook weer eerder afkoelt is het geen probleemquote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh je hebt gelijk, ik las over "gemiddeld" heen. Kheb het aangepast
Eigenlijk is dit bericht ook relevanter: https://www.weer.nl/nieuw(...)opische-dag-van-2023
[..]
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.
Mee eens hoor het is ook gewoon idioot warm zo vroeg in het jaar, voordeel is wel je hoeft niet naar Spanje je kunt gewoon naar Costa Balcon of Achtertuiniëquote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit bericht ook relevanter: https://www.weer.nl/nieuw(...)opische-dag-van-2023
[..]
Kortom, 11 juni is wat vroeg voor de eerste tropische dag van het jaar. Maar het past in de trend die we zien: het wordt steeds eerder warm.
Maar ja, de 1e zomerse dag viel juist weer laat..quote:Op zondag 11 juni 2023 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Als de hitte afgewisseld wordt tussen regen en zware onweersbuien vind ik het heerlijk. Oh, wat kan ik genieten van onweer na zo'n zinderende hitte.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als verhuizen naar een ander land niet zo'n gedoe was geweest dan had ik het wel geweten; lekker emigreren naar iets als Schotland of Scandinavië. De kou in de winter maakt me niks uit, want daar kan je je tegen kleden; zomers zijn er gewoon ''lekker'' (voor mij dan, 20-25 is prima zat) en wat meer regen maakt me ook niet veel uit.
Idem hier, want onweerquote:Op zondag 11 juni 2023 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als de hitte afgewisseld wordt tussen regen en zware onweersbuien vind ik het heerlijk. Oh, wat kan ik genieten van onweer na zo'n zinderende hitte.
Ik bepaal zelf wel waar ik blij mee ben. Fuck de zomer. Winter is superieur.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
Het is niet eens heet, het is gewoon lekker zomerweer
Al die klagers als het net ietsje warmer is dan 20 graden pfffff
30 graden is heel normaal, vroeger was het ook heet dat is niet opeens van nu hoor.
We leven nu eenmaal in een land waar je klimaat verschil hebt.
Winters en zomers, niets aan te doen.
Zo is het altijd geweest.
We moesten maanden wachten tot het een beetje warmer werd, tot 2 weken geleden had ik nog steeds een dikkere jas aan.
We mogen blij zijn dat het eindelijk zomer is, dat het nog maar lang mag duren!
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je er niets van weet en niets van snapt kun je beters niets zeggen
BNW is een deurtje verderop, Walter.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.
Hoe weet je dan of hetgeen in de documentaires wordt verteld juist is?quote:Op zondag 11 juni 2023 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet in afgestudeerd nee maar zie wel eens wat meer documenteires dan hetgeen je op de gevestigde kanalen ziet.
Dat weet ik ook niet, maar daarom kan ik beide verhalen niet betwisten, net zoals ieder ander die niet afgestudeerd is op dit vlak. Gevoelsmatig zegt mij dat de soep niet zo heet word gegeten.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe weet je dan of hetgeen in de documentaires wordt verteld juist is?
Ik ken de weg, maar toch bedankt Tijn.quote:
Ik kan mij niet herinneren dat het 50 jaar geleden zo vaak 30 graden werd.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:44 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Serieus??
Het is niet eens heet, het is gewoon lekker zomerweer
Al die klagers als het net ietsje warmer is dan 20 graden pfffff
30 graden is heel normaal, vroeger was het ook heet dat is niet opeens van nu hoor.
We leven nu eenmaal in een land waar je klimaat verschil hebt.
Winters en zomers, niets aan te doen.
Zo is het altijd geweest.
We moesten maanden wachten tot het een beetje warmer werd, tot 2 weken geleden had ik nog steeds een dikkere jas aan.
We mogen blij zijn dat het eindelijk zomer is, dat het nog maar lang mag duren!
als ik de statistieken erbij pak dan is het in de maand juni van 1940 tot 1959 8x boven de 30 gekomen 1960 tot 1979 6x boven de 30 gekomen van 1980 tot aan 2000 is het 4x boven de 30 gekomen en tussen 2001 en 2023 19x boven de 30 gekomen.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat het 50 jaar geleden zo vaak 30 graden werd.
Gister een analyse gekeken waarin naar voren kwam dat het sowieso tot mid juli grotendeels droog zou blijven en dat we uit mogen gaan van temperaturen van 25+, meeste dagen richting of over de 30. Kan niet wachten.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:51 schreef StateOfMind het volgende:
Helaas laat de weer app tot iig zaterdag geen enkele druppel zien
Blegh.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gister een analyse gekeken waarin naar voren kwam dat het sowieso tot mid juli grotendeels droog zou blijven en dat we uit mogen gaan van temperaturen van 25+, meeste dagen richting of over de 30. Kan niet wachten.
Elke dag 25 graden overleef ik nog wel, maar de tuin zou een beetje regen wel heel fijn vindenquote:Op zondag 11 juni 2023 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gister een analyse gekeken waarin naar voren kwam dat het sowieso tot mid juli grotendeels droog zou blijven en dat we uit mogen gaan van temperaturen van 25+, meeste dagen richting of over de 30. Kan niet wachten.
Verschrikkelijk.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn tuin is nu al de Sahara.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elke dag 25 graden overleef ik nog wel, maar de tuin zou een beetje regen wel heel fijn vinden
Ja, als dat werkelijk zo is, dan gaat dat echt tot problemen leiden, dat is geen hysterie, dat zijn gewoon feiten.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hep ut op feesboek gezien!quote:Op zondag 11 juni 2023 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |