abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209479489
twitter
pi_209479553
quote:
81s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:43 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Die vond ik niet eens het leuks vandaag. Leukste vond ik waar de propagandisten besloten dat rus alleen maar even 3 miljoen chinese soldaten nodig hebben om te winnen. Want zoals we allemaal weten, hoeft putin maar met z'n vinger te knippen en die 3 miljoen chinezen komen, natuurlijk.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209479589
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die vond ik niet eens het leuks vandaag. Leukste vond ik waar de propagandisten besloten dat rus alleen maar even 3 miljoen chinese soldaten nodig hebben om te winnen. Want zoals we allemaal weten, hoeft putin maar met z'n vinger te knippen en die 3 miljoen chinezen komen, natuurlijk.

[ twitter ]
Nou ja, ik las dat NWS / China wil groeien, maar 20 procent van de jeugd is werkloos is, dus zou zomaar kunnen :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209479644
twitter
pi_209479665
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:23 schreef skysherrif het volgende:
Rustig hier vandaag, terwijl de eerste echte bevrijde dorpen binnendruppelen, iedereen is buiten ofzo met dit weer? :+
[ twitter ]
Tja, Nederlanders heh ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 juni 2023 @ 19:18:07 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209479795
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:38 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Doe niet zo overdreven. Er valt gewoon wat regen. En dat hoeft geen probleem te zijn.
Nooit hamburger hill gezien?
Regen kan behoorlijk voor overlast zorgen als je iets probeert te veroveren.

En ik zei al het is nadelig voor een aanvallende partij.
Bijvoorbeeld als een voertuig vast komt te zitten of men een heuvel in moet nemen.
what a year!, and its only Januari!
  zondag 11 juni 2023 @ 19:22:25 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209479867
Elk jaar breekt Siberie nu een nieuw record qua temperaturen. Vroeger in de 1940s was het vreselijk om daarnaartoe verbannen te worden en veel mensen kwamen door de omstandigheden om.

Hoe is het tegenwoordig? Hebben ze moderne steden met een redelijke lopende economie, internet, smartphones, huizen met verwarming?

https://edition.cnn.com/2(...)mate-intl/index.html
Siberia swelters in record-breaking temperatures amid its ‘worst heat wave in history’
pi_209479891
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 juni 2023 @ 19:35:02 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209480042
twitter
pi_209480083
Bij het front in Zaporizja: 'Onze jongens zijn begonnen met bewegen'
https://nos.nl/l/247854

De ene na de andere militair komt het kruidenierswinkeltje van Daria binnen. Klaar voor het gevecht. Ze hebben hun helmen op, gevulde magazijnen in holsters op hun riem gegespt en blauwe tape om de bovenarm - zodat ze van elkaar kunnen zien voor welke kant ze vechten.

Ze kopen koekjes of zetten blikjes cola op de toonbank. "Ik verkoop van alles. Alles wat onze jongens nodig hebben", zegt Daria terwijl ze een tas inpakt. Twee militairen kijken op hun telefoon naar een kaart met de laatste ontwikkelingen aan het front.

Want tien kilometer van het winkeltje is het front van Zaporizja - waar Oekrane bezig is met een tegenoffensief. Dat dit begonnen is, bevestigde president Zelensky gisteren ook. Maar details over het verloop geeft Oekrane niet.

zondag 11 juni 2023 @ 19:40:34 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209480198
quote:
9s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:09 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Bij een Gepard zou dat niet gebeuren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209480263
twitter

Makarivka ook al bevrijd volgens Maliar. gaat hard vandaag
  zondag 11 juni 2023 @ 19:53:24 #114
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209480352
quote:

[..]

[ twitter ]
Beter zijn ze bang voor die 3 milj Chinezen die hun eigen fallen state komen overnemen...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209480353
Als makarivka bevrijd is, is storozheve uiteraard ook bevrijd overigens.
pi_209480521
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 juni 2023 @ 20:02:29 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_209480543
quote:
9s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:09 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
:|W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:04:07 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_209480577
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Elk jaar breekt Siberie nu een nieuw record qua temperaturen. Vroeger in de 1940s was het vreselijk om daarnaartoe verbannen te worden en veel mensen kwamen door de omstandigheden om.

Hoe is het tegenwoordig? Hebben ze moderne steden met een redelijke lopende economie, internet, smartphones, huizen met verwarming?

https://edition.cnn.com/2(...)mate-intl/index.html
Siberia swelters in record-breaking temperatures amid its ‘worst heat wave in history’
Als de permafrost uit de grond is kunnen ze eindelijk de bodemschatten daar eens gaan binnenhengelen.
pi_209480635
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:01 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat een toeval: twee dammen die zomaar bewijken kort na elkaar.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:08:36 #120
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_209480667
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als de permafrost uit de grond is kunnen ze eindelijk de bodemschatten daar eens gaan binnenhengelen.
Methaan?

Daar gaan we allemaal de vruchten van plukken 😑
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:09:19 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209480685
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Net even gecheckt bij ClaudeInstant AI:

Yes, Siberia has a number of valuable minerals, metals, and resources that are becoming more accessible due to global warming and melting permafrost:

• Oil and gas: Siberia has large reserves of oil and natural gas, some of which were previously trapped in frozen areas that are now thawing. This is making it easier to extract these fossil fuels. However, burning them will also worsen climate change.

• Diamonds: Russia is a leading diamond producer, and many of its diamond mines are located in Siberia. Permafrost melt is exposing new diamond-rich geological formations that were previously inaccessible.

• Gold: Siberia has rich gold deposits, some of which were trapped in frozen ground. Thawing permafrost is releasing this gold, making it easier to find and mine. This is attracting more gold prospectors to the region.

• Metals: Siberia contains large reserves of metals like copper, nickel, aluminum, zinc, and tin. Many of these were hard to access due to frozen ground but are now becoming available due to melting ice.

• Arable land: As permafrost thaws, it could release nutrients into the soil and make more land usable for agriculture. This could allow for expanded farming and food production in Siberia. However, unstable ground conditions may also limit arable land gains.

• Forest resources: Siberia's vast forests are also becoming more accessible due to the breakdown of ice roads and frozen tracts. This enables easier logging and extraction of timber and pulp.

So in short, yes global warming is unlocking resources in Siberia that were previously trapped in permanently frozen ground. This is boosting resource extraction industries like mining, oil/gas, logging, and potentially even agriculture. However, the environmental impacts and risks also need to be carefully managed.
pi_209480705
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar hoe "belangrijk" is dat tv programma eigenlijk?
Is het het niveau van DWDD/op1/Jinek of is het vrijdagnacht Harry mens business class.

Is het bij wijze van op npo1/rtl4 of is het ergens weggedrukt bij sbs9.

Ik zou me als inwoner/ouder trouwens echt kapot ergeren aan die personen die iedere avond maar oproepen dat jij/je zoon zich maar moet opofferen in een loopgraaf.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:16:21 #123
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209480807
quote:

[..]

[ twitter ]
Russische doctrine uit de tweede wereld oorlog " meer mensen ertegenaan gooien"
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 11 juni 2023 @ 20:16:55 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_209480818
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar hoe "belangrijk" is dat tv programma eigenlijk?
Is het het niveau van DWDD/op1/Jinek of is het vrijdagnacht Harry mens business class.

Is het bij wijze van op npo1/rtl4 of is het ergens weggedrukt bij sbs9.

Ik zou me als inwoner/ouder trouwens echt kapot ergeren aan die personen die iedere avond maar oproepen dat jij/je zoon zich maar moet opofferen in een loopgraaf.
Staatstelevisie, Russen krijgen weinig anders te zien.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:17:44 #125
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209480827
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Staatstelevisie, Russen krijgen weinig anders te zien.
Bij de jongere generatie is het anders, die hebben internet, de oude generatie daarentegen die gaat nog in pino geloven als je die op televisie zet.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')