abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2023 @ 10:54:27 #251
33189 RM-rf
1/998001
pi_210042774
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Er was er al eentje die iemand van een woningbouw vereniging bedreigd had, toch?
In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruiming

https://www.rijnmond.nl/n(...)eigde-met-priveleger

quote:
Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend. De Rotterdammer noemt zichzelf een "soeverein mens". Hij heeft een brief aan de koning gestuurd, waarin hij stelt aan niemand verantwoording schuldig te zijn, behalve God.
De rechter doet op 3 november uitspraak.
De media bericht bij dit soort zaken echter vaak ook heel terughoudend en meld vaak liever iets algemeens dat "de verdachte persoonlijke problemen in de financiele sfeer en mogelijk een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft" dan dat ze letterlijk benoemen dat iemand zich identificeert met de soevereine bewging of bepaalde complottheorien aanhangt.

In duitsland net over de grens, raakten afgelopen mei nog in Ratingen 20 hulpverleners deels zwaargewond toen iemand daar vanuit dezelfde ideologie dat deed
NWS / Gewonden bij zware explosie in woning in Ratingen (Duitsland)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210043003
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]
In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruiming

https://www.rijnmond.nl/n(...)eigde-met-priveleger
quote:
Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend.
Alweer geen domoor.

Persoonlijk vind ik dat het meest fascinerende aan dit soort bewegingen - de opvattingen over de intelligentie van mensen buiten de beweging. Je ziet het ook weer in dit topic: horden mensen die vinden dat dit nu typisch iets is voor domoren. En dat is nu net de redenering waardoor slimme mensen in zo'n valkuil tuinen en zich er in verstrikken. Ze zijn niet dom, dus ze kunnen niet in iets doms getuind zijn, dus ze zien het 'beter' dan iedereen die niet ziet wat zij wel zien en dus dus dus en zo duiken ze met de kop vooruit het konijnenhol in.

Het mooiste is dan nog dat de overtuiging dat er vast alleen domoren bekneld raken in zo'n konijnenhol zich niet laat verstoren door de zoveelste observatie dat dat niet het geval blijkt. Gewoon stug blijven geloven dat alleen domme mensen vreselijke denkfouten kunnen maken :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:13:41 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210043019
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:19:05 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210043075
Idd. Je kunt op verschillende manieren slim zijn. Deze mensen kunnen misschien soms best intelligent zijn in de zin van dat ze een goede opleiding hebben kunnen volgen en voltooien.

Maar op gebied van wijsheid, zelfkennis en emotionele intelligentie gaat er iets ontzettend mis. Ook is er blijkbaar niemand in hun omgeving die ze op andere gedachten kan brengen, ze houden er een apart sociaal netwerk op na.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210043085
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?
Ik herinner me dat jouw broer ook in de Fabeltjesfuik is getrapt. Hoe is het nu met hem? Is hij ook soeverein geworden?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:20:30 #256
33189 RM-rf
1/998001
pi_210043099
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]
Alweer geen domoor.

Persoonlijk vind ik dat het meest fascinerende aan dit soort bewegingen - de opvattingen over de intelligentie van mensen buiten de beweging. Je ziet het ook weer in dit topic: horden mensen die vinden dat dit nu typisch iets is voor domoren.
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.

Mensen met soms zeer hoge intelligentie en capaciteiten, die er ook zelf wat nuttigs mee doen en zo hun leven zelf kunnen sturen.

En soms ook mensen met misschien wel de capaciteiten en het intellect, die het niet lukt om zelf ook maar iets goed op orde te krijgen.
Die veel falen en soms met dat falen ook hard geconfronteerd worden.

Zeker bij de laatste groep zie je ook soms dat zij vervolgens anderen de schuld gaan geven van hun eigen verzaken en ze verzanden in een realiteits-vlucht.
En zulke personen komen idd makkelijk terecht in die 'autonome mens beweging' omdat die zeer toegespits lijkt op zulk een vlucht voor eigen verantwoordelijk en gekoppeld is aan een confirmation-bubble.

Ik denk dat an sich er ook genoeg kunnen zijn die wel enigszins succesvol als 'selbstverwalter' kunnen bestaan (ik ken viavia wel wat links-esoterische mensen die, al dan niet via lokale communes zichzelf onderhouden)...
Maar dat vereist eigenlijk juist ook veel moeite en consequent handelen en de wetten juist goed kennen en het verbreken hiervan voorkomen.
Tevens een hechte gemeenschap en mensen die dit ook ondersteunen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210043113
quote:
Ik denk dat je het met een gerust hart dom kunt noemen. Iemand kan slim zijn wat betreft het ene en dom wat betreft het andere, waar dit een goede herinnering voor lijkt te zijn.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:25:01 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210043171
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:19 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?
Ik herinner me dat jouw broer ook in de Fabeltjesfuik is getrapt. Hoe is het nu met hem? Is hij ook soeverein geworden?
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen :P
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.

En wat @RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210043200
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.

Mensen met soms zeer hoge intelligentie en capaciteiten, die er ook zelf wat nuttigs mee doen en zo hun leven zelf kunnen sturen.

En soms ook mensen met misschien wel de capaciteiten en het intellect, die het niet lukt om zelf ook maar iets goed op orde te krijgen.
Die veel falen en soms met dat falen ook hard geconfronteerd worden.

Zeker bij de laatste groep zie je ook soms dat zij vervolgens anderen de schuld gaan geven van hun eigen verzaken en ze verzanden in een realiteits-vlucht.
En zulke personen komen idd makkelijk terecht in die 'autonome mens beweging' omdat die zeer toegespits lijkt op zulk een vlucht voor eigen verantwoordelijk en gekoppeld is aan een confirmation-bubble
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.
Voor een narcist is het toch heerlijk om te horen dat jij geweldig bent, maar dat je wordt tegengewerkt.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:28:19 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210043212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:26 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.
Voor een narcist is het toch heerlijk om te horen dat jij geweldig bent, maar dat je wordt tegengewerkt.
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:31:30 #261
38496 Perrin
pi_210043260
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.
'Eén spookrijder? Ik zie er wel honderd!'.. Gebrek aan zelfreflectie is een ernstige handicap.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:37:55 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210043352
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea O+ : https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
Gewoon precies nalullen wat een of andere malloot op Telegram als complottheorie heeft gedeeld, prachtig.
pi_210043426
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen :P
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.

En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
De teleurstelling als gevolg van onrecht is vaker de aanleiding om radicaal de andere kant op te gaan. Dat hoeft geen onrecht te zijn van overheidswege, en zelfs de beslissing hoeft nog niet verkeerd te zijn.
De vaker aangehaalde Bea werkte vroeger bij een chemieconcern in de omgeving van Oss. Wat er exact verkeerd ging, is mij onbekend - het zou vreemd zijn om naar Oss te bellen, laat staan antwoord te krijgen - maar in dezelfde tijd lag ze in scheiding en kreeg ze haar eigen stamtafel bij de rechtbank, vanwege de vele voogdijzaken. Rol van ex-man is mij eveneens onbekend, maar zoiets kan je gek maken.
Kort en goed: voogdijzaken verloren, baan kwijt en woonlasten niet meer kunnen betalen. En dan komt tijdens het googelen op ‘geen hypotheek meer betalen’ de soevereine mens voorbij. In plaats van een goed gesprek met de bank over tijdelijk uitstel van betaling, wordt de Boerenleenbank bestookt met brieven waarin zij aangeeft geen geldig contract te hebben en dat het geld geen echt geld is, want niet in harde guldens in een envelopje.
Het einde van het liedje is gedeeld: letterlijk, want terwijl de ontruimingsploeg het huis leeghaalt, een handvol gekken interventieteam zich zorgen maakt om eigen bezittingen het onrecht op beeld vastlegt en Bea zelf wordt aangehouden dapper strijdt, staat steun en toeverlaat naakte man in promotietoga eclectisch theonoom gitaar te spelen en te dagdromen bewustwording te creëren en dit onrecht af te wenden.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:45:22 #264
33189 RM-rf
1/998001
pi_210043462
Vergeet ook niet dat er genoeg mensen zijn die ook best in staat zijn een leven als 'aussteiger' of 'selbstverwalter' (ik ken hiervoor de duitse woorden het best) te leiden.

Daarvoor bestaan ook genoeg mogelijkheden en het is niet zo dat de enige weg daartoe gelijk is het weigeren al je rekeningen te betalen.

Wél vergt dit vaak ook deel te zijn van een gelijkdenkende gemeenschap, zij het bepaalde esoterische communes of religieuze groepen.

Waar ik woon is bv ook het heel oude gebruik van de 'Wander-geselle' (in het engels Journey Man) weer enigszins populair en heb de laatste jaren er een paar maal enkele getroffen.
Dat zijn jonge handwerkers die door het land reizen, en enkel tegen kost en inwoning lokaal werk uitvoeren, zelf geen geld bij zich dragen. (meestal ook bepaalde traditionele kleding dragen, zwarte broek, vest en hoed en een wit wijd hemd)
pi_210043522
Ik zie een boel 'no true scotsman'...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:59:21 #266
33189 RM-rf
1/998001
pi_210043616
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:51 schreef sigme het volgende:
Ik dacht dat jij begon over een verband tussen 'hoge intelligentie' en de problemen met deurwaarders....?

Dat verband is gewoon niet zo veelzeggend
pi_210043650
quote:
Wie zegt dat ze dat denken? Waarom zou het niet kunnen dat ze zodanig tegen het systeem zijn, dat ze het er ook voor over hebben om ervoor te lijden.

Dat komt juist heel vaak voor.
pi_210043665
Bovendien is dit toch gewoon doorgeslagen libertarisme?
  woensdag 26 juli 2023 @ 12:07:17 #269
33189 RM-rf
1/998001
pi_210043688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Bovendien is dit toch gewoon doorgeslagen libertarisme?
'doorgeslagen libertarisme' is als nat water met een hoge vochtigheidsgraad.

[ Bericht 25% gewijzigd door RM-rf op 26-07-2023 12:14:26 ]
pi_210044884
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:51 schreef sigme het volgende:
In welke zin?
pi_210044897
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Dit heeft mijn mening wel doen veranderen. Ik dacht oprecht dat ze bijna allemaal geestesziek of zwakbegaafd waren.
pi_210059858
Hoe zou het eigenlijk met Mike Otte zijn? Die man is meerdere keren zijn auto kwijtgeraakt, heeft boete op boete gekregen, heeft zijn huis moeten verkopen ondanks zijn woede op de notaris, kon ook niet meer bij zijn ouders terecht nadat de politie hun deur in moesten beuken om bij Mike te komen en hij kon ook al geen uitkering krijgen omdat hij daarvoor gegevens moest leveren waar hij geen zin in had. En hij moest ook nog een tijd de bak in vanwege zijn recalcitrante gedrag.

Is 'King' Mike nu anoniem en alleen in een doos onder een brug zijn soevereine leven aan het leiden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210064296
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea O+ : https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
Wtf I just heard, my ears are bleeding. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe zou het eigenlijk met Mike Otte zijn? Die man is meerdere keren zijn auto kwijtgeraakt, heeft boete op boete gekregen, heeft zijn huis moeten verkopen ondanks zijn woede op de notaris, kon ook niet meer bij zijn ouders terecht nadat de politie hun deur in moesten beuken om bij Mike te komen en hij kon ook al geen uitkering krijgen omdat hij daarvoor gegevens moest leveren waar hij geen zin in had. En hij moest ook nog een tijd de bak in vanwege zijn recalcitrante gedrag.

Is 'King' Mike nu anoniem en alleen in een doos onder een brug zijn soevereine leven aan het leiden?
Toevallig heeft-ie vorige week nog een rechtszaak gehad over hetgeen dat eind september gebeurde (politie bedreigen / intimideren + inval bij zijn ouders), hij is tijdens de zitting de rechtszaal uitgezet en gaat in hoger beroept. Een aantal weken voor de rechtszaak trokken zijn advocaten zich ook nog eens terug, waardoor hij halsoverkop een nieuwe kreeg. Bron: Videre / FB Mike Otte / Mike King. :+

Maar verder horen we idd niet meer zo veel van hem. Laatst wilde hij bij de gemeente een geheim adres aanvragen, omdat hij inmiddels was uitgeschreven, de betreffende zeer geduldige medewerker deed veel moeite voor hem, maar na 428 uitleggen dat hij alleen tussen een woonadres en briefadres kon kiezen ving hij uiteindelijk bot (surprise!). :+

[ Bericht 27% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 27-07-2023 23:09:22 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_210064749
Toch even moeten grinniken:

twitter
anonieme razernist
  vrijdag 28 juli 2023 @ 01:07:13 #275
38496 Perrin
pi_210064753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 01:01 schreef NoCigar het volgende:
Toch even moeten grinniken:

[ twitter ]
Hoeveel van die lui zullen hier hoop uit putten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')