In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruimingquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er was er al eentje die iemand van een woningbouw vereniging bedreigd had, toch?
De media bericht bij dit soort zaken echter vaak ook heel terughoudend en meld vaak liever iets algemeens dat "de verdachte persoonlijke problemen in de financiele sfeer en mogelijk een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft" dan dat ze letterlijk benoemen dat iemand zich identificeert met de soevereine bewging of bepaalde complottheorien aanhangt.quote:Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend. De Rotterdammer noemt zichzelf een "soeverein mens". Hij heeft een brief aan de koning gestuurd, waarin hij stelt aan niemand verantwoording schuldig te zijn, behalve God.
De rechter doet op 3 november uitspraak.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruiming
https://www.rijnmond.nl/n(...)eigde-met-priveleger
Alweer geen domoor.quote:Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend.
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Alweer geen domoor.
Persoonlijk vind ik dat het meest fascinerende aan dit soort bewegingen - de opvattingen over de intelligentie van mensen buiten de beweging. Je ziet het ook weer in dit topic: horden mensen die vinden dat dit nu typisch iets is voor domoren.
Ik denk dat je het met een gerust hart dom kunt noemen. Iemand kan slim zijn wat betreft het ene en dom wat betreft het andere, waar dit een goede herinnering voor lijkt te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan henquote:Op woensdag 26 juli 2023 11:19 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?
Ik herinner me dat jouw broer ook in de Fabeltjesfuik is getrapt. Hoe is het nu met hem? Is hij ook soeverein geworden?
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.
Mensen met soms zeer hoge intelligentie en capaciteiten, die er ook zelf wat nuttigs mee doen en zo hun leven zelf kunnen sturen.
En soms ook mensen met misschien wel de capaciteiten en het intellect, die het niet lukt om zelf ook maar iets goed op orde te krijgen.
Die veel falen en soms met dat falen ook hard geconfronteerd worden.
Zeker bij de laatste groep zie je ook soms dat zij vervolgens anderen de schuld gaan geven van hun eigen verzaken en ze verzanden in een realiteits-vlucht.
En zulke personen komen idd makkelijk terecht in die 'autonome mens beweging' omdat die zeer toegespits lijkt op zulk een vlucht voor eigen verantwoordelijk en gekoppeld is aan een confirmation-bubble
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.
Voor een narcist is het toch heerlijk om te horen dat jij geweldig bent, maar dat je wordt tegengewerkt.
'Eén spookrijder? Ik zie er wel honderd!'.. Gebrek aan zelfreflectie is een ernstige handicap.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.
Gewoon precies nalullen wat een of andere malloot op Telegram als complottheorie heeft gedeeld, prachtig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea: https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
De teleurstelling als gevolg van onrecht is vaker de aanleiding om radicaal de andere kant op te gaan. Dat hoeft geen onrecht te zijn van overheidswege, en zelfs de beslissing hoeft nog niet verkeerd te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.
En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Ik dacht dat jij begon over een verband tussen 'hoge intelligentie' en de problemen met deurwaarders....?quote:
Wie zegt dat ze dat denken? Waarom zou het niet kunnen dat ze zodanig tegen het systeem zijn, dat ze het er ook voor over hebben om ervoor te lijden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
'doorgeslagen libertarisme' is als nat water met een hoge vochtigheidsgraad.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Bovendien is dit toch gewoon doorgeslagen libertarisme?
In welke zin?quote:
Dit heeft mijn mening wel doen veranderen. Ik dacht oprecht dat ze bijna allemaal geestesziek of zwakbegaafd waren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.
En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Wtf I just heard, my ears are bleeding.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea: https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
Toevallig heeft-ie vorige week nog een rechtszaak gehad over hetgeen dat eind september gebeurde (politie bedreigen / intimideren + inval bij zijn ouders), hij is tijdens de zitting de rechtszaal uitgezet en gaat in hoger beroept. Een aantal weken voor de rechtszaak trokken zijn advocaten zich ook nog eens terug, waardoor hij halsoverkop een nieuwe kreeg. Bron: Videre / FB Mike Otte / Mike King.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe zou het eigenlijk met Mike Otte zijn? Die man is meerdere keren zijn auto kwijtgeraakt, heeft boete op boete gekregen, heeft zijn huis moeten verkopen ondanks zijn woede op de notaris, kon ook niet meer bij zijn ouders terecht nadat de politie hun deur in moesten beuken om bij Mike te komen en hij kon ook al geen uitkering krijgen omdat hij daarvoor gegevens moest leveren waar hij geen zin in had. En hij moest ook nog een tijd de bak in vanwege zijn recalcitrante gedrag.
Is 'King' Mike nu anoniem en alleen in een doos onder een brug zijn soevereine leven aan het leiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |