ik was blij met WGR destijds, daarin werd het al een beetje alarmerend aangegeven.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja ik had er volgens mij wel iets van 15k staan
Nee, ik vind bronbelasting te lastig en er zit een Franse spaarrekening tussen zonder minimum bedrag en deposito's vanaf 500.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk landen met bronbelasting en/of een hoge inleg van 5.000 of 10.000 euro. Klarna en Nordax kan je bedragen vanaf 500 euro inleggen. Ik denk dat deze hierom populair zijn icm AAA rating.
Welke bank? Die zie ik niet terug in mijn aanbod met een rente rond 4%quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik vind bronbelasting te lastig en er zit een Franse spaarrekening tussen zonder minimum bedrag en deposito's vanaf 500.
Ik dacht dat je aangaf dat je een bank had onder het Franse garantiestelsel?quote:Op woensdag 26 juli 2023 00:23 schreef HiZ het volgende:
LHV 3,95% bij één jaar vast. Geen bronbelasting.
Estland heeft een torenhoge inflatie, zij zullen daardoor dus hogere rente kunnen aanbieden omdat lenen er ook simpelweg duurder is. Uiteindelijk valt het na de Estse centrale bank ook onder controle van de ECB in Frankfurt. Ik kan me voorstellen dat zij niet blij zijn deze landen uiteindelijk ook te moeten garanderen, daar zit natuurlijk veel meer risico in Estland, niet alleen economisch maar nu zeker ook geografisch. Zolang de ECB erachter zit, zet ik ook mijn deposito's uit bij een Estse bank, maar ik spreid het wel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 00:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je aangaf dat je een bank had onder het Franse garantiestelsel?
Deze valt toch onder de Estse garantiestelsel en niet het Franse?
De LHV heb ik ook, maar verdeel mijn geld graag over meerdere banken om het risico op omvallen nog wat te beperken. De Zweedse rating (AAA) is wel fors hoger dan de Estse (AA-).
Ze staan onder controle, maar het is me niet echt duidelijk of de ECB ook gelden garandeerd. Dit blog zegt dat de garantie nog vooral een nationale aangelegenheid is en er nog steeds geen Europese garantie is.quote:Op woensdag 26 juli 2023 06:45 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Estland heeft een torenhoge inflatie, zij zullen daardoor dus hogere rente kunnen aanbieden omdat lenen er ook simpelweg duurder is. Uiteindelijk valt het na de Estse centrale bank ook onder controle van de ECB in Frankfurt. Ik kan me voorstellen dat zij niet blij zijn deze landen uiteindelijk ook te moeten garanderen, daar zit natuurlijk veel meer risico in Estland, niet alleen economisch maar nu zeker ook geografisch. Zolang de ECB erachter zit, zet ik ook mijn deposito's uit bij een Estse bank, maar ik spreid het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |