God of de mens in de naam van God? Of natuurrampen ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:16 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
God heeft hele volkeren uitgeroeid, zelfs de hele wereld verdronken.
Beide.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef Culkin het volgende:
God of de mens in de naam van God? Of natuurrampen ofzo?
Ja, andere tijden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Beide.
Een voorbeeldvers uit de Bijbel:
Now go and strike Amalek and devote to destruction all that they have. Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’” (1 Sam 15:1‑3)
De dader van dit topic die 'in the name of Jesus Christ' roept.quote:
Tenslotte gaat godsdienst om jouw relatie tot God en niet tot jouw relatie met de wereld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:38 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
De dader van dit topic die 'in the name of Jesus Christ' roept.
De natives die in Noord- en Zuid-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika zijn 'uitgeroeid'.
Kolonialisme.
Een paar dagen geleden zag ik deze voorbij komen:
George W. Bush die als born again Christian zegt na een opdracht van God Irak binnen te zijn gevallen.
Tony Blair, handlanger van Bush, die zich bekeert tot het katholicisme.
Het gebeurt tot op de dag van vandaag. Ondanks dat een van de 10 geboden "gij zult niet moorden" is.
De Koran bevat ook dit vers: "whoever kills a soul unless for a soul or for corruption [done] in the land - it is as if he had slain mankind entirely. And whoever saves one - it is as if he had saved mankind entirely".
Verschillende groepen mensen met verschillende interpretaties.
Fijn dat jij het anders ziet, maar andere christenen gaan door met moorden. Net zoals er bij moslims verschillende groepen en interpretaties bestaan.
Misschien moeten we miljarden moslims en christenen niet gaan generaliseren.
Heb je het filmpje dan voor me zodat ik het zelf kan horen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:07 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Er is wel te horen dat die man "in the name of Jesus Christ" roept.
Ja, het filmpje is meerdere malen in dit topic gepost maar wordt telkens gecensureerd op Twitter, hier kun je het nog horenquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:00 schreef Tekaschi het volgende:
Heb je het filmpje dan voor me zodat ik het zelf kan horen?
Nou dan gaan we het wel horen na het politieonderzoek hoop ik.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Ja, het filmpje is meerdere malen in dit topic gepost maar wordt telkens gecensureerd op Twitter, hier kun je het nog horen
[ twitter ]
Ik zou het niet weten, mijn hele familie bestaat uit ongelovigen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Mwah, het is meer gij zult niet moorden, doden hebben ze volop gedaan met een grotere bodycount dan de islam.
Het Nederlandse strafrecht maakt hierin onderscheid, omdat de wetgever het welbewust en weloverwogen handelen ernstiger vinden. Zo is het erger als u maanden lang een moord plant, dan wanneer u in een woedeaanval iemand per ongeluk doodslaat (doodslag). Om deze reden staat er op moord dan ook een hogere straf dan op doodslag.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik zie nog niet eens het verschil tussen moorden en doden.
Je kent toch wel het verhaal over de ark van Noach?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef Culkin het volgende:
[..]
God of de mens in de naam van God? Of natuurrampen ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |