Lijkt me ook super tof om te doen in Peru. Ik ga daar over een paar maanden naartoe op vakantie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:22 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik ging er niet heen voor een trauma te verwerken.
Ik ging er heen omdat ik in Peru was en daar met locals aan de praat raakte, die dit deden
Veel locals en hotel medewerkers kunnen wel steenkolen engels. Via hen ben ik in contact gekomen met een klein ayahuasca centrum. Daar boek je dan.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Lijkt me ook super tof om te doen in Peru. Ik ga daar over een paar maanden naartoe op vakantie.
Weet je of dat er ook gewoon reclame enzo voor wordt gemaakt in de straten van Peru of moet je het echt via via regelen? Hoe regel je een Ayuasca ceremonie daaroh zonder met de locals te babbelen (ik kan niet eens Spaans)?
Kan ik er vanuit gaan dat de host van een hostel in de buurt van de Amazone het voor me kan regelen of is het niet zo makkelijk?
Als ik ooit heen ga dan wil ik via Dennis McKenna een adresje proberen te regelen. Die van is ethnofarmacoloog en is echt al meer dan dertig jaar daar mee bezig.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Lijkt me ook super tof om te doen in Peru. Ik ga daar over een paar maanden naartoe op vakantie.
Weet je of dat er ook gewoon reclame enzo voor wordt gemaakt in de straten van Peru of moet je het echt via via regelen? Hoe regel je een Ayuasca ceremonie daaroh zonder met de locals te babbelen (ik kan niet eens Spaans)?
Kan ik er vanuit gaan dat de host van een hostel in de buurt van de Amazone het voor me kan regelen of is het niet zo makkelijk?
Dit, 100%. Want die nepshamanen zijn de reden waarom het weer een slechte naam krijgt omdat ze ff snel geld willen trekken uit westerlingen. En dan krijg je van die verhalen dat het ultra gevaarlijk is.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit heen ga dan wil ik via Dennis McKenna een adresje proberen te regelen. Die van is ethnofarmacoloog en is echt al meer dan dertig jaar daar mee bezig.
Via de locals kan best wel wat risico's hebben. Sommige slechte of nep shamanen ('brujos') voegen dingen zoals doornappel toe en dat wil je absoluut niet, kunnen geld stelen, etc. Vriend van me uit Colombia zegt dat je daar echt heel erg mee moet oppassen.Dus nee, ik zou zeker niet met de locals babbelen.
En soms kun je het ook wel vinden op de markt, maar denk niet dat je dat meekrijgt als westerling. Bovendien moet je dat sowieso niet in je ééntje gaan doen.
Ik zou gewoon een goede retreat proberen te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |