abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209579232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:47 schreef Maharski het volgende:

[..]
:D
[..]
Dit is echt weer van dat angstige geestelijk wantrouwende reli-gelul
Hoezo dan? Kan zijn dat mensen denken dat ze een spiritueel hoger pad ingeslagen zijn. Ik trek dat in twijfel.
pi_209579503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef Culkin het volgende:
Hoezo dan? Kan zijn dat mensen denken dat ze een spiritueel hoger pad ingeslagen zijn. Ik trek dat in twijfel.
Mensen denken van alles. Hou het er gewoon op dat zo'n dmt-trip een speciaal soort, bepaald niet-alledaagse ervaring is. Dat is denk ik wel redelijk veilig om erover te kunnen zeggen :)
Eens kijken
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 14:46:46 #78
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209579653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Maharski het volgende:

[..]
Mensen denken van alles. Hou het er gewoon op dat zo'n dmt-trip een speciaal soort, bepaald niet-alledaagse ervaring is. Dat is denk ik wel redelijk veilig om erover te kunnen zeggen :)
Ligt ook wel aan de stage, maar inderdaad, het is 1 van de leipste dingen die er is, heb je een stage 3 ervaren daarvan?

En eens met het reli-gelul dat het een vals pad is o.i.d., wie bepaalt dan welk pad vals is en welke niet, zo las ik ook ooit een keer iemand die zei; "Ayahuasca gives fake enlightenment, Jesus is the only way to real enlightenment"... waarna ik dus de vraag stelde hoe hij dat wist en of hij ze dan allebei ervaren had ja of nee, want dat moet dan wel als je zo'n statement maakt... maarja, geen reactie meer, obviously.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 16:17:39 #79
441859 crew  Lenny77
pi_209580930
Met gelovigen valt ook niet te discussiëren
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209581261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Maharski het volgende:

[..]
Heb wel enkele drugssoorten geprobeerd, elk met eigen ervaringen. Was leuk en spannend. Heb ook enkele spirituele ervaringen gehad, qua echtheid kunnen die niet tippen aan de drugsgerelateerde.
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 17:03:30 #81
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209581526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:42 schreef Culkin het volgende:

[..]
Heb wel enkele drugssoorten geprobeerd, elk met eigen ervaringen. Was leuk en spannend. Heb ook enkele spirituele ervaringen gehad, qua echtheid kunnen die niet tippen aan de drugsgerelateerde.
Ik ook, zowel nuchter als op de psychedelics, en beiden zijn gelijk, "the Absolute" is "the Absolute", no way around it.
As above, so below.
pi_209582071
Ander soort drug, maar ik heb wel eens een buitengewoon bijzondere 'spirituele' ervaring gehad met MDMA. Ik zat toen met drie vrienden ergens 's avonds in een grasveldje ergens in de natuur. Toen hielden we elkaars handen vast in een kringetje en op de één of andere manier verloor ik compleet mijn ego/subjectiviteit. Zeg maar de eigenheid van je lichaam, "dit is mijn arm" of "dit is mijn hoofd" Het hele totaalplaatje van jezelf als subject. Ik voelde toen letterlijk alsof we alle drie één waren. Dat was echt zo mega bijzonder en ongelooflijk vet. Het is met geen woorden te beschrijven, zo uniek was het.

Het lijkt wel een beetje op 'On Having No Head' van Douglas Harding (https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Harding) Je kan met meditatie ook dat subjectloze ervaren, maar dat is me te veel trainen. Ben je wel een aantal jaartjes mee bezig denk ik.

Zou dat graag ooit eens met een vriendin willen ervaren als ik die heb.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209583537
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Mijk het volgende:
Ligt ook wel aan de stage, maar inderdaad, het is 1 van de leipste dingen die er is, heb je een stage 3 ervaren daarvan?

Geen idee wat stage 3 is? Met ayahuasca niet denk ik. Alleen keer totale hel. Daarna nooit meer gedaan eigenlijk.

Wel vaker DMT gerookt. Dat zou zomaar eens een stage 3 ervaring geweest kunnen zijn.
Eens kijken
pi_209585317
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ander soort drug, maar ik heb wel eens een buitengewoon bijzondere 'spirituele' ervaring gehad met MDMA. Ik zat toen met drie vrienden ergens 's avonds in een grasveldje ergens in de natuur. Toen hielden we elkaars handen vast in een kringetje en op de één of andere manier verloor ik compleet mijn ego/subjectiviteit. Zeg maar de eigenheid van je lichaam, "dit is mijn arm" of "dit is mijn hoofd" Het hele totaalplaatje van jezelf als subject. Ik voelde toen letterlijk alsof we alle drie één waren. Dat was echt zo mega bijzonder en ongelooflijk vet. Het is met geen woorden te beschrijven, zo uniek was het.

Het lijkt wel een beetje op 'On Having No Head' van Douglas Harding (https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Harding) Je kan met meditatie ook dat subjectloze ervaren, maar dat is me te veel trainen. Ben je wel een aantal jaartjes mee bezig denk ik.

Zou dat graag ooit eens met een vriendin willen ervaren als ik die heb.
Zijn dit soort ervaringen wat jou betreft bewijs dat er meer is dan het materiële?
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 22:14:05 #85
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209585703
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:40 schreef Maharski het volgende:

[..]
Geen idee wat stage 3 is? Met ayahuasca niet denk ik. Alleen keer totale hel. Daarna nooit meer gedaan eigenlijk.

Wel vaker DMT gerookt. Dat zou zomaar eens een stage 3 ervaring geweest kunnen zijn.
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3 :D
As above, so below.
pi_209586067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zijn dit soort ervaringen wat jou betreft bewijs dat er meer is dan het materiële?
Nee niet echt.
pi_209586190
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:14 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3 :D
Had je ook contact met machine elves?
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 23:22:24 #88
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209586403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Had je ook contact met machine elves?
In m'n ayahuasca wel.
As above, so below.
pi_209589682
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:14 schreef Mijk het volgende:
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3
Ja, die heb ik zeker wel een paar keer ervaren. Dat is echt mindblowing gewoon idd.
Maar het is ook wel een beetje als een droom: onbevattelijk en je kunt er zodra je weer nuchter bent ook nooit meer echt bij wat het nu precies was wat je meemaakte. Wel heel bijzonder hoor :)
Eens kijken
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 14:20:25 #90
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209592099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:07 schreef Maharski het volgende:

[..]
Ja, die heb ik zeker wel een paar keer ervaren. Dat is echt mindblowing gewoon idd.
Maar het is ook wel een beetje als een droom: onbevattelijk en je kunt er zodra je weer nuchter bent ook nooit meer echt bij wat het nu precies was wat je meemaakte. Wel heel bijzonder hoor :)
Ja, terwijl het zó duidelijk is als je "er bent", beetje t zelfde als bij keta. Je geheugen is tijdelijk minder sterk en je senses zijn juist sterker, dus het is overweldigend terwijl je achteraf weinig erover kunt roepen. Daarom zijn deze middelen ook lastig onder woorden te brengen, zo ook bij LSD... hoe moet je dat nou uitleggen, de enige manier die ik daarvoor heb is; "er komt een 4e dimensie bij"... ipv de 3D die je dus kent.
As above, so below.
  woensdag 21 juni 2023 @ 15:40:12 #91
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_209593041
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:37 schreef ArnoldAR het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat Ayahuasca is: wiki

Mijn vraag is simpel: wie heeft er wel eens zo’n ceremonie bijgewoond? Wat zijn jullie bevindingen?

Je hoort dat veel mensen het een levensveranderende ervaring noemen.
IK niet, en na het lezen van de info in wiki zal ik dat niet doen.
Waarom niet? In deze brouwsels zit niets wat je ook niet via arts therapeut apotheek enz. kunt krijgen. En dan heb je niet een brouwsel dat de ene keer 3 x zo sterk is dan de andere. Naargelang wiens grootmoeder men het recept van heeft.
Ook wordt er soms met (dus gecontroleerde) LSD gewerkt en en er zijn zoveel wel gecontroleerde medicijnen, dat ik denk dat je op zoek moet naar een therapeut psychiater of wat dan ook (start met vragen bij je arts therapeut of psycholoog). Dat kost wel wat moeite en tijd maar dit brouwsel zal ook niet op iedere straathoek te krijgen zij. Zelfs niet daar waar het vandaan komt.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 21 juni 2023 @ 16:06:16 #92
450228 LeesFoknl
pi_209593377
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Iemand die ik ken heeft het geprobeerd om te proberen en die zei: ik kan het niet uitleggen maar ik weet hoe het universum werkt.
Op mijn leeftijd weet men dat ook. Dus ... had je me maar hoeven te vragen. Maar NU zeg ik het lekker niet meer
  woensdag 21 juni 2023 @ 16:13:56 #93
450228 LeesFoknl
pi_209593493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 16:06 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Op mijn leeftijd weet men dat ook. Dus ... had je me maar hoeven te vragen. Maar NU zeg ik het lekker niet meer
Ach, weet je wat, ik zeg het toch maar. Het hele universum draait (oude wijsheid!) om de duit en de fluit.
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 16:17:46 #94
441859 crew  Lenny77
pi_209593537
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 16:13 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Ach, weet je wat, ik zeg het toch maar. Het hele universum draait (oude wijsheid!) om de duit en de fluit.
Het aardse universum wel :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 21 juni 2023 @ 16:37:34 #95
450228 LeesFoknl
pi_209593835
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 02:13 schreef Mijk het volgende:

[..]
En even over het psychedelics stuk;

Paddo's kunnen even invloedrijk zijn als Ayahuasca, het ligt puur aan de dosis die je neemt, het ene middel is niet beter/slechter dan het ander, het kan beiden lifechanging zijn. Het zwaardere middel is wel Ayahuasca, maar als je bijv 5G (heroic dose) gedroogde paddo's neemt, krijg je soortgelijke ervaringen, dus het middel maakt niet echt uit tenopzichte van wat je eruit kunt halen.
En is dat met LSD dan niet ook mogelijk. Dan kun je het beter beheersbaar houden. Bv. je begint met 1 gram, dna 2, dan 3 naar hoe men er op reageert. En dan onder begeleiding van een arts / therapeut die eventueel kan ingrijpen.
  woensdag 21 juni 2023 @ 16:57:10 #96
450228 LeesFoknl
pi_209594097
Misschien kent iemand dit boek; Aldous Huxley, deuren der waarneming. Over mescaline.
pi_209604657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 16:57 schreef LeesFoknl het volgende:
Misschien kent iemand dit boek; Aldous Huxley, deuren der waarneming. Over mescaline.
Niet gelezen, wel eens voorbij zien komen. Maar om het nou het ene middel te benoemen als 'die is wel oke', en dan ayahuasca 'ver van weg blijven!', terwijl die middelen één grote familie zijn, slaat ook nergens op.
dmt, psylocybine, lsd, allemaal echt wel in dezelfde bloedgroep qua trips hoor.
Eens kijken
pi_209604698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 16:37 schreef LeesFoknl het volgende:
En is dat met LSD dan niet ook mogelijk. Dan kun je het beter beheersbaar houden. Bv. je begint met 1 gram, dna 2, dan 3 naar hoe men er op reageert
Als je met 1 gram LSD begint dan is het niet beheersbaar en ga je vér voorbij trippin' major ballsack 8)7
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 01:47:21 #99
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209613186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 14:19 schreef Deshain het volgende:

[..]
Als je met 1 gram LSD begint dan is het niet beheersbaar en ga je vér voorbij trippin' major ballsack 8)7
Dit dus, 1 gram LSD is écht wayyyyyyyyyyyyyy out of this universe, LSD gaat in microgrammen, niet in grammen.

Goed, Terence McKenna had nog een mooie quote (zoals ik hem al eerder quotte hier), hij zei;

"Going to the grave without a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex; you never knew what it was all about."

En met deze ben ik het 100 eens.
As above, so below.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:05:19 #100
450228 LeesFoknl
pi_209643515
Deze week op tv een docu gezien over een Ayahuasca ceremonie, van een "Hollandse" jongeman en een sjamaan met alle papieren uit een familie waaruit al honderden jaren sjamanen komen.

Mijn idee, het was duidelijk dat die jongeman eigenlijk weinig te vertellen wist. Wel had ie goed en veel gekotst.
En mij viel op dat de sjamaan er piekfijn uitzag, goed gevoed, goed verzorgd en goed gekleed, duidelijk een van de beter geslaagden in dat land..Met veel respect bejegend door zijn omgeving. Zo een beetje als de pastoors en monniken over de hele wereld toch zeker tot aan het einde van de vorige eeuw.
In my opinion, it's a way to make a living.

Wat die LSD en zo betreft, ik weet niks van drugs. Ook niet of dat in grammen of onsjes gaat. Dat boek van Huxley heb ik hier alleen genoemd omdat ik dat, ik schat een kleine halve eeuw, eens heb gehad en gelezen. Wat mij het meest interesseert, momenteel, aan dat boek, is wie degene was die die "trips" onderging. Ze waren met tweeën, een schrijver en een die dat spul nam. Die tweede was op de een of andere manier ook een bekend en interessant (ouder) persoon maar ik kom niet meer op de naam. Kan uit d muziekwereld zijn geweest.

Zo, zondag, dus ik ga nu eens lekker trippen op een goed stuk vlaai. c_/ :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')