Hoezo dan? Kan zijn dat mensen denken dat ze een spiritueel hoger pad ingeslagen zijn. Ik trek dat in twijfel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:47 schreef Maharski het volgende:
[..]
[..]
Dit is echt weer van dat angstige geestelijk wantrouwende reli-gelul
Mensen denken van alles. Hou het er gewoon op dat zo'n dmt-trip een speciaal soort, bepaald niet-alledaagse ervaring is. Dat is denk ik wel redelijk veilig om erover te kunnen zeggenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef Culkin het volgende:
Hoezo dan? Kan zijn dat mensen denken dat ze een spiritueel hoger pad ingeslagen zijn. Ik trek dat in twijfel.
Ligt ook wel aan de stage, maar inderdaad, het is 1 van de leipste dingen die er is, heb je een stage 3 ervaren daarvan?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Mensen denken van alles. Hou het er gewoon op dat zo'n dmt-trip een speciaal soort, bepaald niet-alledaagse ervaring is. Dat is denk ik wel redelijk veilig om erover te kunnen zeggen
Heb wel enkele drugssoorten geprobeerd, elk met eigen ervaringen. Was leuk en spannend. Heb ook enkele spirituele ervaringen gehad, qua echtheid kunnen die niet tippen aan de drugsgerelateerde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Mensen denken van alles. Hou het er gewoon op dat zo'n dmt-trip een speciaal soort, bepaald niet-alledaagse ervaring is. Dat is denk ik wel redelijk veilig om erover te kunnen zeggen
Ik ook, zowel nuchter als op de psychedelics, en beiden zijn gelijk, "the Absolute" is "the Absolute", no way around it.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:42 schreef Culkin het volgende:
[..]
Heb wel enkele drugssoorten geprobeerd, elk met eigen ervaringen. Was leuk en spannend. Heb ook enkele spirituele ervaringen gehad, qua echtheid kunnen die niet tippen aan de drugsgerelateerde.
Geen idee wat stage 3 is? Met ayahuasca niet denk ik. Alleen keer totale hel. Daarna nooit meer gedaan eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Mijk het volgende:
Ligt ook wel aan de stage, maar inderdaad, het is 1 van de leipste dingen die er is, heb je een stage 3 ervaren daarvan?
Zijn dit soort ervaringen wat jou betreft bewijs dat er meer is dan het materiële?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ander soort drug, maar ik heb wel eens een buitengewoon bijzondere 'spirituele' ervaring gehad met MDMA. Ik zat toen met drie vrienden ergens 's avonds in een grasveldje ergens in de natuur. Toen hielden we elkaars handen vast in een kringetje en op de één of andere manier verloor ik compleet mijn ego/subjectiviteit. Zeg maar de eigenheid van je lichaam, "dit is mijn arm" of "dit is mijn hoofd" Het hele totaalplaatje van jezelf als subject. Ik voelde toen letterlijk alsof we alle drie één waren. Dat was echt zo mega bijzonder en ongelooflijk vet. Het is met geen woorden te beschrijven, zo uniek was het.
Het lijkt wel een beetje op 'On Having No Head' van Douglas Harding (https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Harding) Je kan met meditatie ook dat subjectloze ervaren, maar dat is me te veel trainen. Ben je wel een aantal jaartjes mee bezig denk ik.
Zou dat graag ooit eens met een vriendin willen ervaren als ik die heb.
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:40 schreef Maharski het volgende:
[..]
Geen idee wat stage 3 is? Met ayahuasca niet denk ik. Alleen keer totale hel. Daarna nooit meer gedaan eigenlijk.
Wel vaker DMT gerookt. Dat zou zomaar eens een stage 3 ervaring geweest kunnen zijn.
Nee niet echt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn dit soort ervaringen wat jou betreft bewijs dat er meer is dan het materiële?
Had je ook contact met machine elves?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:14 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3
In m'n ayahuasca wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Had je ook contact met machine elves?
Ja, die heb ik zeker wel een paar keer ervaren. Dat is echt mindblowing gewoon idd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:14 schreef Mijk het volgende:
Nouja, de hyperspace ervaring met DMT, dus dat je 5000 jaar door sterrenstelsels reist in een kwartier, díe stage 3
Ja, terwijl het zó duidelijk is als je "er bent", beetje t zelfde als bij keta. Je geheugen is tijdelijk minder sterk en je senses zijn juist sterker, dus het is overweldigend terwijl je achteraf weinig erover kunt roepen. Daarom zijn deze middelen ook lastig onder woorden te brengen, zo ook bij LSD... hoe moet je dat nou uitleggen, de enige manier die ik daarvoor heb is; "er komt een 4e dimensie bij"... ipv de 3D die je dus kent.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:07 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, die heb ik zeker wel een paar keer ervaren. Dat is echt mindblowing gewoon idd.
Maar het is ook wel een beetje als een droom: onbevattelijk en je kunt er zodra je weer nuchter bent ook nooit meer echt bij wat het nu precies was wat je meemaakte. Wel heel bijzonder hoor
IK niet, en na het lezen van de info in wiki zal ik dat niet doen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 08:37 schreef ArnoldAR het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat Ayahuasca is: wiki
Mijn vraag is simpel: wie heeft er wel eens zo’n ceremonie bijgewoond? Wat zijn jullie bevindingen?
Je hoort dat veel mensen het een levensveranderende ervaring noemen.
Op mijn leeftijd weet men dat ook. Dus ... had je me maar hoeven te vragen. Maar NU zeg ik het lekker niet meerquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Iemand die ik ken heeft het geprobeerd om te proberen en die zei: ik kan het niet uitleggen maar ik weet hoe het universum werkt.
Ach, weet je wat, ik zeg het toch maar. Het hele universum draait (oude wijsheid!) om de duit en de fluit.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:06 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Op mijn leeftijd weet men dat ook. Dus ... had je me maar hoeven te vragen. Maar NU zeg ik het lekker niet meer
Het aardse universum welquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ach, weet je wat, ik zeg het toch maar. Het hele universum draait (oude wijsheid!) om de duit en de fluit.
En is dat met LSD dan niet ook mogelijk. Dan kun je het beter beheersbaar houden. Bv. je begint met 1 gram, dna 2, dan 3 naar hoe men er op reageert. En dan onder begeleiding van een arts / therapeut die eventueel kan ingrijpen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:13 schreef Mijk het volgende:
[..]
En even over het psychedelics stuk;
Paddo's kunnen even invloedrijk zijn als Ayahuasca, het ligt puur aan de dosis die je neemt, het ene middel is niet beter/slechter dan het ander, het kan beiden lifechanging zijn. Het zwaardere middel is wel Ayahuasca, maar als je bijv 5G (heroic dose) gedroogde paddo's neemt, krijg je soortgelijke ervaringen, dus het middel maakt niet echt uit tenopzichte van wat je eruit kunt halen.
Niet gelezen, wel eens voorbij zien komen. Maar om het nou het ene middel te benoemen als 'die is wel oke', en dan ayahuasca 'ver van weg blijven!', terwijl die middelen één grote familie zijn, slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:57 schreef LeesFoknl het volgende:
Misschien kent iemand dit boek; Aldous Huxley, deuren der waarneming. Over mescaline.
Als je met 1 gram LSD begint dan is het niet beheersbaar en ga je vér voorbij trippin' major ballsackquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:37 schreef LeesFoknl het volgende:
En is dat met LSD dan niet ook mogelijk. Dan kun je het beter beheersbaar houden. Bv. je begint met 1 gram, dna 2, dan 3 naar hoe men er op reageert
Dit dus, 1 gram LSD is écht wayyyyyyyyyyyyyy out of this universe, LSD gaat in microgrammen, niet in grammen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:19 schreef Deshain het volgende:
[..]
Als je met 1 gram LSD begint dan is het niet beheersbaar en ga je vér voorbij trippin' major ballsack
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |