Je aanname is incorrect..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:30 schreef Mijk het volgende:
[..]
Uit je post blijkt dat je dit nooit gedaan hebt en totaal niet weet waar dit over gaat, post dan gewoon niets.
En ik post dat hij het helemaal niet moet doen.quote:Ik post heel duidelijk dat je dit met begeleiding moet doen, dit zijn geen grappen.
Ik zou zeggen: lees je even in in de posthistorie van TS en dan snap je ook wel waarom ik het hem in het bijzonder afraadt om dit te doen. (en ook ieder andere onbekende via een semi-anoniem medium als een forum).quote:Edit;
En waar ik ook aan dacht is die post van hiervoor, hoe kom jij aan die statistieken? want voor zover ik gezien heb was 100% prima tevreden met wat het deed, nu telt mijn anekdote niet echt, maar 99.99% vind ik nogal wat als je geen idee hebt waar je over praat.
Fair enough.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je aanname is incorrect..
Ik kan over vrijwel alle geestverruimende, opwekkende en verdovende middelen wel uit ervaring putten. Zie er echter geen muziek in om het te gaan aanprijzen aan getroebleerde Fokkers.
[..]
En ik post dat hij het helemaal niet moet doen.
[..]
Ik zou zeggen: lees je even in in de posthistorie van TS en dan snap je ook wel waarom ik het hem in het bijzonder afraadt om dit te doen. (en ook ieder andere onbekende via een semi-anoniem medium als een forum).
Dit is serieus beangstigend spul (letterlijk) waar gewoon significante risico’s aan vastzitten, dat ga ik niemand aanraden die niet eerst conventionele hulp heeft gezocht voor zijn problemen..
Tuurlijk, ben je uitbehandeld en loop je vast kán het een optie zijn. Ben je redelijk stabiel en wil je de ervaring opzoeken, doe je best zolang je op de hoogte bent van de risico’s.
Nee, je bent cognitief gewoon nog helemaal normaal onder invloed van ayahuasca. Je kan gewoon normaal nadenken, normaal communiceren, etc. Je gaat niet onbewust dingen zeggen ofzo.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:22 schreef ArnoldAR het volgende:
Spreken mensen tijdens zo’n ceremonie (onbewust) hardop hun gedachte uit? Wil namelijk liever niet dat die mensen van mijn geheimen weten.
Dit ja, en de meeste van de "geheimen" die je bewust hebt, zijn 1 grote grap versus de geheimen in jezelf die je niet weet en daar gaat ontdekken.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, je bent cognitief gewoon nog helemaal normaal onder invloed van ayahuasca. Je kan gewoon normaal nadenken, normaal communiceren, etc. Je gaat niet onbewust dingen zeggen ofzo.
Het lijkt vrij duur ja, maar wat je er voor terug krijgt is onbetaalbaar, het is relatief gezien veel geld, maar de voordelen die je eruit kunt halen als dit op een goeie manier ondergaan wordt, zijn 100x meer waard.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:33 schreef oppiedoppie het volgende:
Vriendin van mij deed het regelmatig en de verhalen waren geweldig dus ik wilde ook graag mee maar het kostte 600,- voor 2 dagen met 1 overnachting. Waren ze ongeveer met 15 mensen. Dus 15 maal 600! Wordt er gewoon 9k omzet gedraait op zo'n weekend!
Tja, dat is de kapitalistische wereld. Als je contacten hebt, bijvoorbeeld iemand als Dennis McKenna, dan kun je gewoon gratis ergens in het Amazone bij een inheemse stam. Of naja gratis, voor een mandje eten en wat water.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:33 schreef oppiedoppie het volgende:
Vriendin van mij deed het regelmatig en de verhalen waren geweldig dus ik wilde ook graag mee maar het kostte 600,- voor 2 dagen met 1 overnachting. Waren ze ongeveer met 15 mensen. Dus 15 maal 600! Wordt er gewoon 9k omzet gedraait op zo'n weekend!
¤600 om bij een drugsdealer met een indianen hoedje op te overnachtenquote:Op maandag 12 juni 2023 13:33 schreef oppiedoppie het volgende:
Hoelang van tevoren mag je geen drugs of alcohol gebruiken?quote:Op maandag 12 juni 2023 13:50 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het lijkt vrij duur ja, maar wat je er voor terug krijgt is onbetaalbaar, het is relatief gezien veel geld, maar de voordelen die je eruit kunt halen als dit op een goeie manier ondergaan wordt, zijn 100x meer waard.
Het best is zo lang mogelijk, maar minimaal 2 weken. Het zal het daadwerkelijk beinvloeden, en dat wil je niet hebben, ook geen medicatie , maar er zijn hele lijsten van dieet ook hiervoor, je mag ook 24 uur vantevoren ook veel niet meer, zoals vlees, oude kaas, linzen enz... vanwege stoffen die interference kunnen hebben met de werking. Bij vlees bijv, komt er tyramine vrij, en ayahuasca + tyramine = een stevige bloeddrukstijging, en kan zware hoofdpijnen geven, nu zit je hier al niet op te wachten, zeker niet tijden's zo'n trip, maar het kan ook gevaarlijk worden als je van nature al een hoge bloeddruk hebt.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:02 schreef ArnoldAR het volgende:
[..]
Hoelang van tevoren mag je geen drugs of alcohol gebruiken?
Heb je zelf ook 'inner work' gedaan?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:11 schreef Mijk het volgende:
[..]
Westerse psychiatrie is 1 grote grap vergeleken met psychedelics, ze doen maar wat, ze weten "ongeveer" wat werkt en wat niet als ze bepaalde symptomen zien en daarop DSM diagnoses stellen. Dan ga je een lopende band op om te kijken of datgeen wat ze ooit dachten te bepalen wat voor jou zou werken, ook daadwerkelijk bij jou werkt. Het is gewoon trial and error. Vaak worden er medicijnen voorgeschreven; Antidepressiva (SSRI) en/of Benzo's (pammetjes) om alles maar te onderdrukken zodat je door kunt en er "minder last van hebt".
Het klopt dat die medicatie werkt, maar dit is symptoombestrijding, het neemt niet de rootcauses weg en veroorzaakt uiteindelijk veel meer ellende dan dat het oplevert, want zolang je alles maar blijft onderdrukken, wordt dat onderdrukte gedeelte steeds groter wat voor steeds meer problemen gaat zorgen. Dit is waarom "Shadowwork" (innerwork), hoe je het ook wilt noemen, essentieel is. Eigenlijk is al het gedrag wat uit je komt (zie ook de link over de Shadow die ik postte in dat bericht) trauma, je reageert op bepaalde zaken, je wordt getriggerd door bepaalde zaken puur omdat het trauma is/was.
In ZEN hebben ze een saying;
"Pay close attention to whatever triggers you, an ancient pain is buried there"
En dit is waar je naar op zoek moet als je met serieuze mentale issues kampt. Dit is ook wat psychedelics je dus laten zien, dat wat ik noemde; het laat letterlijk zien hoe je psyche ervoor staat. Veel mensen noemen dit "hallucineren", maar dat is onwaar, alles wat je ziet is écht, je ziet hoe je psyche/geest ervoor staat wat betreft emoties.
Het probleem is , wat ze in het Hinduisme Shiva/Shakti noemen. Even om het heel simpel te houden; Shiva is het bewustzijn, Shakti is de materie. Onze wereld hier in het westen, bestaat voor 99% uit Shakti (we zijn erg materialistisch) en alles gaat daarom; zoveel mogelijk geld, zoveel mogelijk bezittingen, zoveel mogelijk van alles. De Shiva-kant, kennen wij eigenlijk enkel via dromen, dát is bij ons hoe ons onderbewustzijn tegen ons spreekt, dit is de overige 1%. Wij besteden daar nauwelijks aandacht aan, maar enkel daar waar balans is floreert iets, daarom zou deze balans 50/50 moeten zijn, zoals Yin/Yang ook uitbeeldt.
Doordat deze disbalans zó gigantisch is, krijgen we te maken met psychische ziekten; depressies, angststoornissen, psychoses, OCD, enzovoort. Het bewijs dat dit dóór deze disbalans komt, zie je in Afrika, áls er al een continent is met "recht" op angststoornissen of depressies, dan zijn zij het wel, zij hebben amper eten. Deze psychologische aandoeningen komen simpelweg daar niet voor; je leeft in een prestatiemaatschappij die ongezond is. En dat sommige mensen zich daarin weten te redden zal wel, maar dat zegt niet dat het goed is.
Krishnamurti zei treffend; "It is of no measure of health, to be well adjusted to a profound sick society.".
Ja, alleen moet er bij mij ook nog veel gebeuren, heel veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:19 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Heb je zelf ook 'inner work' gedaan?
Is goed voor je, lekker to hel and back. Ff de draak verslaan in de diepste krochten van je ziel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:09 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik ben veel te paranoïde voor die shit, zou me niks verbazen als ik een enorme bad trip krijg en met een verse psychose weer naar buiten kruip. Ik hou het wel bij alcohol
Zelf nooit iets mee gedaan maar dit soort verhalen fascineren wel en hebben me inmiddels wel een beetje overtuigd dat we er met keihard materialisme en atheïsme toch niet helemaal komen in deze wereld.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is goed voor je, lekker to hel and back. Ff de draak verslaan in de diepste krochten van je ziel.![]()
Nee, grapje, als je er psychotisch van wordt kun je het beter niet doen. Maar persoonlijk, als iemand die nooit psychotisch is geweest, denk echt nul aanleg, hoop ik persoonlijk, ook al wil ik dat niet, dat ik echt in de diepste krochten van m'n ziel geflikkerd wordt door ayahuasca. Laat dat mensen ego'tje maar even zien dat hij insignificant is in het universum. Denken dat we alles beter weten, onze gevoelens, geconfronteerd worden met je sterfelijkheid, je trauma's etc. Ik weet bijna wel zeker dat ik daar als een veel sterker en herboren mens uit kom, maar oh wat ben ik bang.![]()
Ik heb veel ervaring met psychedelica en altered states of consciousness is echt een passie van me, dus om m'n persoon eer aan te doen moet ik van mezelf ooit ayahuasca doen. Maar wel echt in het Amazone zelf. Ben nu midden twintig. Ik vind 30 wel een mooie leeftijd.
quote:Op zondag 18 juni 2023 09:05 schreef Watuntrik het volgende:
Deze man is afgestudeerd psychotherapeut en werkt veel met Ayahuasca ceremonies. Google zijn naam en je zult verschillende podcasts vinden waar hij wordt geïnterviewd.
https://medium.com/twelve(...)ahuasca-807144a71b6c
https://wijsheidsscholing.nl/
Hij geeft aan dat Ayahuasca geen party drug is en dat deelnemen aan zulke ceremonie hard werken is. Voordat hij mensen toelaat doet hij altijd eerst een intakegesprek om je motivatie te bespreken en doet een psychische evaluatie. Wordt je niet geschikt bevonden zal hij je niet bij zulke ceremonies toelaten. Zo wel, krijg je huiswerk mee en moet je een paar dagen voor de ceremonie een bepaald dieet volgen. Doe je dit niet of niet goed is de kans zeer groot dat je de boel gaat onderkotsen. Dus je moet er ook niet van staan te kijken dat als je deelneemt aan zulke ceremonies tussen de kotsende mensen te zitten. Het is dus ook niet even een dagtripje voor de zondag middag of zo er gaat een voorbereidingstraject aan vooraf. En het is ook niet iets dat je voor de lol even tussen door doet heel misschien eens in de zoveel jaren.
Voor zover ik weet is hij getrouwd met een zuid Amerikaanse vrouw en heeft zo daar dus banden en zijn eigen netwerk. Hij nodigt dan ook altijd Sjamanen uit en laat ze over vliegen om ceremonies bij te wonen en te begeleiden.
Ik ken mensen die een ceremonie bij hem hebben bijgewoond en zij spreken er vol lof over.
Ikzelf ben er nog niet over uit of ik dit wel zou willen doen... Vooralsnog niet, ben niet zo van de psychedelica en blijf liever nuchter. Maar indien wel, dan wel professioneel begeleid en zal ik zeker deze man eens contacteren.
quote:(de transpersoonlijke philosophische praktijk)
Heutz lijkt Duitse naam, maar hij is gewoon Nederlander/Limburger, waarschijnlijk wel Duitse roots.. Wanneer ik me niet vergis ook de of een van de eigenaar(en) van winkelketen Automaterialen Heuts. Ik denk dat dit zijn geldboompje is en beroepsmatig werkt hij in de psychotherapie.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:29 schreef Akathisia het volgende:
Duidelijk een Duitser. Maar opgeslagen. Mocht ik het ooit willen doen, lijkt dit me de beste manier.
Ja grensgebied he...quote:(de transpersoonlijke "philosophische praxis")
quote:Op zondag 18 juni 2023 09:56 schreef Culkin het volgende:
Een maat kreeg iets geïnjecteerd in zijn plasbuis van aliens op een operatietafel tijdens een trip, was ook zijn laatste keer.
Dit is echt weer van dat angstige geestelijk wantrouwende reli-gelulquote:Op zondag 18 juni 2023 09:56 schreef Culkin het volgende:
De drug lijkt me een begeestering, die je zal doen geloven dat je op het juiste pad bent maar echter een afdwaling blijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |