abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209828928
quote:
Geruchten over een verkoop van Soudal-Quick Step, Patrick Lefevere reageert: “Only God knows”

Volgens de Nederlandse journalist Thijs Zonneveld staat Soudal-Quick Step in de verkoop. Patrick Lefevere en Zdenek Bakala zouden ervoor open staan om hun aandelen in de ploeg van de hand te doen. “In de Tour doen dat soort verhaaltjes de Ronde”, reageert Patrick Lefevere.

De Nederlandse podcast In het Wiel bond zaterdag de kat de bel aan. ‘Er speelt (bij Soudal Quick Step, red.) nogal wat achter de schermen’, vertelde journalist Thijs Zonneveld. ‘Ik heb van verschillende bronnen begrepen dat Lefevere bezig is om zijn ploeg te verkopen. Dan gaat het om zijn aandeel en dat van de Tsjechische investeerder Zdenek Bakala.”

20 procent aandelen
Patrick Lefevere zucht als we hem het verhaal voorleggen: “In de Tour doen dat soort verhaaltjes de ronde. Je weet toch dat ik niet in een positie ben om te verkopen? Ik heb maar twintig procent van de aandelen, de rest zit bij Bakala.”

“Weet je hoe vaak ik iemand over de vloer krijg die geïnteresseerd is om ons over te nemen of over te kopen? Dit jaar was er nog een jonge gast die is komen praten. Ik heb voorgesteld om misschien te beginnen bij onze damesploeg en heb hem samengezet met mijn CFO Geert Coeman. Die man kon op geen enkele vraag een deftig antwoord geven. In de sport circuleren veel opportunisten.”

Toch zou het in dit geval om een veel ernstigere piste gaan. Er doen in het peloton geruchten de ronde over een Amerikaanse koper, meer bepaald het Amerikaanse bureau Wasserman dat recent nog het Belgische Squadra Sports overnam, het bedrijf van de Belgische wielermanager Dries Smets. Een indianenverhaal, want zowel Lefevere als Smets laten weten: “niks van aan”.

Niet te oud
In de podcast verwijst Zonneveld naar de leeftijd van Lefevere als één van de redenen waarom een verkoop opportuun zou zijn: “Lefevere is al best wel op leeftijd en heeft al een paar keer aangegeven dat het runnen van een team hem veel energie kost, maar het gaat hem ook niet in de koude kleren zitten dat hij telkens op zoek moet naar nieuwe geldschieters. Zo makkelijk gaat dat namelijk niet.”

Lefevere is het daar niet mee eens: “Waarom zou ik ineens oud zijn? Twee jaar geleden heb ik me samen met Soudal en Quick Step geëngageerd voor vijf jaar. In wat we ‘project Remco’ zullen noemen. Die sponsorcontracten lopen nu tot eind 2027.”

Betekent dat ook sowieso dat Lefevere als CEO de rit uitdoet tot 2027? Daarover is hij niet eenduidig: “Je weet wat ik altijd zeg in het leven: Only Gods Knows. In dit geval is dat niet anders.”
pi_209841027
quote:
Rémi Cavagna heel dicht bij overstap van Soudal - Quick-Step naar Movistar

Het lijkt erop dat Rémi Cavagna bezig is aan zijn laatste Tour de France voor Soudal – Quick-Step. De Franse hardrijder uit Clermont-Ferrand heeft een zeer interessante aanbieding van Team Movistar op zak.

Cavagna wordt in augustus 28 jaar en reed nooit in een andere ploeg dan die van Patrick Lefevere. Hij debuteerde in 2016 bij Klein Constantia, de toenmalige opleidingsploeg van het huidige Soudal – Quick-Step.

Bij Movistar verliezen ze dan weer Matteo Jorgenson. De Amerikaan verkiest Jumbo-Visma boven Ineos-Grenadiers. Anderzijds hopen ze op Carlos Rodriguez van de Britse Worldtourploeg, maar ploegmanager Rod Ellingworth hoopt alsnog hem bij Ineos-Grenadiers te houden.
Remi zoekt Taus weer op, op naar epische solo's die wel weer slagen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 10 juli 2023 @ 16:26:49 #203
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209841557
Gallopin stopt na dit seizoen

twitter
  maandag 10 juli 2023 @ 16:29:35 #204
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209841592
Ik schrok een soort van toen ik hem ineens op het NK zag fietsen, ik dacht serieus dat hij al jaren geleden was gestopt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_209841716
Als hij nu weer achter Marion aan gaat, komt Alaflip misschien ook terug op niveau ;(
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 18:29:45 #206
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_209843018
twitter

De wegen van Patxi Vila zijn ondoorgrondelijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 10 juli 2023 @ 18:46:16 #207
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209843274
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik schrok een soort van toen ik hem ineens op het NK zag fietsen, ik dacht serieus dat hij al jaren geleden was gestopt.
Dat had ik met Jens Debusschere.
  Redactie Sport dinsdag 11 juli 2023 @ 06:26:16 #208
451829 crew  H.Vviv
pi_209847622
quote:
Fabio Jakobsen heeft nu ook officieel bevestigd dat hij Soudal Quick-Step verlaat. Aan inkomende kant blijft het bij de ploeg van Patrick Lefevere echter stil. Tijd voor een situatieschets op de eerste rustdag van de Tour.

In zijn interview met Het Laatste Nieuws op maandag verklaarde Patrick Lefevere dat er intussen enkele renners hun contract hebben verlengd bij Soudal Quick-Step. Tijdens de Giro werd al bekend dat Louis Vervaeke en Pieter Serry aan boord blijven. Lefevere had ook al een principeakkoord met Ilan Van Wilder.

Volgens onze informatie hebben ook Bert Van Lerberghe en Mattia Cattaneo inmiddels voor twee jaar verlengd. Van Lerberghe heeft zich ontpopt tot een van de beste lead-outs ter wereld. Verschillende sprinters zoals Fabio Jakobsen (naar Team DSM) en Jonathan Milan (naar Lidl-Trek) probeerden Van Lerberghe te overtuigen om mee de overstap te maken, maar de 30-jarige West-Vlaming blijft Soudal Quick-Step en sprinter Tim Merlier trouw. Met Florian Sénéchal lijkt er wel een andere pion uit de sprinttrein te vertrekken.

Er hangt ook een eerste inkomende transfer in de lucht. De 27-jarige Ayco Bastiaens uit Aalst stapt over van het opleidingsteam van Alpecin-Deceuninck. Bastiaens staat bekend als een hardrijder en zou bij de ploeg van Lefevere de rol kunnen vervullen om lang op kop van het peloton te rijden, zoals Tim Declercq doet in deze Tour.
Vier targets weg

Kopman Remco Evenepoel wil echter vooral klimmende versterking. De 20-jarige William Junior Lecerf komt over van de opleidingsploeg, maar de vier gedroomde targets zijn inmiddels uit de markt. Matteo Jorgenson trekt van Movistar naar Jumbo-Visma, Pavel Sivakov verlaat Ineos Grenadiers voor UAE, Carlos Verona ruilt Movistar in voor Ineos Grenadiers en onze landgenoot Laurens De Plus is zo goed als rond voor een verlengd bedrijf bij Ineos Grenadiers, dat ook al dicht staat bij Tobias Foss.
Bouchard

Geoffrey Bouchard (31) van AG2R-Citroën was/is een piste voor Soudal Quick-Step. De Fransman werd in 2021 al eens veertiende in de Vuelta en won ook het bergklassement in de Giro en de Vuelta. Bouchard kwam in de Dauphiné echter stevig ten val en brak daarbij een rib. Lefevere zegt dat hij bezig is met één of twee renners die nu in de Tour top tien of top vijftien rijden. Dat is Bouchard niet.

Van de renners uit de huidige top vijftien in de Tour hebben enkel Carlos Rodriguez (Ineos Grenadiers), Mikel Landa (Bahrain Victorious) en Louis Meintjes (Intermarché-Circus-Wanty) een aflopend contract na dit seizoen. Die eerste wordt echter al heel lang gelinkt aan Movistar. Intermarché-Circus-Wanty maakt zich sterk dat Meintjes niet vertrekt. (BVDC/JDK)
  dinsdag 11 juli 2023 @ 06:40:15 #209
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209847669
Lefevere is een fraud.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:02:14 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209847763
Remco kan maar beter vertrekken, dit wordt niks
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:03:36 #211
194695 franklop
Fran knock
pi_209847768
Hij kan nog beter bij AG2r zitten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:06:27 #212
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209847788
Een generationeel talent dat smeekt om een beetje hulp en deze man komt met Ayco Bastiaens en Antoine Huby. _O- Help ons, @Jim .
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:41:01 #213
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209847955
Zou echt genieten zijn als Remco toch voor Ineos zou kiezen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:44:03 #214
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209847978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:41 schreef Fretwork het volgende:
Zou echt genieten zijn als Remco toch voor Ineos zou kiezen
Dan heeft Patje al Jakobsen eruit gewerkt, mogelijk wordt Alaphilippe ook nog richting een Franse ploeg gepest en dan heeft ie alleen nog Merlier en een paar budgetversies van talentvolle Belgen en gasten die geen meter meer vooruit komen _O_.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:00:48 #215
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209848078
twitter
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:28:57 #216
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209848253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:00 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Jumbo is echt lekker aan het lozen. Dennis, Oomen, Foss, Roosen en dus ook Leemreize weg. Die ga je niet echt missen.

Met Jorgenson een topper er bij en met Tulett, Hagenes en Staune-Mittet er nog een aantal fantastische renners er bij.

Gaat er flink op vooruit en dan blijft Kooij ook nog.
pi_209848396
Geoffrey Bouchard _O- Je verzint het niet. Ik hoop van harte dat Remco richting Ineos trekt.
pi_209848775
Leemreize deed het prima in de Giro vorig jaar, maar kon dat niet echt doorzetten. Kreeg ook wel weinig eigen kansen uiteraard, maar toch. Die krijgt hij bij DSM in ieder geval wel (misschien wel teveel)
pi_209848792
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:46 schreef The_Undertone het volgende:
Geoffrey Bouchard _O- Je verzint het niet. Ik hoop van harte dat Remco richting Ineos trekt.
Met deze namen is in ieder geval wel duidelijk dat het budget een klein probleempje is
pi_209848892
Ik denk niet dat we bij DSM ooit nog iets van Leemreize gaan horen. Als hij zich bij Jumbo niet ontwikkelt gaat dat elders zeker niet gebeuren.
Demain, on roule
  dinsdag 11 juli 2023 @ 09:44:46 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_209848943
Weinig vertrouwen in de cooperation hier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_209849047
quote:
Lefevere zegt dat hij bezig is met één of twee renners die nu in de Tour top tien of top vijftien rijden. Dat is Bouchard niet
Reed Steff Cras niet Top10 voor een idioot hem van de sokken liep?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209849652
quote:
“Je wordt verleid”, begint Wærenskjold over de aanbieding van UAE Emirates. Toch heeft hij een overwogen besluit genomen om niet voor het team uit het Midden-Oosten te gaan rijden. “Ik weet dat Noren niet zo’n fan zijn van de Emiraten en zo. Natuurlijk heeft dat een rol gespeeld bij mijn besluit. Je wilt liever de moreel en ethisch juiste keuze maken, en het salaris niet boven alles stellen.”

Bovendien kwam Uno-X ook met een goed bod, vertelt Wærenskjold. “Het was dus gemakkelijk om te accepteren. Het is ook leuk om onderdeel te zijn van een opkomend team. Toen ze in 2017 begonnen, was het een kleine ploeg. Dit jaar rijden we voor het eerst de Tour de France. Het is mooi om onderdeel van die ontwikkeling te zijn. Volgend jaar wordt de selectie waarschijnlijk weer verder versterkt.”
pi_209849731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:52 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Søren is een verstandige jongen.
  Moderator dinsdag 11 juli 2023 @ 11:05:29 #225
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_209849778
Ayco Bastiaens. :D

Hoe blut is PatLef?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')