Van Aert heeft de ruim 600k moeten betalen nadat er beslag was gelegd door de gerechtsdeurwaarder. Cassatieberoep loopt denk ik nog, kan daar niets over vinden verder.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is alweer even geleden ja dat we daarover wat hebben gezien in het nieuws.
Daar was ook wel sprake van een positieverbetering. Van Aert hoefde niet bij een fusie van Roompot en de troep van Nuyens te gaan rijden, maar kon bij een van de betere WT-teams gaan rijden.
Daar is nu niet echt sprake van. INEOS heeft een beter team voor de grote rondes, maar zie dat in een rechtszaak maar eens hard te maken. Qua ranking ontloopt het elkaar allemaal weinig.
Ze zijn wellicht in- of bijgehaald, maar feit is dat een bejaarde Thomas nog steeds hun beste (en niet of niet veel slechter dan toen hij de Tour won) ronderenner is. Je ziet nu overigens nog steeds vaak een overdaad aan Ineos als er een groep van 20 overblijft, maar omdat daar geen kopman van wereldniveau bij zit heb je weinig aan zo'n overmacht.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij blijft dit stokpaardje vrolijk herhalen, maar het probleem van Ineos zit 'm natuurlijk niet in de renners. Dat zit 'm volledig in het feit dat ze die renners niet net als vroeger naar een hoger niveau kunnen tillen.
Van Aert verbrak zelf zijn contract. Dat is niet te vergelijken met een contract dat netjes afgekocht wordt.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet. Dat heb je ook met de zaak van Aert gezien. Je kunt altijd de arbeidsrelatie bewust torpederen zoals van Aert (en daar de rekening voor betalen, die voor Remco hoog zal zijn met lange looptijd en fors salaris) maar in principe is een overeenkomst voor bepaalde tijd zonder opzegmogelijkheid uitzitten tot einde contract. En aangezien Remco nu niet bepaald voor een hongerloontje werkt zal het echt monsterlijk moeten zijn om je te beroepen om een enorme verbetering.
Jumbo heeft bij van Aert het contract eigenlijk ook afgekocht, maar dan op een iets andere manier..quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van Aert verbrak zelf zijn contract. Dat is niet te vergelijken met een contract dat netjes afgekocht wordt.
quote:Laurens Huys verlaat na goede Giro Intermarché-Circus-Wanty en trekt naar het Bretoense Arkéa-B&B Hotels
Intermarché-Circus-Wanty speelt Laurens Huys kwijt. De 24-jarige Buggenhoutenaar kreeg na een goede Giro een interessant aanbod van Arkéa-B&B Hotels, waar hij de volgende twee seizoenen gaat rijden.
Huys eindigde 27ste in de Giro d’Italia, zijn allereerste grote ronde. Twee keer pakte hij uit met een marathonontsnapping. Het leverde hem een elfde plaats in de daguitslag in Rivoli en een achtste plaats in Bergamo op. Huys hoopt dat hij bij de Franse Worldtourploeg meer kansen krijgt dan bij Intermarché-Circus-Wanty, waar het product van Bingoal WB aan het einde is van een tweejaarscontract. Met Jenthe Biermans tekende al een Vlaming in de ploeg van Warren Barguil bij. B&B hotels, vorig jaar nog de hoofdsponsor van de gestopte ploeg van Jérôme Pineau, wordt de nieuwe partner van Arkéa. Het Franse bedrijf neemt de plaats in van Samsic.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230630_93937085
Geen top-10 in het klassement en geen enkele keer in de buurt van een etappe is al een goede Giroquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:20 schreef TheArt het volgende:
Volgende aflevering van de Belg naar een Franse ploeg.
[..]
27e in z'n eerste Giro, 8e in het jongerenklassement. Misschien de nieuwe Maxime Monfort?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Geen top-10 in het klassement en geen enkele keer in de buurt van een etappe is al een goede Giro
Dat is juist de grote fout die ploegen die ineens een zak geld krijgen maken. Subtop voor veel geld veel te lang vastleggen.quote:Op zondag 2 juli 2023 12:56 schreef Halcon het volgende:
Je moet ook wel een beetje kijken wie er beschikbaar is, haalbaar is en er zin in heeft. Dan valt er stiekem toch al veel af. Als je uitkomt bij figuren als Oomen dan zal die zak geld geen UAE-proporties hebben. En beetje sprinter zal toch ook wel een treintje willen, beetje klassementsrenner wat geschikte knechten, etc.
Ja, inderdaad, met daarbij de kanttekening dat de echte talenten vaak al wel langer vastliggen ergens.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is juist de grote fout die ploegen die ineens een zak geld krijgen maken. Subtop voor veel geld veel te lang vastleggen.
Dat geld moet je óf investeren in talenten óf je wacht een jaartje als de juiste opties niet beschikbaar zijn.
Wat een geniaal stokpaardje is dit ook. Een nog nooit iets gepresteerd hebbende Belg waar een Franse ploeg intrapt omdat hij 2x in de sympathieke mongolenvlucht meegaat in een grote ronde. Dat ze hem máár een 2-jarig contract geven is dan wel weer verrassend.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:20 schreef TheArt het volgende:
Volgende aflevering van de Belg naar een Franse ploeg.
[..]
Leven ze in 2017?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Al het geld van de wereld hebben en uitkomen bij figuren als Oomen en Felline is wel heel wonderlijk.
Lund Andresen en Max Poole zijn nog de enige renners waarbij ik denk dat ze niet achteruit gaan fietsen. De rest is echt zo grauw als maar kan. Met Dainese, Welsford en Leknessund verdwijnen de anderen waar ik wat leuks van verwacht.quote:
quote:Oliver Naesen kent zijn directe toekomst nog niet exact. De 32-jarige Oost-Vlaming is einde contract bij AG2R-Citroën, waarmee hij ondertussen onderhandelt over de komende jaren, maar hij wordt ook druk gesolliciteerd door andere Worldtourteams.
Zo lopen de besprekingen met Intermarché-Circus-Wanty al een tijdje. Ook Proteam Lotto-Dstny meldde zich ondertussen. Daar zijn ze op zoek naar degelijke versterking voor Arnaud De Lie. Ook nog andere, niet nader genoemde teams hengelen naar de diensten van Naesen, die in de Tour rondrijdt met klassementsrenner Ben O’Connor.
Anderzijds is de publicitair interessante Naesen na zeven jaar wel een meubelstuk geworden in het team van Vincent Lavenu die hem niet graag kwijt zou zijn. Ook al is zijn bloedvriend Greg Van Avermaet er volgend jaar als jonggepensioneerde niet meer bij.
Onley misschien nog, al is dat dit jaar ook minder dan je na vorig jaar zou verwachten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lund Andresen en Max Poole zijn nog de enige renners waarbij ik denk dat ze niet achteruit gaan fietsen. De rest is echt zo grauw als maar kan. Met Dainese, Welsford en Leknessund verdwijnen de anderen waar ik wat leuks van verwacht.
“de publicitair interessante Naesen”quote:
In de top 3 met Wout en R.Ev.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
“de publicitair interessante Naesen”
Hoe? Wat?
Zal wel naar TDT gaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
“de publicitair interessante Naesen”
Hoe? Wat?
Fabio en Romain die de jeugd moeten inspireren of iets dergelijks. je kan Dsm inmiddels een excellente opleidingsploeg noemen voor de rest van het peloton. zodra ze voor zichzelf kunnen denken vliegen ze uit.quote:
_-_ratjetoe_-_ in WLR / [Wielrennen #538]quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:57 schreef Momo het volgende:
Sep Vanmarcke stopt per direct met koersen: "Kans op hartfalen als ik zou voortdoen"
Er is een abrupt einde gekomen aan de carrière van Sep Vanmarcke (34). De Belg van Israel-Premier Tech kreeg op het voorbije BK last van hartritmestoornissen. "Ik heb littekenweefsel op mijn hart, dat zou kunnen groeien. Dat kan tot hartfalen leiden."
Het BK wielrennen in Izegem was de laatste koers uit de carrière van Sep Vanmarcke. De 34-jarige kasseienvreter kreeg na die wedstrijd, waarin hij 46e werd, slecht nieuws.
"Ik kreeg tijdens het BK hartritmestoornissen en uit onderzoeken is gebleken dat ik littekenweefsel heb op mijn hart. Als ik blijf koersen, zou dat weefsel kunnen groeien en in de toekomst tot hartfalen leiden."
"Het is een vreselijk pijnlijke beslissing om mijn carrière zo abrupt te beëindigen, maar er is geen andere mogelijkheid."
Ik was niet het supertalent, maar met toewijding en hard werken kon ik jaren meestrijden met de besten in de grootste wedstrijden.
Sep Vanmarcke
"Een droom, met hoogte- en dieptepunten"
Vanmarcke won uiteindelijk 'maar' 9 koersen, met de Omloop Het Nieuwsblad (2012) en de Bretagne Classic (2019) als grootste uitschieters. Toch kleurde hij de voorbije 14 jaar heel wat koersen - vaak op Vlaamse bodem - en veroverde hij vele harten met zijn onverdroten overgave. Door zijn vele valpartijen kreeg hij ook wel de stempel van 'pechvogel'.
"Ik heb 14 jaar mijn droom mogen beleven, met hoogte- en dieptepunten. Ik was niet het supertalent, maar met toewijding en hard werken kon ik jaren meestrijden met de besten en in de grootste wedstrijden."
"Daarnaast leerde ik veel mensen en culturen kennen over de hele wereld en ben ik op plaatsen geweest waar ik nog nooit van gehoord had."
"Het is erg jammer en pijnlijk dat ik op deze manier het einde van mijn loopbaan moet aankondigen, maar ik ben ook dankbaar dat de problemen aan mijn hart tijdig zijn ontdekt."
"Ik neem nu de tijd om bij mijn gezin te zijn, alles een plaats te geven en na te denken over wat ik wil in de toekomst. Mijn hele leven stond in het teken van wielrennen, dat zal altijd mijn passie blijven."
De carrière van Sep Vanmarcke
Geboren: 28 juli 1988 in Kortrijk
Ploegen als prof:
2010-2010 Topsport Vlaanderen
2011-2012 Garmin
2013-2016 Blanco/Belkin/LottoNL-Jumbo
2017-2020 Cannondale/EF
2021-2023 Israel
Belangrijkste resultaten:
- 2e in Gent-Wevelgem (2010 en 2016)
- 1e in Omloop Het Nieuwsblad (2012)
- 2e in Parijs-Roubaix (2013)
- 1e in GP Impanis (2013)
- 3e in Ronde van Vlaanderen (2014 en 2016)
- 1e in Bretagne Classic (2019)
- 1e in Maryland Classic (2022)
Blijkbaar (weer) problemen qua budget. Dat zou ook de reden zijn dat Jakobsen vertrekt (het geld dat er is, gaat voornamelijk naar ondersteuning voor Evenepoel) en ze zouden ook nog niet hebben gepraat met nieuwe renners voor volgend seizoen. Vooral interesse van Amerikaanse investeerders (maar die zullen vast eisen dat Evenepoel blijft)quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens Thijs overweegt PatLef de boel te verkopen, in welke hoedanigheid dat dan ook moet gaan gebeuren.
Die zou ook z'n aandelen verpatsen. (Ja, ik heb naar Hidde van Warmerdam geluisterd @Slobeend ).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Bakala is toch de grote aandeelhouder?
Uit een interview met Lefeverequote:Bagioli, Ballerini, zelfs Declercq zou de ploeg verlaten.
“Ik heb een aantal mensen niet laten bijtekenen, vooral de Italianen, omdat hun loon niet in verhouding is met hun prestaties.”
“Tim is 34 en had vorig jaar in de Algarve een probleem aan zijn hart. Daarna was het wat minder. Hij had ook last aan zijn maag. Tim is een goede gast, ik heb niet gezegd dat we hem niet houden. Het ligt nog open. Maar op een bepaald moment moet je kunnen zeggen: stop. We wachten nu de Tour af.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |