Kan ie mooi helpen bij jullie overstromingquote:
Ja klopt en nu stopt Iniesta ook met een afscheids wedstrijd in Japan tegen Barca.. Benzema heeft net ook afscheid genomen van Real.... Misschien kan Messi ook met pensioenquote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja klopt en nu stopt Iniesta ook met een afscheids wedstrijd in Japan tegen Barca.. Benzema heeft net ook afscheid genomen van Real.... Misschien kan Messi ook met pensioen
Kiezen ze weer een pik?quote:
Neinquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:45 schreef chufi het volgende:
Denk niet dat we dat hoeven te horen hier ..
Hoe oud was jij in 1944, 83 ofzo?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef chufi het volgende:
Oh daar ben ik wel eens geweest maar of het op die dag was weet ik niet meer
De angst en bijna 80% sterven.quote:
Ah okequote:
Die begraafplaats wel jaquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah oke
Redelijke herdenking daar toch?
Staat bij mij iig op de lijst om snel heen te gaan een keer. Niet op of rond 6 juni, wil op mijn gemak daar rond kunnen kijken.
Aanrader.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah oke
Redelijke herdenking daar toch?
Staat bij mij iig op de lijst om snel heen te gaan een keer. Niet op of rond 6 juni, wil op mijn gemak daar rond kunnen kijken.
+/- 30% op de eerste dag.quote:
Ben wel hier op de begraafplaats in Margraten geweest, die is al groot.quote:
Daar ben ik ook wel geweest...Margraten dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben wel hier op de begraafplaats in Margraten geweest, die is al groot.
En die in Kanchanaburi, bij de Birma spoorweg. Ook erg groot, daar liggen nog redelijk wat Nederlanders ook.
Dood of zo ?quote:
En Ysselstein? Moet ik ook nog heen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel geweest...Margraten dan.
De museums zijn ook aan te raden bv. Museum of the Battle of Normandy in Bayeux.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef aloa het volgende:
Ik vind sowieso die begraafplaatsen indrukwekkend...
Die ken ik niet. Ik kan me überhaupt niet herinneren ooit in die plaats geweest te zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En Ysselstein? Moet ik ook nog heen.
Is wel 'berucht'.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Ik kan me überhaupt niet herinneren ooit in die plaats geweest te zijn.
Ik hield nooit van museums, maar naarmate ik ouder werd welquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De museums zijn ook aan te raden bv. Museum of the Battle of Normandy in Bayeux.
Deze zijn ook wel "leerzaam" ipv van museums waarbij je alleen langs attributen loopt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hield nooit van museums, maar naarmate ik ouder werd wel
'Raarste' dat ik ooit in een museum zag was een stuk uit een Nederlandse krant.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Deze zijn ook wel "leerzaam" ipv van museums waarbij je alleen langs attributen loopt.
Ik wil ook een keer naar Auschwitz. Lijkt me ook heel indrukwekkend.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Deze zijn ook wel "leerzaam" ipv van museums waarbij je alleen langs attributen loopt.
Dat zou ik ook nog wel eens willen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wil ook een keer naar Auschwitz. Lijkt me ook heel indrukwekkend.
Als kind vond ik die mummy in het Leids museum wel een creepy ding.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
'Raarste' dat ik ooit in een museum zag was een stuk uit een Nederlandse krant.
Dat was wel een museum in Thailand (Kanchanaburi).
De laatste keer was ik in een kasteel die hadden schermpjes waar je op moest drukken voor uitleg. Maar dat werkte niet zo goed omdat elke scholier dat niet begreep (geen touchscreen)quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is er geweest, maar die werd er echt beroerd van. Van het idee en er lagen allemaal schoenen etc...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zou ik ook nog wel eens willen.
Ben in Dachau geweest. Was het eerste kamp.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wil ook een keer naar Auschwitz. Lijkt me ook heel indrukwekkend.
Ik ook, ik loop er graag overheen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef aloa het volgende:
Ik vind sowieso die begraafplaatsen indrukwekkend...
Ik ga hier thuis ook nog wel naar de begraafplaats. De laatste tijd veel stenen met foto's viel mij op...quote:
Schoenen, brillen, koffers etc.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is er geweest, maar die werd er echt beroerd van. Van het idee en er lagen allemaal schoenen etc...
Waarom bewaarden ze dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Schoenen, brillen, koffers etc.
Ik vond het erg indrukwekkend.
Ik fietste laatst langs de begraafplaats van Zwartewaal, heel mooi gelegen, dus zijn we er even overheen gelopen. Er zijn ook een paar oorlogsgraven, ik vind dat indrukwekkend.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga hier thuis ook nog wel naar de begraafplaats. De laatste tijd veel stenen met foto's viel mij op...
Hier 1 in Thailand, toch bijzonder hoe 'anders' het is.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga hier thuis ook nog wel naar de begraafplaats. De laatste tijd veel stenen met foto's viel mij op...
Doel was hergebruik, is er niet zoveel van gekomen.quote:
Ik ben weleens naar Zorgvliedt geweest, mooie plek.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef Soury het volgende:
Ooster begraafplaats wil ik nog steeds een keer heen.
Die in Crooswijk is ook een mooie.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben weleens naar Zorgvliedt geweest, mooie plek.
Als aandenken dat die schoenen ooit voeten hebben gehad, die brillen op een hoofd hebben gezeten. Koffers met namen erop (dat moest zodat je je koffer terug kreeg. Niet dus)quote:
Prachtig!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hier 1 in Thailand, toch bijzonder hoe 'anders' het is.
Link
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Link
Zo zie je ze hier nietquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Link
Ja alles werd gelijk open gemaakt en uit gepluisd. Het was rest afvalquote:
Die van The Doors toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Prachtig!
Ik ben weleens in Parijs naar Père-Lachaise geweest, dat is zo groot en indrukwekkend, veel beroemdheden liggen er ook.
Jim Morrison en Edit Piafquote:
Jim Morrison, maar ook Edith Piaff, Karel Appel en vele vele anderenquote:
quote:De nazi's bewaarden inderdaad persoonlijke bezittingen, waaronder schoenen, van de slachtoffers in concentratiekampen. Er waren verschillende redenen voor deze praktijk:
Exploitatie en plundering: De nazi's plunderden systematisch de bezittingen van de gevangenen om economisch gewin te behalen. Dit omvatte het verzamelen van waardevolle voorwerpen zoals sieraden, goud, zilver, en in sommige gevallen ook schoenen. Deze bezittingen werden vervolgens verkocht, hergebruikt of gebruikt voor de financiering van de oorlogsinspanningen van Duitsland.
Discriminatie en ontmenselijking: Door persoonlijke bezittingen van de gevangenen af te nemen, wilden de nazi's hun waardigheid en menselijkheid aantasten. Het ontnemen van persoonlijke spullen, inclusief schoenen, diende als een methode om de gevangenen te degraderen en hen te reduceren tot anonieme, gedepersonaliseerde massa's.
Efficiëntie bij de verwerking van eigendommen: Bij aankomst in concentratiekampen werden de gevangenen vaak gedwongen om hun bezittingen af te geven. Het systematisch verzamelen en sorteren van deze bezittingen, waaronder schoenen, maakte deel uit van het bureaucratische proces van de kampen. Deze bezittingen werden vervolgens gelabeld, gecatalogiseerd en opgeslagen, soms met de bedoeling om ze later naar Duitsland te verzenden.
Het bewaren van persoonlijke bezittingen, zoals schoenen, in concentratiekampen was slechts een van de vele dehumaniserende en exploiterende praktijken die werden toegepast door het naziregime tijdens de Holocaust. Het was een manier om de slachtoffers te beroven van hun identiteit, waardigheid en eigendom, en paste binnen het bredere kader van systematische onderdrukking en genocide.
Ik haat botsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |