ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
ProRail probeerde gisteravond om de systemen in Amsterdam te resetten, maar dat was tevergeefs. Daarom werd vannacht rond 03.00 uur besloten om uit te wijken naar Utrecht. "Daar hebben we andere computers, andere hardware", zegt de woordvoerder.
Het is voor het eerst dat de back-uplocatie in Utrecht wordt gebruikt, zegt John Voppen, CEO van ProRail. "We hebben die uitwijklocatie ongeveer tien jaar geleden in het leven geroepen, en we testen ongeveer iedere drie maanden. Maar dit is de eerste keer dat we deze locatie operationeel gebruiken."
Sinds 0300 zijn ze al aan het uitwijken. Nog steeds rijkelijk laat natuurlijk. Maar zou er inmiddels wat van te merken mogen zijn?
Dus er bestaat een functionele back-up, en ze krijgen het niet voor elkaar om die voor de ochtendspits werkend te krijgen. Wat hebben ze gedaan vannacht dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De storing bij de verkeersleidingspost in Amsterdam is nog niet opgelost. "Er is veel hardware en software, dus het is zoeken naar een speld in een hooiberg", aldus een woordvoerder van ProRail.
Dat is toch onvergeeflijk? Je hebt toch monitoring, auditing, whatnot. Je kunt toch in een half etmaal wel een beetje isoleren waar het wel en waar het niet aan kan liggen?
Op maandag 5 juni 2023 09:45 schreef Janneke141 het volgende: Dus er bestaat een functionele back-up, en ze krijgen het niet voor elkaar om die voor de ochtendspits werkend te krijgen. Wat hebben ze gedaan vannacht dan?
[..] geslapen, is ook belangrijk voor de gezondheid
Ja idd prioriteiten stellen waarom iets doen voor de duizenden gestrande reizigers, er moet geslapen worden om maar nog eens te dromen over backup systemen die men vaak test maar eigenlijk niet wilt gebruiken.
NS en ProRail betreuren het ongemak waarmee reizigers zijn geconfronteerd. "We hebben onze stinkende best gedaan om de pijn te verzachten. Maar op een aantal plekken zal het niet goed zijn gegaan en dat is vervelend", zegt de NS-woordvoerder.
De NS-woordvoerder is een beetje de weg kwijt. En dat is vervelend.
Op maandag 5 juni 2023 09:45 schreef Janneke141 het volgende: Dus er bestaat een functionele back-up, en ze krijgen het niet voor elkaar om die voor de ochtendspits werkend te krijgen. Wat hebben ze gedaan vannacht dan?
Überhaupt. Deze storing begon om 18 uur. Om 21:45 kwam hij terug. Dat is toch het moment dat je uitwijkt naar die back-up. Eigenlijk mag je zelfs wel verwachten dat ze een tweesporenbeleid voeren, en proberen snel die storing er uit te halen en tegelijkertijd een ander team die back-up in gereedheid laten brengen.
Grote kans dat je dan een aanzienlijk aantal mensen nog weg gekregen had.
[..] Dat de IT van ProRail faalt is nog tot daaraan toe. Dat kan ik schoorvoetend accepteren (zolang het niet te vaak gebeurt).
Waarom? Wat ze hebben leent zich uitstekend voor volledige redundantie.
quote:
De manier waarop NS met reizigers is omgegaan daarentegen...
Is gewoon de wens van de aandeelhouder aangezien die structureel hun verplichting verzaken om op te treden. Dan moeten we toch echt anders gaan stemmen.
Waarbij het weer verbazingwekkend te noemen is dat er geen template voor een standaard formulier hiervoor is en men dit pas uiteindelijk op 6 juni dit op de site kan hebben staan.
[..] Waarbij het weer verbazingwekkend te noemen is dat er geen template voor een standaard formulier hiervoor is en men dit pas uiteindelijk op 6 juni dit op de site kan hebben staan.
Uiterlijk 6 juni is vandaag of morgen. Je brengt het alsof het weken of maanden gaat duren?
Overigens hoop ik dat ze deze keer wel echt een formulier op de site zetten, en niet weer die gare chatbot gaan gebruiken. Formulieren in chatvorm ervaar ik tenminste tot zover altijd als nodeloos veel frictie.
Sowieso, het hele argument 'ja we kunnen niet zoveel bussen regelen'. Zorg ervoor dat je een lijst hebt van mensen door het hele land met een busrijbewijs die voor ¤100 netto per uur willen gaan rijden (moet je toch een flink aantal van kunnen vinden). Maak daarnaast afspraken met alle OV-bedrijven dat hun bussen gebruikt kunnen worden tegen een X vergoeding als deze op dat moment niet nodig zijn (en dat zijn er 's avonds laat genoeg).
Bij een grote storing begin je vervolgens met het bellen van de OV-bedrijven hoeveel bussen ze waar hebben, en vervolgens ga je de lijst met chauffeurs af om deze op te laten draven. Wedden dat je binnen een uur 100 bussen met chauffeur geregeld hebt, en binnen 2-3 uur honderden bussen....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 juni 2023 15:41 schreef TjjWester het volgende: Waarom denk je dat dit de eerste keer is ,in 10 jaar, dat deze post actief gebruikt word ?
Op maandag 5 juni 2023 15:55 schreef dennistd het volgende: Sowieso, het hele argument 'ja we kunnen niet zoveel bussen regelen'. Zorg ervoor dat je een lijst hebt van mensen door het hele land met een busrijbewijs die voor ¤100 netto per uur willen gaan rijden (moet je toch een flink aantal van kunnen vinden). Maak daarnaast afspraken met alle OV-bedrijven dat hun bussen gebruikt kunnen worden tegen een X vergoeding als deze op dat moment niet nodig zijn (en dat zijn er 's avonds laat genoeg).
Bij een grote storing begin je vervolgens met het bellen van de OV-bedrijven hoeveel bussen ze waar hebben, en vervolgens ga je de lijst met chauffeurs af om deze op te laten draven. Wedden dat je binnen een uur 100 bussen met chauffeur geregeld hebt, en binnen 2-3 uur honderden bussen....
Treinvervangend vervoer is aanbesteed, je kan niet zomaar de winnende partijen omzeilen en willekeurig ergens anders bussen vandaan halen. Als Munckhof of Jan de Wit aangeven niks te kunnen regelen houdt het toch echt gewoon op.