Vandaar de overgevoeligheid pillen zeker?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:11 schreef Selenophilia het volgende:
Zo zo zo, heb je een super hoge zorgpakket ofzo?
Paracetamolletje tegen de pijn en bij koorts bellen lijkt mij meer dan zat.
Als het erger werd, maandag.. Bij de huisarts.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:14 schreef ZarB het volgende:
Waarom heb je niet gelijk gevraagd hoe en wat? Ik werd een keer gebeten door mijn eigen kat en ik moest meteen komen van de HAP voor antibiotica. Tetanus hoefde niet omdat ik kort daarvoor een reisvaccinatie voor één of ander had gehad (is al een tijdje terug).
Het is wel vol in de kuitspier en daardoor extra gevoelig misschien. Ik weet het niet. Vandaar dit topic. Maar ik heb geen koorts, geen medicijnen. Dit is een ontsteking toch, ipv allergische reactie...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:15 schreef ZarB het volgende:
Misschien ligt het aan de diepte van de beet?
Nee, nooit nodig gehad.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:21 schreef ZarB het volgende:
Hm oke ik weet niet beter dan dat ze antibiotica ter preventie geven in dit soort gevallen. En dus tetanus, tenzij je dat al hebt gehad recent.
Nou als het hier niks doet....quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Geef mij maar die pillen
Hooikoorts vermoord mij
Dat vermoed ik ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Misschien heb je wel hondsdolheid nu
Dieren die uit het niets opeens zo gek doen zijn niet gezond hoor
In Nederland komen infecties met deze ziekte bijna nooit voor, meestal gaat het om patiënten die het virus in het buitenland hebben opgelopenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Kan ook zijn dat dat beest gewoon een slechte dag had. Dat hoop ik danquote:
Als je opeens overgevoelig wordt voor licht, en bang voor slikken en je eigen speeksel, zodat het schuim uit je mond begint te lopen, dan moet je je wel zorgen gaan maken.quote:
Ik heb alle geluk van de wereld. Ik zal het juist weer wel hebben. Vleesetende bacterie ofzo.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
In Nederland komen infecties met deze ziekte bijna nooit voor, meestal gaat het om patiënten die het virus in het buitenland hebben opgelopen
Nee, zover is het nog niet. Wel hijgen van het malle strompelen, maar kwijlen. Nee. Nog niet..quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je opeens overgevoelig wordt voor licht, en bang voor slikken en je eigen speeksel, zodat het schuim uit je mond begint te lopen, dan moet je je wel zorgen gaan maken.
Wellicht, misschien en zou kunnen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat dat beest gewoon een slechte dag had. Dat hoop ik dan
Ik hoop het oprecht voor je, want als je de symptomen krijgt dan is het einde verhaal. Er is geen genezing mogelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:33 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Nee, zover is het nog niet. Wel hijgen van het malle strompelen, maar kwijlen. Nee. Nog niet..
Als dat dan het positieve moet zijn, dan zij dat zo.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoop het oprecht voor je, want als je de symptomen krijgt dan is het einde verhaal. Er is geen genezing mogelijk.
Maar je zou wel het wereldnieuws halen, dat dan weer wel.
Of een hersentumor ....quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat dat beest gewoon een slechte dag had. Dat hoop ik dan
ik had een paar jaar geleden een vleermuis in huis.. in die periode zag ik ook 2 kleine wondjes in mijn nek.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoop het oprecht voor je, want als je de symptomen krijgt dan is het einde verhaal. Er is geen genezing mogelijk.
Maar je zou wel het wereldnieuws halen, dat dan weer wel.
Heb je nog wel een reflectie in de spiegel?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
ik had een paar jaar geleden een vleermuis in huis.. in die periode zag ik ook 2 kleine wondjes in mijn nek.
Toen was ik ook wel een paar dagen paranoia omdat ik bang was hondsdolheid te hebben
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Is zo'n batcave aanleggen erg duur?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
ik had een paar jaar geleden een vleermuis in huis.. in die periode zag ik ook 2 kleine wondjes in mijn nek.
Toen was ik ook wel een paar dagen paranoia omdat ik bang was hondsdolheid te hebben
yupquote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]Kunnen gewoon pijn hebben waar je ze aait.
Hahahaha. Puntje!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je nog wel een reflectie in de spiegel?
Hahahaha. Puntje!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je nog wel een reflectie in de spiegel?
Klopt. Komt goed.quote:Op zondag 4 juni 2023 01:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Apart dat je geen tetanus shot en antibiotica hebt gekregen.
Katten bieten zijn nare bieten, omdat het van die 'naald' tanden zijn sluit de wond aan het oppervlak snel en is de kans op infectie groot. Tetanus hoor he gewoon te krijgen bij elke beet als je niet beschermt als je geen 'recente' (gaat best lang mee) vaccinatie hebt.
Dit is geen krasje ofzo, de beet is vrij diep.
Zo zonder antibiotica kan ik je aanraden de wonden goed schoon te houden, open te houden.
Normaliter is het devies hou schoon, maar laat het dicht gaan. Maar omdat een kattenbeet zoals dit weinig oppervlak, maar wel diepte kent wil je niet dat dat het oppervlak sluit voordat de diepte ook geneest.
Kook water, zout het en was de wond. Hou een dag of drie 'open'. Meerdere keren per dag wassen dus. Na een dag op drie overgaan op eens per dag en voorzichtig. Dan mag het oppervlak ook gaan sluiten mits het goed heelt (geen pus enzo uit de wond).
quote:
quote:laatste bezoek: 8 dagen, 4 uur geleden.
Excuusquote:
Die is in de bami verwerkt bij de lokale chinees?quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:30 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Excuus
Ik ben die maandag erop naar huisarts gegaan. Tetanus prik gehad en een week peneciline /antibiotica.
Nu gaat het weer goed. Gewoon lopen, nergens last meer van.
De kat zelf is ondertussen ook geholpen en is een stuk kalmer geworden.
Hahahahaquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die is in de bami verwerkt bij de lokale chinees?
Wellicht aangifte doen, zodat dat beest ingeslapen kan worden.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Fijn dat het weer goed gaat. Wel rare gang van zaken. Toen ik gebeten werd moest ik meteen in het ziekenhuis langskomen (nadat ik een dag later toch maar de HAP beldequote:Op woensdag 5 juli 2023 16:30 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Excuus
Ik ben die maandag erop naar huisarts gegaan. Tetanus prik gehad en een week peneciline /antibiotica.
Nu gaat het weer goed. Gewoon lopen, nergens last meer van.
De kat zelf is ondertussen ook geholpen en is een stuk kalmer geworden.
Ja zeg dat, zeer vreemd. Het Zmc zoals het nu heet (de Heel) zoals het vroeger heette, heeft al onder de bewoners in Zaandam een discutabele naam..quote:Op zondag 16 juli 2023 10:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijn dat het weer goed gaat. Wel rare gang van zaken. Toen ik gebeten werd moest ik meteen in het ziekenhuis langskomen (nadat ik een dag later toch maar de HAP belde). Antibiotica mee, tetanus ververst. Terwijl ik nul klachten had. Ze namen het een stuk serieuzer dan ik.
Tuurlijk. Beste oplossing...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wellicht aangifte doen, zodat dat beest ingeslapen kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |