abonnement Unibet Coolblue
pi_209387041
Voor een kleine constructie zoek ik wielen die geschikt zijn voor laminaat. Ze moeten een centraal gat hebben voor de bevestiging en langere tijd stil kunnen staan zonder permanent te vervormen. Zoiets zou perfect zijn, maar de beschrijving zegt dat ze voor laminaat te hard zijn (wat schade aan de vloer geeft).

Volgens de webshop moet ik elastisch rubber hebben, dat vervormd niet permanent. Nadeel is dat wielenoutlet deze alleen met een wieldiameter vanaf 80mm verkoopt en ik wil toch wel 50mm eigenlijk. Groter is onhandig en overkill voor het gewicht (max 80 - 100 kg in totaal). In geval van 4 wielen kan je de max load per wiel met 3 vermenigvuldigen voor een veilige marge, dus 40 kg per wiel geeft 120 kg load.

Kortom: gezocht elastisch rubber zwenkwiel met 50mm diameter en centraal bevestigingsgat. Wie helpt? :)
blub blub
  Spellchecker zaterdag 3 juni 2023 @ 15:21:53 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209387534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:34 schreef nielsgeode het volgende:
Voor een kleine constructie zoek ik wielen die geschikt zijn voor laminaat. Ze moeten een centraal gat hebben voor de bevestiging en langere tijd stil kunnen staan zonder permanent te vervormen. Zoiets zou perfect zijn, maar de beschrijving zegt dat ze voor laminaat te hard zijn (wat schade aan de vloer geeft).

Volgens de webshop moet ik elastisch rubber hebben, dat vervormd niet permanent. Nadeel is dat wielenoutlet deze alleen met een wieldiameter vanaf 80mm verkoopt en ik wil toch wel 50mm eigenlijk. Groter is onhandig en overkill voor het gewicht (max 80 - 100 kg in totaal). In geval van 4 wielen kan je de max load per wiel met 3 vermenigvuldigen voor een veilige marge, dus 40 kg per wiel geeft 120 kg load.

Kortom: gezocht elastisch rubber zwenkwiel met 50mm diameter en centraal bevestigingsgat. Wie helpt? :)
Kun je er niet zo'n doorzichtige ikea-mat onder leggen?

Tussen die wielen en de vloer :+

[ Bericht 4% gewijzigd door maily op 03-06-2023 15:29:31 ]
pi_209387644
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:21 schreef maily het volgende:

[..]
Kun je er niet zo'n doorzichtige ikea-mat onder leggen?

Tussen die wielen en de vloer :+
Als ik dan ga rijden komen de wielen toch alsnog op het laminaat? ;)
blub blub
  Spellchecker zaterdag 3 juni 2023 @ 15:39:17 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209387675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:34 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Als ik dan ga rijden komen de wielen toch alsnog op het laminaat? ;)
Ik weet niet hoever je moet rijden natuurlijk ;)
pi_209387685
Waarom zou je die grotere wielen niet nemen?
Rolt alleen maar makkelijker.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209388308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:40 schreef marc0871 het volgende:
Waarom zou je die grotere wielen niet nemen?
Rolt alleen maar makkelijker.
Ik heb nogal een diep hoekbureau en wil een ladekast daaronder kwijt die ik dan makkelijk eronder weg kan rollen. De hoogte van die kast maakt dat het précies past door met wat DIY de kast op een plaat te zetten en de wielen dan aan de zijkant te monteren. De plaat zit dan 2-3 mm boven de voer. Als je op die manier van 50 naar 80mm wielmaat gaat wordt het hele wiel veel groter dat het geheel wel erg ver uitsteekt buiten de kast.
blub blub
pi_209388651
volgens mij kan je dit wiel gebruiken, het wiel uit de houder halen en in deze houder monderen
blub blub
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:45:35 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209388734
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:21 schreef maily het volgende:

[..]
Kun je er niet zo'n doorzichtige ikea-mat onder leggen?

Die matten kan ik afraden. De randen maken veel makkelijker krassen dan wieltjes. Ik had er een onder mijn bureaustoel, na nog geen maand ‘plekjes’ aan de randen. Mat weggehaald en dat gaat al jaren goed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209389311
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Ik heb nogal een diep hoekbureau en wil een ladekast daaronder kwijt die ik dan makkelijk eronder weg kan rollen. De hoogte van die kast maakt dat het précies past door met wat DIY de kast op een plaat te zetten en de wielen dan aan de zijkant te monteren. De plaat zit dan 2-3 mm boven de voer. Als je op die manier van 50 naar 80mm wielmaat gaat wordt het hele wiel veel groter dat het geheel wel erg ver uitsteekt buiten de kast.
En je kan ze niet op de hoeken van het kastje kwijt? Zodat ze onder het kastje zitten?
Zo niet, een plank maken aan de maat van het kastje en daar deze wieltjes met topplaat onder schroeven.

Ik heb nog weleens een hondje van stukjes resthout gemaakt, om mijn pc onder een zelfgemaakt bureau te rijden.



Die wieltjes waren volgens mij iets van 30mm, of daaromtrent.

Het bureau heb ik ook op wieltje gezet. De wieltjes van hierboven en de geremde versie daarvan. Gewoon recht onder de poten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209389884
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:13 schreef marc0871 het volgende:

[..]
En je kan ze niet op de hoeken van het kastje kwijt? Zodat ze onder het kastje zitten?
Die ruimte heb ik niet. Onder mijn bureau zit een stalen frame (van het bureau zelf). De vrije ruimte onder het frame (tot de vloer) is 62 cm. Het kastje is 59 cm hoog. Daarom heb ik iets bedacht met T-slotprofielen om het kastje heen en dan de wielen naast het kastje zodat de pank waar het kastje op staat nét boven de grond zit.
blub blub
pi_209390302
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:04 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Die ruimte heb ik niet. Onder mijn bureau zit een stalen frame (van het bureau zelf). De vrije ruimte onder het frame (tot de vloer) is 62 cm. Het kastje is 59 cm hoog. Daarom heb ik iets bedacht met T-slotprofielen om het kastje heen en dan de wielen naast het kastje zodat de pank waar het kastje op staat nét boven de grond zit.
Ah. Okay.
Ja. Nee. Dan houdt het voor mij ook op.
Succes ^O^
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209390362
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209391026
Hoe vaak moet je rijden? Als dat niet erg vaak is kun je natuurlijk best die hardere wielen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')