abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2023 @ 23:39:06 #101
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209426341
Je hebt vast wel redelijk snel door of iets belangrijk is voor het afhandelen van zaken of iets uit de privésfeer. En anders hulp vragen van iemand die dicht bij jou staat maar niet bij je ouder(s).
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_209427840
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:26 schreef Lienekien het volgende:
Aardig dat je met praktische tips komt. Maar het ging er mij vooral om om ervaringen te delen waardoor dat gedeelte van het leeghalen van een ouderlijk huis emotioneel kan zijn.

TS loopt in een emotionele periode tegen een berg werk aan die niet te overzien is. Ik ga dan liever die berg relativeren in plaats van hem op te hogen.
pi_209445960
Sommige dingen wil je niet over je ouders weten, zelf dingen te weten gekomen die ik liever niet had willen weten.
pi_209466263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
TS loopt in een emotionele periode tegen een berg werk aan die niet te overzien is. Ik ga dan liever die berg relativeren in plaats van hem op te hogen.
Klopt helemaal, toch vind ik de adviezen van Lienekien waardevol. Komende week een afspraak met een gerenommeerde pianohandelaar die de piano gaat taxeren, als blijkt niet te verkopen/slechte markt voor akoestische piano's is het ook goed dat die voor een habbekrats weg moet. En uiteindelijk toch een opkoper inhuren voor de rest.
pi_209466294
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Sommige dingen wil je niet over je ouders weten, zelf dingen te weten gekomen die ik liever niet had willen weten.
Dat snap ik dan weer niet, waren jouw ouders crimineel ofso? Ik zou alles willen weten.
pi_209468207
Het moeilijke van discussies als deze is dat de één veel makkelijker zijn emoties opzij kan zetten als de ander. En dat de één veel meer waarde hecht aan spullen dan de ander.

Ook maakt het, denk ik, veel verschil of er in zo'n situatie maar één kind is wat alle beslissingen moet nemen, of dat er meerdere broers / zussen zijn die de klus samen moeten uitvoeren. Alleen moeten beslissen brengt je, denk ik, snel in onzekerheid waardoor je minder snel durft te zeggen "doe maar weg". Als broers/zussen samen besluiten tot "doe maar weg" ben je waarschijnlijk veel minder bang dat je achteraf spijt van die beslissing krijgt. Simpelweg omdat je het met meerdere personen de beslissing neemt.

Bij mijn de woningen van mijn grootouders is gekozen voor een tamelijk pragmatische aanpak: alle kinderen namen inzicht in de administratie (voornamelijk financiën) om naar elkaar eerlijk en duidelijk te zijn en degene die al assisteerde met de administratie /bankzaken nam vervolgens de volledige administratie mee. Ook alles wat op eerste oog niet belangrijk leek. Uitzoeken van een paar dozen met mappen kan ook na de hectisch periode nog.

Vervolgens konden alle kinderen elke kast in huis open trekken. Spullen met financiële waarde werden verzameld (sieraden bijvoorbeeld). Om te verdelen of te verkopen als niemand interesse had om het mee te nemen.
En van de spullen zonder financiële waarde mocht ieder aangeven wat hij/zij wilde hebben. Een week later waren de (volwassen) kleinkinderen aan de beurt om door het huis van opa/oma te struinen om er uit te halen wat van nut was of waar een fijne herinnering aan zat. De één ging voor het spelletje wat altijd met oma gespeeld werd. De ander voor de (vrij nieuwe) wasmachine omdat de eigen wasmachine al erg oud was.

Wat daarna nog resteerde: bijna alles. En dat is gewoon 'geruimd'.
pi_209468213
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat snap ik dan weer niet, waren jouw ouders crimineel ofso? Ik zou alles willen weten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zou je ook willen weten dat 1 van je ouders een affaire heeft gehad? Zou je ook rare fetisjen willen weten?
pi_209478495
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
[..]
Zou je ook willen weten dat 1 van je ouders een affaire heeft gehad? Zou je ook rare fetisjen willen weten?
Ik wel en na overlijden zeker, plaatst het verleden in een ander daglicht en dat hoeft niet erg te zijn, kan veel verklaren achteraf.
pi_209986716
quote:
Ach, dat ding is weg en iedereen is blij bij ons. Hoe is het bij jou met je sjieke piano?
Ik heb beloofd om het vervolg te zeggen. De sjieke (Bechstein) piano is niet naar het stort gegaan maar naar een al sinds jarenlange lokale piano&orgelhandel die uiteraard behoorlijk ingekrompen is, maar nog steeds bestaat. Een liefhebber en uiteraard handelaar. Hij zei direct, mooie piano, basis is goed, maar voordat ik hem kan verkopen moet ik zelf uren aan het mechaniek sleutelen en niemand wil meer een notenkleur piano, dus wit of zwart spuiten dat ik moet uitbesteden.

Hij heeft de piano dus gratis opgehaald.

De rest van de meubels uit het huis van mijn moeder is voor het grootste gedeelte naar de Kringloop gegaan. Zelf heb ik mijn halve huiskamer verbouwd en haar kast en eetkamerstel hier, tja. Kon het niet over mijn hart verkrijgen dat ook maar weg te gooien.
pi_209986861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb beloofd om het vervolg te zeggen. De sjieke (Bechstein) piano is niet naar het stort gegaan maar naar een al sinds jarenlange lokale piano&orgelhandel die uiteraard behoorlijk ingekrompen is, maar nog steeds bestaat. Een liefhebber en uiteraard handelaar. Hij zei direct, mooie piano, basis is goed, maar voordat ik hem kan verkopen moet ik zelf uren aan het mechaniek sleutelen en niemand wil meer een notenkleur piano, dus wit of zwart spuiten dat ik moet uitbesteden.

Hij heeft de piano dus gratis opgehaald.

De rest van de meubels uit het huis van mijn moeder is voor het grootste gedeelte naar de Kringloop gegaan. Zelf heb ik mijn halve huiskamer verbouwd en haar kast en eetkamerstel hier, tja. Kon het niet over mijn hart verkrijgen dat ook maar weg te gooien.
Mooi dat alles toch weer een plekje heeft. Hoe is het met je moeder?
pi_209986879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mooi dat alles toch weer een plekje heeft. Hoe is het met je moeder?
Goed en zij heeft gelukkig hier geen flauw benul van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')