TS loopt in een emotionele periode tegen een berg werk aan die niet te overzien is. Ik ga dan liever die berg relativeren in plaats van hem op te hogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:26 schreef Lienekien het volgende:
Aardig dat je met praktische tips komt. Maar het ging er mij vooral om om ervaringen te delen waardoor dat gedeelte van het leeghalen van een ouderlijk huis emotioneel kan zijn.
Klopt helemaal, toch vind ik de adviezen van Lienekien waardevol. Komende week een afspraak met een gerenommeerde pianohandelaar die de piano gaat taxeren, als blijkt niet te verkopen/slechte markt voor akoestische piano's is het ook goed dat die voor een habbekrats weg moet. En uiteindelijk toch een opkoper inhuren voor de rest.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS loopt in een emotionele periode tegen een berg werk aan die niet te overzien is. Ik ga dan liever die berg relativeren in plaats van hem op te hogen.
Dat snap ik dan weer niet, waren jouw ouders crimineel ofso? Ik zou alles willen weten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Sommige dingen wil je niet over je ouders weten, zelf dingen te weten gekomen die ik liever niet had willen weten.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet, waren jouw ouders crimineel ofso? Ik zou alles willen weten.
Zou je ook willen weten dat 1 van je ouders een affaire heeft gehad? Zou je ook rare fetisjen willen weten?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet, waren jouw ouders crimineel ofso? Ik zou alles willen weten.
Ik wel en na overlijden zeker, plaatst het verleden in een ander daglicht en dat hoeft niet erg te zijn, kan veel verklaren achteraf.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
[..]
Zou je ook willen weten dat 1 van je ouders een affaire heeft gehad? Zou je ook rare fetisjen willen weten?
Ik heb beloofd om het vervolg te zeggen. De sjieke (Bechstein) piano is niet naar het stort gegaan maar naar een al sinds jarenlange lokale piano&orgelhandel die uiteraard behoorlijk ingekrompen is, maar nog steeds bestaat. Een liefhebber en uiteraard handelaar. Hij zei direct, mooie piano, basis is goed, maar voordat ik hem kan verkopen moet ik zelf uren aan het mechaniek sleutelen en niemand wil meer een notenkleur piano, dus wit of zwart spuiten dat ik moet uitbesteden.quote:Ach, dat ding is weg en iedereen is blij bij ons. Hoe is het bij jou met je sjieke piano?
Mooi dat alles toch weer een plekje heeft. Hoe is het met je moeder?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb beloofd om het vervolg te zeggen. De sjieke (Bechstein) piano is niet naar het stort gegaan maar naar een al sinds jarenlange lokale piano&orgelhandel die uiteraard behoorlijk ingekrompen is, maar nog steeds bestaat. Een liefhebber en uiteraard handelaar. Hij zei direct, mooie piano, basis is goed, maar voordat ik hem kan verkopen moet ik zelf uren aan het mechaniek sleutelen en niemand wil meer een notenkleur piano, dus wit of zwart spuiten dat ik moet uitbesteden.
Hij heeft de piano dus gratis opgehaald.
De rest van de meubels uit het huis van mijn moeder is voor het grootste gedeelte naar de Kringloop gegaan. Zelf heb ik mijn halve huiskamer verbouwd en haar kast en eetkamerstel hier, tja. Kon het niet over mijn hart verkrijgen dat ook maar weg te gooien.
Goed en zij heeft gelukkig hier geen flauw benul van.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mooi dat alles toch weer een plekje heeft. Hoe is het met je moeder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |