quote:Yvette stopte met haar baan en zit inmiddels al 13 jaar in de bijstand: 'Ik wil een stukje van mezelf terug’
Hoewel Yvette Lowes (44) na haar studie meteen een baan vindt als ergotherapeut, komt ze acht jaar later toch in de bijstand terecht. Wanneer ze besluit een andere uitdaging te zoeken, lukt het haar jarenlang niet om aan de bak te komen. Wanhopig richt ze zich tot haar netwerk op LinkedIn.
https://www.ad.nl/geld/yv(...)zelf-terug~acaf75b3/quote:Yvettes carrière gaat na haar studie ergotherapie vlot van start. In de eerste zes jaar werkt ze zich op tot ze een mooie functie heeft met een goed salaris. Ze is gelukkig, tot ze merkt dat ze na een drukke werkdag de slaap niet meer goed kan pakken. ,,Ik begon de problemen van cliënten mee naar huis te nemen. Ik kon het emotionele deel van het werk niet meer aan.”
Al snel weet ze zeker: ik moet hiermee stoppen. ,,Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig.” Even van een WW-uitkering leven terwijl ze op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging die beter bij haar past, voelt voor de twintiger acceptabel. Maar dan breekt de crisis uit, en verandert een selectieve zoektocht in wanhopig solliciteren op alles wat géén ergotherapie is. Maar ze komt nergens meer aan de bak. ,,En zo belandde ik in de bijstand.”
In de bijstand
In de jaren die daarop volgen, probeert Yvette van alles om aan een baan te komen. ,,Ik begon met vrijwilligerswerk bij een omroep. Vanuit daar volgde ik een opleiding tot camerajournalist, die vergoed werd door de sociale dienst.” Maar na enige tijd wordt Yvette van de opleiding gegooid. ,,Ik was niet goed genoeg, zeiden ze. Een betere onderbouwing kreeg ik niet.”
Ze komt weer thuis te zitten, nu met een sterk gevoel van faalangst. Een fietstaxi komt op haar pad, en maandenlang trapt ze zich letterlijk weer omhoog. Maar na verloop van tijd breekt het continu stand-by moeten staan haar op. ,,Ik had zoveel stress van mijn telefoon, die altijd maar over kon gaan, dat ik wederom geen oog dicht deed en in een slaapstoornis terechtkwam.”
Nog meer pogingen volgen. ,,Ik voerde netwerkgesprekken, probeerde vrijwilligersbanen en volgde trainingen. Dat laatste lag mij wel.” Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken.”
Ja zeker...NWS / Yvette zit al 13 jaar in de bijstand.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik dacht al, dit heb ik eerder gelezen. Was er ook niet een topic over op Fok!?
Yepquote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ja elke 3 jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik zal even zoeken naar een artikel dat er een vliegtuig in het pentagon is gestort en dat hier posten als nieuwsquote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:26 schreef marsan het volgende:
Leuk. Linkje naar n artikel van n jaar terug.
Heel nieuwswaardig.
Ik heb deze nu gereekst met de vorige twee. Maar aangezien het geen nieuws is, kan het beter naar WGR of zo geschopt worden.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kunnen alle topics van haar samengevoegd worden?
Schop t danquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb deze nu gereekst met de vorige twee. Maar aangezien het geen nieuws is, kan het beter naar WGR of zo geschopt worden.
Omdat t over hetzelfde artikel gaat van meer dan n jaar terug?quote:
Dit is geilquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:33 schreef Gia het volgende:
Zwanger raken van een spermadonor is nu niet bepaald iets wat je overkomt. Ze heeft zich bewust laten bevruchten.
Dit artikel is ook al van 2022 beetje raar om weer te posten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal
Tsja er wordt gewoon een oud artikel gepost. Reeksen is dan ook best idioot zonder nieuwe infoquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal
Het topic gaat niet over jou.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Niets kunnen vinden is bullshit op dit moment.
Je kan morgen aan het werk. Misschien niet wat je graag wil, maar he, je moet ergens beginnen.
Toen ik jaren geleden na full time thuismoeder zijn weer begin was het ook niet waar ik Wilde eindigen.
Was productie werk in een fabriek, daarna bij een appel bedrijf wat Al minder erg was omdat het een fijn bedrijf was.
Daarna begonnen bij het eerste tankstation omdat dat lichamelijk toch wat minder veeleisend is, waar bleek dat ik dat stukje met gasten werken echt heel leuk vind. En daarop verder gegaan tot waar ik nu zit en me daar echt goed bij voel. Daarnaast geef ik hobby matig les (daar wil ik niet mijn basis inkomen van maken).
Ik heb van thuis uit het gezegde 'wil niet is dood en kan niet ligt ernaast' mee gekregen. En wat trots in mijn donder die maakt dat ik niet mijn handje bij de staat op wil houden als het niet noodzakelijk is (bv door ziekte).
Maar ze heeft wel gelijk!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het topic gaat niet over jou.
Maak daar maar mensen van.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel gelijk!
ik heb daar groot respect voor, ik heb geen respect voor vrouwen die claimen dat ze niet kunnen werken en voor het gemak voor 13 jaar de bijstand in gaan en beweren dat er geen werk is te vinden.
Ze werkte in de zorg, daar is overal werk!
https://www.thebestsocial.media/nl/yvette-bijstand-linkedin-hulp/quote:“Je komt in een proces terecht, van gesprekken met mensen die je op een bepaald pad brengen. Het enige wat ik wél al kan zeggen, is dat ik heel blij ben met alle gunsten. Het is nu een kwestie van dichtbij mezelf blijven en niet meer van dat pad afwijken.”
Wel voor mannen die dat doen?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel gelijk!
ik heb daar groot respect voor, ik heb geen respect voor vrouwen die claimen dat ze niet kunnen werken en voor het gemak voor 13 jaar de bijstand in gaan en beweren dat er geen werk is te vinden.
Ze werkte in de zorg, daar is overal werk!
Zonder kind lijkt het me nog beter toeven overigens. Kinderen moeten ook vreten, stel parasieten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zoals ik al vertelde.
Bijstand als vrouw met een kind is geen straf .
Niks te doen de hele dag en lekker geld ontvangen van de mensen in haar gemeente.
Jip het is gemeenten geld wat haar onderhoud .
Neequote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Zonder kind lijkt het me nog beter toeven overigens. Kinderen moeten ook vreten, stel parasieten.
Slotje als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:33 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ja zeker...NWS / Yvette zit al 13 jaar in de bijstand.
is toch ook gewoon een stomme trutquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Nee, wel over in de bijstand zitten omdat het zo moeilijk is werk te vinden..quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het topic gaat niet over jou.
Dus ze zit al 14 jaar in de bijstandquote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:26 schreef marsan het volgende:
Leuk. Linkje naar n artikel van n jaar terug.
Heel nieuwswaardig.
Kopt, alsnog wil dat niet zeggen dat er een succesvolle zwangerschap volgt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:33 schreef Gia het volgende:
Zwanger raken van een spermadonor is nu niet bepaald iets wat je overkomt. Ze heeft zich bewust laten bevruchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |