abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:06:18 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209376988
quote:
Yvette stopte met haar baan en zit inmiddels al 13 jaar in de bijstand: 'Ik wil een stukje van mezelf terug’
Hoewel Yvette Lowes (44) na haar studie meteen een baan vindt als ergotherapeut, komt ze acht jaar later toch in de bijstand terecht. Wanneer ze besluit een andere uitdaging te zoeken, lukt het haar jarenlang niet om aan de bak te komen. Wanhopig richt ze zich tot haar netwerk op LinkedIn.


quote:
Yvettes carrière gaat na haar studie ergotherapie vlot van start. In de eerste zes jaar werkt ze zich op tot ze een mooie functie heeft met een goed salaris. Ze is gelukkig, tot ze merkt dat ze na een drukke werkdag de slaap niet meer goed kan pakken. ,,Ik begon de problemen van cliënten mee naar huis te nemen. Ik kon het emotionele deel van het werk niet meer aan.”

Al snel weet ze zeker: ik moet hiermee stoppen. ,,Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig.” Even van een WW-uitkering leven terwijl ze op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging die beter bij haar past, voelt voor de twintiger acceptabel. Maar dan breekt de crisis uit, en verandert een selectieve zoektocht in wanhopig solliciteren op alles wat géén ergotherapie is. Maar ze komt nergens meer aan de bak. ,,En zo belandde ik in de bijstand.”

In de bijstand
In de jaren die daarop volgen, probeert Yvette van alles om aan een baan te komen. ,,Ik begon met vrijwilligerswerk bij een omroep. Vanuit daar volgde ik een opleiding tot camerajournalist, die vergoed werd door de sociale dienst.” Maar na enige tijd wordt Yvette van de opleiding gegooid. ,,Ik was niet goed genoeg, zeiden ze. Een betere onderbouwing kreeg ik niet.”

Ze komt weer thuis te zitten, nu met een sterk gevoel van faalangst. Een fietstaxi komt op haar pad, en maandenlang trapt ze zich letterlijk weer omhoog. Maar na verloop van tijd breekt het continu stand-by moeten staan haar op. ,,Ik had zoveel stress van mijn telefoon, die altijd maar over kon gaan, dat ik wederom geen oog dicht deed en in een slaapstoornis terechtkwam.”

Nog meer pogingen volgen. ,,Ik voerde netwerkgesprekken, probeerde vrijwilligersbanen en volgde trainingen. Dat laatste lag mij wel.” Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken.”

https://www.ad.nl/geld/yv(...)zelf-terug~acaf75b3/

Erg bijzonder en interessant verhaal. In de bijstand als alleenstaande moeder heb je het doorgaans beter dan als werkende moeder, mits je geen opleiding hebt/werkervaring. Maar zij heeft een studie afgemaakt. Te triest voor woorden dat we deze kant opgaan in Nederland.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_209377171
Ze had dus geen zin meer in haar baan en toen ze eindelijk iets anders had verzint ze zwanger te moeten worden wat redelijk lastig was in combinatie met haar nieuwe baan. Twee keer een keus gemaakt die in ieder geval financieel niet gunstig uitpakte.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:25:18 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209377192
Dit leest toch een beetje als iemand die (misschien onbewust) wel erg haar best doet om niet te hoeven werken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209377201
Leuk. Linkje naar n artikel van n jaar terug.

Heel nieuwswaardig.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209377228
Ik dacht al, dit heb ik eerder gelezen. Was er ook niet een topic over op Fok!?
pi_209377237
Vreemd verhaal, zal wel niet het complete verhaal zijn. Opleiding camerajournalist terwijl je stress problemen hebt, ok...

Ze kon ook part-time als ergotherapeut aan de slag gaan, 3 dagen in de week.
pi_209377252
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik dacht al, dit heb ik eerder gelezen. Was er ook niet een topic over op Fok!?
Ja zeker...NWS / Yvette zit al 13 jaar in de bijstand.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_209377256
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik dacht al, dit heb ik eerder gelezen. Was er ook niet een topic over op Fok!?
Yep
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:35:29 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209377275
Boeie.

Goedkope AD rioolverhaaltjes :O .
Huilen dan.
pi_209377288
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik dacht al, dit heb ik eerder gelezen. Was er ook niet een topic over op Fok!?
Ja elke 3 jaar ongeveer.
pi_209377441
Kunnen alle topics van haar samengevoegd worden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209377445
Herkenbaar voor ts lijkt me
pi_209377453
Tja, het bystander effect.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209377457
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:26 schreef marsan het volgende:
Leuk. Linkje naar n artikel van n jaar terug.

Heel nieuwswaardig.
Ik zal even zoeken naar een artikel dat er een vliegtuig in het pentagon is gestort en dat hier posten als nieuws
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 17:01:44 #15
269689 crew  Viv
pi_209377511
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kunnen alle topics van haar samengevoegd worden?
Ik heb deze nu gereekst met de vorige twee. Maar aangezien het geen nieuws is, kan het beter naar WGR of zo geschopt worden. :)
pi_209377668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:01 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik heb deze nu gereekst met de vorige twee. Maar aangezien het geen nieuws is, kan het beter naar WGR of zo geschopt worden. :)
Schop t dan
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 17:15:38 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209377708
Waarom is deze gereekst? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209377759
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
Waarom is deze gereekst? :')
Omdat t over hetzelfde artikel gaat van meer dan n jaar terug?
Mss. Zou zomaar een idee kunnen zijn.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209377845
Als fulltime werkende en volledig zelfstandige vrouw heb hier toch moeite mee, van die mensen die de bijstand in gaan en er dan ook niet meer uit komen.
Ze is ergo therapeute, waarom moet ze 13 jaar in de bijstand zitten?
Omdat dat meer loont dan een fulltime of partime baan te hebben?

Ik ben van mening dat als je wilt werken dan kan je werken, dan maar niet als ergo therapeute maar er is altijd wel iets, maar ja dat loont vast niet zo ofzo
  vrijdag 2 juni 2023 @ 17:33:34 #20
3542 Gia
User under construction
pi_209377959
Zwanger raken van een spermadonor is nu niet bepaald iets wat je overkomt. Ze heeft zich bewust laten bevruchten.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 17:35:02 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209377975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:33 schreef Gia het volgende:
Zwanger raken van een spermadonor is nu niet bepaald iets wat je overkomt. Ze heeft zich bewust laten bevruchten.
Dit is geil
We have always been at war with Eastasia.
pi_209378028
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal :')
Edensnator over 'n out
pi_209378164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal :')
Dit artikel is ook al van 2022 beetje raar om weer te posten.

Benieuwd of uwv de uitkering al terug heeft gevorderd wegens fraude 8-)
No bitch to me
pi_209378172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal :')
Tsja er wordt gewoon een oud artikel gepost. Reeksen is dan ook best idioot zonder nieuwe info
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209378180
Niets kunnen vinden is bullshit op dit moment.
Je kan morgen aan het werk. Misschien niet wat je graag wil, maar he, je moet ergens beginnen.

Toen ik jaren geleden na full time thuismoeder zijn weer begin was het ook niet waar ik Wilde eindigen.
Was productie werk in een fabriek, daarna bij een appel bedrijf wat Al minder erg was omdat het een fijn bedrijf was.

Daarna begonnen bij het eerste tankstation omdat dat lichamelijk toch wat minder veeleisend is, waar bleek dat ik dat stukje met gasten werken echt heel leuk vind. En daarop verder gegaan tot waar ik nu zit en me daar echt goed bij voel. Daarnaast geef ik hobby matig les (daar wil ik niet mijn basis inkomen van maken).

Ik heb van thuis uit het gezegde 'wil niet is dood en kan niet ligt ernaast' mee gekregen. En wat trots in mijn donder die maakt dat ik niet mijn handje bij de staat op wil houden als het niet noodzakelijk is (bv door ziekte).
pi_209378301
Dit artikel vierde twee maanden geleden haar verjaardag. Alsnog gefeliciteerd!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209378575
Oh ja nu zie ik het; ze werd als bijstands vrouw dus ook nog doelbewust zwanger van een zaaddonor?!
En wie betaald daarvoor?

Ik heb zo geen sympathie voor zulke verhalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door ZanneG op 02-06-2023 18:55:09 ]
  vrijdag 2 juni 2023 @ 18:49:30 #28
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209378666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Niets kunnen vinden is bullshit op dit moment.
Je kan morgen aan het werk. Misschien niet wat je graag wil, maar he, je moet ergens beginnen.

Toen ik jaren geleden na full time thuismoeder zijn weer begin was het ook niet waar ik Wilde eindigen.
Was productie werk in een fabriek, daarna bij een appel bedrijf wat Al minder erg was omdat het een fijn bedrijf was.

Daarna begonnen bij het eerste tankstation omdat dat lichamelijk toch wat minder veeleisend is, waar bleek dat ik dat stukje met gasten werken echt heel leuk vind. En daarop verder gegaan tot waar ik nu zit en me daar echt goed bij voel. Daarnaast geef ik hobby matig les (daar wil ik niet mijn basis inkomen van maken).

Ik heb van thuis uit het gezegde 'wil niet is dood en kan niet ligt ernaast' mee gekregen. En wat trots in mijn donder die maakt dat ik niet mijn handje bij de staat op wil houden als het niet noodzakelijk is (bv door ziekte).
Het topic gaat niet over jou.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209378684
Er is voor iedereen werk, ook voor @Yvette . Als je niet in je vakgebied kan werken om wat voor reden ook dan ga je maar voor de time being plantjes rechtzetten bij de Intratuin of plastic tuinkabouters afstoffen bij de Action. Als je wil werken dan kun je werken.
U MAD?
pi_209378727
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het topic gaat niet over jou.
Maar ze heeft wel gelijk!

ik heb daar groot respect voor, ik heb geen respect voor vrouwen die claimen dat ze niet kunnen werken en voor het gemak voor 13 jaar de bijstand in gaan en beweren dat er geen werk is te vinden.

Ze werkte in de zorg, daar is overal werk!
pi_209378766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Maar ze heeft wel gelijk!

ik heb daar groot respect voor, ik heb geen respect voor vrouwen die claimen dat ze niet kunnen werken en voor het gemak voor 13 jaar de bijstand in gaan en beweren dat er geen werk is te vinden.

Ze werkte in de zorg, daar is overal werk!
Maak daar maar mensen van.
Hey torentje, shots are fired.
Go hard or go home
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:01:54 #32
40566 Ericr
Livewrong
pi_209378769
quote:
“Je komt in een proces terecht, van gesprekken met mensen die je op een bepaald pad brengen. Het enige wat ik wél al kan zeggen, is dat ik heel blij ben met alle gunsten. Het is nu een kwestie van dichtbij mezelf blijven en niet meer van dat pad afwijken.”
https://www.thebestsocial.media/nl/yvette-bijstand-linkedin-hulp/

Volgens mij zoekt ze nog steeds naar excuses om niet hoeven te werken
pi_209378792
Volgens mij spoort ze niet helemaal en je bent als werkgever ook wel geschift als je zo’n eentje aanneemt. Zeker weten dat je er geen kont aan hebt en dat het hele bedrijf binnen no time om Yvette draait.
Go hard or go home
pi_209378826
Net als die dikke columniste die altijd zo jankt over alles en nergens zelf verantwoordelijkheid voor neemt. Die zal je toch aannemen, dan ben je echt genaaid. Blijf dan maar chronisch ziek thuis voor de rest vh bedrijf dat is.
Go hard or go home
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:14:37 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209378909
dom dom dom
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209378992
Marloes van Wijnen (The Best Social) 10-04-22, 15:00 Laatste update: 10-04-22, 15:41

dit is de datum van het artikel, is er geen regel dat nieuws artikelen recent moeten zijn ofzo?
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:40:44 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209379209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Maar ze heeft wel gelijk!

ik heb daar groot respect voor, ik heb geen respect voor vrouwen die claimen dat ze niet kunnen werken en voor het gemak voor 13 jaar de bijstand in gaan en beweren dat er geen werk is te vinden.

Ze werkte in de zorg, daar is overal werk!
Wel voor mannen die dat doen?

Die post kwam op me over als een LinkedIn eigengeilverhaaltje, vandaar. Je kunt ook gewoon werken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:41:14 #38
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209379217
Zoals ik al vertelde.

Bijstand als vrouw met een kind is geen straf .
Niks te doen de hele dag en lekker geld ontvangen van de mensen in haar gemeente.
Jip het is gemeenten geld wat haar onderhoud .
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:48:30 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209379306
Het maandelijkse bijstandsbashstormlooptopic is er ook weer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209379324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zoals ik al vertelde.

Bijstand als vrouw met een kind is geen straf .
Niks te doen de hele dag en lekker geld ontvangen van de mensen in haar gemeente.
Jip het is gemeenten geld wat haar onderhoud .
Zonder kind lijkt het me nog beter toeven overigens. Kinderen moeten ook vreten, stel parasieten.
Go hard or go home
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:55:16 #41
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209379426
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:49 schreef Noek het volgende:

[..]
Zonder kind lijkt het me nog beter toeven overigens. Kinderen moeten ook vreten, stel parasieten.
Nee
Je mis dan kinderbijslag en kinderbudget.
Alleen de kinderbudge kan al oplopen tot 500 euro in de maand

Vaak krijgen ze kleding zat van vrienden en familie omdat hun denken dat ze niks hebben .
Eten voor twee personen is vaak niet duurder dan 1 persoon.

Nee als je alleen bent krijg je minimaal namelijk 980 euro netto.
Belasting technische ben je ook duurder uit zonder kind

Onzin natuurlijk.
pi_209379455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is geil
@de_boswachter
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:07:58 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209379685
quote:
Slotje als je het mij vraagt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209380066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Slotje als je het mij vraagt.
Slotje op je internet.
Go hard or go home
pi_209380156
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:40 schreef Edensnator het volgende:
Deze vrouw komt elke paar jaar weer in het nieuws. Ik heb haar vaker voorbij zien komen, en telkens hetzelfde verhaal :')
is toch ook gewoon een stomme trut
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209380534
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het topic gaat niet over jou.
Nee, wel over in de bijstand zitten omdat het zo moeilijk is werk te vinden..
Wat toen al niet zo waar was en nu nog minder.
pi_209380675
Dit verhaal kennen we toch al? Zoekt ze weer de media op?
  Spellchecker vrijdag 2 juni 2023 @ 21:11:18 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209380681
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:26 schreef marsan het volgende:
Leuk. Linkje naar n artikel van n jaar terug.

Heel nieuwswaardig.
Dus ze zit al 14 jaar in de bijstand :+
pi_209380702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:33 schreef Gia het volgende:
Zwanger raken van een spermadonor is nu niet bepaald iets wat je overkomt. Ze heeft zich bewust laten bevruchten.
Kopt, alsnog wil dat niet zeggen dat er een succesvolle zwangerschap volgt.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:21:04 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209380822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Daarnaast geef ik hobby matig les
Waarom zou je in vredesnaam met opzet matig lesgeven :? . Wat een rare hobby.
Huilen dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')