Ja, rechts en conservatieven staan er ook echt om bekend uitgesproken pro-migratie uit Islamtische landen te zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog rechts conservatieven die moslims in het westen verwelkomen en ze steunen in hun afkeer richting LGBTwhatever.
Die zwart en de bruine. In het Engels: 'black and brown people'.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke zijn dat dan?
[..]
Ja, de originele vind ik ook meer hebben.
Maar ik word oud denk ik.
Mijn schoonzus hangt met trots de nieuwe buiten.
Ach....quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zullen dit soort beelden sommigen toch frustreren. Daar gaat de utopie van transgenders, homo's en moslims die zij aan zij strijden, als onderdrukte minderheden, tegen het vermeende heteronormatieve, blanke patriarchaat.
Het blijft daarom een lastige spagaat om en pro-migraten/moslims zijn en pro-LHBTQ te zijn. Iedereen keer blijft dat dit alleen maar botst. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat mensen uit oerconservatieve landen in het Westen ineens radicaal progressief gedachtegoed gaan omarmen of het accepteren dat dit hun kinderen wordt voorgeschoteld.
Ik kan het niet uitstaan dat ik niet kan lezen wat er op dat oranje papiertje staat. Dat moet en zal ik nou gewoon weten.quote:
De eerste woorden zijn moeilijk te lezen maar volgens mij zie ik : Where is the minister of education ?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik kan het niet uitstaan dat ik niet kan lezen wat er op dat oranje papiertje staat.
Seksuele oriëntatie heeft geen biologisch kenmerk. Je kunt toch niet aan iemand zijn of haar lichaam zien wat diens seksuele voorkeuren zijn? Met geslacht zit dit anders. In normale toestand kunnen we objectief waarnemen of iemand man of vrouw is. Daarom zijn seksuele oriëntatie en de genderideologie ook niet compatible. Seksuele oriëntatie stoelt ook op het idee van een binaire biologische realiteit bij de mens, de genderideologie wil dit juist ontkrachten en het een subjectieve beleving maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoezo is het biologisch wel mogelijk om homoseksueel te zijn.
Wat is er biologisch anders tussen een homoseksuele man en een heteroseksuele man bijvoorbeeld.
Zou je dat kunnen omschrijven.
Nee, zwart staat voor de aidsslachtoffers, en bruin voor de slachtoffers van de onderdrukking van mensen met een getinte huid.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zwart en de bruine. In het Engels: 'black and brown people'.
Dat kunnen ze nooit doen (moslims) al zouden ze dat willen. In de Koran staat dat homoseksualiteit een zonde is. Verboden. Haram.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zullen dit soort beelden sommigen toch frustreren. Daar gaat de utopie van transgenders, homo's en moslims die zij aan zij strijden, als onderdrukte minderheden, tegen het vermeende heteronormatieve, blanke patriarchaat.
Het blijft daarom een lastige spagaat om en pro-migraten/moslims zijn en pro-LHBTQ te zijn. Iedereen keer blijft dat dit alleen maar botst. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat mensen uit oerconservatieve landen in het Westen ineens radicaal progressief gedachtegoed gaan omarmen of het accepteren dat dit hun kinderen wordt voorgeschoteld.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zwart staat voor de aidsslachtoffers, en bruin voor de slachtoffers van de onderdrukking van mensen met een getinte huid.
quote:Created by Daniel Quasar in 2018, the Pride Progress Flag features black and brown stripes to portray marginalized LGBTQ+ communities of color and baby blue, pink and white to incorporate the trans flag in its design.
Dus je kunt niet nagaan of het echt is, en niet ingebeeld, psychische ziekte, etc.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Seksuele oriëntatie heeft geen biologisch kenmerk. Je kunt toch niet aan iemand zijn of haar lichaam zien wat diens seksuele voorkeuren zijn?
Is dat wel zo?quote:Met geslacht zit dit anders. In normale toestand kunnen we objectief waarnemen of iemand man of vrouw is.
Maar als je op geen enkele wijze kunt vaststellen dat iemand homoseksueel is, behalve dat aan die persoon vragen, wat maakt het dan een biologische realiteit?quote:Daarom zijn seksuele oriëntatie en de genderideologie ook niet compatible. Seksuele oriëntatie stoelt ook op het idee van een binaire biologische realiteit bij de mens, de genderideologie wil dit juist ontkrachten en het een subjectieve beleving maken.
Een onjuist citaat dus.quote:
Omdat seksuele oriëntatie een subjectieve beleving is. Daar zijn dus fysiek geen indicatoren voor. Bij geslacht werkt dat anders, of je het nu leuk vindt of niet, we kunnen bij de geboorte al zien wie een man of een vrouw is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Is dat wel zo?
We denken daar alles over te weten over de menselijke biologie, maar bijvoorbeeld een oorzaak aanwijzen voor homoseksualiteit is nog nooit gelukt.
Dus om zomaar te zeggen dat we precies weten wat bepaalt of iemand van het ene of andere geslacht is ..
[..]
Waar heb ik gezegd dat seksuele oriëntatie een biologische realiteit is? Lees jij die posts waar op reageert überhaupt wel? Ik geef juist aan dat geslacht een biologische realiteit kent die binair is. Seksuele oriëntatie is per definitie subjectief.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Maar als je op geen enkele wijze kunt vaststellen dat iemand homoseksueel is, behalve dat aan die persoon vragen, wat maakt het dan een biologische realiteit?
Dat staat ook in de bijbel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
.
[..]
Dat kunnen ze nooit doen (moslims) al zouden ze dat willen. In de Koran staat dat homoseksualiteit een zonde is. Verboden. Haram.
Yups, maar men heeft de illusie dat moslims minder hypocriet zijn..quote:
Ja natuurlijk, honden horen niet opgesloten te worden.quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
Gelukkig zijn er nog rechts conservatieven die moslims in het westen verwelkomen
Eens. Respect zeker, maar wat respect dan impliceert kan je natuurlijk over twitsen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben het wel met haar eens dat respect van beide kanten moet komen. Maar om dat door te vertalen naar het verplicht vieren van Pride gaat echt veel te ver.
Tot op zekere hoogte kun je daar over twisten. De docent in de video noemt wel een glashelder voorbeeld waar iedereen zich in zou moeten kunnen vinden. Als iemand van mening is dat homo's moeten worden geëxecuteerd: opzouten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Eens. Respect zeker, maar wat respect dan impliceert kan je natuurlijk over twitsen.
Neem die discussie over Kökçü en die one love band, die hij niet wilde dragen. Hij zegt "ik heb respect voor iedereen maar ik ben niet de persoon om een uithangbord te zijn waar de one love band voor staat". Waarop veel commentatoren zeiden, "hij zegt dat hij respect heeft voor iedereen maar weigert tegelijkertijd om de band te dragen, dat is geen teken van respect".
Ik vond de oplossing van Kokcü dan weer prima. Duidelijk uitgesproken dat je respect voor iedereen moet hebben, prima.quote:Dit weekend wordt Onelove-campagne georganiseerd rond de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie. Kökcü zegt dat hij achter de actie staat, maar denkt dat de speciale aanvoerdersband "in het leven is geroepen om andere redenen".
Daarom kiest hij ervoor op zondag met een alternatieve band te spelen. "De tekst op onze aanvoerdersband, die ik ook zondag weer met trots zal dragen, dekt voor mij beter de lading en past bovendien beter bij mij", zegt Kökcü op de site van Feyenoord.
Nee, dat denk ik ook niet. Je mag wat mij betreft LHBT best een zonde of abnormale afwijking vinden, zolang je de mens maar volledig in zijn waarde laat is het prima. Aan de andere kant is er in Nederland ook geen plicht om iemand aardig te vinden. Voor sommige mensen is het gewoon een absolute wisselwerking. 'Jij wil dat je religie wordt gewaardeerd en verdedigd? Dan moet dat wederkerig zijn'. Ik ben het er niet mee eens, want het werkt alleen maar meer verdeling in de hand. Je kunt iemand nou eenmaal niet zoiets verplichten (en dat zouden we ook niet moeten willen). Maar we leven nou eenmaal in een vrij land, dus prima als je daar anders over denkt.quote:Alsof de band niet dragen een teken van disrespect is.
Wat geloof precies inhoudt kun je natuurlijk over twisten. Er zijn nou eenmaal praktiserende moslims die homoseksualiteit geen enkel probleem vinden, net zoals er christenen zijn die dat vinden. Mijn ex zat bij een Hervormde Gemeente waar homo's gewoon hun huwelijk konden inzegenen.quote:Voor wat betreft dat filmpje, een moslim die "pride" viert heeft of geen benul wat zijn religie inhoud of is simpelweg alleen moslim in naam. Neem die andere Turk Burak Yılmaz, die de band wel droeg.
Wapperen met je regenboogvlag zal je, met je luie flikker!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:06 schreef Za het volgende:
Waarom is de TT aangepast?
Wat is het nut hiervan, de bedoelde discussie is dat we van Gay Pride naar LHBTIQ+ pride gegaan zijn, en ik me daar niet zo in kan vinden, en zover ik heb gelezen vele LHB ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |