Jij zou mensen op je feestje uitnodigen die je verdacht maken als pedofiel wanneer je een andere mening hebt over LHBT? Respect voor andere denkbeelden moet van twee kanten komen, dat is bij de Roze Leeuw duidelijk niet het geval.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het heette Gaypride.
Niet "alleen Gay met dezelfde denkbeelden pride"
Kun je dit verder onderbouwen? Ik volg deze groep verder niet intensief, maar als ik even kijk op hun social media kan ik dit soort dingen niet snel vinden, maar wellicht kijk ik natuurlijk ergens overheen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jij zou mensen op je feestje uitnodigen die je verdacht maken als pedofiel wanneer je een andere mening hebt over LHBT? Respect voor andere denkbeelden moet van twee kanten komen, dat is bij de Roze Leeuw duidelijk niet het geval.
Heette inderdaad.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het heette Gaypride.
Niet "alleen Gay met dezelfde denkbeelden pride"
"Extreem links" = het is oké om trans te zijn, laat je zien, kom erbijquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij is op gay pride het van belang dat je gay bent. Daar voldoen ze aan.
Ze zijn misschien extreem rechts. Geen idee. Maar zo lang als extreem links wel welkom is, is dat gewoon een bullshit reden.
Dat is het altijd al geweest, kijk maar naar de scene in NY in de jaren 1970 en die in Amsterdam in de jaren 1980 maar er is een "moderne" beweging van vooral radicale boze witte mannen die het maar moeilijk kunnen verdragen dat de samenleving steeds weer verandert en andere minderheidsgroepen ook emanciperen en die zien "hun" feestje evolueren en daar worden ze pissig om.quote:
Extreem links= het is niet oke om er een andere denkwijze dan ons op na te houden, jullie zijn niet welkom.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:50 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
"Extreem links" = het is oké om trans te zijn, laat je zien, kom erbij
Extreem rechts = trans is eng, trans is een ziekte, doe normaal, rot op met je regenboogcultus, ik wil "gewoon" gay kunnen zijn en met een Nederlandse vlag wapperen en zeggen dat Nederland alleen voor de Nederlanders is
Fascisten zouden sowieso nergens welkom moeten zijn, dat ben je hopelijk met me eens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Extreem links= het is niet oke om er een andere denkwijze dan ons op na te houden, jullie zijn niet welkom.
Extreem links en extreem rechts zijn even verachtelijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:50 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
"Extreem links" = het is oké om trans te zijn, laat je zien, kom erbij
Extreem rechts = trans is eng, trans is een ziekte, doe normaal, rot op met je regenboogcultus, ik wil "gewoon" gay kunnen zijn en met een Nederlandse vlag wapperen en zeggen dat Nederland alleen voor de Nederlanders is
Dat is nu net het probleem met extreem links, in hun ogen is iedereen die niet in hun narratief past een fascist.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:01 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Fascisten zouden sowieso nergens welkom moeten zijn, dat ben je hopelijk met me eens.
Extreem links voldoet veel meer aan de kenmerken van facisme dan extreem rechts.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:01 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Fascisten zouden sowieso nergens welkom moeten zijn, dat ben je hopelijk met me eens.
Het probleem is dat het fascistische gedachtengoed zo is genormaliseerd dat de meeste mensen het niet eens meer herkennen of er zelfs in zijn gaan geloven.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem met extreem links, in hun ogen is iedereen die niet in hun narratief past een fascist.
We merken het: jii hebt immers niet door dat extreem links gewoon fascistisch is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:08 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Het probleem is dat het fascistische gedachtengoed zo is genormaliseerd dat de meeste mensen het niet eens meer herkennen of er zelfs in zijn gaan geloven.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Waarom zien we transgenders boeken voorlezen aan kinderen, maar willen ze geen boeken voorlezen bij verzorgingshuizen of gevangenissen?
Mmm. Interesting.
Easy...kinderen valt nog wat te leren, ouderen vergeten alles alleen nog maar.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Waarom zien we transgenders boeken voorlezen aan kinderen, maar willen ze geen boeken voorlezen bij verzorgingshuizen of gevangenissen?
Mmm. Interesting.
Interessant zou ik het niet willen noemen, het is een land dat alleen maar verder verdeeld raakt over iets wat een non issue zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:06 schreef Slayage het volgende:
De comments zijn ook interessant
[ twitter ]
quote:VALSE BALANS
De Roze Leeuw is een stichting en heeft een heel team, zegt de website, maar dat is onzin. Een paar maanden geleden bestond de stichting nog uit vijf mannen, maar Jasper van Buul, Olaf van de Steeg en Lars Drenth zijn verdwenen. Zo zijn alleen Lennard van Mil en Erik Havenaar nog over. Een voormalige vrijwilliger laat weten dat mensen wegrennen omdat de club alleen draait om dit duo, dat ook nog eens een stel is. Bij de demonstratie tegen de voorleesmiddag was nog één andere vrijwilliger aanwezig.
De Roze Leeuw doet alsof het een bredere beweging is, maar daar is nul bewijs voor. Uit niets blijkt dat de stichting meer is dan dit duo, terwijl er wel bewijs is dat anderen hun betrokkenheid bij De Roze Leeuw het liefst zo snel mogelijk vergeten. Media willen nu eenmaal graag meningen tegenover elkaar zetten. Aangezien de progressieve mening van vrijwel alle LHBTI-organisaties domineert, komt men voor een ander geluid al snel bij De Roze Leeuw uit. Of dit een tweetal is of een organisatie met een achterban maakt kennelijk niet uit.
https://chrisaalberts.nl/(...)-roze-leeuw-stellen/
Dat is gewoon kindermishandeling. Niet het misgenderen, maar uit huis plaatsen. Volstrekt ridicule wetgeving.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:06 schreef Slayage het volgende:
De comments zijn ook interessant
[ twitter ]
Deze linkse en progressieve journalist heeft ook een mening gevormd over De Roze Leeuw zo te zien.quote:
Het is een trend. De staat die zich kinderen toeeigent, en niet alleen in de VS.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is gewoon kindermishandeling. Niet het misgenderen, maar uit huis plaatsen. Volstrekt ridicule wetgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |