https://nos.nl/artikel/24(...)conference-league-inquote:Vier clubs. FC Twente, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en sc Heerenveen. Eén Europees ticket.
De play-offs om een plek in de voorronde van de Conference League beginnen vanavond. Om 18.45 uur is de wedstrijd Heerenveen-Twente en om 21.00 uur Utrecht-Sparta. Zondag zijn de returns. De twee winnaars gaan naar de finale van volgende week.
FC Twente is favoriet na een knappe vijfde plek in de eredivisie, met vijf punten voorsprong op nummer zes Sparta.
Heerenveen ontving Twente dertig keer eerder en ging tien keer met de winst aan de haal, Twente won twaalf keer. In maart werd het in Enschede 3-3, terwijl Twente met 3-1 voor stond.
"Gezien ons voetbal had er in beide wedstrijden meer ingezeten voor ons", blikte Twente-trainer Ron Jans, die na dit seizoen afscheid neemt, terug. "De laatste wedstrijden staan we er goed op. Het vertrouwen is groot, we hebben een behoorlijke fitte selectie en de vorm is goed."
Heerenveen verloor sinds 22 april niet meer en Twente bleef na de nederlaag tegen FC Utrecht (op 16 april) ongeslagen. Afgelopen weekend werd er zelfs met 3-1 van Ajax gewonnen.
Heerenveen-trainer Kees van Wonderen verwacht een flinke krachtmeting. "Je moet uitgaan van jezelf en hun analyseren. Daar maak je een plan op en daar probeer je in toe te slaan. Ik verwacht een hele open wedstrijd die beide kanten op gaat."
"Twente is een heel complete ploeg die veel druk op een tegenstander kan zetten. Het oogt fris, fit en energiek. Dat betekent dat wij een ongelofelijk hoog niveau moeten aantikken om ons daar tegen te meten", besloot Van Wonderen.
Sparta wil iets verzilveren
Sparta heeft dit seizoen al een prestatie van formaat neergezet. Wie voor het seizoen had gezegd dat de club zesde zou worden, was voor gek verklaard. Maar het is de equipe van coach Maurice Steijn gelukt.
De oefenmeester kan tegen Utrecht weer rekenen op routinier Bart Vriends (hij kampte sinds april met een blessure). "Het is knap wat we bereikt hebben, maar we willen nu iets verzilveren met dit bijzondere elftal. We zetten pas echt iets unieks neer als we de play-offs winnen", sprak de verdediger.
Feit is dat Utrecht dit, maar ook de afgelopen seizoenen, een lastige tegenstander blijkt. De Domstedelingen - als zevende geëindigd op de ranglijst - wonnen deze voetbaljaargang uit met 3-0 van Sparta en thuis met 3-1. In de eredivisie zijn ze al vijftien duels op rij ongeslagen tegen de Rotterdammers.
Utrecht beschikt over de medetopscorer van de eredivisie: Anastasios Douvikas. Hij maakte dit seizoen net als PSV'er Xavi Simons negentien doelpunten. "Je speelt het hele jaar om hier te komen", zei Michael Silberbauer, de Deense oefenmeester van Utrecht. "Nu je hier bent, wil je het beste eruit halen."
vind je mn tt goed hee, kon niet op iets anders komen heequote:
Galgenwaard is niks.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:12 schreef Paul het volgende:
[..]
vind je mn tt goed hee, kon niet op iets anders komen hee
EDIT HOEZO HUP SPARTA?
Deze man.quote:
maar Jans gaat weg?quote:
Dat is niet waar toch?quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het zegt al genoeg dat de KNVB de finale van deze en de KKD play-offs op hetzelfde tijdstip laat plaats vinden.
Twente zou dat ticket met 2 vingers in de neus moeten pakken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit gaan overigens de saaiste play-offs in jaren worden.
Ik heb in een tijdsbestek van 5 minuten twee flaters geslagen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Twente zou dat ticket met 2 vingers in de neus moeten pakken.
Tja, Twente in uitwedstrijden is niet echt een gelukkige combinatie dit seizoen.quote:
Maar dit telt nu natuurlijk niet meer!quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:04 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Tja, Twente in uitwedstrijden is niet echt een gelukkige combinatie dit seizoen.
Zou Zerrouki wel bij Feyenoord will zien.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:10 schreef PSVCL het volgende:
Zou Cerny wel bij PSV willen zien.
Als vervanger van Hazard/El Ghazi
Kan er niks van.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zou Zerrouki wel bij Feyenoord will zien.
OH, wacht.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:16 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Kan er niks van.
Niveautje Feyenoord/AZ
op alle frontenquote:
Titel prolongeren om te bevestigen dat het geen incident wasquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh ja. Zeker als we meten vanaf 1984 toch???
Opsporing Verzocht.quote:
Tony heb jij je masker op?quote:
Geen idee, maar ik vroeg me hier wel iets anders door af. Stel als een arabier toevallig een travestiet is. Trekken ze dan ook net als hier een jurk aan, of alleen een burka?quote:
Vraag dit maar in VER.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vroeg me hier wel iets anders door af. Stel als een arabier toevallig een travestiet is. Trekken ze dan ook net als hier een jurk aan, of alleen een burka?
Krijgt een betonnen standbeeld naast Nkufo.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:22 schreef hhh38 het volgende:
Lekker passje van Brama, die stopt te vroeg
0-3quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:39 schreef Paul het volgende:
2100 uuur wedstrijd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Winnen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Waar zijn die Duitsers mee bezig joh?
Je stream loopt wat achter.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Altijd hequote:Op donderdag 1 juni 2023 20:42 schreef Felagund het volgende:
Twentegoden.
[..]
Je stream loopt wat achter.
Hij zit dacht ik wel bij de oranjeselectie?quote:
Ja, bespottelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:46 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij zit dacht ik wel bij de oranjeselectie?
Bijlow natuurlijkquote:Op donderdag 1 juni 2023 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat de doelman van Brentford speelt tegen Kroatië.
Wel beter dan Floppert, maar ben ik ook niet écht kapot van. Al is het wel een gevalletje 'wanneer fit degelijk'quote:
Stuur nou maar gewoon Twente Europa in, daar heb ik nog iets van vertrouwen in. Die andere 3 clubs wordt echt niks.quote:
Dat sowieso, maar ik denk dat Sparta zowel meer kans maakt tegen Twente als dat ze minder nuttig zullen zijn in Europaquote:Op donderdag 1 juni 2023 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stuur nou maar gewoon Twente Europa in, daar heb ik nog iets van vertrouwen in. Die andere 3 clubs wordt echt niks.
Bijlow kan goed omgaan met druk en heeft nauwelijks zwakke punten behalve z'n blessuregevoeligheid. Als ie fit is vind ik hem vrij comfortabel de beste Nederlandse keeper.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel beter dan Floppert, maar ben ik ook niet écht kapot van. Al is het wel een gevalletje 'wanneer fit degelijk'
Dat blijkt niet uit dit mini klassementjequote:Op donderdag 1 juni 2023 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik denk dat Sparta zowel meer kans maakt tegen Twente als dat ze minder nuttig zullen zijn in Europa
Megafoonmongool.quote:
Ik haat mensen met een megafoon intens. Ik ben 100% voor Sparta!.quote:
Ik keek even niet, wat concludeerden ze?quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit dit mini klassementje
Als je alleen de wedstrijden tussen de play offs teams bekijkt staat Utrecht dik bovenaan met 15 punten uit 6 wedstrijden. Twente en Sparta hadden allebei 5 volgens mij.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik keek even niet, wat concludeerden ze?
Rijdt 'ie ook de bus terug?quote:
We hebben ook al Feyenoord in de CL, dat wordt ook een aanfluiting.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Laat Twente aub de play offs winnen. Anders wordt het weer niks in Europa.
Is dit bait?quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We hebben ook al Feyenoord in de CL, dat wordt ook een aanfluiting.
Gezien jullie in pot 1 komen: Ja.quote:
Die moeten echt bidden voor winst voor City. Dan kan je wellicht nog wel wat leuks loten uit pot 3 en 4.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We hebben ook al Feyenoord in de CL, dat wordt ook een aanfluiting.
niet gezienquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:10 schreef AFCNiels het volgende:
Wat een schot van Toornstra![]()
@:Klaasweetalles
Hoog tokkiegehalte.quote:
En de goal.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef onlogisch het volgende:
Graag voor de rust nog de meer dan verdiende 0-2.
Alsjeblieft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat een visionairquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef onlogisch het volgende:
Paul gooit zometeen zijn schoonmoeder naar beneden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is wachten tot er iets op veld belandt
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef onlogisch het volgende:
Het is de Conference League.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zolang Twente Sparta maar verslaat dan
Erg mooiquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
FC Utrecht wacht nu hetzelfde lot als FC Groningen.
Gaan we degraderen als we verliezen van Spartaquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
FC Utrecht wacht nu hetzelfde lot als FC Groningen.
Hopelijk gaat er dan wel een camera mee, dat was een gemiste kans.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:51 schreef De_Kraam het volgende:
Hopelijk gaat Fransie weer verhaal halen in de kleedkamer.
Denken dat ze Twente verslaanquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sparta zien we volgend jaar terug in het Conference Cupje
quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:51 schreef De_Kraam het volgende:
Hopelijk gaat Fransie weer verhaal halen in de kleedkamer.
Is hij ook, met enige afstand. Hij heeft na een lange blessure een tijdelijk dipje gehad, maar verder is het eigenlijk een hele complete keeper.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bijlow kan goed omgaan met druk en heeft nauwelijks zwakke punten behalve z'n blessuregevoeligheid. Als ie fit is vind ik hem vrij comfortabel de beste Nederlandse keeper.
Heb een tijd in één van die kantoren gewerkt, het zicht is best goedquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:13 schreef Paul het volgende:
[..]
komt omdat je in die kantoren gratis op het veld kan kijken
[ afbeelding ]
wat zit daar eigenlijkquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb een tijd in één van die kantoren gewerkt, het zicht is best goed
Geen enkele notie. Toendertijd was het zo'n IT mensenhandelaar, ook wel detachering genoemd. PeakITquote:
Akkoord.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen enkele notie. Toendertijd was het zo'n IT mensenhandelaar, ook wel detachering genoemd. PeakIT
Zag ik in de eerste helft een statistiek dat hij de meeste reddingen in de ere had dit seizoen?quote:
Laat hem eerst maar eens presteren in Conference Liek.quote:
Hmmm.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:20 schreef Paul het volgende:
[..]
ohja hij heeft in oranje onder 19 gespeeld
quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Bas Dost moet volgend seizoen lekker weer bij FC Emmen gaan voetballen.
En anders ook, eigenlijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Benitez vertrekt moet PSV Olij halen
Hij is alweer 34, ik dacht eigenlijk nog jonger.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Bas Dost moet volgend seizoen lekker weer bij FC Emmen gaan voetballen.
Sparta gaat zo de meer dan verdiende 1-3 binnen knallen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:36 schreef RvLaak het volgende:
Ben bang dat Sparta dit niet heel lang vol gaat houden
Ik help je hopenquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sparta gaat zo de meer dan verdiende 1-3 binnen knallen.
Niet weten dat hij basisplek oranje had :")quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:38 schreef De_Kraam het volgende:
Bas Dost is een hele matige voetballer.
Touchéquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou jij een kaartje kopen voor Bart Ramselaar, Sean Klaiber en Bas Dost?
Dat had Denneboom ook ooit.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Niet weten dat hij basisplek oranje had :")
Ja en B tot de A tot de BEL heeft ook jaren in Oranje gespeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Niet weten dat hij basisplek oranje had :")
Heel utreg heeft een verstandelijke beperking.quote:
Rubinho Schakenquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:52 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Ja en B tot de A tot de BEL heeft ook jaren in Oranje gespeeld.
quote:Op zondag 4 juni 2023 09:21 schreef de_boswachter het volgende:
Sparta Twente zou de terechte vinale zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |